abonnement Unibet Coolblue
pi_82612734
Draagdoeken 81

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki







Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
pi_82612812
Met als laatste posts de Tobi van Asyniur:

Dit is een Tobi


en de vraag van WupWup:
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 12:49 schreef WupWup het volgende:
Gaat er iemand vna hier naar de draagwandeling?
oh:
en mijn slendang is binnen mailde mijn echtgenoot net....

ben benieuwd
pi_82613970
Even een vraag, ik heb een rekbare tricot doek. Waar ik me bijna mee kan mufficerenj. ( heb hem 3 weken naar de bevalling gekocht) Kan ik daar ongestraft een stuk van afhalen of haal ik dan het verband uit de doek?
pi_82614848
tjah het kan prima idd ingekort worden maar ik zou het niet doen..
Zeker niet als je hem wil verkopen.. gewoon een keertje extra wikkelen

Ik wil naar de draagwandeling maar ik denk niet dat het lichamelijk een optie gaat zijn enzo
pi_82615328
Ik heb hetzelfde als Pvoess, wil wel, maar denk niet dat het gaat
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  † In Memoriam † donderdag 10 juni 2010 @ 14:36:21 #6
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_82616943
Ik moet wel naar de Draagwandeling

Wbt de tricotdoek zou ik eerst kijken of je nog veel overhoudt als je voor afknoopt. En daarvan dan het teveel inkorten. 5 m. is echt lang zat voor een tricotdoek.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 10 juni 2010 @ 14:40:55 #7
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82617181
Pvoess en tessie kunnen jullie anders niet alleen naar de picknick komen? Of iemand van de organisatie vragen of er een punt is dat je later kan inhaken bij de wandeling, zodat jullie niet zo lang hoeven te lopen?

Ik kom in elk geval wel
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_82617733
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:40 schreef texelonia het volgende:
Pvoess en tessie kunnen jullie anders niet alleen naar de picknick komen? Of iemand van de organisatie vragen of er een punt is dat je later kan inhaken bij de wandeling, zodat jullie niet zo lang hoeven te lopen?
Ja kan! Rond 13:00 begint de picknick dus jullie kunnen of rond kwart voor 1 bij de hoofdingang van het park staan (dat is de eerste ingang aan de amsterdamsestraatweg, vanaf de stad gezien) en dan nog een stuk meewandelen door het park (groot park, dan zijn we nog wel een kwartiertje zoet). Of we kunnen om 13:00 afspreken bij de speeltuin en het Antje Drijver paviljoen in het park en dan picknicken jullie gezellig mee.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_82618004
ja ik was sowieso alleen van plan om de picknick te doen.
Maar wij gaan verbouwen en het hele huis moet leeg..
Dat doen we zaterdag en als het niet klaar is ook zondag ochtend.
Het is voor mij met mn dikke toeter erg zwaar dus en om dan ook nog met kind te komen
pi_82618179
Oh dat klinkt wel als een goed plan, gewoon bij de ingang van het park en dan het allerlaatste stukje meelopen....
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_82618620
is ook meteen het leukste stukje van de wandeling langs de dierenweide en het water in het park enzo

Pvoess: kijk anders maar even hoe je je voelt/waar je zin in hebt/hoe het gaat? ik snap dat het best zwaar is dan met zo'n verbouwing en dat je daar misschien dan echt de puf niet meer voor hebt.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_82628648
Hallo allemaal,

Ik heb een klein mannetje van 14 dagen die ik graag in een draagdoek wil dragen.

Ik heb een draagdoek van draagdoek.nl en die heb ik nu omgeknoopt. Weet alleen niet of de komma of de foetushouding beter/fijner is. Of rechtop? Dat lees ik weer op een ander forum, zou beter zijn. Maar hoe knoop ik de doek dan?

Wat raden jullie aan om mee te beginnen?

Alvast dank.
pi_82631018
In de openingspost staat een filmpje van Webkim die je goed kunt gebruiken
Deze:

Succes!
  † In Memoriam † donderdag 10 juni 2010 @ 19:39:11 #14
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_82632405
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 18:19 schreef proud_mami het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb een klein mannetje van 14 dagen die ik graag in een draagdoek wil dragen.

Ik heb een draagdoek van draagdoek.nl en die heb ik nu omgeknoopt. Weet alleen niet of de komma of de foetushouding beter/fijner is. Of rechtop? Dat lees ik weer op een ander forum, zou beter zijn. Maar hoe knoop ik de doek dan?

Wat raden jullie aan om mee te beginnen?

Alvast dank.
Proud Mami, ik raad aan om 'm rechtop in de doek te dragen, dat het is het allerveiligste en ook goed voor de houding van je kindje. In de OP van dit topic staat een filmpje van Webkim over de rekbare doek, daar zie je heel duidelijk hoe je 'm goed kunt knopen. Succes er mee!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:05:47 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82633965
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:40 schreef texelonia het volgende:
Pvoess en tessie kunnen jullie anders niet alleen naar de picknick komen? Of iemand van de organisatie vragen of er een punt is dat je later kan inhaken bij de wandeling, zodat jullie niet zo lang hoeven te lopen?

Ik kom in elk geval wel
Ik blijk een verjaardag te hebben Ik dacht dat dat zaterdag was, maar dat is dus zondag...

Ik kom in elk geval aan het begin even omdat ik een afspraak heb met iemand, en blijf dan misschien even kletsen, maar de wandeling ga ik wrs niet redden en de picknick zeker niet
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_82635723
Zo, mijn eerste post op fok moet natuurlijk hier zijn. Ben bij D&V ook actief onder bijna dezelfde naam.

Dus hoi!

Ik heb sinds kort naast mijn dreumes ook mijn oppaskindje van 2 maanden als draagobject, dubbel zoveel draagplezier!
pi_82644101
Yay! Welkom op fok!

Leuk dat je je oppaskindje ook draagt, dat is wel weer een heel verschil, zo'n kleintje tegen je aan.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_82644857
Kan je met een rekbare doek eigenlijk niet gewoon een FWCC knopen?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 11 juni 2010 @ 00:14:50 #19
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_82646695
Ja hoor, volgens mij wel. Maar zeker bij een ByKay-rekdoek is dat minder mooi. En je kunt de voetjes dan niet goed in de doek doen (doe je anders met de buitenste (horizontale) band).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_82651210
Ik heb altijd een gewone FWCC geknoopt met mijn rekbare doek, anders kreeg ik 'm niet strak genoeg naar mijn zin. Voetjes uit de doek Ik had trouwens een tricotslen en die vond ik sowieso moeilijk strak te krijgen, hij lubberde vrij snel uit.
pi_82651806
Bij een rekbare doek heb je vaak een print staan op de horizontale band. Volgens mij is dat het hele eieren eten van het 'andersom' knopen.

Ik twijfel over die draagwandeling. Lijkt me leuk om eens anderen te zien met doeken echt, ik woon in een soort gat ofzo maar ik weet aan de andere kant niet zo goed wat ik er te zoeken heb
  † In Memoriam † vrijdag 11 juni 2010 @ 09:42:14 #22
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_82652690
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:10 schreef WupWup het volgende:
Bij een rekbare doek heb je vaak een print staan op de horizontale band. Volgens mij is dat het hele eieren eten van het 'andersom' knopen.

Ik twijfel over die draagwandeling. Lijkt me leuk om eens anderen te zien met doeken echt, ik woon in een soort gat ofzo maar ik weet aan de andere kant niet zo goed wat ik er te zoeken heb
Ik vond het bij de eerste draagwandeling in 2008 geweldig om tussen al die dragende mensen te lopen! Was net een warm bad, overal om me heen mensen die net als ik wisten wat dragen te bieden had. En er waren zoveel verschillende doeken om naar te kijken!
Ook was het heel leuk met de OUD'ers die meeliepen, dus misschien zouden we kunnen afspreken om elkaar even te zien.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_82653227
Ik heb een binana, dus geen print erop ofzo. En ik heb zoiets van de FWCC ken ik tenminste al haha, dan doe ik liever gewoon die knoop, dus ben blij dat dat ook gewoon kan!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 11 juni 2010 @ 10:05:51 #24
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_82653522
De standaard knoop met een rekbare doek (PWCC toch? --> Pocket Wrap Cross Carry) is vrijwel hetzelfde als de FWCC. Alleen bij de PWCC zit de horizontaleband aan de buitenkant, en bij de FWCC onder de schuine banden. De PWCC is makkelijker omdat je de knoop in zijn geheel kunt afmaken en daarna je kindje erin doen. Omdat het een rekbare doek is, zit het dan goed strak. De FWCC moet je nadat je je baby erin hebt gedaan aanspannen, en daarna pas afknopen. Maar als je de FWCC gewend bent kun je die vast ook prima met een rekbare doek doen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_82654516
Als Anna er is ga ik die andere gewoon ook even uitprobere ja. Wie weet vind ik het ook wel heel fijn op die andere manier.

En mijn Agave is er gewoon al! En hij is zo mooi! De blauwe/petrol kant voelt al lekker zacht, maar de andere kant voelt echt heel stug!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')