abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_86184310
Wij hebben ons nieuwe huis compleet gestript. We kunnen het hele huis nu inrichten met alles wat we willen en aansluitingen leggen op de plaatsen waar nodig.

We hebben een hele mooie badkamer uitgekozen die door een aannemer geplaatst wordt, maar nu ons "probleem" Plaatsen we er vloerverwarming in of niet.. De aannemer heeft aangegeven dat hij elektrische vloerverwarmingsmatten kan plaatsen, maar zelf is hij daar niet super entausiast over. Volgens hem is het een beetje overbodig en qua energiekosten erg duur. Wie heeft er ervaring met elektrische vloerverwarming in de badkamer? Wel of niet doen?

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij tips kunnen geven.
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:30:16 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_86184817
Ik zou het wel doen, lekker warm aan je voetjes.
En je hoeft het niet aan te zetten, en zeker niet constant.
pi_86185001
Doe het gewoon via je cv installatie. Electrisch verwarmen is drie keer zo duur als via gas.
pi_86185129
Bedankt voor je reactie. Warme voetjes is belangrijk, maar is het 1500 a 2000 euro waard? Als we het maar 1x aan zullen doen.

Het zou de badkamer wel echt af maken, maar ik weet niet of het de 2000 euro waard is. We hebben ook een mooie design radiator. De totale oppervlakte van onze badkamer is 11,6 m2 en we hebben er een toilet, douche, wastafel en bad in.

Ik ben benieuwd naar meer ervaringen en meningen :)
pi_86186829
Heerlijk!! Met ee n timer 's morgens en 's avonds even aan laten gaan en je hebt altijd een aangename badkamervloer....ik zeg DOEN!
pi_86187017
Voor 2000 euro never nooit doen.
De retour van je radiator in een paar lussen door de vloer leggen werkt ook en kost maar een paar centen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_86188941
Inderdaad, wat Quo_ zegt. Comme ça.



Het is wel van belang dat de leiding niet te heet wordt (+40°C) en dat de dekvloer het aankan. Er wordt geadviseerd om vloerverwarmingstoeslag in de dekvloer te gebruiken. Ook in de tegellijm als die niet al flexibel is.

Goedkoper in aanleg en gebruik zoals gezegd.
pi_86189714
Zou het niet doen. Mijn schoonbroer heeft het een aantal jaren geleden ook aan laten leggen en schrok erg van de energiekosten, heeft het daarna nooit meer aangehad.. In onze badkamer zit het ook in (al toen we het huis gekocht hebben) maar na ervaring van schoonbroer nooit gebruikt.

Een goede badkamer mat werkt net zo goed en je glijd er ook minder snel op met natte voeten
pi_86191010
Elektrisch zou ik nooit doen, is gewoon duur in gebruik. En 2000 euro, tja da's een hoop geld.
Leg er gewoon een lekker groot zacht hoogpolig badmat in en sloffen. Net zo warm, stuk goedkoper!
pi_86194216
Voodeel van elektrische vloerverwarming is zeker in het voor en najaar als de cv nog niet brand, toch een warme badkamer

Wat is duur?
Een elektrische vloerverwarming voor 3m² zal zo ongeveer 400W verbruiken en is te schakelen met voeler in de vloer en klokthermostaat

De prijs die de aannemer vraagd is wel erg aan de hoge kant, die moet zeker lager kunnen
pi_86195508
Wat voor een balzaal heb je als badkamer als het je ¤ 2000 kost? Die matjes kosten ongeveer ¤ 200 basis en dan iets van ¤ 50 per m2 erbij.

Overigens is CV-vloeverwarming prima goedkoop aan te leggen, lees mijn topic er maar eens op na: CV-vloerverwarming badkamer: hoe aan te leggen?
  donderdag 9 september 2010 @ 08:20:08 #12
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_86231668
Ik heb het zelf in een badkamer van 6 vierkante meter en ik vind het heerlijk. Ik heb er wel voor gezorgd dat alle warmte naar boven komt door en niet naar beneden. Hiervoor heb ik onder de vloerverwaming een laag WEDI plaat gelegd. Werkt echt perfect en hij is razendsnel nu. En de kosten? Tja, het hangt er een beetje van af. Ik gebruik hem alleen als het koud is buiten en dan nog maar dagelijks twee keer een half uurtje ofzo.
pi_86240501
Bedankt voor alle tips en suggesties. Helaas kon onze aannemer geen radiatorbuizen plaatsen als vloerverwarming. Maar na het lezen van de reacties lijkt het ons toch wel heerlijk om vloerverwarming te hebben en maakt het ook de badkamer helemaal af. We hebben zelf even gezocht naar zulke matten en hebben de mat toen goedkoper gevonden dan dat de aannemer kon. Dus nu hebben we zelf de mat besteld en plaatst de aannemer het. De kosten komen nu op ongeveer 1000 euro uit.

Misschien dat ik hier nog wel een topic open over onze complete verbouwing, want we pakken het hele huis aan. Op dit moment staat het huis gestut.
pi_86242628
)
quote:
Op donderdag 9 september 2010 13:58 schreef Matzen het volgende:
Misschien dat ik hier nog wel een topic open over onze complete verbouwing, want we pakken het hele huis aan. Op dit moment staat het huis gestut.
Ja!!! Ik ben benieuwd!

En goede keus dat jullie toch voor vloerverwarming zijn gegaan. Als je dan toch alles aanpakt, maakt dat het wel af (ik mis het bij mij wel een beetje... :{)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')