abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 januari 2011 @ 17:51:31 #176
329156 Peem
Skiddelly
pi_90802010
Omg :o Er was opeens een mapje die /css/ heet, heb er helemaal overheen gekeken.. Toch vraag ik me af waarom hij daarnaar linkte, en dan pas images?

(had in m'n main directory een index.html een css mapje, images mapjes en js mapje)

Hij doet het in ieder geval nu weer, maar als iemand me het bovenste uit kan leggen ben ik dankbaar, het ligt in iedergeval aan Dreamweaver, aangezien het in alle browsers gebeurt (nog nooit eerder gehad trouwens)

Thanks Tegan & PimD
---
pi_90802083
Daarom link ik altijd gewoon de hele url ipv alleen de filename.

Hij pakt zijn eigen pad. Dus als de css een level lager staat neemt hij die map gewoon mee en is het lastig om iets te linken wat een level hoger staat.

Tenminste, ik denk dat dat het probleem was.
  maandag 3 januari 2011 @ 18:09:09 #178
329156 Peem
Skiddelly
pi_90802615
Hoe bedoel je, pakt zijn eigen pad? Hij zou toch gewoon moeten doen wat ik hem vertel te doen :')?
---
pi_90802658
De hele URL linken... En wat doe je dan als je de site live zet? Ga je dan alles weer aanpassen naar de nieuwe URL? Als je gewoon een standaard directorystructuur voor al je projecten hebt zou er geen probleem moeten zijn hoor - waarom zou je je map met CSS-files willen verplaatsen...?
Bleuh.
pi_90802705
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:09 schreef Peem het volgende:
Hoe bedoel je, pakt zijn eigen pad? Hij zou toch gewoon moeten doen wat ik hem vertel te doen :')?
Als je css in home/css/ wordt uitgevoerd en jij zegt dat een plaatje in /images/ zit pakt hij zijn eigen pad home/css/ + /images/ wordt home/css/images ipv wat jij wil home/images/. Als je het snapt.
pi_90802780
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:10 schreef PimD het volgende:
De hele URL linken... En wat doe je dan als je de site live zet? Ga je dan alles weer aanpassen naar de nieuwe URL? Als je gewoon een standaard directorystructuur voor al je projecten hebt zou er geen probleem moeten zijn hoor - waarom zou je je map met CSS-files willen verplaatsen...?
Ja, maar vooral gooi ik css nooit in een eigen map.
  maandag 3 januari 2011 @ 18:24:48 #182
329156 Peem
Skiddelly
pi_90803176
En mijn vraag is dus 'waarom' voert hij het uit via home/css, ik heb daar toch helemaal geen opdracht toe gegeven?
---
pi_90803259
Omdat je css in die map staat.
  maandag 3 januari 2011 @ 18:29:38 #184
329156 Peem
Skiddelly
pi_90803355
Oh, ok :) Maargoed, dan snap ik waarom ik dat nog nooit eerder gehad heb, dankje :)
---
pi_90803597
Hij pakt altijd zijn eigen pad + wat je opgeeft, anders kan hij ook niet ruiken waar hij het moet zoeken. Dit kun je dus tegengaan door gewoon de hele url op te geven :+ , maar dat vind niemand tof ofzo, of je moet je je pad beter opgeven, maar dat moet je zelf even uitzoeken :P .
pi_90803681
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:35 schreef Tegan het volgende:
Hij pakt altijd zijn eigen pad + wat je opgeeft, anders kan hij ook niet ruiken waar hij het moet zoeken. Dit kun je dus tegengaan door gewoon de hele url op te geven :+ , maar dat vind niemand tof ofzo, of je moet je je pad beter opgeven, maar dat moet je zelf even uitzoeken :P .
Of gewoon absolute paden gebruiken, dus beginnen met een /. Dan begint hij altijd in de hoogst mogelijke map (in het geval van een webserver dus de map die gekoppeld staat aan je domein).

-edit-
En even firebug installeren. Dan had je gewoon rechtermuis -> element inspecteren kunnen doen, en gelijk gezien dat het pad verkeerd was.
  maandag 3 januari 2011 @ 18:49:13 #187
329156 Peem
Skiddelly
pi_90804158
@KomtTijd dat het pad verkeerd was wist ik, dat is ook wat ik aangaf in het begin. Ik vroeg me af waarom het gebeurde. Verder heb ik Firefox aan de kant geschoven, Chrome heeft deze optie er automatisch in :)
---
pi_90876785
Ik wil op een site text verticaal centreren.
Nou had ik iemand gevonden, die deed het op een manier door de line-height even hoog te maken als de div. Opzich kan dit prima, als je maar 1 zin text hebt, of maar 1 afbeelding. Maar hoe is dit op te lossen als je een aantal aparte regels hebt?
pi_90877542
Dat kan niet in div's (althans niet met css). Alleen in een table cell, met vertical-align: middle.
Gelukkig kun je een div wel met CSS ombouwen tot table cell met display:table-cell.

Beetje ranzig maar minder ranzig dan javascript-oplossingen...
pi_90878134
Dus dan grofweg

1
2
3
4
#div{
display:table-cell;
vertical-align:middle;
}

?
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:28:54 #191
184465 Migue
Sensuele man
pi_90878407
Ik heb een noobvraag die hier hopelijk beantwoord kan worden:

In deze code wil ik de tekst 'Reageer' veranderen in de kleur zwart (deze is nu wit op een witte achtergrond, dat werkt dus niet):

<?php wp_list_comments(array('type'=>comment,'callback'=>mytheme_comment,'avatar_size'=>50, 'reply_text'=>__('Reageer','OnTheGo'))) ; ?>

Als iemand mij kan zeggen waar ik wat precies in moet voeren, stel ik dat zeer op prijs. De dingen die ik zelf al geprobeerd heb, resulteerden in het verdwijnen van de helft van mijn website :+

Dank.
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:38:12 #192
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_90878755
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:28 schreef Migue het volgende:
Ik heb een noobvraag die hier hopelijk beantwoord kan worden:

In deze code wil ik de tekst 'Reageer' veranderen in de kleur zwart (deze is nu wit op een witte achtergrond, dat werkt dus niet):

<?php wp_list_comments(array('type'=>comment,'callback'=>mytheme_comment,'avatar_size'=>50, 'reply_text'=>__('Reageer','OnTheGo'))) ; ?>

Als iemand mij kan zeggen waar ik wat precies in moet voeren, stel ik dat zeer op prijs. De dingen die ik zelf al geprobeerd heb, resulteerden in het verdwijnen van de helft van mijn website :+

Dank.
[PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 85
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_90878757
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:20 schreef RenRen- het volgende:
Dus dan grofweg
[ code verwijderd ]

?
Ja zoiets gok ik... Wel even goed testen in verschillende browsers!
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:28 schreef Migue het volgende:
Ik heb een noobvraag die hier hopelijk beantwoord kan worden:

In deze code wil ik de tekst 'Reageer' veranderen in de kleur zwart (deze is nu wit op een witte achtergrond, dat werkt dus niet):

<?php wp_list_comments(array('type'=>comment,'callback'=>mytheme_comment,'avatar_size'=>50, 'reply_text'=>__('Reageer','OnTheGo'))) ; ?>

Als iemand mij kan zeggen waar ik wat precies in moet voeren, stel ik dat zeer op prijs. De dingen die ik zelf al geprobeerd heb, resulteerden in het verdwijnen van de helft van mijn website :+

Dank.
Zet er <font color="black"> voor en </font> achter?
Niet aan PHP code gaan zitten kloten als je er geen verstand van hebt. gebruik de templates.
pi_90879112
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:38 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja zoiets gok ik... Wel even goed testen in verschillende browsers!

[..]

Zet er <font color="black"> voor en </font> achter?
Niet aan PHP code gaan zitten kloten als je er geen verstand van hebt. gebruik de templates.
Ja, moet eerst even ergens registreren, zit achter een mac. Maar komt goed O+ Dankje :*
pi_90879832
In FF voor de appel doet hij in ieder geval niets...
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:14:50 #196
184465 Migue
Sensuele man
pi_90880261
quote:
Zie, daar ga ik al, denkend dat CSS en PHP hetzelfde is ;) Dankje!

KomtTijd... dat had ik al geprobeerd, met alle gevolgen van dien ;)
pi_90880545
Je geeft te weinig info. Post even je hele code.
  woensdag 5 januari 2011 @ 14:29:04 #198
184465 Migue
Sensuele man
pi_90880962
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
<?php
/**
 * @package WordPress
 * @subpackage Default_Theme
 */

// Do not delete these lines
    if (!empty($_SERVER['SCRIPT_FILENAME']) && 'comments.php' == basename($_SERVER['SCRIPT_FILENAME']))
        die (__('Please do not load this page directly. Thanks!','OnTheGo'));

    if ( post_password_required() ) { ?>

<p class="nocomments"><?php _e('Dit bericht is beveiligd.','OnTheGo'); ?></p>
<?php
        return;
    }
?>
<!-- You can start editing here. -->

<?php if ( have_comments() ) : ?>
    <div id="comment-section">
        <p id="comments"><?php comments_number(__('Er zijn geen reacties','OnTheGo'),  __('Er is één reactie','OnTheGo'), 'Er zijn % '.__('reacties','OnTheGo'));?></p>
        
    <?php if ( ! empty($comments_by_type['comment']) ) : ?>
        <ol class="commentlist">
            <?php wp_list_comments(array('type'=>comment,'callback'=>mytheme_comment,'avatar_size'=>50,  'reply_text'=>__('Reageer','OnTheGo'))) ; ?>
        </ol>
    <?php endif; ?>
    
        <div class="navigation">
            <div class="alignleft">
                <?php previous_comments_link() ?>
            </div>
            <div class="alignright">
                <?php next_comments_link() ?>
            </div>
        </div>
        
    <?php if ( ! empty($comments_by_type['pings']) ) : ?>
    <div id="trackbacks">
        <h3 id="pings"><?php _e('Trackbacks/Pingbacks','OnTheGo'); ?></h3>
        <ol class="pinglist">
            <?php wp_list_comments('type=pings&callback=list_pings'); ?>
        </ol>
    </div>
    <?php endif; ?>    
<?php else : // this is displayed if there are no comments so far ?>
    <div id="comment-section" class="nocomments">
        <?php if ('open' == $post->comment_status) : ?>
            <!-- If comments are open, but there are no comments. -->
        <?php else : // comments are closed ?>
            <!-- If comments are closed. -->
                <div id="respond">
                    <p class="nocomments"><?php _e('Reageren op dit bericht is gesloten.','OnTheGo'); ?></p>
                </div> <!-- end respond div -->
        <?php endif; ?>
<?php endif; ?>
<?php if ('open' == $post->comment_status) : ?>

    <div id="respond">
        <h3>
            <?php _e('Laat een reactie achter','OnTheGo'); ?>
        </h3>
        <div class="cancel-comment-reply"> <small>
            <?php cancel_comment_reply_link(); ?>
            </small> </div> <!-- end cancel-comment-reply div -->
        <?php if ( get_option('comment_registration') && !$user_ID ) : ?>
            <p><?php _e('Je moet zijn','OnTheGo'); ?> <a href="<?php echo get_option('siteurl'); ?>/wp-login.php?redirect_to=<?php echo urlencode(get_permalink()); ?>"><?php _e('ingelogd','OnTheGo'); ?></a> <?php _e('om te reageren.','OnTheGo'); ?></p>
        <?php else : ?>
            <form action="<?php echo get_option('siteurl'); ?>/wp-comments-post.php" method="post" id="commentform">
            <?php if ( $user_ID ) : ?>
                <p><?php _e('Je bent ingelogd als','OnTheGo'); ?> <a href="<?php echo get_option('siteurl'); ?>/wp-admin/profile.php"><?php echo $user_identity; ?></a>. <a href="<?php echo wp_logout_url(get_permalink()); ?>"><?php _e('Log uit »','OnTheGo'); ?></a></p>
            <?php else : ?>
                <p>
                    <input type="text" name="author" id="author" value="<?php echo $comment_author; ?>" size="22" tabindex="1" <?php if ($req) echo "aria-required='true'"; ?> />
                    <label for="author"><small><?php _e('Naam:','OnTheGo'); ?><?php if ($req) _e(' verplicht','OnTheGo'); ?></small></label>
                </p>
                <p>
                    <input type="text" name="email" id="email" value="<?php echo $comment_author_email; ?>" size="22" tabindex="2" <?php if ($req) echo "aria-required='true'"; ?> />
                    <label for="email"><small><?php _e('E-mail (wordt niet weergegeven):','OnTheGo'); ?> <?php if ($req) _e(' verplicht','OnTheGo'); ?></small></label>
                </p>
                <p>
                    <input type="text" name="url" id="url" value="<?php echo $comment_author_url; ?>" size="22" tabindex="3" />
                    <label for="url"><small><?php _e('Website','OnTheGo'); ?></small></label>
                </p>
            <?php endif; ?>
            <!--<p><small><strong>XHTML:</strong> You can use these tags: <code><?php echo allowed_tags(); ?></code></small></p>-->
            <p>
                <textarea name="comment" id="comment" cols="60" rows="10" tabindex="4"></textarea>
            </p>
            <p>
                <input name="submit" type="submit" id="submit" tabindex="5" value="<?php _e('Reageer','OnTheGo'); ?>" />
                <?php comment_id_fields(); ?>
            </p>
            <?php do_action('comment_form', $post->ID); ?>
            </form>
        <?php endif; // If registration required and not logged in ?>
    </div> <!-- end respond div -->
<?php else: ?>

<?php endif; // if you delete this the sky will fall on your head ?>
</div> <!-- end comment-section -->
pi_90881010
En de css?
pi_90881126
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:29 schreef Migue het volgende:

[ code verwijderd ]

Juist, een template dus. Pas het daar in aan. Van die PHP-code moet je gewoon afblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')