abonnement Unibet Coolblue
pi_96829372
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:25 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

De kans daar orang oetans te zien is redelijk aanwezig omdat ze iedere middag op een vast tijdstip gevoerd worden. Of ze het fruit willen ophalen of niet is aan de apen zelf.
Door een uitzinnige groep toeristen die liepen te roepen en te schreeuwen kwamen er in eerste instantie geen orang oetans (begrijpelijk) maar nadat de groep was vertrokken zonder een beest gezien te hebben en een half uurtje wachten kwamen ze toch voorzichtig tevoorschijn. Het was een geweldig mooi zicht en het loont dus om soms even te wachten ;)

In september hoop ik op de Kinibatangan dit geweldige beest in het wild te kunnen zien...
Het is maar net wat je wilt en hoeveel geluk je hebt. Ik ben naar Semenggoh geweest omdat ik de tijd had en t nog aan t begin van m'n trip was, ik heb een 3 dagen Kinabatangan tour gedaan waar ik zowel geen orang utan als olifanten heb gezien( mensen in de dagen ervoor wel maar de trip was t zeker waard, je gaat immers niet naar een dierentuin) en ik ben naar Sepilok geweest omdat m'n broertje halverwege pas was gekomen en toen dus nog helemaal geen orang utan had gezien.

Semenggoh was voor mij het beste omdat er in mijn geval geen luidruchtige mensen waren, soms gebruikten mensen flash bij foto's en toen werden ze daar gelijk op aangesproken door rangers en de "dominant male" kwam naar de feeding wat een indrukwekkend gezicht was(ook qua duidelijke display van pikorde daardoor). Sepilok het minste omdat daar dus in mijn geval wel veel luidruchtige mensen waren, er dus welgeteld 1 orang utan + baby op afkwam en mensen niet begrepen dat de kans wellicht iets groter werd als ze nou eindelijk eens hun smoel hielden, ow en de rangers daar waren minder streng toen waardoor het volk dus maar door bleef tetteren.
Lawa mena hau lala!
  zondag 15 mei 2011 @ 10:52:36 #277
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_96829627
Hee allemaal!

Naar aanleiding van de overland reis die ik ga maken (Overland van Nederland naar Singapore! Advies nodig over de route!), zou ik graag advies van jullie krijgen :) Ik heb een route in elkaar gezet voor Maleisie, en vroeg me af of deze haalbaar is qua tijd (zijn de reisafstanden niet te lang?), of alles interessant is en of er dingen zijn die we echt niet mogen missen die niet op de lijst staan, maar die dus wel een beetje op de route liggen (of de route aanpassen, dat kan natuurlijk ook als er bijv via een andere route meer te zien is).
Wij rijden met de eigen auto, dus de kunnen geen stukken met het vliegtuig overslaan :) En als we de auto meenemen / een rivier overmoeten, moet er dus een ferry of zo zijn waar deze opkan (dat vraag ik me dus af voor LANGKAWI? Zjin daar ferries waar ook de auto opkan?). We wilden graag naar Borneo maar de tijd laat dat niet toe, dus dat komt over een paar jaar.

1-Padang Besar, Perlis, Maleisië / LANGKAWI (Seven Wells)
2-LANGKAWI (Pulau Payar)
3-LANGKAWI - Cameron Highlands (Tanah Rata)
4-Cameron Highlands
5-Cameron Highlands-Taman Negara National Park
6-Taman Negara National Park
7-Taman Negara National Park
8-Taman Negara National Park-Kuala Lumpur
9-Kuala Lumpur
10-Kuala Lumpur-Melaka
11-Melaka-Border Singapore

Als iemand ook nog leuke tips heeft voor hotels dan zijn die uiteraad ook van harte welkom!

Alvast bedankt!
  zondag 15 mei 2011 @ 18:18:07 #278
62913 Blik
The one and Only!
pi_96849100
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 14:39 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik heb zojuist een paar dagen bij de Last Frontier Lodge geboekt. Stonden aardig wat positieve reacties van op internet en aangezien ik met mijn ouders reis hoef ik niet per see in een backpackers-place te zitten (al zou ik het zelf wel graag doen)
Wanneer zit je daar? Ik ga daar namelijk ook naartoe :)
  zondag 15 mei 2011 @ 21:58:38 #279
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_96861267
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Wanneer zit je daar? Ik ga daar namelijk ook naartoe :)
15,16 en 17 sept. :) zou wel erg toevallig zijn mocht jij daar op dat moment ook zitten :D
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 15 mei 2011 @ 22:14:58 #280
62913 Blik
The one and Only!
pi_96862411
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:58 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

15,16 en 17 sept. :) zou wel erg toevallig zijn mocht jij daar op dat moment ook zitten :D
Nee, ik zit er 2 maanden en 1 dag eerder :)

Wel precies op mijn verjaardag, dat is wel top natuurlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Blik op 16-05-2011 10:32:11 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 22:30:01 #281
47399 nodisch18
Kutje! *)
pi_96863615
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Wel precies op mijn verhaardag, dat is wel top natuurlijk
Laat je je dan een nieuw kapsel aanmeten? :s)
  maandag 16 mei 2011 @ 10:32:28 #282
62913 Blik
The one and Only!
pi_96877109
quote:
11s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:30 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Laat je je dan een nieuw kapsel aanmeten? :s)
lol,

edit...:P
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:13:13 #283
62913 Blik
The one and Only!
pi_97328349
Iemand tips voor het regelen van een beklimming van Mt. Kinabalu rond half juli. Heb gebeld maar de accomodatie bovenop de berg is natuurlijk compleet volgeboekt. Gewoon ter plekke proberen?
pi_97339453
Ik had het een paar jaar terug van te voren geregeld (was in feb.) maar aan die tips heb je nu niks ;)

Het enige wat je kan doen is ter plekke kijken of er iemand heeft geannuleerd denk ik. Bedenk wel dat je de nacht voordat je gaat klimmen (aan de voet van de berg) ook in het park moet overnachten (dacht ik...)
En naast het Laban Rata Resthouse heb je ook nog de Waras Hut, waar ik heb geslapen. Het lijkt me sterk dat daar nog plek is, maar heb je daar ook naar gevraagd?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:08:47 #285
62913 Blik
The one and Only!
pi_97339874
Ook vol

Ik had al begrepen van The Last Frontier Resort dat je tegenwoordig al 6 maanden vantevoren moet boeken wil je verzekerd zijn van een plekje in juli. Dus we gaan gewoon lekker naar Kota Kinabalu toe en kijken daar wel of we nog een plekje voor 1 of 2 dagen later kunnen regelen. Als het niet lukt, dikke vette pech.
pi_97340619
Zou jammer zijn idd. Je kunt natuurlijk altijd nog naar het N.P. maar de berg beklimmen wordt lastig zonder slaapplek, tenzij je met die race meedoet, dan ben je binnen 3 uur boven en beneden :D
Ik moet zeggen dat ik het best een avontuur vond om die berg in 2 dagen te beklimmen. Achteraf gezien, na mijn bezoek in Zuid Amerika, was 4100m. helemaal niet zo heel bijzonder. Als je onderweg goed kan genieten van de verschillende vegetatiezones en de vogels/insecten is het zeker een aanrader, maar als het je puur om de hoogte gaat zou ik Peru/Bolivia/Chili eerder aanbevelen. Daar pak je voor bijna hetzelfde geld een makkelijke 6000m ;)

Ik zag trouwens laatst nog een leuke tip voor rond K.K. Je hebt daar in de buurt een mangrovebos met aardig wat leuke vogels. Aangezien ik nooit iets anders wist te doen dan naar Mamutik Island te gaan vond ik dit wel een leuke afwisseling.

Heeft hier iemand trouwens nog wat tips/advies om te doen rond Sandakan voor een dag of 3. Sepilok, Turtle Island (last minute dagtripje waarschijnlijk) en de Kinibatangan bij de LFR hebben we al.
Op zich willen we die 3 dagen wel weer de jungle in, maar het lijkt ons wel leuk om dat een beetje zelf te regelen. Gewoon naar zo'n dorpje toe, daar blijven slapen en ter plekke een gids huren die ons van alles kan laten zien. Is dat mogelijk rond Sandakan?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:32:34 #287
62913 Blik
The one and Only!
pi_97340763
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:28 schreef Veersesmurf het volgende:
Zou jammer zijn idd. Je kunt natuurlijk altijd nog naar het N.P. maar de berg beklimmen wordt lastig zonder slaapplek, tenzij je met die race meedoet, dan ben je binnen 3 uur boven en beneden :D
Ik moet zeggen dat ik het best een avontuur vond om die berg in 2 dagen te beklimmen. Achteraf gezien, na mijn bezoek in Zuid Amerika, was 4100m. helemaal niet zo heel bijzonder. Als je onderweg goed kan genieten van de verschillende vegetatiezones en de vogels/insecten is het zeker een aanrader, maar als het je puur om de hoogte gaat zou ik Peru/Bolivia/Chili eerder aanbevelen. Daar pak je voor bijna hetzelfde geld een makkelijke 6000m ;)

Ik zag trouwens laatst nog een leuke tip voor rond K.K. Je hebt daar in de buurt een mangrovebos met aardig wat leuke vogels. Aangezien ik nooit iets anders wist te doen dan naar Mamutik Island te gaan vond ik dit wel een leuke afwisseling.

Heeft hier iemand trouwens nog wat tips/advies om te doen rond Sandakan voor een dag of 3. Sepilok, Turtle Island (last minute dagtripje waarschijnlijk) en de Kinibatangan bij de LFR hebben we al.
Op zich willen we die 3 dagen wel weer de jungle in, maar het lijkt ons wel leuk om dat een beetje zelf te regelen. Gewoon naar zo'n dorpje toe, daar blijven slapen en ter plekke een gids huren die ons van alles kan laten zien. Is dat mogelijk rond Sandakan?
De berg is voor de inspanning en de natuur :) Vorig jaar ook de Rinjani beklommen op Lombok. Het gaat ons niet om de hoogte, want 4100m is wat dat betreft niks. Kun je beter naar Zuid-Amerika of Nepal gaan wat je zelf ook al zegt.

Als je het budget hebt zou ik zeggen, ga naar Danum Valley :)
pi_97341066
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:32 schreef Blik het volgende:

[..]

De berg is voor de inspanning en de natuur :) Vorig jaar ook de Rinjani beklommen op Lombok. Het gaat ons niet om de hoogte, want 4100m is wat dat betreft niks. Kun je beter naar Zuid-Amerika of Nepal gaan wat je zelf ook al zegt.

Als je het budget hebt zou ik zeggen, ga naar Danum Valley :)
Als het je niet per see om de hoogte gaat kun je misschien naar Mnt Trus Madi (zelf niet geweest, laatste tijd wel aardig wat over gelezen) dat is een stuk minder toeristisch en misschien nog niet volgeboekt?

Danum Valley heb ik al naar zitten kijken. We zijn wel redelijk op budget en ik vraag me af of, als het een stuk duurder is dan de bekende Kinibatangan lodges, het wel waard is daar naar toe te gaan? Is het zoveel mooier/verschillend dan de Kini en omgeving?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:44:54 #289
62913 Blik
The one and Only!
pi_97341252
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:40 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Als het je niet per see om de hoogte gaat kun je misschien naar Mnt Trus Madi (zelf niet geweest, laatste tijd wel aardig wat over gelezen) dat is een stuk minder toeristisch en misschien nog niet volgeboekt?

Danum Valley heb ik al naar zitten kijken. We zijn wel redelijk op budget en ik vraag me af of, als het een stuk duurder is dan de bekende Kinibatangan lodges, het wel waard is daar naar toe te gaan? Is het zoveel mooier/verschillend dan de Kini en omgeving?
Danum Valley schijnt wel redelijk ultieme jungle te zijn, maar is alleen maar van horen zeggen. En je hebt natuurlijk een jacuzzi in de buitenlucht met uitzicht op de jungle :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 26 mei 2011 @ 15:47:48 #290
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97341375
Ik begrijp die hype rond Mt Kinabalu niet zo goed. In Maleisië kwam ik massa's mensen tegen die nog nooit eerder een berg op waren gelopen, maar wel tegen elke prijs (lees: honderden $) persé die Mt.Kinabalu op moeten? :?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:50:24 #291
62913 Blik
The one and Only!
pi_97341469
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:47 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp die hype rond Mt Kinabalu niet zo goed. In Maleisië kwam ik massa's mensen tegen die nog nooit eerder een berg op waren gelopen, maar wel tegen elke prijs (lees: honderden $) persé die Mt.Kinabalu op moeten? :?
Tja, op zich heb je een punt. Maar ik denk dat er toch veel mensen zijn die op zoek naar een inspanning op vakantie, en die een bergje beklimmen dan erg leuk vinden.

Zo snap ik niet waarom je voor 300 euro een dagje naar Turtle Island zou gaan, zijn echt bizar hoge prijzen. (Volgens mij kan het ook wel goedkoper, maar dit is de enige prijs die ik heb gehoord van een al uitverkochte tour-operator)
pi_97341558
Ultieme jungle bekijken vanuit je jacuzzi? :D niet echt zoals ik het zou willen, maar ik kan me voorstellen dat mensen zoiets graag zouden doen :P

Over Mnt Trus Madi staat in de LP trouwens dit:
Though Trus Madi is surrounded by logging concessions, the upper slopes and peak are wild and jungle-clad and classified as forest reserve. The muddy trails to the summit can be treacherous in parts. Just the thing for those who find the open expanses of Mnt Kinabalu a bit pedestrian.

Nou vond ik de Kinabalu af en toe verre van pedestrian. Je gaat dan wel voor de inspanning, maar ik weet niet of dit wel iets is eigenlijk hehe
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_97341616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:50 schreef Blik het volgende:

[..]

Tja, op zich heb je een punt. Maar ik denk dat er toch veel mensen zijn die op zoek naar een inspanning op vakantie, en die een bergje beklimmen dan erg leuk vinden.

Zo snap ik niet waarom je voor 300 euro een dagje naar Turtle Island zou gaan, zijn echt bizar hoge prijzen. (Volgens mij kan het ook wel goedkoper, maar dit is de enige prijs die ik heb gehoord van een al uitverkochte tour-operator)
Dat dus. Als het last minute voor een normale prijs kan dan gaan we er heen. Anders wachten we wel een weekje totdat we op Mabul Island zitten, daar kan je de hele dag met die beesten snorkelen...
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:54:35 #294
62913 Blik
The one and Only!
pi_97341643
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:52 schreef Veersesmurf het volgende:
Ultieme jungle bekijken vanuit je jacuzzi? :D niet echt zoals ik het zou willen, maar ik kan me voorstellen dat mensen zoiets graag zouden doen :P

Over Mnt Trus Madi staat in de LP trouwens dit:
Though Trus Madi is surrounded by logging concessions, the upper slopes and peak are wild and jungle-clad and classified as forest reserve. The muddy trails to the summit can be treacherous in parts. Just the thing for those who find the open expanses of Mnt Kinabalu a bit pedestrian.

Nou vond ik de Kinabalu af en toe verre van pedestrian. Je gaat dan wel voor de inspanning, maar ik weet niet of dit wel iets is eigenlijk hehe
gaat hem niet worden als ik dat zo lees :D Ben verre van een bergbeklimmer, en mijn vriendin al helemaal niet :P

Maar die jacuzzi zitten bij die huisjes die je kunt reserveren in Danum Valley, dus 's avonds lekker in de jacuzzi liggen met uitzicht op de jungle. Lijkt me best prima, alleen een beetje duur
pi_97349297
Ik heb daarnet is even gekeken, en dat is inderdaad aardig boven het budget (ruim 700MYR voor een nachtje _O- )

Na enig zoeken kwam ik op het volgende uit: http://bilithomestay.wordpress.com/

Lijkt me erg leuk om een beetje bij die locals rond te hangen. Zo zie je wat van de natuur en krijg je nog wat van het lokale leven mee ook (in hoeverre dat nog puur is natuurlijk...) De prijs voor de 3D2N is ook mooi vind ik :)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 12 juni 2011 @ 23:59:46 #296
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_98093435
Ik meld me hier ook maar (weer) even :)

Zit te twijfelen of ik nu naar maleisie zal gaan (over anderhalve week en dan voor 4 weken) of in september... Maar zit dus een beetje met het hoogseizoen in mn maag. Zou het dan nog een beetje leuk zijn en niet alles helemaal vol? (denk dat ik een paar dingen vanuit NL regel (bezoek aan eilandjes aan oostkust) en de rest (oa taman negara en cameron highlands en melaka en ehmmmm nog wat leuke dingen (niet teveel KL en niet penang want daar ben ik al geweest) gewoon ter plaatse, ik hou namelijk absoluut niet van plannen.

En als het lukt wil ik ook wel naar Borneo toe. Als t in de planning past dan ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:01:45 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_98170363
Zijn er mensen die ervaring met een dagtrip vanuit Kuching naar Bako NP hebben? Is dat een beetje te doen? Liefst met gids aldaar (geen zin om gebeten te worden door een adder), maar dat hoeft niet per se.
Is Kuching zelf nog een beetje leuk? We hebben er een goed hotel, maar zitten te twijfelen of we er drie of vier nachten blijven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:05:52 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_98170588
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:01 schreef speknek het volgende:
Zijn er mensen die ervaring met een dagtrip vanuit Kuching naar Bako NP hebben? Is dat een beetje te doen? Liefst met gids aldaar (geen zin om gebeten te worden door een adder), maar dat hoeft niet per se.
Is Kuching zelf nog een beetje leuk? We hebben er een goed hotel, maar zitten te twijfelen of we er drie of vier nachten blijven.
Geen ervaring, maar wat ik er van gelezen heb is dat redelijk simpel. Je kunt er ook naartoe gaan en ter plekke een nacht blijven slapen

waar slaap je trouwens, ben daar ook nog op zoek naar een slaapplek
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:07:37 #299
8369 speknek
Another day another slay
pi_98170670
Pullman, uitstekende prijs/kwaliteit, maar we zijn wel op huwelijksreis dus misschien wat te duur voor jou?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:15:45 #300
62913 Blik
The one and Only!
pi_98171129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:07 schreef speknek het volgende:
Pullman, uitstekende prijs/kwaliteit, maar we zijn wel op huwelijksreis dus misschien wat te duur voor jou?
true true :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')