abonnement Unibet Coolblue
pi_87403513
Voor de offerte van de badkamer had ik netjes het aantal benodigde tegels uitgetekend, komt mijn aannemer bij het laten zien van wat andere van zijn projecten met het idee dat niet tot bovenaan tegelen wel eens veel mooier zou kunnen zijn.

Plattegrond:


De tekening is precies in verhouding, de lange muur is 4 meter.

Vloertegels: V&B Bernina 60x60:


Wandtegels: V&B Memento New Glory, vooralsnog verticaal geplaatst, 30x45cm
• Wit zit een print in, niet vlak. Deze komen tegen op twee na alle wanden
• Zwart met motief. Deze komen aan de wanden die op de tekening boven en onder staan
Zie deze tegels, dat zijn ze:


De vragen:
• Zouden jullie ze ook verticaal plaatsen?
• Zouden jullie ze tot boven doortegelen? Die aan de douchezijde in ieder geval wel, maar de andere wanden ook? Er komt een douchewand , dus dat zou evt een logische scheiding zijn van hoog naar laag getegeld.
Hoogte van de ruimte is waarschijnlijk 245cm.
Da gao nie nou!
pi_87403693
Ik zou sowieso alles tot bovenaan doen. Dat kun je et makkelijkste schoon en droog maken/houden
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:25:14 #3
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_87403745
Ik vind het zelf ook mooier , maar ik denk dat het er aan ligt wat je zelf mooier vindt.
Hoe dan ook , sowieso in de doucheruimte helemaal tot het plafond i.v.m. vocht.
Ik ben inmiddels overleden
pi_87404249
Geen schimmel en makkelijker schoon te maken. Tot het plafond gaan dus.
pi_87404677
Plattegrond heb je het tegelwerk wel raar liggen.. boven en onder heb je niet zelfde formaat :?
Boven een hele en onder een klein stukje...
quote:
Zouden jullie ze ook verticaal plaatsen?
Verticaal is hoogte benadrukken, horizontaal is breedte benadrukken.
pi_87408186
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:52 schreef DeRakker. het volgende:
Plattegrond heb je het tegelwerk wel raar liggen.. boven en onder heb je niet zelfde formaat :?
Boven een hele en onder een klein stukje...
[..]

Verticaal is hoogte benadrukken, horizontaal is breedte benadrukken.
Toiletruimte is apart van de badkamer met een eigen deur.

@TS
En tegelen tot bovenaan, maar het is en blijft persoonlijk natuurlijk.
Halfin vindt ik zelf altijd armoedig staan, ze wilden het wel maar konden het eigenlijk niet bekostigen.
En beter schoon te houden en minder kans op schimmel, hoewel je dat natuurlijk ook kan en moet voorkomen door goed te ventileren.
pi_87408233
Wij hebben het tot halverwege muv de douche.
Omdat we tot bovenaan erg massief vonden met grote grijze tegels.
Als je een goede, (dure) badkamerverf haalt bij de verfspeciaalzaak gaat dat prima mits goede afzuiging.
Het zit er nu een jaar in en er is echt niets lelijker geworden ondanks dat ik rustig 20 minuten de badkamer intensief gebruik voorzie in het weekend.
Dan druipt het water van de wanden en dat droogt keurig op.
Deur en kozijnen hebben er iets meer last van ;) daar hebben we de vergissing gemaakt binnenverf op te smeren dat moeten we dus nog even vervangen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87409023
Volledig tegelen is een beetje de standaard geworden natuurlijk. Naar mijn mening kan het slechts gedeeltelijk of helemaal niet betegelen van een bepaalde wand het geheel een beetje breken en daardoor wat toevoegen aan het uiterlijk van de badkamer.

Zoiets als dit:


Of dit:
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87409670
onze badkamer is 3.30meter hoog en hebben we dus tot 2.40meter hoog betegeld. helemaal betegelen zou bij ons teveel de hoogte benadrukken (de badkamer is hoger dan dat hij breed is :') )

het gedeelte boven de tegels is geverft met anti-schimmel verf en is na 3 jaar nog steeds schimmelvrij (en we douchen bijna een uur per dag en het water druipt dan echt van het plafond en de muren af :') )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_87413424
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 07:43 schreef klipper het volgende:

[..]

Toiletruimte is apart van de badkamer met een eigen deur.

Ja daar had ik het niet over.
Ik had het over de badkamer.
pi_87473060
Hmm... de democratische meerderheid gaat voor tegelen tot bovenin...
Misschien moet ik nog eens proberen in te beelden hoe horizontaal tegelen er uit ziet, want de meeste wanden zijn "korter" dan ze hoog zijn... Alleen de wand aan de raamkant is langer dan 245cm.

@DroogDok: heb er ook over na zitten denken om sommige stukken geheel tegelvrij te maken, maar daar een strak stuk cementwand te nemen. Zo half getegeld met een "vorm" in de scheiding vind ik niks, dat past niet bij mij. De onderste foto van je vind ik dus wel weer mooi :)

Thnx voor de reacties & tips :)
Da gao nie nou!
pi_87477781
Mosterd na de maaltijd, maar ik vind: hoe minder tegels hoe beter, liefst geen, maar als je ze dan toch neemt, zo min mogelijk tot bovenaan tegelen dus! Maar zoals gezegd, is persoonlijk...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:56:38 #13
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_87477996
Persoonlijk zou ik ze niet tot bovenaan tegelen ivm vocht, dan nemen je muren het ook beter op zeg maar. Maar dat ligt er ook weer aan hoe je ventilatie is. Als je een raam hebt is dat natuurlijk ook al een stuk lekkerder.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_87485123
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:27 schreef vigier het volgende:
@DroogDok: heb er ook over na zitten denken om sommige stukken geheel tegelvrij te maken, maar daar een strak stuk cementwand te nemen. Zo half getegeld met een "vorm" in de scheiding vind ik niks, dat past niet bij mij. De onderste foto van je vind ik dus wel weer mooi :)
Ja vind zelf de onderste foto ook het mooist, zou dat zeker overwegen voor een nieuwe badkamer.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87485453
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:27 schreef vigier het volgende:
Hmm... de democratische meerderheid gaat voor tegelen tot bovenin...
Misschien moet ik nog eens proberen in te beelden hoe horizontaal tegelen er uit ziet, want de meeste wanden zijn "korter" dan ze hoog zijn... Alleen de wand aan de raamkant is langer dan 245cm.

@DroogDok: heb er ook over na zitten denken om sommige stukken geheel tegelvrij te maken, maar daar een strak stuk cementwand te nemen. Zo half getegeld met een "vorm" in de scheiding vind ik niks, dat past niet bij mij. De onderste foto van je vind ik dus wel weer mooi :)

Thnx voor de reacties & tips :)
Wij hebben het douchedeel en toiletdeel tot aan het plafond getegeld. Achter de wastafel en de buitenkant van het muurtje waar de inloopdouche zich achter bevindt hebben wij Pandomo-stuc laten aanbrengen. Dat heeft een betonlook, breekt de ruimte mooi en is afneembaar. Een jaar (en veelvuldig douchen) later nog geen schimmeltje of ander probleem te bekennen.

Hier was de badkamer nog niet helemaal klaar (spiegel hing er bijv nog niet), maar zo krijg je wel een indruk denk ik.






Je zou ook aan beton-cire kunnen denken: http://beton-cire.nl. XS2Shanna gebruikt dat in haar nieuwe badkamer, waarschijnlijk zijn daar binnenkort wel foto's van te zien in haar verbouwingstopic.

Ik zou je tegels overigens horizontaal laten plakken, maar dat is ook persoonlijk natuurlijk...
pi_87485518
vrienden van me hebben een deel van de douche gestuced, met latex geverft en dan een paar lagen blanke parketlak eroverheen: ziet er mooi uit, waterdicht en kan heel makkelijk met een doekje schoongemaakt worden :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')