abonnement Unibet Coolblue
pi_86141606
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, is ook bullshit, er komen altijd mensen een minuut van tevoren nog aanlopen. Maar ze kúnnen eerder vertrekken natuurlijk, (idd) als iedereen binnen is.
Sterker nog: bij die keren dat ik vloog met Ryanair, ging de 'gate' pas vijf tot tien minuten na de tijd die op het boarding pass vermeld stond open.
  maandag 6 september 2010 @ 21:08:22 #177
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86141701
:) De reden is ook om er voor te zorgen dat mensen optijd bij de gate aanwezig zijn, en niet dat mensen op het laatste moment aankomen.
Op deze manier is er wel een drijfveer om optijd bij de gate te zjin omdat je weet dat Ryanair de gate kan sluiten als je niet optijd bent.

Daarnaast zijn er gates waar ze aan pre-boarding doen, daar scannen ze vast de tickets en kan je in de holding pen staan voordat je daadwerkelijk aan boord kan, bijvoorbeeld bij de M en H- gates op Schiphol.
Je kan dan nog steeds korter voor vertrek dan 30 minuten aankomen, maar je hebt kans dat als je 10 minuten voor vertrek aankomt dat de gate al dicht is als iedereen er is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_86142256
Ahh oke. Ik was vanochtend twintig minuten voor vertrek op het vliegveld, was wel even spannend, vandaar m'n vraag. :)
  dinsdag 7 september 2010 @ 13:26:33 #179
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_86161794
Ik vertrek vrijdag voor 3 dagen richting London met Ryanair, heb bewust geen koffers meegeboekt aangezien ik alles wat ik nodig heb in een sporttas doe of daar koop. Mag ik buiten die sporttas van 55 cm x 40 cm x 20 cm ook nog een platte schoudertas met daarin mijn papieren, mobiel en camera erin meenemen? En hoe zit met het de dames die (altijd) een handtas hebben?
pi_86164006
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:26 schreef RD4 het volgende:
Ik vertrek vrijdag voor 3 dagen richting London met Ryanair, heb bewust geen koffers meegeboekt aangezien ik alles wat ik nodig heb in een sporttas doe of daar koop. Mag ik buiten die sporttas van 55 cm x 40 cm x 20 cm ook nog een platte schoudertas met daarin mijn papieren, mobiel en camera erin meenemen? En hoe zit met het de dames die (altijd) een handtas hebben?
Nee mag niet. Handtas moet ook in je koffer passen. En een plastic tas voor je aankopen op het vliegveld mag ook niet.
  dinsdag 7 september 2010 @ 19:22:53 #181
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86175473
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 13:26 schreef RD4 het volgende:
Ik vertrek vrijdag voor 3 dagen richting London met Ryanair, heb bewust geen koffers meegeboekt aangezien ik alles wat ik nodig heb in een sporttas doe of daar koop. Mag ik buiten die sporttas van 55 cm x 40 cm x 20 cm ook nog een platte schoudertas met daarin mijn papieren, mobiel en camera erin meenemen? En hoe zit met het de dames die (altijd) een handtas hebben?
:) Alles moet in 1 tas. Als je een buikje hebt. (Die heb ik helaas niet), kan je het ook onder je sweater doen zodat ze dat in Eindhoven bij het binnengaan van het passagiersgedeelte, (net voor de beveiliging), niet zien, en ook bij het aan boord gaan niet zien dat er een tas onder zit.
Bij de beveiliging moet het tasje er natuurlijk wel apart door, maar die gaan echt niet bijhouden en zijn ook niet verantwoordelijk voor de hoeveelheid van de bagage.
(Ik weet zeker dat dit werkt, heb een aantal mensen dit zien doen en ik had eerder niet gezien dat ze nog een tas onder de sweater hadden, er was namelijk al een 'bolling' bij de buik.

Maar anders ben je aangewezen op de ene tas. Ze deden op Stansted bij bepaalde mensen zelfs moeilijk over een krant die ze apart in hun hand hadden, dat had ik ook, maar mijn andere tas was zo klein en leeg dat de Ryanair medewerkerster ook wel wist dat het geen zin zou hebben om de discussie met mij aan te gaan omdat ik de krant echt wel in mijn handbagage zou kunnen doen, bij de mensen die echter volle tassen hadden waren ze erg gefixeerd op het 1 tas principe. Maar goed, dat zou ik ook zijn voor 20% commissie die je krijgt. (Dat moet dan wel gedeeld worden, maar je krijgt toch per medewerker per persoon 1 euro ofzo, dan wil je wel lastig zijn naar passagiers doen om dit te krijgen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 7 september 2010 @ 20:51:00 #182
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_86179459
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Heel verhaal
Ik vertrek vanaf Weeze, heb een goede voetbaltas geregeld die aan de afmetingen voldoet. Mijn vriendin die gaat het zwaar krijgen, die neemt altijd voor 2 weken kleren mee _O-
pi_86181295
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 19:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Alles moet in 1 tas. Als je een buikje hebt. (Die heb ik helaas niet), kan je het ook onder je sweater doen zodat ze dat in Eindhoven bij het binnengaan van het passagiersgedeelte, (net voor de beveiliging), niet zien, en ook bij het aan boord gaan niet zien dat er een tas onder zit.
Bij de beveiliging moet het tasje er natuurlijk wel apart door, maar die gaan echt niet bijhouden en zijn ook niet verantwoordelijk voor de hoeveelheid van de bagage.
(Ik weet zeker dat dit werkt, heb een aantal mensen dit zien doen en ik had eerder niet gezien dat ze nog een tas onder de sweater hadden, er was namelijk al een 'bolling' bij de buik.

Maar anders ben je aangewezen op de ene tas. Ze deden op Stansted bij bepaalde mensen zelfs moeilijk over een krant die ze apart in hun hand hadden, dat had ik ook, maar mijn andere tas was zo klein en leeg dat de Ryanair medewerkerster ook wel wist dat het geen zin zou hebben om de discussie met mij aan te gaan omdat ik de krant echt wel in mijn handbagage zou kunnen doen, bij de mensen die echter volle tassen hadden waren ze erg gefixeerd op het 1 tas principe. Maar goed, dat zou ik ook zijn voor 20% commissie die je krijgt. (Dat moet dan wel gedeeld worden, maar je krijgt toch per medewerker per persoon 1 euro ofzo, dan wil je wel lastig zijn naar passagiers doen om dit te krijgen).
En vergeet niet om max. 10kg te handhaven bij handbagage. Bij EHV Airport wegen ze (bijna) nooit maar bijvoorbeeld in Glasgow wegen ze ALLE koffers/tassen.
pi_86229519
Zeker erg streng in de UK en idd vooral op Glasgow!!! Maar altijd uitkijken, al heb ik het ook nog nooit meegemaakt op EIN wegen, wel de befaamde ijzeren bakjes

quote:
Op dinsdag 7 september 2010 21:23 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

En vergeet niet om max. 10kg te handhaven bij handbagage. Bij EHV Airport wegen ze (bijna) nooit maar bijvoorbeeld in Glasgow wegen ze ALLE koffers/tassen.
  donderdag 9 september 2010 @ 21:18:52 #185
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86256672
:) Het mooiste wat ik in de UK bij de beveiliging gezien heb is dat iemand zijn laptop bij de ingang van de veiligheidscontrole in zijn tas moet doen, al kon je duidelijk zien dat de man dit makkelijk kon gezien de tas leeg was en hij wist dat dit bij de veiligheidscontrole apart door de scanner moest.
Hele discussie volgde, man gaat uiteindelijk akkoord nadat er politie bijkomt omdat hij de medewerker onheus zou hebben bejegend, letterlijk 4 meter verder vraagt een andere veiligheidscontroleur om zijn laptop uit de tas te halen omdat deze niet in de tas mag zitten..... Meneer had het niet meer......

Op Eindhoven zijn ze dat aangaande iets relaxter, tegenwoordig staan ze bij de ingang van de veiligheidscontrole je ticket te controleren, en kijken of je daadwerkelijk 1 tas hebt, maar echt heel streng op afmetingen wordt er nog niet gelet als de tas niet te groot lijkt. In Nederland lijkt er wat dat aangaande wat meer common sense.

Duitse luchthavens, waaronder Weeze zijn ze ook voor het wegen van bagage, maar op vliegvelden zoals Dusseldorf of Frankfurt kennen ze dat soort fratsen gelukkig weer niet, maar ja, daar vliegen dan ook niet de budgetairliners van en kunnen mensen regulier bagage inchecken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_86261716
quote:
Op donderdag 9 september 2010 21:18 schreef ozzietukker het volgende:


Duitse luchthavens, waaronder Weeze zijn ze ook voor het wegen van bagage, maar op vliegvelden zoals Dusseldorf of Frankfurt kennen ze dat soort fratsen gelukkig weer niet, maar ja, daar vliegen dan ook niet de budgetairliners van en kunnen mensen regulier bagage inchecken.
ah sprak anders toch pas iemand die 1,5 kilo handbagage over moest hevelen in de ruimbagage ivm 11,5kg op KLM vlucht naar johannesburg vanaf dusseldorf, dus schijnbaar letten ze er incidenteel ook op andere luchthavens/maatschappijen op... :Y)
  vrijdag 10 september 2010 @ 20:38:59 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_86291525
quote:
Op donderdag 9 september 2010 23:09 schreef WooZ het volgende:

[..]

ah sprak anders toch pas iemand die 1,5 kilo handbagage over moest hevelen in de ruimbagage ivm 11,5kg op KLM vlucht naar johannesburg vanaf dusseldorf, dus schijnbaar letten ze er incidenteel ook op andere luchthavens/maatschappijen op... :Y)
:) Ik heb ze nog niet zien wegen op Dusseldorf, wat wel regelmatig gebeurd op Dusseldorf, bij het aan boord gaan van de Fokker 70 dat je dan de tas moet afgeven omdat deze niet aan boord kan en deze in het vrachtruim geladen wordt.
Wat ook kan is dat een overijverige check-in medewerkerster vraagt om ook de handbagage even te wegen, daar hebben ze op Dusseldorf over het algemeen wel tijd voor, die check-in balies van KLM-AIR FRANCE zijn de hele tijd open en het is daar nou nooit druk, ik heb nog nooit in de rij gestaan aldaar.

Maar aan mij hebben ze het nooit gevraagd om de handbagage, ook niet bij Ryanair, maar ik wil zelf ook niet meer dan 3 kilo handbagage.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_86320651
quote:
RyanAir bespaart op co-piloot, cabin crew assisteert de piloot
Ryanair is altijd op zoek naar mogelijkheden om de kosten van vliegen naar beneden te krijgen, zodat het vliegtickets voor spotprijzen aan kan blijven bieden. RyanAir komt nu met een opmerkelijk idee. De co-piloot wordt geschrapt! Het cabinepersoneel krijgt ook de eer om de piloot te helpen met een veilige landing.
”Het is toch de computer die het toestel bedient. Als de piloot problemen heeft, drukt hij op een bel en kan een cabinepersoneelslid helpen”, meldt de bedrijfsleider. De co-piloot is niet meer nodig, ander personeel kan het ook.
De Britse pilotenvakbond BALPA vindt het idee gevaarlijk. Co-piloten zijn volgens hen altijd nodig om over de schouder van de piloot mee te kijken.
Bron: Travel.blog.nl

Zal wel weer een 'grap' zijn, net als die fee voor toiletgebruik...mag ik hopen.
pi_86348392
Duidelijk een poging om het nieuws te halen. Iedereen die vliegt weet dat zodat het vliegtuig begint met taxi-en, de deur naar de voorcabine gesloten dien te blijven totdat het vliegtuig na landing weer stil staat. Dan is het dus onmogelijk om 'met een belletje iemand van het cabinepersoneel op te roepen'.
pi_86372546
En als de piloot flauwvalt mag een vrijwillige passagier het cabinepersoneel helpen.
pi_86373362
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:18 schreef JD-Matrix het volgende:
Duidelijk een poging om het nieuws te halen. Iedereen die vliegt weet dat zodat het vliegtuig begint met taxi-en, de deur naar de voorcabine gesloten dien te blijven totdat het vliegtuig na landing weer stil staat. Dan is het dus onmogelijk om 'met een belletje iemand van het cabinepersoneel op te roepen'.
hoe denk je dat de piloten naar het toilet gaan tijdens de vlucht? ;) via het deurtje, wat ook opengaat als er eten of drinken aangereikt moet worden, of als er even een praatje gemaakt moet worden met de stewardess. Het feit dat de deur dicht moet blijven is dus iig geen reden om dit idiote plan van tafel te werpen, maar nog andere redenen zat gelukkig.

Las trouwens gisteren ook dat Embraer ook een cockpit met 1 man overweegt, maar kan dit nu even niet meer terugvinden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_86407991
quote:
Op maandag 13 september 2010 09:33 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

hoe denk je dat de piloten naar het toilet gaan tijdens de vlucht? ;) via het deurtje, wat ook opengaat als er eten of drinken aangereikt moet worden, of als er even een praatje gemaakt moet worden met de stewardess. Het feit dat de deur dicht moet blijven is dus iig geen reden om dit idiote plan van tafel te werpen, maar nog andere redenen zat gelukkig.

Las trouwens gisteren ook dat Embraer ook een cockpit met 1 man overweegt, maar kan dit nu even niet meer terugvinden.
Het is in principe mogelijk. Inderdaad onzin dat de deur continu dicht zit. Al wordt wel vaak/altijd als de piloot de cockpit verlaat het 'riemen vast' teken gegeven, uit voorzorg. For what it's worth...
pi_86424064
Weet iemand wanneer de zomervluchten voor 2011 online komen/gaan of hoe dat voorgaande jaren was?
pi_86426310
Meestal zo eind oktober (als ze vroeg zijn) tot eind november (als ze er laat mee zijn)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_86576077
Hola,

Ik vlieg donderdag om 10.35 uur via Charleroi naar Girona. 's avonds vlieg ik om 8 uur van Girona naar Paris Beauvais. Ok, ik weet dat het een beetje omslachtig is, maar totale kosten waren ¤ 26 euro, dus ik vond het voor een keertje wel de moeite. Nu heb ik al ontelbare malen gevlogen met Ryanair maar ik kom nu toch een klein probleempje tegen. Normaal gesproken parkeer ik netjes op Charleroi en betaal daar de parkeerkosten. Dit maal vertrek ik slechts van Charleroi en kom ik 5 dagen later weer in A'dam aan. Oftewel, ik kan mijn auto niet kwijt. Geen probleem, ik zal de trein pakken in dit geval. Nu heb ik ergens eens gehoord dat er vanaf Brussel bussen rijden naar Charleroi airport.

Nu zou ik graag van deze service gebruik willen maken, ik heb alleen geen idee hoe ik een kaartje koop en waar ze ergens vertrekken. Hoe lang van te voren dien je al bij die bus aanwezig te zijn, etc .. Kan iemand me wat meer uitleggen over die service ?

(ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle topics heb door gelezen, dus als er al een antwoord, vergeef me mijn luiheid :D)
pi_86576305
Dat staat ook op de site van ryanair zelf. Brussel Zuid dus, kaartje in de bus kopen, kwartiertje voor vertrek aanwezig zijn.
pi_86576387
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
Dat staat ook op de site van ryanair zelf. Brussel Zuid dus, kaartje in de bus kopen, kwartiertje voor vertrek aanwezig zijn.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf in Brussel heb gewoond, maar de bussen van Ryanair nooit heb gezien bij Brussel Zuid, vandaar de vraag waar ze precies vertrekken bij Brussel Zuid.
pi_86576884
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
Dat staat ook op de site van ryanair zelf. Brussel Zuid dus, kaartje in de bus kopen, kwartiertje voor vertrek aanwezig zijn.
Ik zie het overigens niet terug op de site van Ryanair. heb je een linkje ?
pi_86576955
=> http://www.charleroi-airp(...)n-brussel/index.html

Bij de Frankrijkstraat dus tegenwoordig. Heb ze wel eens gezien op het voorplein, maar dat wordt geloof ik ook elke maand weer opengebroken of de situatie is weer anders.
pi_86577149
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:42 schreef DutchTrain het volgende:
=> http://www.charleroi-airp(...)n-brussel/index.html

Bij de Frankrijkstraat dus tegenwoordig. Heb ze wel eens gezien op het voorplein, maar dat wordt geloof ik ook elke maand weer opengebroken of de situatie is weer anders.
Die pagina heb ik ook al verscheidene malen proberen te bezoeken, maar ik krijg telkens deze melding

quote:
Gerapporteerde aanvalpagina!

De pagina op www.charleroi-airport.com is gerapporteerd als een aanvalpagina en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.

Aanvalpagina’s proberen programma’s te installeren die privéinformatie stelen, uw computer gebruiken om anderen aan te vallen, of uw systeem beschadigen.

Sommige aanvalpagina’s verspreiden bewust gevaarlijke software, maar vele zijn gecompromitteerd zonder de kennis of toestemming van hun eigenaars.

Ben niet echt een computer nerd ..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')