abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_87661368
Trui, dank je voor de tips. Ik ga het web maar eens afstruinen.

Eska, wat is cowl mooi geworden, zeg! :Y
Ik ga er denk ook een voor mezelf maken. Vriendlief is net voor het eerst met de zijne de deur uit. :)
pi_87661908
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 22:46 schreef Eska het volgende:
M'n ding is klaar! :7

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tof! Dat is ideaal voor mijn jas trouwens... misschien moet ik er ook maar eentje maken. Wat voor garen is geschikt voor sjaals enzo?

Hier zo op naar de kaakchirurg.. daar gaat mn laatste beetje verstand ;(
pi_87662003
Pff waarom betaal ik eigenlijk collegegeld, ik ga nooit :o
Heb buikpijn en heb daardoor echt geen zin om 2 uur in de trein te zitten plus nog van hier naar de trein enzo. En het is toch alleen maar theorie, en aangezien ik kan lezen.

Moet alleen wel een opdracht af hebben voor vanavond 23.59
Dus ik moet maar eens aan de slag.

Leuk konijn zag ik voorbij komen!

Ik heb steeds geen zin om nieuwe dingetjes te maken. Alleen om mn supergrote kat af te maken. Maar ik moet echt nog onwijs veel dingen afmaken(konijn, hoeft alleen nog een sjaal en in elkaar geloof ik, een katje, een minikatje, en dan nog allemaal dingen waar ik geen idee van heb) maar dat in elkaar zetten is zon pokkewerk, ik vind dat echt niet leuk, iemand die dat wel leuk vind?

Maar ik ga aan t werk, kijken of ik zoiezo een uur niet hier kan komen..
pi_87662024
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:23 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Hier zo op naar de kaakchirurg.. daar gaat mn laatste beetje verstand ;(
Succes!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 oktober 2010 @ 10:28:31 #155
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87663418
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:28 schreef Whoopdidoo het volgende:
Pff waarom betaal ik eigenlijk collegegeld, ik ga nooit :o
Heb buikpijn en heb daardoor echt geen zin om 2 uur in de trein te zitten plus nog van hier naar de trein enzo. En het is toch alleen maar theorie, en aangezien ik kan lezen.

Moet alleen wel een opdracht af hebben voor vanavond 23.59
Dus ik moet maar eens aan de slag.

Leuk konijn zag ik voorbij komen!

Ik heb steeds geen zin om nieuwe dingetjes te maken. Alleen om mn supergrote kat af te maken. Maar ik moet echt nog onwijs veel dingen afmaken(konijn, hoeft alleen nog een sjaal en in elkaar geloof ik, een katje, een minikatje, en dan nog allemaal dingen waar ik geen idee van heb) maar dat in elkaar zetten is zon pokkewerk, ik vind dat echt niet leuk, iemand die dat wel leuk vind?

Maar ik ga aan t werk, kijken of ik zoiezo een uur niet hier kan komen..
ik kan dat echt niet :@ iets niet afmaken, k begin ook niet snel aan wat anders als de rest niet af is. mits iets is wat echt in een keer in elkaar zit :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor op de kerstkaart
ja een kerstengel :{

[ Bericht 2% gewijzigd door Ynske op 18-10-2010 10:52:15 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 18 oktober 2010 @ 10:33:03 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87663544
eh... wat is het, ynske? :o een engeltje ofzo?
in de haak.
pi_87663552
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:28 schreef Whoopdidoo het volgende:

Ik heb steeds geen zin om nieuwe dingetjes te maken. Alleen om mn supergrote kat af te maken. Maar ik moet echt nog onwijs veel dingen afmaken(konijn, hoeft alleen nog een sjaal en in elkaar geloof ik, een katje, een minikatje, en dan nog allemaal dingen waar ik geen idee van heb) maar dat in elkaar zetten is zon pokkewerk, ik vind dat echt niet leuk, iemand die dat wel leuk vind?

Maar ik ga aan t werk, kijken of ik zoiezo een uur niet hier kan komen..
Inderdaad, dat afmaken is een rotklusje. Het kost zo veel tijd en geeft weinig voldoening...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 oktober 2010 @ 10:42:07 #158
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87663806
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:29 schreef Whoopdidoo het volgende:
http://picasaweb.google.com/mandarinavi/AmigurumiSanX#
Deze is het O+

[ afbeelding ]
en deze is zo leuk O+
Maar die snap ik dus niet.

Dus ik ga mn kat wel maken met een hoofd van 96 steken....Waarom ook alweer?
hij is schattig, waar gaat t mis dan?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87663944
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:33 schreef knitwit het volgende:

[..]

Inderdaad, dat afmaken is een rotklusje. Het kost zo veel tijd en geeft weinig voldoening...
ja maar ja als je het niet af maakt wordt het niets _O-
Noodzakelijk kwaad. Maar o zo leuk als ie wel af is.

Ik heb al 50 woorden....van de 1000.
pi_87664033
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:42 schreef Ynske het volgende:

[..]

hij is schattig, waar gaat t mis dan?
Ik zie niet zo wat bij wat hoort in het boekje, en heb eigenlijk niet echt de rust om goed uit te zitten hoe het zit enzo.

Handig, een stuk over motivatie schrijven als je geen motivatie hebt. _O-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 oktober 2010 @ 10:51:54 #161
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87664084
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:49 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Ik zie niet zo wat bij wat hoort in het boekje, en heb eigenlijk niet echt de rust om goed uit te zitten hoe het zit enzo.

Handig, een stuk over motivatie schrijven als je geen motivatie hebt. _O-
dat is lastig ja :D
kun je niet aan de hand van de tekeningetjes terug vinden welk patroon t is?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87664214
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:51 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat is lastig ja :D
kun je niet aan de hand van de tekeningetjes terug vinden welk patroon t is?
Een beetje.
Maar mag nu niet kijken. Opdracht enzo...

Wat voor werk zoek je eigenlijk?

Waarom is het zo koud?

Ik ga vanavond denk ik verder met mn mega kat O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 oktober 2010 @ 10:57:39 #163
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87664251
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:56 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Een beetje.
Maar mag nu niet kijken. Opdracht enzo...

Wat voor werk zoek je eigenlijk?
media/commercieel/grafisch/administratief/ iets :+
quote:
Waarom is het zo koud?
omdat t herfst richting de winter is? :+
quote:
Ik ga vanavond denk ik verder met mn mega kat O+
succes :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87664581
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:57 schreef Ynske het volgende:

[..]

media/commercieel/grafisch/administratief/ iets :+
[..]

omdat t herfst richting de winter is? :+
[..]

succes :D
Lekker breed dus.

Maar ik wil zomer!
En bedankt.

En heb opeens al 150 woorden.
Straks heb ik er nog te veel.
Denk t niet, ik ga voor de herkansing.
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:16:31 #165
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87664843
hoeveelstejaars student ben je?

en ah, toch een engel dus ynske! sorry, ik zag 't echt niet. :o
in de haak.
pi_87665464
Tweede, dingen schrijven, is niet mijn sterkste kant zeg maar.
En ik kan geen geschikt artikel vinden.
Maar al met al gaat het best aardig.
Volgende keer doe ik het echt op tijd.

Heeft iemand hier weleens besteld?
http://www.bookdepository.co.uk/

Ik werk namelijk een aantal koopzondagen en dat levert wat extra geld op, dus mag mezelf best een paar kerstcadeautjes cadeau doen.
pi_87665691
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:36 schreef Whoopdidoo het volgende:
Tweede, dingen schrijven, is niet mijn sterkste kant zeg maar.
En ik kan geen geschikt artikel vinden.
Maar al met al gaat het best aardig.
Volgende keer doe ik het echt op tijd.

Heeft iemand hier weleens besteld?
http://www.bookdepository.co.uk/

Ik werk namelijk een aantal koopzondagen en dat levert wat extra geld op, dus mag mezelf best een paar kerstcadeautjes cadeau doen.
:Y Werkt prima! Bij mn eerste bestelling was er boek kwijtgeraakt in de post en die hebben ze zonder problemen nog nagestuurd :)
pi_87665734
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:36 schreef Whoopdidoo het volgende:
Tweede, dingen schrijven, is niet mijn sterkste kant zeg maar.
En ik kan geen geschikt artikel vinden.
Maar al met al gaat het best aardig.
Volgende keer doe ik het echt op tijd.

Heeft iemand hier weleens besteld?
http://www.bookdepository.co.uk/

Ik werk namelijk een aantal koopzondagen en dat levert wat extra geld op, dus mag mezelf best een paar kerstcadeautjes cadeau doen.
Ja, daar heb ik wel eens besteld! Prima service, sturen gewoon meteen de boekjes op die ze hebben (ik had er drie e die kwamen alledrie los) En geen verzendkosten O+ Erg prettig!

Hier nu zonder verstand! Iets minder succesverhaal dan de eerste twee die eruit gingen, maar hopelijk heeft het pak coolbest en het gehakt :+ de zwelling wat onder bedwang :')
pi_87666940
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:44 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik wel eens besteld! Prima service, sturen gewoon meteen de boekjes op die ze hebben (ik had er drie e die kwamen alledrie los) En geen verzendkosten O+ Erg prettig!

Hier nu zonder verstand! Iets minder succesverhaal dan de eerste twee die eruit gingen, maar hopelijk heeft het pak coolbest en het gehakt :+ de zwelling wat onder bedwang :')
Joh verstand heb je toch niet nodig. Hoop dat het allemaal meevalt.

Pff t schiet niet op.
pi_87678572
ik heb de wolletjes bij de zeeman volledig genegeerd. goed he? mn voorraad moet eerst op van mezelf. ook al heb ik een stemmetje dat zegt "maar wat als je nou van een kleur niet genoeg hebt voor een projectje?"

:')
Kwak
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:35:41 #171
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87681919
jaa in elkaar zitten is verschrikkelijk, maar kan ook niet verder met iets anders als ik iets nog niet af heb.
Tenzij het dus echt moet voor een verjaardag, maar ik kan niet voor de "zomaar" aan iets anders beginnen.

Sterkte Lyssa! Altijd vervelend, dat verstand wat dan zo hardnekkig blijft zitten enzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87682146
Ik kwam net via een link op wolhemel.nl.
Die gaan er mee stoppen en hebben t/m woensdag uitverkoop met 30% korting op de laatste resten wol. Ze hebben niet heel veel meer, maar het is zeker de moeite waard om even te kijken! :Y
pi_87682150
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:06 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb de wolletjes bij de zeeman volledig genegeerd. goed he? mn voorraad moet eerst op van mezelf. ook al heb ik een stemmetje dat zegt "maar wat als je nou van een kleur niet genoeg hebt voor een projectje?"

:')
Al wordt ik 200 dan komt t nog niet op.
Het is echt erg.
3 grote bakken en dan nog een doos met hetgene wat laatst was gekomen.

ik heb al een hoofd, oren, mond en staart van mn megakat. T schiet al op. En zn lijf ben ik ook al mee begonnen net na het eten.
Maar mn opdracht is nog niet af dus moet nog even aan de slag =(

Iemand interesse in een motivatie opdracht te schrijven?
pi_87684716
nee dank je, ik moet nog een proefwerk nakijken :')
Kwak
pi_87685015
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:40 schreef kwakz0r het volgende:
nee dank je, ik moet nog een proefwerk nakijken :')
Ook niet als ik heel lief kijk? Dan kijk ik het proefwerk wel na, wat is t voor iets?

Ik denk niet dat ik het ooit zal leren, dingen op tijd af hebben, ok ik heb t op tijd af (moet nog minimaal 100 maximaal 400 woorden voor vnavond 12 uur) maar nooit van te voren ofzo ik kan dat niet.

En t stomme is, dat als ik eenmaal bezig ben, het best leuk vind. _O-

Ik wil mn kat af!!! Hij moet deze week echt af, ben morgen tm donderdag vrij op woensdagmiddag werken na, dus moet lukken.

Edit: IK BEN KLAAR! Jeej. En nog wel met 946 woorden van de maximaal duizend. En nog wel 3 uur van te voren. je zou bijna trots zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Whoopdidoo op 18-10-2010 20:50:58 ]
pi_87690319
Shit, heb drie rijen van mn poef binnenstebuiten zitten :{ Maar geen zin om het uit te halen :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 oktober 2010 @ 21:28:38 #177
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87690349
O+ patroon van een 4,5 naald met een 1,5 gedaan gepriegel maar vind m wel schattig geworden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:48:20 #178
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87691442
Whoopdidoo, gefeliciteerd! Ik herken dat wel een beetje, spelen met die deadlines ;)
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:51:20 #179
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87691605
Schattig sokje! :D

Hierbij nog even foto van de hele fruitmand en de wortels!:)



En nu moet ik me eigenlijk nog even verdiepen in chirurgie boek...
maar heb net gesport, en moet opeens heeel erg hoesten :(
Word hopelijk niet verkouden. Goed nu even doorzetten dus ;)
pi_87693632
ik zit na te kijken :r had vandaag enorm veel te doen en heb nog niet de helft afgekregen. ik overschat altijd de energie die ik heb op een vrije dag...

gelukkig heb ik over 4 dagen herfstvakantie, dan kan dán het echte inhalen beginnen...
Kwak
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:52:08 #181
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87694929
haha nakijken leek mij vroeger (en nog steeds een beetje) altijd zo leuk!

we mochten wel eens helpen toen we in groep 8 zaten met werkjes van groep 3 na te kijken ;)

Maar welk vak geef je/welke klas? :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:53:21 #182
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87695003
Trouwens, zie je dat bij die linker wortel te bovenkant veel breder is?
Ik had weinig tijd en m'n moeder ging 'm even afhaken. Maar die haakt dus veel losser :P
Ze vond het juist wel heel mooi hoe strak ik haak, maar vind ze zelf te zwaar ofzo...
pi_87695088
Ah, die fruitmand is echt gezellig vol geworden, EsseEi! O+ En de wortels zijn goed gelukt. De champignons (toch?) vind ik ook erg leuk.

Wow Ynske, wat een gepriegel! :o Naald 1,5....ik heb 'm ook liggen, maar heb 't nog niet aangedurfd. :P

Oi Inu, kan me voorstellen dat je geen zin hebt in uithalen! Als het niet erg opvalt, of niet negatief opvalt, dan zou ik het zo laten, denk ik. Anders toch maar moed verzamelen.... Ook zo jammer als je je er aan blijft storen naderhand. -O-
pi_87695372
En ik heb nog een ding gemaakt. :7



Ik twijfel alleen of ik 'm zo moet laten, of dat er nog een randje of zo omheen moet. Nou ja, kan altijd nog. Eerst nòg een ding maken. Jongste zoon wil er ook graag eentje. :+ (mits er ook echte knopen aan zitten, want dat vindt hij toch wel heel grappig; zo'n soort-sjaal-met-knopen :D O+ )

Lyssa, jij vroeg welke draad geschikt is voor zo'n ding. Mja, ik heb er (nog) niet zoveel verstand van. Volgens mij is 't ook best afhankelijk van wat je zelf prettig vindt. Hoe dik/dun/warm je 'm wilt hebben en zo. De eerste heb ik gemaakt met Lana Grossa; niet zo soepel & zacht. Maar ik heb 'm de hele dag om/aan gehad, en hij zit heerlijk (kan ik mooi nog wat langer van de wat lager uitgesneden kleding genieten :D ). De tweede heb ik gemaakt met Catania. Die is wel wat zachter. Of 'ie ook warmer is moet ik nog uittesten. ;)
Hoe is het nu met je plek-waar-eerst-een-kies-zat? Veel napijn? Of is het te hebben?

Knitwit, leuk dat de jouwe ook al in gebruik is! Bevalt 'ie goed? Nu ook eentje voor jezelf maken hoor! :Y

[ Bericht 19% gewijzigd door Eska op 18-10-2010 23:28:17 ]
pi_87698421
:o Inu, wat zonde! maar ja, wat wil je liever, nu doorhaken en straks lekker klaar, of nu uithalen en een paar rijen opnieuw moeten doen, maar wel een prachtig resultaat zonder "averechtse" rijen ertussen? wat jij wil, dat is dan de goede keuze ;)

Lyssa, hoe gaat het nu? is de pijnstilling nu helemaal uitgewerkt? ik was zo blij dat ik onder narcose mocht om ze allevier tegelijk te laten trekken... ik benijd je niet wat dat betreft!

Ynske, jammer, op de een of andere manier kan ik je foto's niet zien... de vorige niet, en nu dus weer niet... ik kan er ook maar niet achter komen hoe dat nou komt... -O-

EsseEi O+ die mand, die wortelen... en zie ik nou champignons? O+ leuk geworden zeg! O+

en over nakijken... ik sta voor groep 3 (2 dagen) en voor groep 8 (ook 2 dagen) . groep 3 kijk ik alles voor na, en groep 8 kijkt zelf taal, rekenen begrijpend lezen en spelling na. ik doe dan alleen steeksproefsgewijs een aantal schriften, per dag voor andere kinderen, en bepaalde kinderen kijk je evengoed ook altijd na, als je weet dat die het erg lastig vinden om eerlijk/secuur/überhaubt zelf na te kijken. dat gaat best goed, ik hoef niet heel vaak kinderen bij me te roepen dat er toch iets niet klopt in hun schrift... :)

Eska, deze is ook weer helemaal leuk! O+ hebben de knopen ook een functie? of zitten ze er echt op genaaid en moet je hem over je hoofd aantrekken? de kleuren passen prima bij de herfst O+ (ik hou wel van herfst met z'n kleuren) het ziet eruit als een granny-gehaakt, maar dan met lossen ipv stokjes, en dan met 1 losse ipv clusters van 3... ms wil ik er ook wel eentje maken... (maar ik moet nog zoveel... :P )
en nog een randje kan hoor, maar zo vind ik hem ook wel helemaal leuk, gewoon lekker eenvoudig, zodat de knopen het werk eigenlijk al doen... :)
pi_87699181
Dank!
Ja, de knopen hebben een functie :Y



't Is gewoon steeds 1 vaste, 1 losse. Net als de vorige. :) Hier vandaan.

Herfstkleuren zijn mijn gróte favoriet. Vooral olijfgroen en koperkleur/roestbruin. O+

Vanmiddag, toen het nog een WIP-je was ;) , buiten gekiekt. Nèt iets mooier de kleur er op gekregen. :)

pi_87699583
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:52 schreef EsseEi het volgende:
haha nakijken leek mij vroeger (en nog steeds een beetje) altijd zo leuk!

we mochten wel eens helpen toen we in groep 8 zaten met werkjes van groep 3 na te kijken ;)

Maar welk vak geef je/welke klas? :)
ik geef engels, aan 1 en 2 mavo en 4 havo en 5 vwo

proefwerken en SO's en brieven en boekverslagen moeten gewoon allemaal nagekeken worden dus ;)
Kwak
pi_87701564
Ik heb 1 havo 3 klant in huis en dat vind ik al genoeg en een groep 2( die eigenlijk groep 3 hoort te zijn, maar vorig jaar slechte lerares en de hele groep mocht het jaar nog een keer over doen) dus dames met klassen vol petje af!!!

Eska dit ding :P is ook leuk!

Poncho is bijna af, nog 8 rijen, maar de toeren zijn nu zo lang dat ik hoop dat ik met de kleuren uit kom die ik gebruikt heb en niet opeens een andere kleur er bij moet doen omdat ik te kort kom.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 07:09:59 #189
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87701586
Ah oke, ik kan je niet helpen met Engels nakijken hahaha ik had een her daarvoor :P (oke dat was omdat ik een lotingsklasse hoger wou, maar ik had een 4.6 ofzo haha en na de her een 4.8 (dat was precies genoeg, dat dan weer wel).
Basisschool nakijken kan ik dan wel bij helpen ;) Echt leuk, wou vroeger altijd juf worden, maar vind het nog steeds leuk! :D
En AnitraX: kinderen van anderen zijn altijd makkelijker dan als het je eigen kind is ;)

Ik vind al die Cowls echt super leuk! :D:D
Hoe diep zit het nou? Want m'n jas is best laag, dus is het dan net zo goed functionerend als een shawl? :D

En ja het zijn champignons, die heeft m'n moeder gemaakt :P ze vond het een rot klus, dus zijn er maar 2 ;)

Goed ik ga me geestelijk voorbereiden om door de regen te fietsen.
(ooh en jeej: ik mag vandaag taart eten: vriendje en nichtje zijn jarig! :D:D)
pi_87701976
Engels was mn favoriete vak.
Maar nu op de uni is het toch wel vervelend.

Uhm...die met die wortels. Ik heb dat ook met mn moeder dat zij losser haakt, dan haak ik met een 3.5 en zij met een 3 en dan wordt het alsnog even groot. Wel vervelend want je kan nooit even zeggen van maak jij t maar even af.

Ik moet naar de ortho...en wou met de bus omdat het zou gaan regenen, maar dan moet ik een half uur eerder weg, plus dat je ook een kwartier/half uur later thuis bent, en ik niet ff makkelijk naar de stad kan. Maar volgens buienradar is het droog, dus ga even kijken bij ons wolwinkeltje voor wit, want wibra wit is toch dikker dan het andere spul dat ik heb besteld.
pi_87702188
Engels O+

Als ik geen baan kan vinden nadat mn contract is afgelopen ga ik ook maar mn lesbevoegdheid halen :@
pi_87702293
Even een update, ik zag dat een aantal dames hadden gevraagd O+

Erg veel napijn, begon gisteren al, kan niet goed eten, slikken of praten. Slapen was ook geen succes (wakker nadat de ibu was uitgewerkt). Nu nog steeds veel pijn, zelfs dikkere wang dan gisteren, en er zit ook een lichte blauwe waas over hier en daar :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(mn dikke wangfoto)

Ik heb ook niet kunnen haken, voel me veels te zielig. Ik ben ook maar nog een dagje thuis gebleven (gisteren had ik vrij).
pi_87702333
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:47 schreef Lyssa het volgende:
Even een update, ik zag dat een aantal dames hadden gevraagd O+

Erg veel napijn, begon gisteren al, kan niet goed eten, slikken of praten. Slapen was ook geen succes (wakker nadat de ibu was uitgewerkt). Nu nog steeds veel pijn, zelfs dikkere wang dan gisteren, en er zit ook een lichte blauwe waas over hier en daar :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(mn dikke wangfoto)

Ik heb ook niet kunnen haken, voel me veels te zielig. Ik ben ook maar nog een dagje thuis gebleven (gisteren had ik vrij).
Aww, meissie toch :*

Lekker tv kijken met slobberbrinta tot het over is :Y
pi_87702562
Oi, Lyssa ;(
Las maar gewoon een zielig-dagje in dan, ja! :*
pi_87703008
Anitra, dat zou idd erg jammer zijn, als je net niet gaat uitkomen met je hoeveelheid draad. Patroon beetje aanpassen nog is zeker geen optie?

EsseEi, de dingen die ik gemaakt heb zijn niet zo diep eigenlijk. Ik heb ook een jas waarbij deze niet voldoende zou zijn, hoor. Maar er zijn echt zóveel patronen/uitvoeringen te vinden. Ook langere en zo. :Y

Ik wil er nu dus eentje voor de jongste gaan maken. Ander patroon deze keer. Die wil ik ook wat dikker hebben eigenlijk, tikkie robuuster ook. Alleen net geen geschikte draad daarvoor in huis natuurlijk. Nou probeer ik iets met dubbele draad. maar ik weet nog niet zo goed of ik dat wel leuk vindt. :P

  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:16:15 #196
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87704177
Ik vind die dubbele draad wel een leuk effect geven Eska. :Y
En wat je "dingen" betreft, (leuk zijn ze overigens!), misschien ipv een randje franjes eraan maken? Of mini-bolletjes als franjes?

Lyssa, beterschap!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:48:31 #197
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87705073
Lyssa, beterschap!
Ik heb al mijn verstand nog ondanks een paar suggesties van tandartsen. Mijn eerste tandarts was een bruggenbouwer en zo'n kies kan in de toekomst misschien nog eens van pas komen als ankerpunt.

Het haakwerk zit nog in de doos in de opslag, het breiwerk vordert goed. Lekker DVD kijken en breien :)
pi_87705096
Ja, kan best wel hè, die dubbele draad. Daarbij is dat geelgroen z'n allerfavorietste kleur (komt niet helemaal goed over op de foto, 't is eigenlijk zo'n markeerstift-kleur zeg maar :D ) en dat bruin is net zo'n beetje de kleur van z'n jas. 'k Geloof dat ik 't idd maar zo doe.

Franjes is ook een idee, ja! Vooral bij die eerste zou dat wel eens heel mooi kunnen zijn. :Y
Mini-bolletjes klinkt als iets ingewikkelds. :o

Hoe is 't met jouw poncho? (toch?)
pi_87709936
Toen ik vandaag thuis kwam, lag er een pakje voor mij *O*
Wat zat er in? :o

Mijn haakswap! *O* Een super schattig tasje, paars met witte streepjes met leuke bloemetjes erop, en echt heel erg mooi gehaakt! O+

Foto's!

De voorkant

Detail: lieve bloemetjes

Achterkant

Detail: achterkant met sluiting en knoopjes


Lieve swapster, ik ben er echt heel erg blij mee! O+ Dankjewel voor dit geweldige swapcadeautje! :*
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:24:15 #200
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87710321
Lyssa, voorleesjuf is juist onwijs geslaagd! Ja ik ben een beetje laat, plaatjes inhalen op andere PC dan thuis ;)

YPPY wat een mooie tas! Ik moet mijn tas dus gaan aanpassen. Dat is mijn WIP in opslag - ik was gestart in 1 kleur maar ik ga er een 2e kleur bijzoeken om ook zo'n mooie streep te maken. Gelukkig was ik nog niet zover dat dat niet meer zou kunnen.

Marjo, wat een werk zul je aan die prachtige deken gehad hebben. Petje af!

Het is weer teveel om op te noemen. Daarom:
^O^
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:13:20 #201
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87712385
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:48 schreef Eska het volgende:
Ja, kan best wel hè, die dubbele draad. Daarbij is dat geelgroen z'n allerfavorietste kleur (komt niet helemaal goed over op de foto, 't is eigenlijk zo'n markeerstift-kleur zeg maar :D ) en dat bruin is net zo'n beetje de kleur van z'n jas. 'k Geloof dat ik 't idd maar zo doe.

Franjes is ook een idee, ja! Vooral bij die eerste zou dat wel eens heel mooi kunnen zijn. :Y
Mini-bolletjes klinkt als iets ingewikkelds. :o

Hoe is 't met jouw poncho? (toch?)
Bolletjes is toch niet zo moeilijk? Dat deden we vroeger op school al, meen ik.
Iets met heel veel ergens omheen wikkelen, vastmaken en dan aan de uiteinden uitknippen.
Of zoiets. :P
Trui weet het vast wel, of Ynske!

Mijn poncho vordert erg langzaam. Ik heb amper haaktijd op het moment. ;( }:|
... ♥ ik mis je ♥
pi_87712444
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:13 schreef phluphy het volgende:

[..]

Bolletjes is toch niet zo moeilijk? Dat deden we vroeger op school al, meen ik.
Iets met heel veel ergens omheen wikkelen, vastmaken en dan aan de uiteinden uitknippen.
Of zoiets. :P
Trui weet het vast wel, of Ynske!

Mijn poncho vordert erg langzaam. Ik heb amper haaktijd op het moment. ;( }:|
Pompoms? Dat is echt een klotewerk om die te maken :X
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:25:39 #203
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87712978
Echt? Ik herinner me iets van een stukje karton waar je de wol omheen doet (vaak), daarna doorknippen bij het draapunt of zo. En dan op de helft een knoop.
Hm, ik kan niet zo goed uit mijn woorden komen vandaag. :P Eens even googlen.

Edit: zoiets dus.


... ♥ ik mis je ♥
pi_87713096
Oh, die dingen?! Die zijn níét lollig om te maken idd! Zeker niet in het klein, en in meervoud. Veul te arbeidsintensief. :P

Mijn jongens maken ze geregeld (dan is arbeidsintensief weer een grote pré :+ ), maar die staan ze nooit af. Die dingen worden gekoesterd en krijgen zelfs een naam. :D
pi_87713147
Eska, lekker bezig zeg! Wat zijn ze mooi.

Ik ben gisteren begonnen met een voor mezelf, maar ik vind m te kort. Ik denk dat ik er nog een rand aan ga maken.

Een extra randje is ook een goed idee! Is het niet makkelijker om die bolletjes bij een fourniturenzaak te kopen ipv ze zelf te maken?
pi_87717119
Een goede fourniturenzaak moet ik hier (Eindhoven) nog vinden. Ik weet er eentje, maar die is niet geschikt voor mensen die claustrofobisch zijn aangelegd. :P Die ene keer dat ik er binnen ben geweest, kreeg ik het gewoon echt benauwd daar.

Oh, en dat swap-tasje is lief zeg! Die bloemetjes er op maken het echt af. Erg mooi gedaan! :Y
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:14:47 #207
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87717687
oh mooie tas, yachiru! en van wie heb je deze nou? of weet je dat nog niet? is 't van Troel? ik vind 'm zeer geslaagd!

pompoentjes zou ik inderdaad zo maken, met zo van die kartonnetjes. da's toch niet zo ontzettend veel werk? ik moet ze altijd wel bijknippen na afloop, lastig om ze echt mooi rond te krijgen. maar er zijn ook van die sierstroken met bolletjes eraan te koop, als je geen zin hebt om ze zelf te maken. (maar dat zijn kleinere balletjes volgens mij).

verder zag ik ook hele leuke dingen, maar ik moet even haasten want drukdruk, ook al is 't herfsvakantie...
in de haak.
pi_87717795
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:01 schreef Eska het volgende:
Een goede fourniturenzaak moet ik hier (Eindhoven) nog vinden. Ik weet er eentje, maar die is niet geschikt voor mensen die claustrofobisch zijn aangelegd. :P Die ene keer dat ik er binnen ben geweest, kreeg ik het gewoon echt benauwd daar.

Oh, en dat swap-tasje is lief zeg! Die bloemetjes er op maken het echt af. Erg mooi gedaan! :Y
http://www.greef.nl/Bek_G(...)&ComID=33&ModID=2075

:Y
pi_87723846
Marjo, je deken, wow! Erg mooi!
De fruitmand van EsseEi is ook heeel erg schattig!
Lyssa, je wang :o sterkte ermee!
Yachiru, wat een lief tasje!
Eska, ik vind je kraagjes super, ben vandaag ook aan een begonnen! Van deze wol:

O+
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_87724235
Ja Trui, Troel was inderdaad mijn secret swapster!
M'n moeder en zusje zijn er ook helemaal weg van, het is echt zo'n leuk tasje! O+

Wat ziet die wol er fijn uit Wampi, lekker zacht! Leuke kleurtjes ook!

Verder trouwens ^O^ voor alle leuke projectjes die ik weer langs heb zien komen, jullie hebben er weer wat moois van gemaakt!

Ik ben nog steeds bezig met een attic24 birdie decoration.. Het lijfje is af maar het snaveltje en de vleugeltjes moeten een lapje worden en laat ik daar nou heel slecht in zijn.. (Voornamelijk in de eerste toer van lossen waar ik dan vervolgens met een willekeurige steek in verder ga..) Gatenkaas! :N Ga wel een beetje improviseren, eens kijken of het dan lukt! :P
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:11:43 #211
35189 Troel
scherp en bot
pi_87724556
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:14 schreef Yachiru het volgende:
Toen ik vandaag thuis kwam, lag er een pakje voor mij *O*
Wat zat er in? :o

Mijn haakswap! *O* Een super schattig tasje, paars met witte streepjes met leuke bloemetjes erop, en echt heel erg mooi gehaakt! O+

Foto's!

De voorkant
[ afbeelding ]
Detail: lieve bloemetjes
[ afbeelding ]
Achterkant
[ afbeelding ]
Detail: achterkant met sluiting en knoopjes
[ afbeelding ]

Lieve swapster, ik ben er echt heel erg blij mee! O+ Dankjewel voor dit geweldige swapcadeautje! :*
En ik schuif deze lovende woorden graag door naar mijn reddende engel O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_87725714
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:01 schreef Eska het volgende:
Een goede fourniturenzaak moet ik hier (Eindhoven) nog vinden. Ik weet er eentje, maar die is niet geschikt voor mensen die claustrofobisch zijn aangelegd. :P Die ene keer dat ik er binnen ben geweest, kreeg ik het gewoon echt benauwd daar.


Daar hebben fourniturenzaken een patent op geloof ik! :P

Wat een lief tasje inderdaad. :Y

Wampi, wat ziet die wol er fijn uit. Waar heb je 'm gekocht? Wat voor materiaal is het?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:06:15 #213
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_87726906
Wat n mooie dingen zijn er weer gehaakt! ^O^
Ik ben nog steeds bezig een kameel te haken, maar het acryl is nogal stug doordat er ook stukjes 'plastic' in verwerkt zijn. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar er zitten soort van glittertjes van plastic in het draad verwerkt. Daardoor haakt het nogal moeizaam. Heb nu het lijf, de kop en 1 poot af.. op één poot blijft ie vast niet staan, dus zal er toch nog 3 (en een staart) moeten haken. ;)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:09:01 #214
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_87727015
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:39 schreef knitwit het volgende:

[..]

Daar hebben fourniturenzaken een patent op geloof ik! :P
Vaak wel ja.. in het dichtsbijzijnde wol/fourniturenwinkeltje hier is echter wel genoeg ruimte, maar wordt volgens mij ín de winkel gerookt.. want alles ruikt daar naar sigarettenrook :{
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:20:58 #215
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_87730019
Eska, ken je De Greef in Veldhoven? Ruihuimte!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_87731044
quote:
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:20 schreef Lishe het volgende:
Eska, ken je De Greef in Veldhoven? Ruihuimte!!
Nu ken ik 'm 2 keer. :7
Beiden dank! Kan ik ook eens eerst zien & voelen (& ruiken) wat ik koop. :D ('t is soms een beste verrassing nog, als je via internet bestelt. :+ )

Wampi, leuk dat ik je aangestoken heb! Ziet er uit als hele zachte en warme draad. :Y
pi_87731699
Heb vanavond een totoro want gemaakt, maar ik moest hem zo aanpassen dat ik niet meer weet of een tweede gaat lukken :D
pi_87731921
Haha Inu, moet die tweede hand maar gewoon in de jaszak blijven. :P
pi_87735444
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:27 schreef Eska het volgende:
Oh, die dingen?! Die zijn níét lollig om te maken idd! Zeker niet in het klein, en in meervoud. Veul te arbeidsintensief. :P

Mijn jongens maken ze geregeld (dan is arbeidsintensief weer een grote pré :+ ), maar die staan ze nooit af. Die dingen worden gekoesterd en krijgen zelfs een naam. :D
de Pipoos verkoopt een setje van twee gevalletjes waarmee je (naar het schijnt) heel eenvoudig pompons kunt maken van ongeveer 1,5 en 2,5 cm.
pi_87736498
Dank voor de tip, B.ertha. Ik kom niet vaak bij Pipoos en ik denk eigenlijk ook niet dat ik voor de pompoentjes ga. Maar ik hou 't toch in m'n achterhoofd! :)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:59:04 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87736577
bolletjes in je achterhoofd, ik weet niet of je daarmee door de scanner komt, op schiphol! ;)

wampi wat een mooi bolletje, die kleuren!! O+ welk merk is dat?

en troel, fijn dat je je swap-gift toch hebt kunnen afronden, en ik vind 'm erg mooi geworden! ook een applausje voor de reddende engel dus. :) *O*
in de haak.
pi_87736711
Gelukkig heb ik voorlopig géén Schiphol-plannen! :o
En je wilt niet weten wat ik allemaal nog meer in m'n achterhoofd heb zitten. :+
pi_87741675
Weten jullie een goede website of een goed boek over vingerhaken? Ik wil mutsen maken maar dan zonder een haaknaald. Denk niet dat ik haaknaalden mag meenemen in de handbagage wanneer je gaat vliegen. ;)

Ben met naald begonnen aan de granny squares. *O*
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:45:17 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87741728
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:41 schreef Oceanonix het volgende:
Weten jullie een goede website of een goed boek over vingerhaken? Ik wil mutsen maken maar dan zonder een haaknaald. Denk niet dat ik haaknaalden mag meenemen in de handbagage wanneer je gaat vliegen. ;)

Ben met naald begonnen aan de granny squares. *O*
Er zijn houten haaknaalden, die zouden ze in theorie niet af kunnen pakken. :)

Ik heb plastic eens geprobeerd maar dat vond ik niet prettig werken, hoe hout is weet ik niet.
***
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:15:49 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87743717
volgens mij beperkt vingerhaken zich tot lossen, dat schiet niet zo op als je een muts wil maken. maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor. ik ken verschillende mensen die 't wel gedaan hebben, een haaknaald mee in 't vliegtuig. soms wordt er moeilijk over gedaan, maar vaak ook niet.
in de haak.
pi_87743766
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:41 schreef Oceanonix het volgende:
Weten jullie een goede website of een goed boek over vingerhaken? Ik wil mutsen maken maar dan zonder een haaknaald. Denk niet dat ik haaknaalden mag meenemen in de handbagage wanneer je gaat vliegen. ;)

Ben met naald begonnen aan de granny squares. *O*
Ik ben wel benieuwd of dat mag. Via google kwam ik op deze link:

haak-breinaalden in vliegtuig

Verder zag ik dat dit in eerdere haak topics ook al naar voren is gekomen. Zijn er ervaringsdeskundigen?
pi_87744044
@trui en knitwit: het is van Lana Grossa, Ragazza Lei heet deze. 't is Merino O+ en ik heb m gekocht bij Modilaine in Utrecht (helemaal niet goed voor mn portemonnee om er zo dichtbij te werken :') )
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_87744565
Even een vraagje, maar hoe is het het makkelijkste om een nieuwe kleur in te zetten? Ik ben altijd bang dat je het randje ziet/begin van de spiraal zegmaar waar je hem eraan knoopt. Of is daar een of andere techniek voor? Ik wil namelijk graag deze gaan maken voor m'n nichtje, en dan gaat het me dus om de armen : http://twistedpdx.com/wp-(...)9/amigurumi-frog.jpg

En ook wat vogeltjes van Attic24, en daar beginnen ze ook steeds met nieuwe kleuren.
http://attic24.typepad.co(...)-today-tomorrow.html
pi_87744996
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:28 schreef Wampi het volgende:
@trui en knitwit: het is van Lana Grossa, Ragazza Lei heet deze. 't is Merino O+ en ik heb m gekocht bij Modilaine in Utrecht (helemaal niet goed voor mn portemonnee om er zo dichtbij te werken :') )
Ik realiseer me nu pas dat Lana Grossa een merk is, en niet een type draad. :o De Lana Grossa die ik van de week gebruikte blijkt dus het type 'Basics' te zijn. En die is véél minder zacht dan de jouwe er uit ziet. :D
pi_87745019
Dat was precies wat ik zocht Lyssa! Bedankt :D
pi_87745214
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:54 schreef Inu het volgende:
Heb vanavond een totoro want gemaakt, maar ik moest hem zo aanpassen dat ik niet meer weet of een tweede gaat lukken :D
Ik las eerst alleen totoro, en dacht hoe doe je dat in 1 avond.
Maar een want? van totoro? Foto? O-)

Ik sta een beetje stil qua haken (heb je eens een keer tijd doe je het niet)
pi_87745624
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:44 schreef kirsten. het volgende:
Even een vraagje, maar hoe is het het makkelijkste om een nieuwe kleur in te zetten? Ik ben altijd bang dat je het randje ziet/begin van de spiraal zegmaar waar je hem eraan knoopt. Of is daar een of andere techniek voor? Ik wil namelijk graag deze gaan maken voor m'n nichtje, en dan gaat het me dus om de armen : http://twistedpdx.com/wp-(...)9/amigurumi-frog.jpg

Oh, die is leuk!!! O+
Ik kon op de site het patroon niet vinden. Heb je daar ook een linkje voor?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:18:32 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87745782
ik ben bezig met de gehaakte versie van deze sloffen. althans, een poging daartoe. want ik heb ze in halve stokjes gehaakt, geen idee hoe dat krimpt bij het vervilten. ik denk dat ik er eerst maar eens 1 maak. voor ik er 2 in de prullenbak moet gooien. :o
in de haak.
pi_87745842
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:14 schreef knitwit het volgende:

[..]

Oh, die is leuk!!! O+
Ik kon op de site het patroon niet vinden. Heb je daar ook een linkje voor?
Nee helaas niet. Maar ik dacht, ach, de armen/benen spreken denk ik redelijk voor zich, ik moet nog steken gaan tellen daarvoor. De ogen zij witte bollen dus dat lukt ook wel. Het lijf lijkt op het lijf van mijn konijntje, maar dan iets minder bol (http://amigurumipatterns.blogspot.com/2007/08/little-rabbit.html), en alleen het hoofd zit ik nog even over te twijfelen, maar ik denk dat dat gewoon een bol is die aan de voorkant wat meer opgevuld is!

of ben ik nu heel optimistisch?
pi_87745857
Ziet er leuk uit, maar hoe haak je het dan? aangezien zij het breien?

En die foto lijkt echt gemaakt met onwijs mooi weer.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:24:04 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87745983
ja, het weer krijg je er vast niet bij! :+
ik heb me gewoon zoveel mogelijk aan de afmetingen gehouden, en dan maar zien waar het schip strandt.

ik zag -toen ik mijn eerste 'L' zo'n beetje af had dat er ook iemand anders is die dit geprobeerd heeft, maar dan met vasten. dat is goed gelukt. nu maar hopen dat mijn halve stokjes de boel niet al te veel verpesten.
in de haak.
pi_87745989
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:20 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Nee helaas niet. Maar ik dacht, ach, de armen/benen spreken denk ik redelijk voor zich, ik moet nog steken gaan tellen daarvoor. De ogen zij witte bollen dus dat lukt ook wel. Het lijf lijkt op het lijf van mijn konijntje, maar dan iets minder bol (http://amigurumipatterns.blogspot.com/2007/08/little-rabbit.html), en alleen het hoofd zit ik nog even over te twijfelen, maar ik denk dat dat gewoon een bol is die aan de voorkant wat meer opgevuld is!

of ben ik nu heel optimistisch?
Denk het niet hoor, volgens mij is het wel te doen.

Maar eigenlijk lijken alle amigurumis wel op elkaar, groot hoofd, kleiner lichaam. en dan nog een paar pootjes.
En met alle bedoel ik natuurlijk niet alle, maar heel veel hebben wel dat principe
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:26:03 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87746057
ik moest trouwens erg lachen om die beschrijving van 'mommy knows', 't was zeer herkenbaar qua werkwijze / overpeinzingen bij het patroon.
in de haak.
pi_87746158
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:24 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Denk het niet hoor, volgens mij is het wel te doen.

Maar eigenlijk lijken alle amigurumis wel op elkaar, groot hoofd, kleiner lichaam. en dan nog een paar pootjes.
En met alle bedoel ik natuurlijk niet alle, maar heel veel hebben wel dat principe
Ja inderdaad! En met het opvullen kan je een hoofd ook nog redelijk veranderen, dus in het geval van een kikker geen bolletje maar meer.. tjsa.. Kikkerhoofd *)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:32:06 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87746233
ik denk dat dat hoofd wel bewust een beetje anders gehaakt is dan alleen maar een ronde bol, maar als je op ravelry 'amigurumi frog' invult bij het zoeken naar een patroon kun je daar misschien een geschikt 'kikkerhoofd' vanaf plukken?
in de haak.
pi_87746359
heeft iemand deze al gehaakt?
http://marmaladerose.blog(...)-kitten-pattern.html

Ik zelf wel al een aantal keer maar zag m weer voorbij komen, maar mijn pootjes zijn altijd heel raar, die kan ik niet opvullen. En op t plaatje zijn ze wel normaal.
pi_87746469
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:32 schreef trui het volgende:
ik denk dat dat hoofd wel bewust een beetje anders gehaakt is dan alleen maar een ronde bol, maar als je op ravelry 'amigurumi frog' invult bij het zoeken naar een patroon kun je daar misschien een geschikt 'kikkerhoofd' vanaf plukken?
nou daar heb ik net op gezocht maar dan kom je niet echt op iets bruikbaars uit. Ik ga nu in ieder geval op jacht naar vilt, katoen, lintjes, knoopjes voor kerstversieringen en een dala-horse voor m'n kleine nichtje ( ooooh,, PAARDJEEESSS!!!)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:38:02 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87746488
waarom kun je ze niet vullen dan?
in de haak.
pi_87746567
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:38 schreef trui het volgende:
waarom kun je ze niet vullen dan?
Zeg maar het uiterste puntje van de pootjes, daar krijg ik geen vulling in, misschien ligt t aan hoe ik m dichtmaakt, maar neem aan dat daar niet zo veel manieren voor zijn.
En dacht als iemand m nou gemaakt heeft en het ook heeft, dat t dan niet zo zeer aan mij ligt :p
pi_87747630
Trui, dat lijkt me nog een hele uitdaging ja, die sloffen. Een gepuzzel en zo. Wel heel leuk! Succes!

Ding voor jongste gister afgemaakt.



En daarna ook maar een ding voor m'n schemerlampje gemaakt. :+



(kleuren helaas weer niet helemaal zoals ze echt zijn, maar ja)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:16:33 #247
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_87747818
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:11 schreef Eska het volgende:

En daarna ook maar een ding voor m'n schemerlampje gemaakt. :+

[ afbeelding ]

(kleuren helaas weer niet helemaal zoals ze echt zijn, maar ja)
Ikealampje! O+ erg leuk!
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_87747967
Ja idd Ikea! :D Het is m'n haaklampje :+
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:32:06 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87748391
wat leuk gelukt, eska! :D laat ie nog wel genoeg licht door om erbij te kunnen haken?
in de haak.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:39:37 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87748680
m'n eerste slof zit in de wasmachine. :D
in de haak.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:53:00 #251
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_87749198






Mijn winterset voor dit jaar. Alhoewel, ik heb nog zat garen over, dus nog een extra muts en een paar wanten kunnen er best nog eens bijkomen. Kan ik combineren gedurende de winter. :+

Die nekdingetjes van Eska zijn ook wel erg leuk O+
En dat tasje van de swap, erg cute. Was dat dan de laatste swap?
:* voor Lyssa (op je voorhoofd, niet op je wang :P )
En alles wat ik nog niet heb gezien tijdens het teruglezen (daar ga ik straks mee verder) is vast ook heel erg leuk. ;)
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:55:00 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87749271
mooi, twisteddarling!! O+ vooral de pols/handwarmers vind ik erg classy gelukt!

nog even een fotoverslagje-tot-nu-toe:
de basisvorm:

na het origami-en:

ze zijn nog íets te groot...

en nu dus even wachten op het effect van de eerste was-ronde...
in de haak.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:56:15 #253
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_87749321
Een slof vouwen. :D Dat is crea _O_
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_87749365
dat lampenkapje!! supergeinig :D

TwistedDarling, mooie set! en handig als je straks ook nog kan combineren :D
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_87749460
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:11 schreef Eska het volgende:
Trui, dat lijkt me nog een hele uitdaging ja, die sloffen. Een gepuzzel en zo. Wel heel leuk! Succes!

Ding voor jongste gister afgemaakt.

[ afbeelding ]

En daarna ook maar een ding voor m'n schemerlampje gemaakt. :+

[ afbeelding ]

(kleuren helaas weer niet helemaal zoals ze echt zijn, maar ja)
Oh, wat een ontzettend leuk lampje!! O+
Ik wil deze nog een keer maken, maar dan moet ik eerst maar eens vaste woonruimte vinden! ;)

TwistedDarling, ziet er leuk uit zeg. :Y Heb je een bepaald patroon gevolgd of zelf aan de gang gegaan? Maak je die muts door gewoon heel lang door te gaan met meerderen, dan een stukje recht en dan weer wat minderen?

Trui, spannend hoor. Hoe heet was je ze nu? Heb je nog speciaal garen gebruikt? Ik ben benieuwd naar het resultaat!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:00:46 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87749481
ik heb ze gemaakt van Cascade wol, dat zou goed verviltbaar moeten zijn. ik heb 'm meteen in een 60graden was gegooid. hopelijk niet te overmoedig...
in de haak.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:03:19 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87749565
knitwit dat is ook een prachtlamp zeg! inderdaad wel iets om te onthouden!
in de haak.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:08:33 #258
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_87749767
Ik heb geen patroon knitwit, ik heb de muts wel 3 of 4 keer weer uitgehaald tot ik het effect had dat ik wilde. Eerst een stukje recht gehaakt, daarna maar 1 rij veel gemeerderd, daarna weer een stuk recht (maar heel losjes gehaakt) en daarna flink minderen.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_87750085
Ja, ik ga er denk ik nog wel meer maken. 'k Vind 't ook wel lollig uitzien zo. En er hangt gelukkig nog zo'n lampje hier in de kamer. :P
Ik gebruik eigenlijk vooral het licht dat onder uit de lamp komt, trui. Door het kapje heen kwam toch al niet bijster veel functioneel licht. ;)

Dat ziet er lekker warm uit, TwistedDarling! Leuk, zo'n set!

Da's een grote lamp om te haken, knitwit! Formaat poef wel, denk ik? Wel leuk zeg.
Heb je nu geen vaste woonruimte dan?

Trui, ik ben héél benieuwd hoe je slof uit de strijd komt! Ik vind wel een leuk experiment. Origamihaken. :P
pi_87750295
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:17 schreef knitwit het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of dat mag. Via google kwam ik op deze link:

haak-breinaalden in vliegtuig

Verder zag ik dat dit in eerdere haak topics ook al naar voren is gekomen. Zijn er ervaringsdeskundigen?
die uitkomst had ik dan weer niet gegokt. Mijn flesje cola is verboden maar mijn haak en breinaalden niet. _O-
pi_87750342
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:11 schreef Eska het volgende:
Trui, dat lijkt me nog een hele uitdaging ja, die sloffen. Een gepuzzel en zo. Wel heel leuk! Succes!

Ding voor jongste gister afgemaakt.

En daarna ook maar een ding voor m'n schemerlampje gemaakt. :+

[ afbeelding ]

(kleuren helaas weer niet helemaal zoals ze echt zijn, maar ja)
Wordt dat lampje niet warm?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:23:57 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87750390
ik zag ooit bij sarah london ook geinige grannysquare lampekappen:
in de haak.
pi_87750583
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:22 schreef Oceanonix het volgende:

Wordt dat lampje niet warm?
Nauwelijks (heb ik idd ook eerst gecheckt). Er zit een spaarlamp in, dat scheelt geloof ik ook wel. Het zit bovendien om een bestaand (plastic) kapje heen gehaakt. :)

Die grannylamp is ook mooi, zeg. Ik wil ook nog wel zo'n ouderwetse staande lamp. O+
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:29:20 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87750610
bij spaarlampen loop je echt geen gevaar inderdaad.
in de haak.
pi_87750651
Oh Trui, die is ook leuk!! O+

De lamp die ik poste kan je zo groot maken als er van die rijstpapier lampen zijn. Ik heb geen idee hoe klein die beginnen eigenlijk.

Ik zit nu in een tijdelijke woning van een kennis die in het buitenland zit. Mijn vriend is zijn studie aan het afronden, en heeft alleen de mogelijkheid een freelance baan te krijgen. Daarmee kan je in Amsterdam niet echt woonruimte vinden... :( We hebben nog een paar maanden, dus we vinden vast wel weer iets anders. Dit is alleen de 4e keer in een jaar dat ik moet verhuizen, dus iets vasts zou wel eens fijn zijn. :Y

Ik ga me wel snel inschrijven voor een stadstuin, dan kan ik daar allerlei projectjes voor gaan maken! :) (En een stiekeme stash wol neerleggen zodat ik die blik van mijn vriend niet iedere keer krijg als ik met iets nieuws thuis kom... :@ )
pi_87751182
Oh, dat lijkt me niet ideaal wonen zo, nee. Al zal je blij zijn dat iets hebt nu, 't is wel knap onrustig om steeds te moeten verkassen. Hopelijk snel uitzicht op een eigen woning dan!
Haha, een tuin voor de geheime wolvoorraad. :+
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:44:53 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87751184
haha, waar mensen al geen tuin(+huisje) voor nemen! :D
in de haak.
pi_87751957
oh, die slof! ben heel benieuwd naar het resultaat!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:09:31 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87752067
ik ook! nog 10 minuten, zei de wasmachine. ;)
ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat ie niet zo geweldig wordt, met die halve stokjes. ik wil hierna ook een met gewone vasten maken. alleen wil ik nu graag weten hoeveel het nou krimpt. men zegt grofweg te rekenen op 1/3 krimp. maar dat zal toch per wolsoort en hoe los je gebreid/gehaakt hebt nog wel wat verschillen neem ik aan.
in de haak.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:18:21 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87752416
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:23 schreef trui het volgende:
ik zag ooit bij sarah london ook geinige grannysquare lampekappen:
[ afbeelding ]
O+!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:43:37 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87753287
nou de eerste wassing heeft wel wat vervilting opgeleverd, maar nog lang niet genoeg krimp: de sloffen waren nog steeds véél te groot! :D dus ze zitten er meteen nog een keer in, met een volgende lading handdoeken. :)
in de haak.
pi_87754541
't Wordt iig een zeer schoon slofje dus. :D
pi_87754591
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:01 schreef Eska het volgende:
Een goede fourniturenzaak moet ik hier (Eindhoven) nog vinden. Ik weet er eentje, maar die is niet geschikt voor mensen die claustrofobisch zijn aangelegd. :P Die ene keer dat ik er binnen ben geweest, kreeg ik het gewoon echt benauwd daar.

Je hebt het vast over het Smitje!!! Daar moet je gewoon een aantal keren heeeeel even naar binnen en dan wen je eraan. Zodra je alles een beetje weet te vinden is het net walhalla! Maar de eerste paar keer is het een beetje overweldigend.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:17:35 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87754790
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:11 schreef Eska het volgende:
't Wordt iig een zeer schoon slofje dus. :D
ja. :) ach, ik denk dat m'n vierkantjes sowieso wat aan de grote kant waren. maar iemand in het breitopic (jawel, ik was even glurenbijdeburen 8-) ) zei dat 't minstens 14x14cm vierkantjes moesten zijn. dus ik heb ze flink groot opgezet. maar 'mommyknows' maakt vierkantjes van 8x8cm, voor een kindermaat slof weliswaar, maar toch. wel een groot verschil. ik denk dus dat 10x10 of 11x11 wel ruim zat is, als ik een maat 40 wil krijgen (ze worden voor de vriendin van m'n broer). maar wie weet, als 't echt elke wasbeurt verder krimpt moet ik dus gewoon maar blijven wassen tot ze de juiste maat hebben. :D
in de haak.
pi_87754908
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef annelotje het volgende:

Je hebt het vast over het Smitje!!! Daar moet je gewoon een aantal keren heeeeel even naar binnen en dan wen je eraan. Zodra je alles een beetje weet te vinden is het net walhalla! Maar de eerste paar keer is het een beetje overweldigend.
Ja, die bedoel ik idd!
Maar dat valt met een therapeutische aanpak wel te leren dus, begrijp ik. :D Hm walhalla hè, nu word ik toch wel nieuwsgierig. Wie weet ga ik het nog eens aandurven.
pi_87755089
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:17 schreef trui het volgende:

ja. :) ach, ik denk dat m'n vierkantjes sowieso wat aan de grote kant waren. maar iemand in het breitopic (jawel, ik was even glurenbijdeburen 8-) ) zei dat 't minstens 14x14cm vierkantjes moesten zijn. dus ik heb ze flink groot opgezet. maar 'mommyknows' maakt vierkantjes van 8x8cm, voor een kindermaat slof weliswaar, maar toch. wel een groot verschil. ik denk dus dat 10x10 of 11x11 wel ruim zat is, als ik een maat 40 wil krijgen (ze worden voor de vriendin van m'n broer). maar wie weet, als 't echt elke wasbeurt verder krimpt moet ik dus gewoon maar blijven wassen tot ze de juiste maat hebben. :D
Oh ja, da's toch wel een flink verschil, ja. Lastig hoor, dat je dan zo moet gokken. Nou ja, hopen dan maar dat 'ie idd iedere wasbeurt verder wil krimpen. Je zal vlot door je 60 graden-was heen zijn, zo! Lekker, frisse bedden! :P
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:24:35 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87755105
haha ja zometeen het beddengoed maar! :D
in de haak.
pi_87757239
Mijn seal inclusief pakje is klaar!





http://www.ravelry.com/pr(...)baby-seal-mamegoma-2
pi_87757369
Oh!! O+ ik wil ook een seal met pakje haken! Waar heb je t patroon vandaan?lezen Wampi O+
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:45:57 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87758539
wat een schatje, lyssa! en is je wang alweer wat geslonken?
in de haak.
pi_87758915
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:45 schreef trui het volgende:
wat een schatje, lyssa! en is je wang alweer wat geslonken?
Het is wel iets geslonken, maar heb toch nog best wat pijn. Ik heb ook nauwelijks geslapen. Dus nog een dagje thuis gebleven. Morgen weer werken. Ik kan alleen nog steeds niet praten.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 16:58:07 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87759046
wat zei je? :+ ;)
wat ellendig zeg! ik hoop dat 't snel beter gaat, en dat je vannacht wel kunt slapen!! :*

slof is toch nog een aardig stuk gekrompen, maar in de breedte eigenlijk nog wat te ruim. bovendien wat lelijk kreukelig uit de was gekomen. ik probeer 'm even wat beter in model te krijgen.
ter illustratie:


't is het niet helemaal he. :o zo ga ik ze in elk geval niet kado doen...

[ Bericht 12% gewijzigd door trui op 20-10-2010 17:06:42 ]
in de haak.
pi_87759090
Ik mompel ook erg naar mn vriend en die verstaat me dan echt niet, moet ik het alsnog een tweede keer duidelijk vragen/zeggen :')
pi_87760589
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:58 schreef trui het volgende:
wat zei je? :+ ;)
wat ellendig zeg! ik hoop dat 't snel beter gaat, en dat je vannacht wel kunt slapen!! :*

slof is toch nog een aardig stuk gekrompen, maar in de breedte eigenlijk nog wat te ruim. bovendien wat lelijk kreukelig uit de was gekomen. ik probeer 'm even wat beter in model te krijgen.
ter illustratie:
[ afbeelding ]

't is het niet helemaal he. :o zo ga ik ze in elk geval niet kado doen...
misschien scheelt het dat de sloffen losser zijn qua stof als je ze breit. als je ze haakt, dan is het al een compactere stof... maar zo zou ik ze ook niet cadeau doen... :*
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:44:26 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87760756
ik had ze juist heel los gehaakt, met veel minder steken vergeleken met 't breipatroon. dus ik denk dat 't eerder andserom is, dat ik 't met vasten moet doen. (zoals 'mommyknows' die ze dus ook een keer gehaakt heeft). en dan iets minder grote vierkantjes, en rustiger aan met vilten (dus eerst op 40graden, etc).
in de haak.
pi_87763247
Oh wat jammer, trui. Zonde van je werk en van je draad. Of kun je er alsnog wel *iets* van maken?
Ik zou dan idd gewoon zo letterlijk mogelijk de werkwijze van 'mommyknows' aanhouden. Zij lijkt goed te weten wat wel en vooral ook wat niet (zojuist pas de rust om die beschrijving rustig door te lezen) :D

Lyssa, wat een schatje is 't geworden. 't Snuitje is ook zo goed gelukt.
Hopelijk jouw snuitje morgen nog weer wat beter! Een goede nacht zou al heel fijn zijn, dat scheelt zo'n boel.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:12:42 #287
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87764052
Die slofjes behoeven nog wel wat upgrading inderdaad, trui. ;) Maar het was ongetwijfeld een leerzaam project, dus geen verspilde tijd!

En O+ nu O+ ben O+ ik O+ in O+ de O+ ban O+ van O+ lampekapjes O+
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:22:23 #288
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87764447
wat een mooie dingen allemaal weer!!!
En echt grappig die lampenkapjes! :D

Ben in dubio; poging muts af te haken of leerboek lezen.... (wat echt wel moet moet een toets doen en heb alleen stukjes avond om teleren;))....

Misschien moet ik gewoon met mezelf afspreken 3 hoofdstukken te lezen ofzo en dat ik daarna mag haken :)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:26:38 #289
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87764627
50-50 doen, EssieEi? Eerst even leren en dan toch nog even haken om te ontspannen? :)

edit: oh wacht, dat schreef je zelf al. Laatste regel niet gelezen. ;)
... ♥ ik mis je ♥
pi_87766081
Wat istie leuk!!!! Zeehond met pakje O+
Heb je nou het patroon gevolgd of niet?

Er zijn 3 dingetjes verkocht! Wel allemaal toevallig die mn moeder gemaakt had, maar toch wel leuk.
En of ze weer langs wilde komen.
En of ik een sleutelhangerkat wilde maken voor dr dochter.
Dus net enthousiast begonnen.
En weer gestopt, want ik had geen zin, en t moet geen moeten worden.

Maar toch leuk dat er iets verkocht is.
pi_87766511
Ik heb het patroon gevolgd ja :D
pi_87767564


mutsje voor pasgeboren zoontje van vriendin is klaar! Nu maar hopen dat 'ie past... (knoopjes zijn met autootjes bedrukt, hier niet heel goed zichtbaar)

Ik zag op hobbydoos.nl trouwens een wol speciaal voor vilten. Erg mooie kleurtjes zitten daar tussen.

Misschien probeer ik dat bij een volgende bestelling, hoewel ik nog een stapeltje bolletjes weg te werken heb voor ik dat weer mag doen. :@
pi_87767775
Jammer trui, volgende keer beter :o..

Mijn Fat Bottom Bag, eindelijk gefotografeerd:


Mijn Eska-esque sjaal-ding (met schelpjesrand waarvan ik nog niet weet of ie mag blijven..)


En bijbehorende polswarmer
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_87767923
Oh knitwit wat een superlief mutsje, met dat klepje zo en die knoopjes!!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:50:30 #295
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87769170
lieeef mutsje! :D
en leuk tasje :D en shawl en armwarmer!! :D:D

Jeeej ik heb braaf geleerd, dus nu mag ik weer verder haken.
Eens even uitzoeken waaar ik was gebleven, is al tijd geleden :O
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:51:02 #296
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_87772238
ik heb een stukje vertaald van een patroon kan iemand me helpen ?? Ik loop vast bij de vraagtekens...

Stap 1
Ch (9, 11, 12, 14).
Make 3 sc in 2nd ch frm hk.
Sc (3, 4, 4, 5).
Hdc 1.
Dc (2, 3, 4, 5).
Make 7 dc in last ch.
Working across other side of ch, dc (2, 3, 4, 5).
Hdc 1.
Sc (3, 4, 4, 5).
(22, 26, 28, 32) sts total.

Stap 1
Losse (9, 11, 12, 14).
Maak 3 vaste in de 2e losse vanaf de haaknaald.
Vaste (3, 4, 4, 5).
Half stokje 1.
Stokje (2, 3, 4, 5).
Maak 7 stokje in de laatste ketting.
Werk ??, stokje dc (2, 3, 4, 5).
Half stokje 1.
Vaste (3, 4, 4, 5).
(22, 26, 28, 32) steken totaal.

Stap 2
Beginning in the top of the first sc of prv rnd, make 2 sc in ea of next 3 sts.
Sc (7, 9, 10, 12).
Make 2 sc in ea of next 5 sts.
Sc (7, 9, 10, 12).
(30, 34, 36, 40) sts total.

Stap 2
Begin in ??
Vaste (7, 9, 10, 12).
Maak 2 vaste in de komende 5 steken
Vaste (7, 9, 10, 12).
(30, 34, 36, 40) steken totaal.

Stap 3
If making size 2 or 3, work this entire rnd in hdc rather than sc.
*Sc 1, make 2 sc in next* 3 times.
Sc (7, 9, 10, 12).
*Sc 1, make 2 sc in next* 5 times.
Sc (7, 9, 10, 12).
(38, 42, 44, 48) sts total.

Stap 3
Als je maat 2 of 3 maakt, werk dan in de hele ronde met halve stokjes in plaats van vaste.
*Vaste 1, maak 2 vaste in de komende 3 ??*
Vaste (7, 9, 10, 12).
*Vaste 1, maak 2 vaste in de komende 3 ??*
Vaste (7, 9, 10, 12).
(38, 42, 44, 48) steken totaal.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:03:42 #297
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87772850
Oke ik ga het proberen uit te leggen :) (vind sowieso het patroon beetje vaag, maar de dingen met vraagtekens snap ik dan net weer wel ;))

Je vraagteken bij stap 1:
je werkt in de ketting in het bovenste lusje zeg maar van een steek (bovenste beentje van de > )
Dus bij de volgende regel, werk je in het andere "onderste" lusje van de eerste ketting.
(als ik nu kon tekenen zou ik het voor je tekenen, ik deed net een poging maar volgens mij snap alleen ikzelf die tekening ;))

Je vraagteken bij stap 2:
snap ik zelf ook niet zo goed, omdat ik niet weet wat je maakt en hoe het er dus uit komt te zien.
Maar wat ik denk, is dat om de begin ketting dus 2 rondjes hebt gemaakt ofzo. En dat je nu weer verder moet met het eerste rondje. (zoiets)

Vraagteken bij stap 3:
je moet wat tussen sterretjes staat 3 keer doen.
Dus 1 vaste in 1e steek, dan 2 vaste in 2e steek, 1 vaste in 3e steek, 2 vaste in 4e steek etc (snap je?)

(en woohoo ik hoef geen nieuw topic te maken :@ en jeej ben 2 touren opgeschoten met de muts :))
pi_87774137
Seal in pakje! O+ Ik vind z'n snoetje zo ontzettend cute!
En wat een schattig mutsje! O+ Tas is leuk geworden Wampi!
En sjaal-achtig ding in wording en polswarmer zijn ook mooi! Die wol O+

Ik ben bezig met een muts, of nouja.. Ik moet nog beginnen maar was net even bezig met proeflapjes.
Er staat namelijk een gauge bij het patroon, en ik snap niet zo goed hoe dat werkt :@
Tot nu toe alleen maar amigurumi en andere dingen waarbij je je niet echt aan de gauge hoeft te houden gehaakt, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

De gauge die bij het patroon hoort:
12 dc x 4 rows = 4" (10 cm)

Ik heb een ketting van 15 lossen gehaakt, in de 4e losse vanaf de haak de eerste van de 12 stokjes van de eerste rij, dan turnen met chain en weer 12 lossen en daarna hetzelfde nog 2 keer, dus 4 rijen van stokjes. Doe ik het dan goed? Ik zou namelijk niet weten hoe het anders moet..

Eerste probleem: hoe meet ik na of de gauge klopt? Ik denk zelf namelijk dat je van links naar rechts meet. Maar waarom dan 4 toeren haken? Dan kun je toch ook gewoon de ketting van beginlossen opmeten (zonder die 3 laatste lossen natuurlijk)? Of denk ik nou zo raar? :?
Vandaar dat ik dus even wil checken of je inderdaad van links naar rechts meet, en niet van boven tot onder ofzo.. (Al zou ik niet weten hoe je met 4 rijen stokjes 10 cm van boven tot onder krijgt :') )

De muts is voor een vriendin, zij heeft zelf het garen uitgezocht: Phildar Partner 6. Dit garen is geschikt voor naald 5-6 volgens de wikkel. Het patroon is gedaan met naald 5,5 dus ben ik daar mee begonnen.

En zo komen we aan bij het tweede probleem: van links naar rechts met naald 5,5 is 8 cm. Vervolgens nog een lapje gehaakt met naald 6: 9 cm. Maar omdat het garen geschikt is voor 5-6 wil ik eigenlijk niet nog een halve maat omhoog gaan, omdat ik bang ben dat er dan teveel gaten in gaan vallen.
Ik heb ook nog nooit eerder een muts gehaakt, dus ik weet niet hoe belangrijk het is om de gauge aan te houden. We hebben haar hoofd opgemeten en de omtrek is ongeveer gelijk aan de wijdte van de muts, dus het lijkt me dan toch wel handig om de gauge goed te hebben?
Kan ik zonder probleem toch met naald 6,5 aan de slag? Of is het beter om een dikker soort garen uit te zoeken?

Zo pfoe, veel vragen :@ Kom er met m'n boeken ook niet uit en m'n moeder weet niet genoeg van haken dus ik dacht, ik gooi het hier maar even in de groep :) Misschien kunnen jullie me helpen! :D
pi_87775446
Is het niet zo dat je gauge zowel in de lengte als in de breedte dan 10 cm hoort te zijn? Ik heb nog nooit iets gehaakt waarbij ik het nodig vond dus ik weet t ook niet precies, maar volgens mij heb je het juiste gehaakt. En ik zou dan dus denken dat zowel je 12 steken in de breedte als je 4 stokjes in de hoogte 10 cm moeten zijn :).
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  woensdag 20 oktober 2010 @ 23:15:28 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87776551
wampi, ik vind 't gekleurde bolletje prachtig uitkomen, ook gehaakt. maar is dat 'cowl'-achtige ding niet wat te klein? of lijkt dat maar zo?

yachiru, als de 'gauge' niet precies klopt, zou je ook het patroon iets kunnen aanpassen, dus een paar steken erbij smokkelen hier en daar?

vanavond een nieuwe slof gehaakt, nu maar hopen dat ie dit keer niet te klein wordt... :o (en anders wordt ie voor dochterlief. :D ).
in de haak.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')