abonnement Unibet Coolblue
pi_86183582
Er is vast geen andere plek op aarde waar je je zo kunt vergapen aan uitgedoste jongeren. Een plek waar trends worden gevolgd en waar modeontwerpers inspiratie opdoen. Deze plek heet Harajuku, een gebied in Tokio tussen de wijken Shinjuku en Shibuya. Iedere zondag komen deze uitgedoste jongeren samen rondom de Jingubrug om wat te hangen. Wat het zo uniek maakt is dat deze jongeren een eigen stijl hebben. Andere jongeren hebben weer een mix van stijlen. Nog unieker. Een aantal stijlen op een rijtje:

quote:
-de Lolita`s
Hoewel "Lolita" een verwijzing naar de beroemde roman van Vladimir Nabokov is, beschouwen de meeste aanhangers van de stijl het niet als iets seksueels. De aanhangers stellen zich als Victoriaanse kinderen of babypoppen voor en verkiezen "leuk eerder dan sexy". Vele Lolitas vinden dat de term "lolita“ helemaal niets met iets sexueels te maken heeft.
De Japanse cultuur plaatst een hogere waarde op uiterst jeugdige verschijning en gedrag dan het westen, en sommige volwassen vrouwen kopen producten, zoals Hello kitty goederen, die voor westerse kinderen zijn gemaakt. Lolita is misschien een zichtbaardere uitbreiding van dit fenomeen.

-de Gothic Lolita`s
De stijl is gewoonlijk een combinatie van zwart en wit. Vaak zwart met wit kant en typisch verfraaid met linten en kantversieringen. De rokken zijn knielengte en kunnen een hoepelrok hebben om volume toe te voegen. Kniesokken of de kousen zijn uiterst populair, Daarnaast zie je vaak zwarte visnetkousen en de witte of zwarte legging. De schoenen of de laarzen met hoge hakken, deze niet in stiletto vorm, voltooien de look. De met stroken of kant-in orde gemaakte Victoriaanse blouses zijn ook populair.
Sommige toevoegingen zijn een Alice in sprookjesland-Stijl schort, uiterst kleine hoge hoedjes, parasols, kanten handschoenen, en kanten hoofddeksels omvatten. Meestal zwart of wit, het hoofddeksel kan ook nog uit ruches, linten, kant of bogen kunnen bestaan. Het haar kan worden gekruld om de porseleinpop look te voltooien. De natuurlijk donkere Japanse haarkleur kan aan blond worden geverfd of zwart worden gehouden. Sommigen kiezen ervoor om een pruik te dragen.
De make-up wordt gebruikt met mate. De zwarte eyeliner is typisch. Een bleke teint heeft de voorkeur, hiervoor word ook wel witte foundation gebruikt. De rode of zwarte lippenstift mag ook, maar de lichtere make-up staat daarboven.
De uitrustingen van gothic lotlit`s word compleet gemaakt met accesoires zoals met hoedendozen andere handtassen. Deze soms in de vorm van vleermuizen, doodskisten en het kruisbeeld. Ook zie je veel teddyberen, dezen worden ook speciaal gemaakt van zwart PVC of leer.
-De ganguro
Ganguro betekend letterlijk "zwart-gezicht". De basislook bestaat uit gebleekt haar, een gebruinde huid, zwart en witte eyeliner, valse wimpers, platoschoenen en helder gekleurde kleding. Typisch ook van de ganguro kijk zijn mobiele telefoons beplakt met stickers, sarongs, mini-rokken, de haarspelden met bloemen, en veel armbanden, ringen en kettingen.
-de Cosplay
Cosplay is het Japanse woord voor zich het kleden als een Japans karakter. Cosplay is populair in plaatsen zoals Harajuku in Tokyo. Het woord Cosplay komt van de twee Engelse woorden "kostuum" en "spel". Ze gaan gekleed als hun favoriete karakter van manga, anime, videospelletjes, deen bang band of een film.
Cosplay houdt in dat ze zich kleden in zeer gedetailleerde kostuums, met andere mensen die het leuk vinden om het zelfde te doen. Terwijl je cosplay normaal voor jezelf doet, is het steeds meer een openbaar schouwspel in plaatsen zoals Harajuku geworden, waar geinteresseerde, hoofdzakelijk westelijke toerist, foto`s komen nemen. Af en toe kunnen er meer fotografen zijn dan er cosplayers zijn.
-de Maid Cafe
In de koffiebars, dienen de manga-stijl meisjes thee en cake. Wanneer een klant de koffiebar ingaat, geven de meisjes een vleiende groet zoals "Welkom huis, Meester" om de rol van een huisbediende te spelen. In tegenstelling tot "gewone" koffiebarren, bedienen de meisjes klanten alsof zij hun meesters waren. Bijvoorbeeld, het personeel knielt soms ter plaatse om suiker of melk in de thee of andere dranken te mengen. Het doel van de koffiebarren met deze meisjes is een dienst aan de klanten om hen thuis te laten voelen en te laten ontspannen. Hoewel de voorbeeldige klantendienst van Japan typisch is, nemen de koffiebarren speciale zorg om hun gasten te vertroetelen. Je kunt zelfs extra betalen zodat de meisjes een spelletje met je doen of samen op de foto gaan.
-de Kogal
Kogals (kindmeisje) is een subcultuur van meisjes en jonge vrouwen in steden van Japan, ιιn van verscheidene types van zogenaamde gals. Zij worden gekenmerkt door het laten zien van hun besteedbare inkomen, die weer uitvloeid in hun unieke smaak in de mode, muziek, en sociale activiteiten. In het algemeen lijken ze ruwweg op de zon-gelooide meisjes van de Vallei van Californiλ, en inderdaad, de gelijkenissen zich tussen twee zijn erg groot. De kogals worden ook vaak verward met de Ganguro stijl, maar toch is er wel een degelijk verschil.
bron

Niet alleen Guido's houden kennelijk van bruin smeren, ook de Ganguro meisjes.









Geef in dit topic jouw mening over deze stijlen. En natuurlijk zijn foto's ook welkom.

Ik vind het wel leuk dat ze zo creatief bezig zijn.

zie ook: [JAP] Show jezelf in Japanse stijl

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 07-09-2010 22:17:08 ]
pi_86183666
Waar is het carnaval?
pi_86183793
Ik vind het fantastisch, zie je hier in Nederland bijna niet dat mensen zo gigantisch durven te experimenteren. Aan de andere kant, als iedereen experimenteert, kan je misschien beter gewoon jezelf zijn en je normaal kleden. :9
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_86183860
Die mode is eigenlijk alweer een paar jaar passι.
なんだっけ
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:11:38 #5
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_86183880
Cybergothics *O*






Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:19:56 #6
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_86184314
Oh en Cosplay _O_. Alleen zijn die kostuums zo achterlijk duur.






Kudows voor wie ze allemaal kent.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_86184489
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:19 schreef Zeroku het volgende:
Oh en Cosplay _O_. Alleen zijn die kostuums zo achterlijk duur.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Kudows voor wie ze allemaal kent.
Ik ken alleen de tweede, Gaara? :@
Nummer drie komt me ook bekend voor, maar ik kan zo gauw niet bedenken waarvan.
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:23:54 #8
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_86184509
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:23 schreef Brawler het volgende:

[..]

Ik ken alleen de tweede, Gaara? :@
Nummer drie komt me ook bekend voor, maar ik kan zo gauw niet bedenken waarvan.
Final Fantasy B-). En Gaara (of the Sand) inderdaad ^O^.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:37:06 #9
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_86185276
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:23 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Final Fantasy B-). En Gaara (of the Sand) inderdaad ^O^.
Die 4e is Misa-Misa.
Het staat in de url.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  dinsdag 7 september 2010 @ 22:42:49 #11
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_86185423
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:39 schreef Zeewier het volgende:

[..]

Die 4e is Misa-Misa.
Het staat in de url.
Oh, je dacht dat ik niet wist wie het waren?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_86187232
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:10 schreef Tamashii het volgende:
Ik vind het fantastisch, zie je hier in Nederland bijna niet dat mensen zo gigantisch durven te experimenteren. Aan de andere kant, als iedereen experimenteert, kan je misschien beter gewoon jezelf zijn en je normaal kleden. :9
Je kan ook jezelf zijn en heel experimenteel kleden. ;) Eigenlijk denk ik dat veel Nederlanders gewoon geen behoefte hebben om op te vallen. Hooguit tijdens het uitgaan.
signatuurloos
pi_86188243
Is dat artikel met behulp van Google Translate gemaakt? Het is niet te lezen.

Wel erg leuk om je aan te vergapen. Hier in Utrecht heb je tijdens Summer Darkness ook altijd veel Cyber Gothics rondlopen, zo leuk.
Zou best eens in Japan willen gaan kijken.
pi_86191335
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
  woensdag 8 september 2010 @ 07:07:16 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86193232
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 8 september 2010 @ 07:08:42 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_86193237
Maar Ganguro vind ik niet wat. (n_n)
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_86193619
De benaming 'ganguro' wordt niet meer gebruikt. Tegenwoordig heet het manba, banba (Barbie-style) of yamanba (dat zijn veredelde Zwarte Pieten).
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
pi_86195528
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:19 schreef Zeroku het volgende:
Oh en Cosplay _O_. Alleen zijn die kostuums zo achterlijk duur.
De kunst van cos-play is juist om die costuums zelf te maken. Iig als je die dingen wilt dragen naar een conventie oid. Prefab wordt in het echt anime-wereldje best als minderwaardig gezien.
pi_86196422
En als ze eenmaal getrouwd zijn en kinderen hebben, schijnen ze nog erger dan een pittig kapsel met Donald Duck op de jas te zijn. Dat las ik iig in een boek, eigenlijk weet ik jack shit van die cultuur. :')

Ik zou het iig erg leuk vinden om het in het straatbeeld te zien. O+
Go hard or go home
  woensdag 8 september 2010 @ 13:58:06 #20
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_86203039
:D Paar weken geleden was er op BBC een docu over een Brits meisje dat helemaal hot is in Japan, met dansflimpjes op youtube en zo, was echt gaaf om te zien, ik vind het zo een fascinerend verschijnsel :P
Dit is ze, met dr danjo gedoetjes :D
Mijn honden hebben keileuke kleertjes uit Japan O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_86206936
Wel leuk, er zouden hier in Nederland ook wel wat meer verschillende stylen mogen bestaan....
  woensdag 8 september 2010 @ 16:36:00 #22
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_86208840
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:00 schreef Tsubasa het volgende:

[..]

De kunst van cos-play is juist om die costuums zelf te maken. Iig als je die dingen wilt dragen naar een conventie oid. Prefab wordt in het echt anime-wereldje best als minderwaardig gezien.
Ja, en dat stof is gratis?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 8 september 2010 @ 16:37:08 #23
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_86208893
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:36 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ja, en dat stof is gratis?
Nou dat kost toch wat je er aan uit wil geven?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 9 september 2010 @ 15:17:32 #24
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_86243447
Leuk!
  donderdag 9 september 2010 @ 15:26:13 #25
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_86243763
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:37 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou dat kost toch wat je er aan uit wil geven?
Als jij een fatsoenlijk pak zoals bovenstaande wilt is het echt niet goedkoop.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')