Dan had ik het misquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:46 schreef eentwee het volgende:
Ook de hoogwaardige Shimano wielen zagen er zo uit.
Dat Italiaans klein valt is een typisch provinciaals fabeltje. Passen = weten. Veel shirts hebben aparte pasvormen. Die Italianen weten dat wij "domme" Ollanders alles kopen wat maar enigszins Italiaans aandoet. De goedkopere modellijnen zijn vaak totaal niet getailleerd en als je wielrent wil je toch goed aansluitende kleding - is iets anders dan oncomfortabel strak zittende kleding - i.p.v. wapperende shirts zoals de gemiddelde toerder.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:23 schreef eentwee het volgende:
[..]
Italiaans, valt klein. Wat je het beste kunt doen als je via internet wilt bestellen is even een tabel zoeken voor het merk (size chart) en met een rolmaat je borstomtrek en andere relevante maten opmeten. Daarmee kun je miskopen redelijk voorkomen.
Je wil een ProTour shirt hebben? Aangezien Moa gewoon als Nalini wordt gekocht bij de dealert en op teh interwebs. Moa is exclusief voor profteams en doorgaans zit die kleding KUT. Een maat Small Caisse d'Epargne shirt zit voor geen meter en over de broeken zullen we maar helemaal zwijgen. De profs rijden met customized kleding. Kleding die veel beter zit en met een betere zeem.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 01:02 schreef mrsjaak2 het volgende:
[..]
Oke, Hoe zit het dan met het merk MOA?
Mijn ervaring is anders wel "provinciaals", gebaseerd op de inhoud van mijn eigen kledingkast. Castelli, Nalini (Moa), Giordana etc. vallen klein, maar ook Etxeondo (Baskisch) en Assos. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Agu, Gore, Gonso, Descente zitten er meestal wel twee maten tussen. Dit is natuurlijk nogal algemeen gezegd en niet overal op van toepassing. Verschillen ontstaan inderdaad onder andere door toer/pro snit. Passen of goed opmeten en een betrouwbare maattabel opzoeken is het devies. Let wel, de maattabel helpt alleen voorkomen dat je de verkeerde maat kiest, daar kun je niet uit afleiden of de kleding lekker zitquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:45 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat Italiaans klein valt is een typisch provinciaals fabeltje. Passen = weten. Veel shirts hebben aparte pasvormen. Die Italianen weten dat wij "domme" Ollanders alles kopen wat maar enigszins Italiaans aandoet. De goedkopere modellijnen zijn vaak totaal niet getailleerd en als je wielrent wil je toch goed aansluitende kleding - is iets anders dan oncomfortabel strak zittende kleding - i.p.v. wapperende shirts zoals de gemiddelde toerder.
Waarom? Dat ziet er toch niet uit?quote:Op zondag 8 augustus 2010 09:54 schreef guitarguru het volgende:
het stuur lekker hoog gezet kan worden, en dan nog met 3 spacers en een korte scherp naar boven wijzende stuurpen...
Ja er zijn wel fietsen te vinden met een lang balhoofd. Voor merken moet je maar even googlen.quote:Als ik een kleiner frame koop, ga ik dan wel mijn stuur hoog genoeg kunnen zetten? Zijn er fietsen met voor mij gunstige geometrie te koop (lang balhoofdbuis?). Ik wil dus niet te veel voorover zitten
Ik wil weer 2e hands gaan kopen, dus heb geen ondersteuning qua lichaam opmeten bij een FM.
Vind het gewoon niet comfortabel, om lang in een diepe zithouding te fietsen. Ben ook al 50 he...quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom? Dat ziet er toch niet uit?
[..]
Ah dan begrijp ik het.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:11 schreef guitarguru het volgende:
[..]
Vind het gewoon niet comfortabel, om lang in een diepe zithouding te fietsen. Ben ook al 50 he...
Kun je dan niet beter voor een hybride i.p.v. een racefiets gaan? Of wil je per se een racefiets met zo'n ossenkopstuur?quote:Op zondag 8 augustus 2010 09:54 schreef guitarguru het volgende:
Heb vorig jaar een 2e hands racefiets gekocht, maar kennelijk te groot. Maat 60, waar ik eigenlijk een maat 56 moet hebben, volgens de binnenbeenlengte methode. Nou is het grote voordeel voor mij, van dat te grote frame, dat het stuur lekker hoog gezet kan worden, en dan nog met 3 spacers en een korte scherp naar boven wijzende stuurpen...
Als ik een kleiner frame koop, ga ik dan wel mijn stuur hoog genoeg kunnen zetten? Zijn er fietsen met voor mij gunstige geometrie te koop (lang balhoofdbuis?). Ik wil dus niet te veel voorover zitten
Ik wil weer 2e hands gaan kopen, dus heb geen ondersteuning qua lichaam opmeten bij een FM.
Ah, ok. En de tandwielen e.d. doe je op dezelfde manier?quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:33 schreef Tommeke het volgende:
Probeer eens met ontvetter schoon te maken. En dan schakeltje voor schakeltje smeren
Van dubbel naar triple ombouwen is erg duur. Je moet de voor- en achterderailleur vervangen en de linkershifter en natuurlijk het crankstel. Dat moet je eigenlijk nooit doen. Switchen naar een compact is voordeliger, dat kan met alleen een ander crankstel. Triples zijn wel geschikter voor beginnende fietsers, met een compact heb je minder en minder lichte verzetten en moet je meer sleutelen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:53 schreef Narcotical het volgende:Wat denken jullie dat deze fiets ongeveer waard is?
Heb al contact gehad met de verkoper en deze wil de prijs laten zakken tot 500 euro.
De cassette is wat ik begrepen heb een Shimano 105, de rest zou ik niet weten (de verkoper weet het ook niet want heeft de fiets op aanraden van een vriend gekocht), maar ik ga uit van Ultegra gezien de fiets een "Bulls 600 Ultegra" is.
Nog een puntje wat voor mij van belang is is de wielset. Ik heb de verkoper hierover ook al proberen te spreken maar die kon hier ook geen duidelijkheid over geven. Iemand enig idee wat voor wielset hierop zit en of die geschikt is voor iemand van +- 100kg?
Laatste vraagje ( ) : Deze fiets is uitgerust met een double, wat uiteraard hier in het zo goed als vlakke Nederland geen probleem is. Toch zou ik er liever een triple op hebben aangezien ik van plan ben in de toekomst ook weleens te proberen wat bergen te bedwingen .
Is het makkelijk om een fiets van een double naar een triple "om te bouwen" zonder een nieuwe voor-derailleur ed. te moeten kopen of is dit een hels karwei en kan ik beter een fiets zoeken waar al een triple op zit?
Tja tweedehands met Tiagra...Als de cassette etc echt nog zo goed als nieuw zijn zoals de verkoper zegt dan zou ik zeggen iets van 300 euro. Heb echter geen idee hoe oud alles is, maar 450 is in ieder geval teveelquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:27 schreef Rafiki het volgende:
Kan iemand zeggen wat deze fiets ongeveer waard is?
En of dit iets is voor iemand van 2 meter, hoewel beginnend..
Bij wat voor FM ben jij geweest? Een fiets moet eerst en vooral de juiste maat hebben en niet een kleinere maat omdat dat er "mooier" uitziet en makkelijker is bij het afstappen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:52 schreef lluuk het volgende:
Graag even jullie advies!
Vorige week heb ik een nieuwe racefiets gekocht. Voordat ik naar de winkel ging, heb ik mijn binnenbeenlengte opgemeten om met behulp van de welbekende formule tot een framemaat te komen. Uiteindelijk kwam ik op een framemaat van 58 uit. Bij de winkel adviseerden ze mij echter (zonder ook maar iets te meten) om voor een framemaat van 56 te gaan omdat dit 'er mooier uit ziet' en het makkelijker is met afstappen bij stoplichten. Eenmaal thuis gekomen heb ik het zadel op de juiste hoogte afgesteld. Nu vind ik dat het verschil in hoogte tussen het zadel en het stuur (de 'drop') wel erg groot. Bovendien steekt het zadel ook wel erg ver uit het frame. Mijn vermoeden is dat ze deze fiets niet in een framemaat groter hadden (58). Wat is jullie mening op basis van deze foto? Moet ik hier mee terug gaan of is dit heel acceptabel? Ik heb er nog geen meter op gefietst omdat het dan wellicht makkelijker terug brengen is.
Alvast dank.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |