abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_84974869
Ook de hoogwaardige Shimano wielen zagen er zo uit. Dit zullen wel de WH-7701 zijn. De fiets is een R800 uit 2004 (Optimo CAAD7 frame denk ik). Ik vind het niet heel gek dat iemand er 675 voor biedt maar echt een koopje is dat toch niet.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:48:08 #177
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84974923
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:46 schreef eentwee het volgende:
Ook de hoogwaardige Shimano wielen zagen er zo uit.
Dan had ik het mis :)
.
pi_84976436
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:23 schreef eentwee het volgende:

[..]

Italiaans, valt klein. Wat je het beste kunt doen als je via internet wilt bestellen is even een tabel zoeken voor het merk (size chart) en met een rolmaat je borstomtrek en andere relevante maten opmeten. Daarmee kun je miskopen redelijk voorkomen.
Dat Italiaans klein valt is een typisch provinciaals fabeltje. Passen = weten. Veel shirts hebben aparte pasvormen. Die Italianen weten dat wij "domme" Ollanders alles kopen wat maar enigszins Italiaans aandoet. De goedkopere modellijnen zijn vaak totaal niet getailleerd en als je wielrent wil je toch goed aansluitende kleding - is iets anders dan oncomfortabel strak zittende kleding - i.p.v. wapperende shirts zoals de gemiddelde toerder.
pi_84976503
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 01:02 schreef mrsjaak2 het volgende:

[..]

Oke, Hoe zit het dan met het merk MOA?
Je wil een ProTour shirt hebben? Aangezien Moa gewoon als Nalini wordt gekocht bij de dealert en op teh interwebs. Moa is exclusief voor profteams en doorgaans zit die kleding KUT. Een maat Small Caisse d'Epargne shirt zit voor geen meter en over de broeken zullen we maar helemaal zwijgen. De profs rijden met customized kleding. Kleding die veel beter zit en met een betere zeem.
pi_84982255
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:45 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dat Italiaans klein valt is een typisch provinciaals fabeltje. Passen = weten. Veel shirts hebben aparte pasvormen. Die Italianen weten dat wij "domme" Ollanders alles kopen wat maar enigszins Italiaans aandoet. De goedkopere modellijnen zijn vaak totaal niet getailleerd en als je wielrent wil je toch goed aansluitende kleding - is iets anders dan oncomfortabel strak zittende kleding - i.p.v. wapperende shirts zoals de gemiddelde toerder.
Mijn ervaring is anders wel "provinciaals", gebaseerd op de inhoud van mijn eigen kledingkast. Castelli, Nalini (Moa), Giordana etc. vallen klein, maar ook Etxeondo (Baskisch) en Assos. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Agu, Gore, Gonso, Descente zitten er meestal wel twee maten tussen. Dit is natuurlijk nogal algemeen gezegd en niet overal op van toepassing. Verschillen ontstaan inderdaad onder andere door toer/pro snit. Passen of goed opmeten en een betrouwbare maattabel opzoeken is het devies. Let wel, de maattabel helpt alleen voorkomen dat je de verkeerde maat kiest, daar kun je niet uit afleiden of de kleding lekker zit ;)
pi_84999625
Heb vorig jaar een 2e hands racefiets gekocht, maar kennelijk te groot. Maat 60, waar ik eigenlijk een maat 56 moet hebben, volgens de binnenbeenlengte methode. Nou is het grote voordeel voor mij, van dat te grote frame, dat het stuur lekker hoog gezet kan worden, en dan nog met 3 spacers en een korte scherp naar boven wijzende stuurpen...
Als ik een kleiner frame koop, ga ik dan wel mijn stuur hoog genoeg kunnen zetten? Zijn er fietsen met voor mij gunstige geometrie te koop (lang balhoofdbuis?). Ik wil dus niet te veel voorover zitten :+
Ik wil weer 2e hands gaan kopen, dus heb geen ondersteuning qua lichaam opmeten bij een FM.
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:38:54 #182
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85001988
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 09:54 schreef guitarguru het volgende:
het stuur lekker hoog gezet kan worden, en dan nog met 3 spacers en een korte scherp naar boven wijzende stuurpen...
Waarom? Dat ziet er toch niet uit?

quote:
Als ik een kleiner frame koop, ga ik dan wel mijn stuur hoog genoeg kunnen zetten? Zijn er fietsen met voor mij gunstige geometrie te koop (lang balhoofdbuis?). Ik wil dus niet te veel voorover zitten :+
Ik wil weer 2e hands gaan kopen, dus heb geen ondersteuning qua lichaam opmeten bij een FM.
Ja er zijn wel fietsen te vinden met een lang balhoofd. Voor merken moet je maar even googlen.
.
pi_85004698
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

Waarom? Dat ziet er toch niet uit?
[..]

Vind het gewoon niet comfortabel, om lang in een diepe zithouding te fietsen. Ben ook al 50 he... :Y
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:17:21 #184
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85004934
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:11 schreef guitarguru het volgende:

[..]

Vind het gewoon niet comfortabel, om lang in een diepe zithouding te fietsen. Ben ook al 50 he... :Y
Ah dan begrijp ik het.

Onder andere Specialized heeft volgens mij modellen geschikt voor de wat meer toerfietsers. Nadeel is waarschijnlijk dat het niet echt een goedkoop merk is.
.
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:18:42 #185
58560 Oksel
Gezellig.
pi_85007073
Had ik Marktplaats al genoemd? :P
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:53:02 #186
175950 Marurk
Baggeraar
pi_85008308
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 09:54 schreef guitarguru het volgende:
Heb vorig jaar een 2e hands racefiets gekocht, maar kennelijk te groot. Maat 60, waar ik eigenlijk een maat 56 moet hebben, volgens de binnenbeenlengte methode. Nou is het grote voordeel voor mij, van dat te grote frame, dat het stuur lekker hoog gezet kan worden, en dan nog met 3 spacers en een korte scherp naar boven wijzende stuurpen...
Als ik een kleiner frame koop, ga ik dan wel mijn stuur hoog genoeg kunnen zetten? Zijn er fietsen met voor mij gunstige geometrie te koop (lang balhoofdbuis?). Ik wil dus niet te veel voorover zitten :+
Ik wil weer 2e hands gaan kopen, dus heb geen ondersteuning qua lichaam opmeten bij een FM.
Kun je dan niet beter voor een hybride i.p.v. een racefiets gaan? Of wil je per se een racefiets met zo'n ossenkopstuur? :P
pi_85009325
Ik wil gewoon een racefiets, maar een waar ik niet te diep op zit, en ik geen slapende handen en voeten en 'edele delen' krijg, zoals nu. Ik wijt dat nu aan de te grote framemaat, maar ben er niet geheel zeker van.. Eigenlijk moet ik met deze klachten en wensen toch maar eens naar een specialist. Maar ja, daar zijn die fietsen weer een stuk duurder dan op MP...
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:18:53 #188
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_85013496
Ik heb net een poging gedaan om mn ketting e.d. schoon te maken, maar nu ratelt ie juist een beetje tijdens het fietsen. Niet heel hard, maar daarvoor liep ie als een zonnetje.

Ik heb met een lap en spons de ketting een beetje geprobeerd schoon te maken en daarna een beetje olie er op gedaan. Maar ik acht de kans groot dat ik er meer schade dan goed aan doe.

Ik rij overigens op een of andere Batavus van 20 jaar oud. :P Maar hij fiets prima.
pi_85014068
Probeer eens met ontvetter schoon te maken. En dan schakeltje voor schakeltje smeren ;)
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:55:13 #190
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_85047031
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:33 schreef Tommeke het volgende:
Probeer eens met ontvetter schoon te maken. En dan schakeltje voor schakeltje smeren ;)
Ah, ok. En de tandwielen e.d. doe je op dezelfde manier?

Dus na het ontvetten met de ontvetter kun je gelijk smeren of moet je dan nog eerst een dag wachten oid?

En gebruik je ook een doek om vuil eraf te halen? :P
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:52:02 #191
58560 Oksel
Gezellig.
pi_85049790
Gewoon lekker beetje benzine / terpetine op een lap, en ketting er door heen draaien. Heel simpel. Meteen weer smeren ja.
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:53:56 #192
308981 Narcotical
Best in the World
pi_85055388
Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje. Heb al eens eerder hier wat gepost omdat ik op zoek ben naar mijn eerste racefiets.
Nou gaat mijn voorkeur uit naar een nieuwe fiets, maar omdat er hier ook regelmatig vermeld wordt dat er goede fietsen op marktplaats staan voor weinig, ben ik ook even gaan snuffelen.

Wat denken jullie dat deze fiets ongeveer waard is?

Heb al contact gehad met de verkoper en deze wil de prijs laten zakken tot 500 euro.
De cassette is wat ik begrepen heb een Shimano 105, de rest zou ik niet weten (de verkoper weet het ook niet want heeft de fiets op aanraden van een vriend gekocht), maar ik ga uit van Ultegra gezien de fiets een "Bulls 600 Ultegra" is.

Nog een puntje wat voor mij van belang is is de wielset. Ik heb de verkoper hierover ook al proberen te spreken maar die kon hier ook geen duidelijkheid over geven. Iemand enig idee wat voor wielset hierop zit en of die geschikt is voor iemand van +- 100kg?

Laatste vraagje ( :) ) : Deze fiets is uitgerust met een double, wat uiteraard hier in het zo goed als vlakke Nederland geen probleem is. Toch zou ik er liever een triple op hebben aangezien ik van plan ben in de toekomst ook weleens te proberen wat bergen te bedwingen ;).
Is het makkelijk om een fiets van een double naar een triple "om te bouwen" zonder een nieuwe voor-derailleur ed. te moeten kopen of is dit een hels karwei en kan ik beter een fiets zoeken waar al een triple op zit?

Nou, dat was het wel zo'n beetje :P

Alvast bedankt in ieder geval! :)


Edit: Verkoper gaat nog navraag doen bij de vriend die de fiets aangeraden heeft, dus zodra ik meer informatie heb zal ik dat even doorgeven :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Narcotical op 09-08-2010 17:17:11 ]
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_85059783
Altijd 200 euro proberen te zakken en vanaf daar kijken. Bulls is gewoon goed te doen maar je moet m testen. Ultegra is goed maar ook dat moet je testen. Hoe oud is ie en wat is de kilometerstand. Het werkt net als bij een auto ;)
pi_85060086
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:53 schreef Narcotical het volgende:Wat denken jullie dat deze fiets ongeveer waard is?

Heb al contact gehad met de verkoper en deze wil de prijs laten zakken tot 500 euro.
De cassette is wat ik begrepen heb een Shimano 105, de rest zou ik niet weten (de verkoper weet het ook niet want heeft de fiets op aanraden van een vriend gekocht), maar ik ga uit van Ultegra gezien de fiets een "Bulls 600 Ultegra" is.

Nog een puntje wat voor mij van belang is is de wielset. Ik heb de verkoper hierover ook al proberen te spreken maar die kon hier ook geen duidelijkheid over geven. Iemand enig idee wat voor wielset hierop zit en of die geschikt is voor iemand van +- 100kg?

Laatste vraagje ( :) ) : Deze fiets is uitgerust met een double, wat uiteraard hier in het zo goed als vlakke Nederland geen probleem is. Toch zou ik er liever een triple op hebben aangezien ik van plan ben in de toekomst ook weleens te proberen wat bergen te bedwingen ;).
Is het makkelijk om een fiets van een double naar een triple "om te bouwen" zonder een nieuwe voor-derailleur ed. te moeten kopen of is dit een hels karwei en kan ik beter een fiets zoeken waar al een triple op zit?
Van dubbel naar triple ombouwen is erg duur. Je moet de voor- en achterderailleur vervangen en de linkershifter en natuurlijk het crankstel. Dat moet je eigenlijk nooit doen. Switchen naar een compact is voordeliger, dat kan met alleen een ander crankstel. Triples zijn wel geschikter voor beginnende fietsers, met een compact heb je minder en minder lichte verzetten en moet je meer sleutelen.

Uit welke onderdelen de wielen zijn opgebouwd kan ik niet zien. Dus lastig te zeggen of ze geschikt zullen zijn voor 100kg. De velgen zijn heel laag dus dat levert niet het stijfste wiel op.

Ik vind de fiets zeker niet meer dan 250 euro waard. Hij is niet echt recent en er zitten geen bijzondere onderdelen op. De remmen zien er trouwens heel vreemd uit :?
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:46:41 #195
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85062542
Na nu een dik jaar een racefiets te hebben, zit ik me af te vragen wat de volgende stap is. Ik merk dat ik niet echt heel competatief ben in het zadel, en meer geniet van de omgeving en het er op uit zijn dan van zo hard mogelijk fietsen, dus het zou logisch zijn om als volgende fiets niet een betere racefiets te nemen, maar meer een randoneuse te nemen en voor de langere tochten te gaan. Of echt meer in de richting van een vakantiefiets te gaan, zodat je makkelijk wat bagage op de fiets kan nemen en een paar dagen kan rondzwerven.
Voor het langere werk raade ultra_ivo me als starter zoiets als een Stevens Gran Turismo aan. Stevige fiets, 105 groep, wat bredere banden en een bagagedrager. Kun je goed droge kleren en reserve onderdelen op kwijt voor een paar dagemn zo te zien. Maar of je er ook goed naast schone kleren een tentje en wat kookspullen op gooit betwijfel ik. Dan lijken het soort fietsen kijken als de Stevens Sovereign XT Lite meer geschikt. Beide fietsen staan op deze pagina
Dus wat denken julie? Is het een beetje logisch wat ik denk? Weet iemand het verschil tussen de groepen als een 105 en een Shimano Deore XT bijvoorbeeld?

Afgezien van dat er veel meer merken zijn dan dit, maar het was wel handig dat ze op 1 site staan. Op een site als de vakantiefietser.nl enzo staan ook nog andere kampeerfietsen die me wel wat lijken voor trektochtjes.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85075103
Kan iemand zeggen wat deze fiets ongeveer waard is?
En of dit iets is voor iemand van 2 meter, hoewel beginnend..

[ Bericht 22% gewijzigd door Rafiki op 09-08-2010 23:32:33 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 23:42:13 #197
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_85075866
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:27 schreef Rafiki het volgende:
Kan iemand zeggen wat deze fiets ongeveer waard is?
En of dit iets is voor iemand van 2 meter, hoewel beginnend..
Tja tweedehands met Tiagra...Als de cassette etc echt nog zo goed als nieuw zijn zoals de verkoper zegt dan zou ik zeggen iets van 300 euro. Heb echter geen idee hoe oud alles is, maar 450 is in ieder geval teveel
.
pi_85080876
Graag even jullie advies!
Vorige week heb ik een nieuwe racefiets gekocht. Voordat ik naar de winkel ging, heb ik mijn binnenbeenlengte opgemeten om met behulp van de welbekende formule tot een framemaat te komen. Uiteindelijk kwam ik op een framemaat van 58 uit. Bij de winkel adviseerden ze mij echter (zonder ook maar iets te meten) om voor een framemaat van 56 te gaan omdat dit 'er mooier uit ziet' en het makkelijker is met afstappen bij stoplichten. Eenmaal thuis gekomen heb ik het zadel op de juiste hoogte afgesteld. Nu vind ik dat het verschil in hoogte tussen het zadel en het stuur (de 'drop') wel erg groot. Bovendien steekt het zadel ook wel erg ver uit het frame. Mijn vermoeden is dat ze deze fiets niet in een framemaat groter hadden (58). Wat is jullie mening op basis van deze foto? Moet ik hier mee terug gaan of is dit heel acceptabel? Ik heb er nog geen meter op gefietst omdat het dan wellicht makkelijker terug brengen is.
Alvast dank.

  dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:54:57 #199
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_85083544
Dat is wel erg veel zadelpen als je het zo ziet. En frame kan wel beter iets te klein zijn dan iets te groot, ar i zou het in elk geval en met ze bespreken. En niet rijden tot je er uit bent inderdaad.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_85084419
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 01:52 schreef lluuk het volgende:
Graag even jullie advies!
Vorige week heb ik een nieuwe racefiets gekocht. Voordat ik naar de winkel ging, heb ik mijn binnenbeenlengte opgemeten om met behulp van de welbekende formule tot een framemaat te komen. Uiteindelijk kwam ik op een framemaat van 58 uit. Bij de winkel adviseerden ze mij echter (zonder ook maar iets te meten) om voor een framemaat van 56 te gaan omdat dit 'er mooier uit ziet' en het makkelijker is met afstappen bij stoplichten. Eenmaal thuis gekomen heb ik het zadel op de juiste hoogte afgesteld. Nu vind ik dat het verschil in hoogte tussen het zadel en het stuur (de 'drop') wel erg groot. Bovendien steekt het zadel ook wel erg ver uit het frame. Mijn vermoeden is dat ze deze fiets niet in een framemaat groter hadden (58). Wat is jullie mening op basis van deze foto? Moet ik hier mee terug gaan of is dit heel acceptabel? Ik heb er nog geen meter op gefietst omdat het dan wellicht makkelijker terug brengen is.
Alvast dank.

[ afbeelding ]
Bij wat voor FM ben jij geweest? Een fiets moet eerst en vooral de juiste maat hebben en niet een kleinere maat omdat dat er "mooier" uitziet en makkelijker is bij het afstappen. :')
Op de foto lijkt de drop wel erg groot ja, maar ik zou eerst even testen hoe het aanvoelt. Misschien zit het wel lekker.

Heb je daar wel een proefritje gedaan of uberhaupt even op de fiets gezeten? Beetje raar dat je thuis pas je fiets op de juiste hoogte gaat zetten.

Wat is de lengte en BBL trouwens?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')