abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:12:58 #1
310831 shoarma-fan
mmmmh shoarma
pi_84151227
Ja, mijn TopicTitel zegt het eigenlijk al. Ik zit nu op karate, maar zit eraan te denken om een andere vechtsport te kiezen. Vaak heb ik ruzie met van die zielige groepjes Marokkanen, en ik zou die graag in mijn eentje willen uitschakelen. Dus welke vechtsport zou dan goed van pas komen?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:13:44 #2
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84151273
kleiduifschieten, hulking, spontaneous combustion, run forrest run
Intelligent, but fucked up.
pi_84151339
waarom vechtsport wanneer:
pi_84151386
Gebruik gewoon deze:

vrijdag 16 juli 2010 @ 22:16:42 #5
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_84151447
There can be only one!

Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_84151533
vraag het aan Michielos, die moet je wel een paar tips kunnen geven
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:21:08 #7
310831 shoarma-fan
mmmmh shoarma
pi_84151705
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:18 schreef bas-beest het volgende:
vraag het aan Michielos, die moet je wel een paar tips kunnen geven
Wie is dat?
pi_84151953
Krav Maga, of (Combat) Self Defense zoals het bij veel sportscholen wordt genoemd, die niet (alle) benodigde diploma's en certificaten hebben
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:27:57 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_84152060
Hardlopen. Erg effectief!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:30:16 #10
310831 shoarma-fan
mmmmh shoarma
pi_84152189
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:27 schreef Dven het volgende:
Hardlopen. Erg effectief!
Whaha, nee ik wil ze wel echt elkaar meppen.
pi_84152256
mortal combat
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
pi_84152509
Wing chun.
Zelfs krav maga is daar niet tegenop gewassen
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:36:59 #13
310831 shoarma-fan
mmmmh shoarma
pi_84152563
Leer ik bij krav maga, hoe ik meerdere tegenstanders moet slopen. Ik ben het namelijk zat dat ik steeds nog een maat moet bellen wanneer er weer eens een groepje Marokkanen stoer doet tegen mij.
pi_84152742
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:36 schreef shoarma-fan het volgende:
Leer ik bij krav maga, hoe ik meerdere tegenstanders moet slopen. Ik ben het namelijk zat dat ik steeds nog een maat moet bellen wanneer er weer eens een groepje Marokkanen stoer doet tegen mij.
Dan zou ik maar zo snel mogelijk op Krav Maga gaan
Alleen het totaal aantal instellingen en sportscholen dat in Nederland Krav Maga aanbiedt is bewerkt, vanwege de hoge eisen die er aan gesteld worden om die naam te mogen voeren. Daarom heet het bij veel sportscholen Combat Self Defense of iets in die richting, maar in feite komt het op precies het zelfde neer
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:43:54 #15
310831 shoarma-fan
mmmmh shoarma
pi_84152947
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:40 schreef Brawler het volgende:

[..]

Dan zou ik maar zo snel mogelijk op Krav Maga gaan
Alleen het totaal aantal instellingen en sportscholen dat in Nederland Krav Maga aanbiedt is bewerkt, vanwege de hoge eisen die er aan gesteld worden om die naam te mogen voeren. Daarom heet het bij veel sportscholen Combat Self Defense of iets in die richting, maar in feite komt het op precies het zelfde neer
Ik zit nu alleen op karate. Het lukt opzich wel, want ik kan mijn tegenstanders binnen 5sec uitschakelen. Alleen het probleem is, dan komt er weer eentje van achter of van de zeikanten. Daar wil ik eigenlijk ook nog wat technieken op leren.
pi_84153085
Ja, dat kan ik me voorstellen
Ach, er zullen vast wel andere vechtsporten zijn die daarvoor nog beter geschikt zijn dan Krav Maga, maar ik hou al die vertakkingen en varianten op bestaande vechtsporten niet meer bij hoor

Een vriend van zit al jaren op karate, en sinds een jaar op Krav Maga. En het heeft gelijk al zijn nut bewezen, tijdens een uit de hand gelopen ruzie op een kermis.

Ik weet niet precies waar je woont, maar er is ongetwijfeld een sportschool bij je in de buurt die Krav Maga/Combat Self Defence aanbiedt
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:50:56 #17
310831 shoarma-fan
mmmmh shoarma
pi_84153296
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:46 schreef Brawler het volgende:
Ja, dat kan ik me voorstellen
Ach, er zullen vast wel andere vechtsporten zijn die daarvoor nog beter geschikt zijn dan Krav Maga, maar ik hou al die vertakkingen en varianten op bestaande vechtsporten niet meer bij hoor

Een vriend van zit al jaren op karate, en sinds een jaar op Krav Maga. En het heeft gelijk al zijn nut bewezen, tijdens een uit de hand gelopen ruzie op een kermis.

Ik weet niet precies waar je woont, maar er is ongetwijfeld een sportschool bij je in de buurt die Krav Maga/Combat Self Defence aanbiedt
Ik woon nu in Schiedam, maar na de vakantie ga ik bij mijn vriendin in Rotterdam intrekken. Ik zoek eigenlijk een vechtsport waar ik vooral gebruik kan maken van mijn snelheid, dat is namelijk mijn grootste voordeel. Voordat mijn tegenstander kan aanvallen heeft diegene al een vuist in zijn ribben.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:55:31 #18
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_84153520
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:50 schreef shoarma-fan het volgende:

[..]

Ik woon nu in Schiedam, maar na de vakantie ga ik bij mijn vriendin in Rotterdam intrekken. Ik zoek eigenlijk een vechtsport waar ik vooral gebruik kan maken van mijn snelheid, dat is namelijk mijn grootste voordeel. Voordat mijn tegenstander kan aanvallen heeft diegene al een vuist in zijn ribben.
Rotterdam?
Hardlopen lijkt me dan toch wel een goede suggestie. Zelfs Bruce Lee kan geen kogel stoppen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_84153639
Ik heb even gekeken, en in de buurt van Rotterdam worden er Krav Maga lessen gegeven in Dordrecht.
Hier de website van de sportschool http://www.retzefkravmaga.nl/ , waar je het een en ander kan lezen over Krav Maga.

Het is geen vechtsport die zich richt op pure kracht, maar meer op snelheid, tactiek en vuile trucjes.
In tegenstelling tot bijv. kickboksen, karate etc. richt het zich meer op de praktijk, en kun je het dus sneller en makkelijker toepassen in het dagelijks leven.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 22:59:47 #20
305343 walk-man
Somewhere only we know
pi_84153707
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 22:50 schreef shoarma-fan het volgende:

[..]

Ga gewoon op kickbox of thaibox.
pi_84153977
Boksen, Thaiboksen, etc.

Al die Japanse vechtkunsten moet je laten liggen, neem dat nu maar van mij aan. Tegen meerdere tegenstanders heb je daar geen bal aan en 1 vs 1 heeft het alleen effect als je tegenover iemand staat die nog niet eens z'n vuisten kan ballen.

Maar zelfs met boksen wordt het nog moeilijk. Wil je tegen meerdere mensen iets uithalen, dan zou ik ook iets aan je gewicht doen. Hoe groter je er uit ziet, hoe zwaarder het psychologisch effect weegt waardoor je minder snel besprongen wordt door iemand omdat die zich toch sneller geïntimideerd gaat voelen.
Ron Paul 2012
pi_84154076
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 23:06 schreef Supersoep het volgende:
Boksen, Thaiboksen, etc.

Al die Japanse vechtkunsten moet je laten liggen, neem dat nu maar van mij aan. Tegen meerdere tegenstanders heb je daar geen bal aan en 1 vs 1 heeft het alleen effect als je tegenover iemand staat die nog niet eens z'n vuisten kan ballen.

Maar zelfs met boksen wordt het nog moeilijk. Wil je tegen meerdere mensen iets uithalen, dan zou ik ook iets aan je gewicht doen. Hoe groter je er uit ziet, hoe zwaarder het psychologisch effect weegt waardoor je minder snel besprongen wordt door iemand.
Dat is zeker waar!

Ik zit zelf op kickboksen, maar ik vraag me wel af of ik daar ver mee kom, mocht ik tegenover meerdere tegenstanders staan. Nu ben ik zelf vrij groot van stuk, dus tot nog toe heb ik het niet hoeven testen gelukkig Lang leve het psychologisch effect.
pi_84154135
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:11:10 #24
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_84154218
Gewoon alle Steven seagal films kijken.
Die ownt iedereen!
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:23:48 #25
310831 shoarma-fan
mmmmh shoarma
pi_84154787
quote: