abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:54:45 #1
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_84810921
Ik ben inmiddels getrouwd met mijn buitenlandse vriendin (van buiten de EU). Zij volgt hier een master studie aan de Erasmus Universiteit.

Daar heeft zij dus ook een verblijfsvergunning voor, maar die is over 1.5 jaar dus niet meer geldig en ze kan door de aard van de vergunning ook niet gratis Nederlandse les volgen en loopt zo nog meer dingen mis, die ze wel zou krijgen als ze hier als 'lange termijn' immigrant zou worden gezien.

Een oplossing is, dat ze haar reden van verblijf verandert naar 'mij', haar man. Ik moet dan echter aan een inkomenseis voldoen van zo'n 1.400 per maand, maar aangezien ik zelf nog op school zit gaat dat nu niet lukken.

Wel heb ik onlangs een eigen bedrijf gestart, geregistreerd bij KvK, maar haal daar voorlopig nog geen of weinig inkomsten uit.

Maar wat zijn nou de eisen voor iemand met een eigen bedrijf? Moet er dan ook een minimumloon worden verdiend en worden aangetoond? Zo ja, hoe veel?

Bonusvraag: Na hoe lang in Nederland te zijn geweest, kan zij de Nederlandse nationaliteit aanvragen? (we zijn dus getrouwd)

[ Bericht 3% gewijzigd door spermanent op 03-08-2010 14:02:22 ]
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:56:11 #2
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_84810981
natuurlijk anders kan iedereen een eigen bedrijfje opstarten en een oostblokker hier heen halen
pi_84811246
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:54 schreef spermanent het volgende:
Ik ben inmiddels getrouwd met mijn buitenlandse vriendin (van buiten de EU). Zij volgt hier een master studie aan de Erasmus Universiteit.

Daar heeft zij dus ook een verblijfsvergunning voor, maar die is over 1.5 jaar dus niet meer geldig en ze kan door de aard van de vergunning ook niet gratis Nederlandse les volgen en loopt zo nog meer dingen mis, die ze wel zou krijgen als ze hier als 'lange termijn' immigrant zou worden gezien.

Een oplossing is, dat ze haar reden van verblijf verandert naar 'mij', haar man. Ik moet dan echter aan een inkomenseis voldoen van zo'n 1.400 per maand, maar aangezien ik zelf nog op school zit gaat dat nu niet lukken.

Wel heb ik onlangs een eigen bedrijf gestart, geregistreerd bij KvK, maar haal daar voorlopig nog geen of weinig inkomsten uit.

Maar wat zijn nou de eisen voor iemand met een eigen bedrijf? Moet er dan ook een minimumloon worden verdiend en worden aangetoond?

Bonusvraag: Na hoe lang in Nederland te zijn geweest, kan zij de Nederlandse nationaliteit aanvragen? (we zijn dus getrouwd)
Dus je trouwt eerst en gaat dan pas nadenken over alles _O- _O- _O-

Met deze instelling zal je bedrijfje ook wel een gigantisch succes worden
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:04:11 #4
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_84811333
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:02 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Dus je trouwt eerst en gaat dan pas nadenken over alles _O- _O- _O-

Met deze instelling zal je bedrijfje ook wel een gigantisch succes worden
:')

We zijn al 3 jaar samen en wilden gewoon trouwen... Niet alleen dus hier voor. Ze kan nog bijna 2 jaar hier blijven op basis van studie en dan eventueel werk. We hebben er echt wel over nagedacht.

Nu willen we gewoon weten wat de mogelijkheden nu zijn om het wat zekerder / goedkoper te maken.
pi_84811462
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:04 schreef spermanent het volgende:

[..]

:')

We zijn al 3 jaar samen en wilden gewoon trouwen... Niet alleen dus hier voor. Ze kan nog bijna 2 jaar hier blijven op basis van studie en dan eventueel werk. We hebben er echt wel over nagedacht.

Nu willen we gewoon weten wat de mogelijkheden nu zijn om het wat zekerder / goedkoper te maken.
Het zal vervelend klinken maar die is er niet. Die inkomens eis heet niet voor niets eis. Als jij geen inkomen hebt dat hoger ligt dan die eis, of je vriendin weet een baan te verkijgen waarbij haar status wordt omgezet, moet ze gewoon na die anderhalf jaar terug naar het land van herkomst.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:07:53 #6
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_84811469
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_84811504
Een cursus nederlands kan ze ook zelf gaan volgen. verder zul je denk ik ook als "zelfstandige" aan de inkomenseis moeten voldoen.
Misschien dat de immigratie en naturalisatiedienst je meer kan vertellen? http://www.ind.nl/nl/index.asp
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:35:14 #8
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_84812543
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:08 schreef Deetch het volgende:
Een cursus nederlands kan ze ook zelf gaan volgen. verder zul je denk ik ook als "zelfstandige" aan de inkomenseis moeten voldoen.
Misschien dat de immigratie en naturalisatiedienst je meer kan vertellen? http://www.ind.nl/nl/index.asp
Ze heeft al 3 cursussen gevolgd (zelf betaald), maar dat is toch aardig prijzig voor twee studenten.

Ik heb al op de IND website gekeken maar ik zie daar niets staan wat aansluit bij ons verhaal. Heb ze inmiddels ook een email gestuurd.

Dus de inkomenseis is voor zelfstandigen precies hetzelfde als voor mensen in loondienst?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:25:20 #9
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_84814484
Volgens mij moet je dit formulier hebben

http://www.ind.nl/nl/Images/6007_M35A_NL_tcm5-586.pdf

Er zit ook een formulier bij "Verklaring omtrent inkomen zelfstandig ondernemer".
Maar daar heb je denk ik weinig aan, want zover ik weet moet je als zelfstandig ondernemer minstens de afgelopen 3 jaar moeten kunnen laten zien.

Tsja als je die inkomenseis niet haalt, dan is het einde verhaal volgens mij.

Verder info kan je vinden bij de klantenwijzer van de IND
http://www.indklantdienstwijzer.nl/
Daar kan je ook inkomenseis vinden.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:29:06 #10
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_84814620
Wat ze ook eventueel kan doen, omdat je niet aan de inkomenseis kan voldoen is onderstaande.

quote:
Overzicht: werk zoeken na afstuderen (zoekjaar)
U hebt een studie in Nederland afgerond. U wilt in Nederland blijven om een baan te zoeken als kennismigrant. U moet hiervoor een verblijfsvergunning aanvragen voor verblijf gedurende zoekjaar afgestudeerde. Bij het aanvragen van een verblijfsvergunning wordt beoordeeld of u aan de voorwaarden voor een verblijfsvergunning voldoet.


Deze verblijfsvergunning geeft u de mogelijkheid om na uw afstuderen een jaar naar een baan als kennismigrant in Nederland te zoeken. Deze periode wordt ook het zoekjaar genoemd.
Hier kan je er meer over vinden.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:36:18 #11
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_84817616
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:29 schreef TimeJumper het volgende:
Wat ze ook eventueel kan doen, omdat je niet aan de inkomenseis kan voldoen is onderstaande.
[..]

Hier kan je er meer over vinden.
Ja dat zoekjaar hadden we inderdaad al ingecalculeerd. Dus in het ergste geval kan ze sowieso nog 2 jaar hier blijven op basis van studie+zoekjaar.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:36:13 #12
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_84820106
Nou en dan kan jij in de tussentijd ergens een loon vergaren van minimaal 1400 nog wat.
Ik zou vantevoren even bij de IND checken (en laten bevestigen per mail) dat je zo'n zoekjaar visum ook kan omzetten in een MVV (verblijf bij partner visum).
Na 3 jaar MVV kan zij zich naturaliseren, ben je van heel dat visumgedoe af.
Rayen 2½ jaar!
pi_84820691
Beter deed je het via België.. Dat is het makkelijkste land in de EU om een paspoort te krijgen voor buitenstanders..
GGGG
pi_84822738
Waar komt ze vandaan en hoe oud zijn jullie?
pi_84825267
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 18:55 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Waar komt ze vandaan en hoe oud zijn jullie?
Dit.
pi_84859957
Ik hoop dat het trouwen geen gekke gevolgen voor belastingdienst etc. gaat geven.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:54:31 #17
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_84875165
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:53 schreef einszweiachtung het volgende:
Beter deed je het via België.. Dat is het makkelijkste land in de EU om een paspoort te krijgen voor buitenstanders..
IDD :Y
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 22:59:27 #18
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_84875374
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:54 schreef spermanent het volgende:
Bonusvraag: Na hoe lang in Nederland te zijn geweest, kan zij de Nederlandse nationaliteit aanvragen? (we zijn dus getrouwd)
Als je 3 jaar met iemand samenwoont en die persoon het inburgersexamen heeft gehaald.
(Minstens niveau 2 geloof ik.)
Toendertijd (is zo'n 4 jaar geleden) moest je in 1x slagen voor dit examen. Geen herkansing mogelijk. Anders moest je het staatsexamen doen. Maar dit vertelden ze pas achteraf ;)
Of dit nu nog zo is, geen idee.
Maar ze moet het in ieder geval halen ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_84876096
Even lachen met de inburgeringswet.

quote:
Worden er ook ontheffingen verleend van het inburgeringsvereiste?

2. voldoende pogingen, niet geslaagd:
Indien de gemeente op grond van de door de inburgeringsplichtige (dit ingevolge de Wet inburgering) aantoonbaar geleverde inspanningen (meerdere malen het inburgeringsexamen heeft afgelegd, maar niet geslaagd) tot het oordeel komt dat het voor de inburgeringsplichtige niet mogelijk is het inburgeringsexamen te behalen, kan de gemeente deze persoon ontheffen van de inburgeringsplicht. Deze gemeentelijke ontheffing werkt ook door in de procedure voor de verblijfsaanvraag
IND Veelgestelde vragen

Voor TS: Op die pagina staan ook vrijstellingen voor mensen die onderwijs hebben gevolgd in de Nederlandse taal, danwel het vak Nederlands hebben gehaald.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 23:33:16 #20
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_84876779
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:28 schreef Arnette het volgende:
Ik hoop dat het trouwen geen gekke gevolgen voor belastingdienst etc. gaat geven.
Zoals?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')