abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juli 2010 @ 13:22:03 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84586071
Met gepaste trots presenteert FOK! de nieuwe Voetbalmanager! Ook dit seizoen kun je weer laten zien dat jij een beter elftal kunt samenstellen dan de meeste clubcoaches.

Het afgelopen seizoen verliep helaas niet zoals we het graag gezien hadden, maar dankzij een testmanager over een beperkt aantal speelronden hebben we een aantal bugs en problemen kunnen constateren en hopelijk op weten te lossen. Het spelconcept is hetzelfde als enige jaren geleden, je stelt een team samen van elf spelers, die punten halen voor uitslagen uit de werkelijkheid in de Eredivisie.

Vanaf vrijdag 6 augustus gaat de eerste speelronde in de Eredivisie van start. Tot eind augustus is de transfermarkt nog volop in beweging, dus kan er nog van alles gebeuren. Dat belet ons echter niet om alvast van start te gaan, de spelers die zijn vertrokken uit de Eredivisie zullen op inactief worden gezet (een rood kleurtje in Teammanagement) en ook zullen nieuwe spelers toegevoegd worden.

Als je die spelers in je team hebt, halen ze geen punten meer maar je team wordt ook niet ongeldig. Je kunt ze gewoon verkopen tegen de waarde die de speler dan heeft, minus enkele transferkosten - mits van toepassing. Tot de eerste ronde vastgezet wordt, op vrijdag 6 augustus om 17:59 uur, worden geen transferkosten berekend.

Kijk verder bij de Speluitleg wat de regels zijn, en bij de Puntentelling kun je vinden wat je spelers opleveren voor iedere actie in het echt. Er worden per managerronde twee KNVB-speelronden aangehouden, dat betekent grofweg twee weekenden.

Ook dit jaar zijn er voor de beste managers weer toffe prijzen te winnen. Deze zullen in een later stadium in een apart bericht bekend worden gemaakt.

Kan je niet wachten om aan de FOK! Voetbalmanager deel te nemen? Schrijf je dan snel in! Je moet wel geregistreerd zijn op FOK!

Let op! De eerste ronde begint dus op vrijdag 6 augustus om 17:59 uur, diezelfde avond wordt de eerste wedstrijd gespeeld in de Eredivisie. Na die tijd kun je geen team meer opslaan totdat de eerste ronde voorbij is. Aanmelden kan altijd zolang de Voetbalmanager duurt.

Tot slot willen we je komend seizoen veel succes wensen. En uiteraard ook veel plezier met de nieuwe Voetbalmanager van FOK!

Mochten er nog spelersnamen niet goed zijn, of heb je transfernieuws voor ons, dan kun je ons zo bereiken: via PM aan FOKmanagers, via mail sport[at]fok.nl of via een bericht in het speciale Voetbalmanager 2010/2011-topic in het VBL-forum.

[ Bericht 5% gewijzigd door Peterselieman op 28-07-2010 14:45:47 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84586960
Leuk, waar kan ik wijzigen dat ik wel geheugensteuntjes wil ontvangen. Na het inschrijven stond dat ik dat niet wil, maar nergens stond de optie.
pi_84587087
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:43 schreef j95 het volgende:
Leuk, waar kan ik wijzigen dat ik wel geheugensteuntjes wil ontvangen. Na het inschrijven stond dat ik dat niet wil, maar nergens stond de optie.
Zelfde hier, plus dat ik nu al twee keer mn team heb gevuld en op 'bevestig' klik waarna hij alles weg gooit en ik nog geen team heb :??

Edit; In Firefox slaat hij niets op en ook niet als je in de - komt?, misschien handig om er bij te vermelden ;(!

[ Bericht 8% gewijzigd door Mdrop op 28-07-2010 13:54:46 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juli 2010 @ 13:53:33 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84587341
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:43 schreef j95 het volgende:
Leuk, waar kan ik wijzigen dat ik wel geheugensteuntjes wil ontvangen. Na het inschrijven stond dat ik dat niet wil, maar nergens stond de optie.
Het systeem van de geheugensteuntjes wordt op dit moment nog niet gebruikt, omdat het nog niet optimaal werkt. Het issue is inmiddels doorgegeven en ik hoop over dit onderwerp over enkele weken meer te weten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juli 2010 @ 13:54:21 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84587380
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:46 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Zelfde hier, plus dat ik nu al twee keer mn team heb gevuld en op 'bevestig' klik waarna hij alles weg gooit en ik nog geen team heb :??

Edit; Crappy programmering?, manager slaat niets op in FireFox ZONDER ADBLOCK!
Het zou in FF gewoon moeten werken. Misschien heb je meer uitgegeven dan het budget van 9 miljoen euro. Hierdoor kan een team niet opgeslagen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84587424
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou in FF gewoon moeten werken. Misschien heb je meer uitgegeven dan het budget van 9 miljoen euro. Hierdoor kan een team niet opgeslagen worden.
In FF sloeg hij het niet op als ik onder de 9 bleef maar geef dat anders even duidelijk aan, nergens staat (Volgens mij) dat je niet in de - mag, en tegenwoordig is dit toch de standaard bij de clubs :P.
pi_84587532
Mogelijk dat het niet opslaan van je team met caching van de FOK!servers te maken heeft.

Sla even voor opslaan je winkelmandje op door de tekst te kopieren, dan weet je wat je aan wilde kopen, en probeer het dan later nog eens. Ik ga ervan uit dat het probleem, dat zich ook voordeed bij de eerdere manager, snel is opgelost, maar het kan zomaar een dag duren.

Sorry voor dit bekende ongemak! :o

Ik zal er melding van maken bij de developmentafdeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 28-07-2010 14:47:38 (typo :@) ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:59:21 #8
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_84587602
Top, alles ging in één keer goed. Ook fijn voor de mensen achter FOK! Voetbalmanager.

Ik heb gelijk mijn voorhoede ultra sterk gemaakt, de rest komt later wel.
pi_84587691
Willen degenen bij wie het opslaan-probleem voorkomt, melden welke browser in wel OS gebruikt wordt? Maakt het voor de developers makkelijker op te lossen.

Dank!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_84587917
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:01 schreef Sally het volgende:
Willen degenen bij wie het opslaan-probleem voorkomt, melden welke browser in wel OS gebruikt wordt? Maakt het voor de developers makkelijker op te lossen.

Dank!
Firefox 3.6.3 <> Windows XP SP3 , inmiddels al via IE8 opgelost.

En nogmaals de tip: Maakt het aub wat duidelijker dat het niet is toegestaan om rood te staan, een melding ofzo, nu cleart hij je hele veld en kun je van voor af aan weer beginnen.
pi_84588333
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:06 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Firefox 3.6.3 <> Windows XP SP3 , inmiddels al via IE8 opgelost.

En nogmaals de tip: Maakt het aub wat duidelijker dat het niet is toegestaan om rood te staan, een melding ofzo, nu cleart hij je hele veld en kun je van voor af aan weer beginnen.
Wordt je budget niet rood als ... Oh, ik zie het al: de tekst is met de nieuwe lay-out het FOK! donkerrood geworden... Maar als je in de min komt, wordt het felrood.

Ik heb het zelf uitgeprobeerd: je budget wat staat bij "Na aankoop" wordt felrood, met een minteken ervoor. En als je alle benodigde spelers hebt, maar in de min staat, is de Bevestigen-button greyed out hier (op het werk in IE6) en KUN je dus niet opslaan.

Bij jou niet?

Moet het nog duidelijker?

quote:
Veranderingen
Verkopen:

Verkoopkosten: (0%)

Aankopen:
Maarten Stekelenburg ¤ -1.700.000
Luis Suárez ¤ -1.700.000
Balázs Dzsudzsák ¤ -1.575.000
Gregory van der Wiel ¤ -1.650.000
Ismaďl Aissati ¤ -950.000
Eyong Enoh ¤ -1.300.000
Tim Breukers ¤ -1.075.000
Douglas ¤ -1.650.000
Ibrahim Afellay ¤ -1.625.000

Wissels:

Totaal: ¤ -13.225.000

Budget: ¤ 9.000.000
Na aankoop: ¤ -4.225.000 <felrood>
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_84588426
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:16 schreef Sally het volgende:
Wordt je budget niet rood als ... Oh, ik zie het al: de tekst is met de nieuwe lay-out het FOK! donkerrood geworden... Maar als je in de min komt, wordt het felrood.

Ik heb het zelf uitgeprobeerd: je budget wat staat bij "Na aankoop" wordt felrood, met een minteken ervoor. En als je alle benodigde spelers hebt, maar in de min staat, is de Bevestigen-button greyed out hier (op het werk in IE6) en KUN je dus niet opslaan.

Bij jou niet?
Het is idd rood maar ik kan wel gewoon op bevestigingen klikken waardoor de pagina refreshed en je alles kwijt bent ;(.
pi_84589369
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:18 schreef Mdrop het volgende:

[..]

Het is idd rood maar ik kan wel gewoon op bevestigingen klikken waardoor de pagina refreshed en je alles kwijt bent ;(.
Ik ga het doorgeven, dank voor het browser/OS doorgeven waarin het mis gaat.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:57:45 #14
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_84590092
Top jongens, werkt perfect hier.
pi_84592211
Wel erg weinig budget zeg. Volgens mij heb ik allemaal spelers moeten selecteren die nooit een wedstrijd zullen spelen, haha
Dump on fools with a quickness, and they got no cure for this sickness.
pi_84592345
Yeah I'm in!

Binnenkort maar eens goed verdiepen in de speelplannen van de kleinere clubs om in het begin wel de goede spelers uit te kiezen, zodat ze ook daadwerkelijk spelen
----&gt; Schumacher, je was een groot sportman! &lt;----
pi_84592350
9 miljoen is wel een beetje weinig

als je toppers wilt opstellen moet je ook de 12 de man op de bank van de graafschap opstellen
pi_84593423
Het startbudget is zo gekozen dat je aan het begin wat moet gokken, aangezien je niet allemaal toppers op kunt stellen. Dat is expres zo gedaan, het spelelement is op die manier belangrijk.

Aangezien iedereen het met 9 miljoen moet doen, krijg je zeker in het begin geen klassement waarin iedereen hetzelfde haalt met Suarez in zijn/haar team. Als je goed managet (of gokt, zo je wil), kun je je team verbeteren in de loop van de tijd.

We hebben wel iets gedaan aan de waardestijging/daling ten opzichte van de vorige Voetbalmanager, aangezien er bij de Formule 1-manager nogal wat opmerkingen kwamen dat dat nogal hard ging. In plaats van 0,3% stijging of daling per gehaald punt (boven of onder de grens van 10 punten) hebben we gekozen voor 0,2%. En de maximale stijging/daling is nu vastgesteld op 120 of 80%, ipv 125/75. Hierdoor behouden je onderdelen die niet meer dan 10 punten scoren in 1 managerronde hun waarde iets meer, en worden de goede spelers die wel 10 of meer punten in 1 managerronde scoren niet zo snel duurder en bereiken ze hun plafond ook eerder.

Succes gewenst!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_84603859
Ik doe mee. :)
Ik zal er morgen even rustig voor gaan zitten en alles even gaan uitdokteren om de perfecte balans te vinden. :P
  woensdag 28 juli 2010 @ 23:05:11 #20
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_84609039
Ik doet mee.
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
pi_84610031
Als het goed is, is in Firefox de button nu ook greyed out als je geen geldig samengesteld team hebt (negatief budget, te weinig/te veel spelers, enz.).
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 29 juli 2010 @ 10:27:55 #22
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_84618423
Leuk, zin in!!!
pi_84622535
leuk teampje samengesteld
9 miljoen is inderdaad niet veel
maar anders had iedereen het zelfde team
pi_84624298
Goed gedaan, werkt perfect ^O^
Ik heb firefox btw,
JAAAAH JAAAA!!!
pi_84632158
Altijd leuk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')