quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 15:50 schreef pieter_R het volgende:[..]
Dat geldt denk ik voor de meeste, zo niet alle financiële studieverenigingen in Nederland.

Heb je een website waar wat meer informatie te vinden is S_E?
Nog niet. We zijn namelijk nog bezig met de opzet voor de 2e competitie. Dit hangt erg af van de sponsors en de website kan niet de lucht in zonder dat we de garantie hebben van de verscheidene sponsors.
We zijn in onderhandeling met een aantal sponsors van verschillende asset classes zodat we eventueel de competitie kunnen uitbreiden naar niet alleen aandelen maar bijv. ook commodities sinds 1 van de sponsors een aantal universiteiten in Dubai wil uitnodigen. Dus dan moet je al snel denken aan een grote oil trader

Als we minstens 2 NL'se universiteiten kunnen krijgen kunnen we ook kijken naar Nederlandse sponsors die locaties in Londen en Amsterdam hebben. En dat zijn er best veel. Ik zal spoedig denk ik eens op zoek naar investment clubs in Nederland als daar belangstelling is.
Het plan nu is een tiental universiteiten in Engeland tegen elkaar, een maand lang, virtueel portfolio van 100k. Platform is online, via timetotrade. Alleen equities en alleen op de UK market. Prijzen zijn tot dusverrre een aantal professionele cursussen. Een aantal internships voor 2e jaars en graduate interviews voor 3e jaars. Je kunt je indelen als hedgefund team van 5, waar ieder 1 taak heeft, of als team van 2 of meer. Enig verschil is dat het hedgefund team meedingt naar prijzen voor de professionele curssusen en de kleinere teams niet. Waarom dan toch teams van 2 of meer toelaten? Je hebt per universiteit meerdere teams en niet iedereen wil altijd samenwerken. Maar op deze manier doen meer mensen mee en spreken mensen er wat sneller over

. Je hebt dus prijzen voor beste team, beste trader, beste researcher, team wat het beste risico/reward heeft genomen. En aan het eind van de competitie een afsluitend event in Londen uiteraard waar de sponsors langskomen en je de prijzen uitgereikt krijgt door de sponsors. En een goede mogelijkheid waar je de mogelijkheid krijgt te netwerken.
Vanochtend hadden we een afspraak met 1 van de sponsors van een groot educatief bedrijf bij starbucks. We wisten niet hoe hij er uit zag verder en ik dacht dat het gewoon iemand van HR of communications was. Gingen zitten, hij betaalde koffie voor ons. Deelde toen zijn businesskaart uit waarop stond CEO en Founder. Holy crap, dat was wel even schrikken.

Gek dat je dan zo maar toch sneller gaat zweten. Gelukkig had ik hem al een hand gegeven
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.