abonnement Unibet Coolblue
pi_85931350
Met gepaste trots presenteert FOK! de nieuwe Voetbalmanager! Ook dit seizoen kun je weer laten zien dat jij een beter elftal kunt samenstellen dan de meeste clubcoaches.

Het afgelopen seizoen verliep helaas niet zoals we het graag gezien hadden, maar dankzij een testmanager over een beperkt aantal speelronden hebben we een aantal bugs en problemen kunnen constateren en hopelijk op weten te lossen. Het spelconcept is hetzelfde als enige jaren geleden, je stelt een team samen van elf spelers, die punten halen voor uitslagen uit de werkelijkheid in de Eredivisie.

Vanaf vrijdag 6 augustus gaat de eerste speelronde in de Eredivisie van start. Tot eind augustus is de transfermarkt nog volop in beweging, dus kan er nog van alles gebeuren. Dat belet ons echter niet om alvast van start te gaan, de spelers die zijn vertrokken uit de Eredivisie zullen op inactief worden gezet (een rood kleurtje in Teammanagement) en ook zullen nieuwe spelers toegevoegd worden.

Als je die spelers in je team hebt, halen ze geen punten meer maar je team wordt ook niet ongeldig. Je kunt ze gewoon verkopen tegen de waarde die de speler dan heeft, minus enkele transferkosten - mits van toepassing. Tot de eerste ronde vastgezet wordt, op vrijdag 6 augustus om 17:59 uur, werden geen transferkosten berekend. Momenteel moet je wel geld neertellen voor een verkoop bij een nieuwe aankoop.

Kijk verder bij de Speluitleg wat de regels zijn, en bij de Puntentelling kun je vinden wat je spelers opleveren voor hun actie(s) in het echt. Er worden per FOK! Voetbalmanagerronde twee KNVB-speelronden aangehouden, dat betekent grofweg twee speelweekenden.

Ook dit jaar zijn er voor de beste managers weer toffe prijzen te winnen. Deze zullen in een later stadium in een apart bericht bekend worden gemaakt.

Kan je niet wachten om aan de FOK! Voetbalmanager deel te nemen? Schrijf je dan snel in! Je moet wel geregistreerd zijn op FOK!

Let op! De komende managerronde 5/6 sluit op zaterdag 11 september 2010 om 17:59 uur en loopt tot en met zondag 19 september 23:59 uur. Dat betekent dus dat je hetzelfde team in de Voetbalmanager over twee KNVB-speelronden houdt. Na 11 september 18:00 uur kun je geen team meer opslaan totdat de eerste ronde voorbij is. Aanmelden kan altijd zolang de Voetbalmanager duurt.

De FOK!managercrew wenst je veel succes en plezier met het managen van jouw eigen voetbalteam!

Zijn er nog spelersnamen niet goed gespeld, heb je transfernieuws voor ons, of denk je een foutje gevonden te hebben in de puntenuitdeling?

Stuur dan een bericht via PM aan FOKmanagers (zonder uitroepteken), een e-mail aan fokmanagers[at]fok.nl (geen uitroepteken gebruiken) of zet een forumpost in dit speciale FOK! Voetbalmanager 2010/2011-topic.
Goede suggesties zijn ook welkom.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sally op 01-09-2010 00:25:06 (Aanvullingen en datumwijzigingen!) ]
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_85931402
laatste post:

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:26 schreef SnuggLe het volgende:
Als er maar gekozen wordt voor 1 bron.
Dat vind ik altijd nog beter dan het per situatie te bezien. Oftewel: willekeur.
Dan kan je daarna gaan discussieren over WELKE bron.
Ik zou ook gewoon zeggen: eredivisie.nl
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_85931496
Er is één bron: Voetbal International

We gaan niet tijdens een lopend spel de regels veranderen dat is not done en moeten we niet willen. Dan maar af en toe even bekvechten over wel of geen punten. We gaan uit van VI en niet van eredivisie of welke andere site dan ook.
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_85933986
Ik wilde al even een eerdere post van mij uit het vorige topic kopieren, bij dezen dus:

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:57 schreef Sally het volgende:

[..]

Eredivisie.nl bestond nog niet een paar jaar geleden ;) Dus het is historisch zo gegroeid om van die site VI.nl uitslagen over te nemen.

Uiteraard zullen we, wat JJdJ al zegt, aan het eind van dit seizoen evalueren. Tussentijds de regels aanpassen is eigenlijk not done. Mocht blijken dat Eredivisie.nl aanmerkelijk grote verschillen vertoont met VI.nl, dan zullen we dat zeker meenemen.

Neemt overigens niet weg dat we als managercrew ons het recht voorbehouden om in onze ogen redelijke beslissingen te nemen indien de spelregels er niet uitkomen; zoals vorig seizoen alsnog nog op basis van tv-beelden een assist toekennen, bijvoorbeeld.
Wat dit doelpunt betreft geen gezever: dit houden we aan in de wedstrijd Feyenoord - Vitesse (4-0) van afgelopen zondag 29 augustus:

quote:
• 20. Leerdam (kopbal)
assist: Fer
• 31. Fer (intikker)
assist: Bruins
• 74. Castaignos (volley)
assist: Leerdam
• 83. Wijnaldum (strafschop)
Correspondentie over dit onderwerp is niet meer mogelijk :P
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_85934046
En dan herhaal ik ook meteen maar even iets dat onderaan het vorige Puntenbericht stond:

Foutje ontdekt in punten voor voetbalspelers?
De FOK!managercrew kan helaas geen 100% garantie geven dat er bij het invoeren van alle uitslagen geen fouten of foutjes ingeslopen zijn, dus ik nodig jullie van harte uit om eventuele vergissingen bij het uitdelen van punten te melden.

Vermeld bij je foutjesmelding naast je username en managerrondenummer ook: 1) om welke voetbalspeler het gaat en van welke club; 2) bij welke wedstrijd het mogelijk is misgegaan (met datum); 3) wat het had moeten zijn volgens jou; en 4) of het ook zo op Vi.nl staat. De crew gaat in principe uit van de uitslagen zoals die gepubliceerd zijn op die site.

We zullen er dan zo snel als mogelijk naar kijken en - indien het anders had moeten zijn - ook aanpassen in de eerder ingevoerde uitslagen. Echter, het herberekenscript dat de punten en je bijbehorende budget bijwerkt draait slechts één keer per etmaal, en wel om 1:15 uur. Dat script neemt alle ronden mee die al geweest zijn, waardoor je punten en budget zowel in positieve dan wel negatieve zin kunnen veranderen. Al naar gelang de ontdekte fout.

Dus: zijn er nog spelersnamen niet goed gespeld, heb je transfernieuws voor ons, of denk je een foutje gevonden te hebben in de puntenuitdeling? Stuur dan een bericht via PM aan FOKmanagers (zonder uitroepteken), een e-mail aan fokmanagers[at]fok.nl** (geen uitroepteken gebruiken) of zet een forumpost in dit speciale FOK! Voetbalmanager 2010/2011-topic.

Goede suggesties zijn ook welkom.


**] nieuw e-mailadres!

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 01-09-2010 01:15:30 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_85935159
Je hebt mogelijk dit topic even gemist, het is tijdelijk naar een crewforum geschupt zodat ik de OP en de titel iets kon aanpassen.

Het staat weer in VBL :)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_85935244
Dan ga ik VI mailen :P
pi_85935381
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:29 schreef DeVinger het volgende:
Dan ga ik VI mailen :P
Goed idee :Y
Laat je de uitkomst nog even weten?

Serieus :@
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_85935474
Jij bent een vrouw trouwens?
pi_85935526
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:37 schreef DeVinger het volgende:
Jij bent een vrouw trouwens?
Waarom twijfel je daaraan? :D
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_85935594
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:39 schreef Sally het volgende:

[..]

Waarom twijfel je daaraan? :D
Dan vind ik die strenge hand nog wel wat hebben :Y
pi_85935620
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:42 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Dan vind ik die strenge hand nog wel wat hebben :Y
~O>

})
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 1 september 2010 @ 17:59:55 #13
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_85956208
Prima oplossing. Als VI Leerdam aangeeft: houden zo.
Wijzigen ze dat: dan ook hier wijzigen! :P
pi_85957712
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:59 schreef SnuggLe het volgende:
Prima oplossing. Als VI Leerdam aangeeft: houden zo.
Wijzigen ze dat: dan ook hier wijzigen! :P
Ik heb ze zojuist gemaild :D Heerlijk kansloos :7
  woensdag 1 september 2010 @ 20:42:39 #15
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_85962313
Hoop dat ze het aanpassen! 8-)
Heb ik ook weer meer punten _O-

Zeg DeVinger, hoor jij eigenlijk ook niet bij "Toppers van Weleer"? Ooit in de top 20 gezeten? Kom je naam ook al een aantal jaren tegen.
pi_85962871
Is er ook een pagina / calculator waar ik de punten die een speler per ronde gescoord heeft kan zien?

Als ik in mijn persoonlijk profiel kijk zie ik wel de scores van de eerste ronde, maar in de tweede ronde alleen van mijn wissels en niet van al mijn spelers.

En kan ik ergens ook de totale score van alle spelers zien?

In de vorige voetbalmanager kon dit allebei wel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 september 2010 @ 21:01:10 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85963051
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:56 schreef sasquatsch het volgende:
Is er ook een pagina / calculator waar ik de punten die een speler per ronde gescoord heeft kan zien?

Als ik in mijn persoonlijk profiel kijk zie ik wel de scores van de eerste ronde, maar in de tweede ronde alleen van mijn wissels en niet van al mijn spelers.
Klopt. Het is ook alleen maar de geschiedenis van je wissels.
quote:
En kan ik ergens ook de totale score van alle spelers zien?

In de vorige voetbalmanager kon dit allebei wel.
Je kunt de spelers in je team aanklikken en dan kun je zien wat ze gescoord hebben per ronde of totaal.

Een overzicht van alle spelers en wat ze gescoord hebben is er nog niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85963125
quote:
Op woensdag 1 september 2010 20:42 schreef SnuggLe het volgende:
Hoop dat ze het aanpassen! 8-)
Heb ik ook weer meer punten _O-

Zeg DeVinger, hoor jij eigenlijk ook niet bij "Toppers van Weleer"? Ooit in de top 20 gezeten? Kom je naam ook al een aantal jaren tegen.
Heb 1x meegedaan, denk 3 jaar terug, toen heel lang eerste gestaan, maar aan het eind teveel wezen 'wisselen om het wisselen', waardoor ik net buiten de boot viel. De jaren erna volgens mij wel aangemeld, maar vanwege de wanorde telkens afgehaakt. Dit jaar weer overgehaald door Dubnobasswithmyheadman omdat het spel vernieuwd en waterdicht zou zijn. Maar of het nu van weleer is of niet, een topper ben ik sowieso. Herken idd ook veel namen van toen :P
pi_85963602
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt. Het is ook alleen maar de geschiedenis van je wissels.
[..]


Je kunt de spelers in je team aanklikken en dan kun je zien wat ze gescoord hebben per ronde of totaal.

Een overzicht van alle spelers en wat ze gescoord hebben is er nog niet
Jammer dat het niet in een overzicht is, maar het is te doen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_85977052
quote:
Beste Ivo,


Reagerend op je mail over de 1-0 van Feyenoord tegen Vitesse:


Omdat de KNVB om wat de redactie van VI betreft onlegitieme redenen het doelpunt aan Smolov toekent houden wij Leerdam aan. Hij was het immers die de bal overduidelijk binnenknikte.


Even ter duidelijkheid: de KNVB houdt het wedstrijdformulier aan, maar als daar foutieve gegevens op staan worden die dus ook verwerkt. Tenzij een van de betrokkenen (in dit geval de scheidsrechter, Smolov of Leerdam) daartegen bezwaar aantekent. In dit geval is dat niet gebeurd, waardoor het doelpunt nog steeds op de naam van Smolov staat.


Vorig seizoen zijn op die manier ook al enkele foutieve gegevens door de KNVB doorgedrukt, zoals bij de eigen goal van Ooijer (PSV-Ajax) die toch op de naam van Suarez kwam. Toen hielden wij ons nog aan de feiten van de KNVB, maar vanaf dit seizoen doen wij dat dus niet als we zelf volledig overtuigd zijn van ons gelijk.


Ik hoop je zo voldoende opheldering te hebben gegeven, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.


Groeten,


Tim Vos

Database-redacteur Voetbal International
OK, ik geef mij gewonnen.
pi_85977244
Kansloos jongen :P!
pi_85977352
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:54 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Kansloos jongen :P!
Had jij niet ooit profcoach gemaild i.v.m. onrechtmatig doelpunt van Kwakman (8>
  donderdag 2 september 2010 @ 10:14:51 #23
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_85977626
quote:
Op donderdag 2 september 2010 10:00 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Had jij niet ooit profcoach gemaild i.v.m. onrechtmatig doelpunt van Kwakman (8>
Misschien moet die Tim Vos eens Leerdam bellen, die zegt zelf ook dat hij hem niet scoorde maar Smolov. (gehoord van een regelmatige bezoeker van trainingen van Feyenoord)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_85984844
Om even terug te komen op de eerste post van sasquatsch :

Dat overzicht van *alle* voetbalspelers/F1-onderdelen en hun historie in resultaatscores (dus behaalde punten) is iets wat al sinds het begin na het opleveren van de eerste versie van deze programmeercode erg gewenst is.

Het is echter niet zo eenvoudig te realiseren, aangezien alle managerspellen die nu draaien (en gedraaid hebben of gedraaid gaan worden) gebaseerd zijn op 1 kapstokje. En omdat er zoveel gekoppeld is/zit, moet er goed nagedacht worden hoe de door de crew ingevoerde uitslagen (resultaten) omgezet kunnen worden naar 1 grote pagina waar alles te overzien is. Wat betreft de 'onderdelen', dus.

Bij de F1 is het nog wel te behappen, daar heb je (uitgaande van de oorspronkelijke 13 teams net voor dit seizoen 2010 zou beginnen) 26 (plus enkele tussentijdse wissels) coureurs, 13 motoren en 13 chassis. Dat zijn dus 52 (of iets meer) 'onderdelen' van je team die je op 1 overzichtspagina kwijt zou moeten wat betreft overzicht van alle 'onderdelen' in hoe die gescoord hebben.

Ik heb het zojuist nagevraagd, in deze editie van de FOK! Voetbalmanager zijn er nu 483 'onderdelen' (voetbalspelers) die de crew heeft ingevoerd. Dat is inclusief alle nieuwe spelers die de afgelopen transferperiode in de Eredivisie mochten komen, en inclusief degenen die inactief zijn gezet. Dat blijft dus zo tot aan de winterstop, en dan is er weer een transferperiode. Wat betekent dat het aantal 'onderdelen' alleen maar oploopt, aangezien inactief gezette spelers niet verwijderd (kunnen) worden.

Mochten we een Tour-manager gaan draaien, heb je minstens 200 namen die ingevoerd moeten worden (de afgelopen Tour de France waren dat 22 ploegen a 9 spelers = 198 renners die daadwerkelijk van start gingen). En naarmate de definitieve keuze van de UCI dichterbij komt, vallen van alle potentiële ploegen er nog een paar af, maar als we de deelnemers ploegleiders goed de gelegenheid willen geven om een aardig wielerploegje samen te stellen, moeten wel alle potentiële starters (wielrenners/onderdelen) ingevoerd zijn. Want ze moeten wel gekozen kunnen worden.

Dat betekent ook dat er bij een eventuele Tour-manager tegen de 300 (ik doe een gok) 'onderdelen' zijn die je op een en dezelfde pagina zou willen bekijken om te zien hoe ze gescoord hebben voor je eigen team. En dan het liefst natuurlijk cumulatief en per ronde.


En dan heb ik het nog niet eens over het monnikenwerk dat vooraf gaat aan en ten tijde is van het invoeren van al deze onderdelen. Er moet heel wat vooraf bepaald (ingeschat) worden.

Het leven van de FOK!managercrew gaat niet altijd over rozen ;)


[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 02-09-2010 14:24:06 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_85985012
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:46 schreef DeVinger het volgende:

[..]

OK, ik geef mij gewonnen.
Héy, dankjewel voor het (toch wel privé-)antwoord :)

Als crew moeten we ook ergens een grens trekken, en als dat in het geval van VI.nl het wedstrijdformulier van de KNVB is, dan denk ik dat we een niet-onaardig besluit hadden genomen om VI aan te houden voor de officiële uitslagen.

Andere websites (ik zal geen namen noemen verder maar ik ken er meerdere) hebben soms alleen al zulke slechte spelling en taal in hun nieuwsberichten staan, dat zelfs ik mijn twijfels heb om op zo'n moment als dit dan af te gaan op de statistieken van die sites.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')