Sterker nog: bij die keren dat ik vloog met Ryanair, ging de 'gate' pas vijf tot tien minuten na de tijd die op het boarding pass vermeld stond open.quote:Op maandag 6 september 2010 20:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, is ook bullshit, er komen altijd mensen een minuut van tevoren nog aanlopen. Maar ze kúnnen eerder vertrekken natuurlijk, (idd) als iedereen binnen is.
Nee mag niet. Handtas moet ook in je koffer passen. En een plastic tas voor je aankopen op het vliegveld mag ook niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:26 schreef RD4 het volgende:
Ik vertrek vrijdag voor 3 dagen richting London met Ryanair, heb bewust geen koffers meegeboekt aangezien ik alles wat ik nodig heb in een sporttas doe of daar koop. Mag ik buiten die sporttas van 55 cm x 40 cm x 20 cm ook nog een platte schoudertas met daarin mijn papieren, mobiel en camera erin meenemen? En hoe zit met het de dames die (altijd) een handtas hebben?
Alles moet in 1 tas. Als je een buikje hebt. (Die heb ik helaas niet), kan je het ook onder je sweater doen zodat ze dat in Eindhoven bij het binnengaan van het passagiersgedeelte, (net voor de beveiliging), niet zien, en ook bij het aan boord gaan niet zien dat er een tas onder zit.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:26 schreef RD4 het volgende:
Ik vertrek vrijdag voor 3 dagen richting London met Ryanair, heb bewust geen koffers meegeboekt aangezien ik alles wat ik nodig heb in een sporttas doe of daar koop. Mag ik buiten die sporttas van 55 cm x 40 cm x 20 cm ook nog een platte schoudertas met daarin mijn papieren, mobiel en camera erin meenemen? En hoe zit met het de dames die (altijd) een handtas hebben?
Ik vertrek vanaf Weeze, heb een goede voetbaltas geregeld die aan de afmetingen voldoet. Mijn vriendin die gaat het zwaar krijgen, die neemt altijd voor 2 weken kleren meequote:
En vergeet niet om max. 10kg te handhaven bij handbagage. Bij EHV Airport wegen ze (bijna) nooit maar bijvoorbeeld in Glasgow wegen ze ALLE koffers/tassen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Alles moet in 1 tas. Als je een buikje hebt. (Die heb ik helaas niet), kan je het ook onder je sweater doen zodat ze dat in Eindhoven bij het binnengaan van het passagiersgedeelte, (net voor de beveiliging), niet zien, en ook bij het aan boord gaan niet zien dat er een tas onder zit.
Bij de beveiliging moet het tasje er natuurlijk wel apart door, maar die gaan echt niet bijhouden en zijn ook niet verantwoordelijk voor de hoeveelheid van de bagage.
(Ik weet zeker dat dit werkt, heb een aantal mensen dit zien doen en ik had eerder niet gezien dat ze nog een tas onder de sweater hadden, er was namelijk al een 'bolling' bij de buik.
Maar anders ben je aangewezen op de ene tas. Ze deden op Stansted bij bepaalde mensen zelfs moeilijk over een krant die ze apart in hun hand hadden, dat had ik ook, maar mijn andere tas was zo klein en leeg dat de Ryanair medewerkerster ook wel wist dat het geen zin zou hebben om de discussie met mij aan te gaan omdat ik de krant echt wel in mijn handbagage zou kunnen doen, bij de mensen die echter volle tassen hadden waren ze erg gefixeerd op het 1 tas principe. Maar goed, dat zou ik ook zijn voor 20% commissie die je krijgt. (Dat moet dan wel gedeeld worden, maar je krijgt toch per medewerker per persoon 1 euro ofzo, dan wil je wel lastig zijn naar passagiers doen om dit te krijgen).
quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:23 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
En vergeet niet om max. 10kg te handhaven bij handbagage. Bij EHV Airport wegen ze (bijna) nooit maar bijvoorbeeld in Glasgow wegen ze ALLE koffers/tassen.
ah sprak anders toch pas iemand die 1,5 kilo handbagage over moest hevelen in de ruimbagage ivm 11,5kg op KLM vlucht naar johannesburg vanaf dusseldorf, dus schijnbaar letten ze er incidenteel ook op andere luchthavens/maatschappijen op...quote:Op donderdag 9 september 2010 21:18 schreef ozzietukker het volgende:
Duitse luchthavens, waaronder Weeze zijn ze ook voor het wegen van bagage, maar op vliegvelden zoals Dusseldorf of Frankfurt kennen ze dat soort fratsen gelukkig weer niet, maar ja, daar vliegen dan ook niet de budgetairliners van en kunnen mensen regulier bagage inchecken.
Ik heb ze nog niet zien wegen op Dusseldorf, wat wel regelmatig gebeurd op Dusseldorf, bij het aan boord gaan van de Fokker 70 dat je dan de tas moet afgeven omdat deze niet aan boord kan en deze in het vrachtruim geladen wordt.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:09 schreef WooZ het volgende:
[..]
ah sprak anders toch pas iemand die 1,5 kilo handbagage over moest hevelen in de ruimbagage ivm 11,5kg op KLM vlucht naar johannesburg vanaf dusseldorf, dus schijnbaar letten ze er incidenteel ook op andere luchthavens/maatschappijen op...
Bron: Travel.blog.nlquote:RyanAir bespaart op co-piloot, cabin crew assisteert de piloot
Ryanair is altijd op zoek naar mogelijkheden om de kosten van vliegen naar beneden te krijgen, zodat het vliegtickets voor spotprijzen aan kan blijven bieden. RyanAir komt nu met een opmerkelijk idee. De co-piloot wordt geschrapt! Het cabinepersoneel krijgt ook de eer om de piloot te helpen met een veilige landing.
”Het is toch de computer die het toestel bedient. Als de piloot problemen heeft, drukt hij op een bel en kan een cabinepersoneelslid helpen”, meldt de bedrijfsleider. De co-piloot is niet meer nodig, ander personeel kan het ook.
De Britse pilotenvakbond BALPA vindt het idee gevaarlijk. Co-piloten zijn volgens hen altijd nodig om over de schouder van de piloot mee te kijken.
hoe denk je dat de piloten naar het toilet gaan tijdens de vlucht? via het deurtje, wat ook opengaat als er eten of drinken aangereikt moet worden, of als er even een praatje gemaakt moet worden met de stewardess. Het feit dat de deur dicht moet blijven is dus iig geen reden om dit idiote plan van tafel te werpen, maar nog andere redenen zat gelukkig.quote:Op zondag 12 september 2010 17:18 schreef JD-Matrix het volgende:
Duidelijk een poging om het nieuws te halen. Iedereen die vliegt weet dat zodat het vliegtuig begint met taxi-en, de deur naar de voorcabine gesloten dien te blijven totdat het vliegtuig na landing weer stil staat. Dan is het dus onmogelijk om 'met een belletje iemand van het cabinepersoneel op te roepen'.
Het is in principe mogelijk. Inderdaad onzin dat de deur continu dicht zit. Al wordt wel vaak/altijd als de piloot de cockpit verlaat het 'riemen vast' teken gegeven, uit voorzorg. For what it's worth...quote:Op maandag 13 september 2010 09:33 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
hoe denk je dat de piloten naar het toilet gaan tijdens de vlucht? via het deurtje, wat ook opengaat als er eten of drinken aangereikt moet worden, of als er even een praatje gemaakt moet worden met de stewardess. Het feit dat de deur dicht moet blijven is dus iig geen reden om dit idiote plan van tafel te werpen, maar nog andere redenen zat gelukkig.
Las trouwens gisteren ook dat Embraer ook een cockpit met 1 man overweegt, maar kan dit nu even niet meer terugvinden.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf in Brussel heb gewoond, maar de bussen van Ryanair nooit heb gezien bij Brussel Zuid, vandaar de vraag waar ze precies vertrekken bij Brussel Zuid.quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
Dat staat ook op de site van ryanair zelf. Brussel Zuid dus, kaartje in de bus kopen, kwartiertje voor vertrek aanwezig zijn.
Ik zie het overigens niet terug op de site van Ryanair. heb je een linkje ?quote:Op zaterdag 18 september 2010 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
Dat staat ook op de site van ryanair zelf. Brussel Zuid dus, kaartje in de bus kopen, kwartiertje voor vertrek aanwezig zijn.
Die pagina heb ik ook al verscheidene malen proberen te bezoeken, maar ik krijg telkens deze meldingquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:42 schreef DutchTrain het volgende:
=> http://www.charleroi-airp(...)n-brussel/index.html
Bij de Frankrijkstraat dus tegenwoordig. Heb ze wel eens gezien op het voorplein, maar dat wordt geloof ik ook elke maand weer opengebroken of de situatie is weer anders.
Ben niet echt een computer nerd ..quote:Gerapporteerde aanvalpagina!
De pagina op www.charleroi-airport.com is gerapporteerd als een aanvalpagina en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.
Aanvalpagina’s proberen programma’s te installeren die privéinformatie stelen, uw computer gebruiken om anderen aan te vallen, of uw systeem beschadigen.
Sommige aanvalpagina’s verspreiden bewust gevaarlijke software, maar vele zijn gecompromitteerd zonder de kennis of toestemming van hun eigenaars.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |