abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 4 juli 2010 @ 12:31:25 #1
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_83639312
Draagdoeken 82

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki







Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zondag 4 juli 2010 @ 12:34:14 #2
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_83639401
Ik herhaal nog even mijn laatste post uit het vorige topic, omdat het over veilig dragen gaat.
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:38 schreef octopussy het volgende:
Claudia, ik heb ook nog 2 (!) rekbare doeken die je mag lenen. Ik probeerde laatst nog eens Hannah erin te knopen, maar ik krijg hem absoluut niet mooi strak. Persoonlijk zou ik een pasgeboren baby nu ook gewoon liever in een geweven doek doen (die je wel lekker fluffy hebt gemaakt natuurlijk ). De ringsling is nu denk ik ook best handig voor de kommahouding.

Ik heb net vriendinnetjes met hun kindje hier gehad en ze hebben me hun manduca even laten proberen. Het voelt echt wel fijn en stevig aan Manlief was er ook van gecharmeerd trouwens. Ik denk dat ik ook maar op zoek ga naar een SSC.
Mag ik er nog even op wijzen dat je pasgeborenen bij voorkeur rechtop draagt in verband met de veiligheid.
Anders is er kans dat de kin op de borst komt en de ademhaling blokkeert.
http://www.draagdoekconsulenten.nl/index.php?p=11
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_83639481
Ik heb Ivan op jullie advies indertijd al meteen rechtop gedragen in de ringsling en dat beviel heel goed, beter eigenlijk dan de kommahouding.

Recentelijk begint Ivan trouwens echt enthousiast te worden als ik een doek tevoorschijn haal. Gister begon hij zelfs dansbewegingen te maken van plezier. Het in de draagdoek doen is eigenlijk altijd een kwestie geweest van 'kom op jongen, niet zo zeuren, heb even geduld met je moeder'. Hier had ik niet op durven hopen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83640258
woensdag ringsling consult

wb houding; ravi ligt het liefste, maar ik heb wel eventjes gewacht met die houding proberen tot ik merkte dat hij ook liggend zelf zijn hoofdje wat kon verleggen/wurmen en het mag alleen als ik mijn handen echt vrij heb voor ravi, dus niet dan ook selene moet managen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_83640483
Leuk is dat he Claudia, als ik mijn doek pak wil ze er ook direct in.
Laatst duurde het haar te lang en ze stond echt te trappelen om er in te gaan.
En ze vraagt er ook om, voel me dan zo lullig dat het nu niet altijd kan, en straks helemaal minder.
pi_83643270
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:34 schreef Macka66 het volgende:
Ik herhaal nog even mijn laatste post uit het vorige topic, omdat het over veilig dragen gaat.
[..]

Mag ik er nog even op wijzen dat je pasgeborenen bij voorkeur rechtop draagt in verband met de veiligheid.
Anders is er kans dat de kin op de borst komt en de ademhaling blokkeert.
http://www.draagdoekconsulenten.nl/index.php?p=11
OK, dat wist ik eigenlijk niet. Ik heb met mijn tricotslen gewoon de gebruiksaanwijzing gevolgd. Is de cradle trouwens hetzelfde als de kommahouding?

Ik ben verliefd op een Beco butterfly. Ze zijn zo duur en ik kan ze niet goedkoper bestellen van een buitenlandse website
  zondag 4 juli 2010 @ 14:28:23 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83643401
Ik vind dat zo leuk hè, als kleintjes weten wat er komen gaat.
Harry begint ook al geluiden te produceren als ik de doek pak.
Of als hij huilt en ik even naar de winkel ga, zodra ik hem op de doek leg voor een rucksack of ik begin de doek voor te knopen voor FWCC of FCC dan houdt hij meteen op met huilen en begint te wapperen met armen en benen

Ik ga mijn turkooise geverfde Calin Bleu wegdoen want ik wil toch heel erg graag een Amazonas Laguna. Dus als iemand interesse heeft...

[ Bericht 6% gewijzigd door Asyniur op 04-07-2010 15:04:46 ]
pi_83644451
Elins eerste woordje was 'doek' dus dat zat ook wel goed

mijn April is binnen, met een superlief kaartje van die vrouw (april was de 'verwekmaand' van mijn misgelopen zw.schap, dus het is een klein aandenken )
  zondag 4 juli 2010 @ 15:13:22 #9
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83644616
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:07 schreef Kleurdoos het volgende:
Elins eerste woordje was 'doek' dus dat zat ook wel goed

mijn April is binnen, met een superlief kaartje van die vrouw (april was de 'verwekmaand' van mijn misgelopen zw.schap, dus het is een klein aandenken )
Wat lief van die vrouw KD!
En wat fijn dat je een aandenken aan Otje hebt
  zondag 4 juli 2010 @ 15:34:04 #10
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83645168
Wat een mooi aandenken zo KD

Esmee wordt ook helemaal hyper als ze de draagdoek ziet
pi_83650813
Oeh, KD, pic?
pi_83652017
zal ik morgen even doen als ik tijd heb

Hij is iig heerlijk dun en glanst!
pi_83652136
Dat is een heel mooi, subtiel aandenken, KD!

Ik heb ook een Beco Butterfly, octo, dus als je hem een keer wilt uitproberen om te zien of 'ie het waard is... Ik heb hem van wickie overgenomen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:55:13 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83652420
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:28 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind dat zo leuk hè, als kleintjes weten wat er komen gaat.
Harry begint ook al geluiden te produceren als ik de doek pak.
Of als hij huilt en ik even naar de winkel ga, zodra ik hem op de doek leg voor een rucksack of ik begin de doek voor te knopen voor FWCC of FCC dan houdt hij meteen op met huilen en begint te wapperen met armen en benen

Ik ga mijn turkooise geverfde Calin Bleu wegdoen want ik wil toch heel erg graag een Amazonas Laguna. Dus als iemand interesse heeft...
Gheghe die is heel mooi!
Ik heb zo lang getwijfeld (vraag maar aan Macka), en uiteindelijk de amazonas carrageen gekocht, ook blauw.
pi_83652553
Ik zat even te googelen op 'Amazonas Laguna':







I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:06:13 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83652869
Weet je zeker dat je er geen 'raar geknoopt' achter hebt getikt?
pi_83652874
wat zijn die kinderen slecht geknoopt zeg
pi_83652966
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:07 schreef freecell het volgende:
Weet je zeker dat je er geen 'raar geknoopt' achter hebt getikt?
Je zou het denken, ja!

Ik ging er al vanuit dat je voor de blauwe had gekozen, Asyniur. Ziet er mooi uit! Wat is de reden dat je over wilt stappen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:12:16 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83653015
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:07 schreef freecell het volgende:
Weet je zeker dat je er geen 'raar geknoopt' achter hebt getikt?
Gheghe, ik zocht ook en ook de lollipop (die multikleur) was mijn 1e hit.
Ik heb zelf dus deze":
  zondag 4 juli 2010 @ 20:13:02 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83653041
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:07 schreef Kleurdoos het volgende:
wat zijn die kinderen slecht geknoopt zeg
Dat is de Duitse knoop. Ken je die niet?
pi_83653535
Het gaat om de bungelende beentjes en niet om de rest he. Het bungelt nogal heel erg.
pi_83653653
hap
  zondag 4 juli 2010 @ 20:32:57 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83653699
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je zou het denken, ja!

Ik ging er al vanuit dat je voor de blauwe had gekozen, Asyniur. Ziet er mooi uit! Wat is de reden dat je over wilt stappen?
Ik vind de amazonas mooier en hij is heerlijk zacht. En ik heb heel lang getwijfeld, maar kan de verleiding niet langer weerstaan. Omdat ik niet iemand ben die heel veel doeken wil hebben, verkoop ik mijn Calin dus weer door.
de millefiori kapok is sowieso een blijvertje en dan heb ik nog een albert en een tobi
  zondag 4 juli 2010 @ 20:34:39 #25
108648 cattie
lieve moeder
pi_83653774
Ik knoop ook vaak die kreutztrage, maar je moet veel strakker knopen en de doek in de knietjes spreiden. Deze kindjes hangen veel te laag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')