abonnement Unibet Coolblue
pi_81446013
Weet iemand dit?

Er werd een heel opmerkelijk bericht geplaatst over een meneer in India die al 70 jaar zonder voedsel en water leeft. Enfin, nieuwsbericht waaruit heel verhit een hoop kan niet, kan wel discussie ontstond maar wie weet nu eigenlijk hoe het met die man gaat? Ik wil dit toch wel graag weten eigenlijk.
Misschien heb ik iets gemist maar je hoort er vervolgens geen donder meer over. Weet iemand hoe het onderzoek verder gegaan is?

Het gaat om dit bericht:
quote:
Op donderdag 29 april 2010 14:31 schreef ToT het volgende:
Je hoort wel vaker verhalen van heilige mannen in India die zonder voedsel kunnen leven; ze halen hun "voeding" uit zonlicht: ze staren elke dag een paar uur rechtstreeks zonder oogbescherming naar de zon en doen zo energie op om van te leven. De NASA heeft al onderzoek gedaan naar deze mensen, maar heeft gen verklaring kunnen vinden.

De man in het onderstaand verhaal gaat nog een stapje verder: 70 jaar lang zonder eten, drinken of toiletbezoeken! (En in het onderstaande verhaal lees ik ook niets over in de zon staren) Hij staat nu een week onder permanente cameracontrole en ze hebben hem nog niet kunnen betrappen op eten, drinken of een toiletbezoek.


Man 'Survives Without Food' For 70 Years

Indian doctors are studying a remarkable 83-year-old holy man who claims to have spent the last seven decades without food and water. Skip related content
Related photos / videos
Man 'Survives Without Food' For 70 Years Enlarge photo

Military medics hope the experiments on Prahlad Jani can help soldiers develop their survival strategies.

The long-haired and bearded yogi is under 24-hour observation by a team of 30 doctors during three weeks of tests at a hospital in the western city of Ahmedabad.

Two cameras have been set up in his room, while a mobile camera films him when he goes outside, guaranteeing round-the-clock observation.

His body will be scanned and his brain and heart activity measured with electrodes.

"The observation from this study may throw light on human survival without food and water," said Dr G. Ilavazahagan, who is directing the research.

"This may help in working out strategies for survival during natural calamities, extreme stressful conditions and extra-terrestrial explorations like future missions to the Moon and Mars by the human race."

Since the experiment began on April 22, Jani has neither eaten nor drunk and has not been to the toilet.

"The exercise of taking this yogi under the medical scanner is to understand what energy supports his existence," Dr Ilavazahagan added.

"Jani says he meditates to get energy. Our soldiers will not be able to meditate, but we would still like to find out more about the man and his body."

Jani, who dresses in red and wears a nose ring, grew up in Charod village in the Mehsana district in Gujarat.

He claims to have been blessed by a goddess when he was aged eight, which has enabled him to survive without sustenance.


Bron
pi_81446096
tltr en boeit me eigenlijk ook geen fuck zo'n kut indiaan die niet wil eten en drinken
pi_81446176
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
tltr en boeit me eigenlijk ook geen fuck zo'n kut indiaan die niet wil eten en drinken
Grappige reactie want waarom reageer je dan eigenlijk?

Voor de duidelijkheid, dit is een retorische vraag. .
  zaterdag 15 mei 2010 @ 01:17:39 #4
167595 mirved
Infobesitas
pi_81446185
Ik heb al iets soortgelijks uit India een paar jaar geleden gelezen. Toen zou die ook onderzocht worden door wetenschappers. Nu duikt het weer op. Beetje raar.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 01:18:17 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81446208
Ik meen mij te herinneren dat ie stiekem wel dingen at, maar ik ga dat niet meer opzoeken
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_81446277
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:17 schreef Stali het volgende:

[..]

Grappige reactie want waarom reageer je dan eigenlijk?

Dat was een hint voor het geval je nog een topic wil openen
  zaterdag 15 mei 2010 @ 01:20:41 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_81446284
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:17 schreef mirved het volgende:
Ik heb al iets soortgelijks uit India een paar jaar geleden gelezen. Toen zou die ook onderzocht worden door wetenschappers. Nu duikt het weer op. Beetje raar.
Dat komt omdat de wetenschappers die het onderzoeken geen echte wetenschappers zijn en de hele zooi die je hier kan lezen, net zoals 90% van de artikelen van de telegraaf gewoon ronduit onzin is. Deze man bestelt regelmatig een Zinger menu bij "The Colonel" en houd op vrijdag avond wel van een paar biertjes tijdens het kijken naar een potje cricket met z'n collega con-artists.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_81446285
Misschien gaat het om dezelfde meneer?

Maar het is natuurlijk typisch dat zo'n bericht gelanceerd wordt en men er allemaal een mening over heeft maar het verloop van het onderzoek daar hoor je niets meer over. Nou ik wil zoiets dan eigenlijk wel weten.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 01:22:05 #10
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_81446334
dat hij niks eet en drinkt kan ik nog wel enigszins begrijpen, maar niet schijten ?

Een week is mijn max maar daarna komt het er echt goed uit hoor, bij excretie komen er veelal dode rpdebloedcellen mee naar buiten(vandaar ook de kleur), lijkt me stug dat deze man al zijn rode bloedcellen behoud en geen nieuwe bijmaakt in 70 jaar
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_81446347
Nu is hij ineens een Indiaan?
pi_81446384
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:18 schreef Harajuku. het volgende:
Ik meen mij te herinneren dat ie stiekem wel dingen at, maar ik ga dat niet meer opzoeken
Klopt, dit heb ik ook gelezen maar dit ging weer over een andere eerdere meneer die ook zo vertelde te leven.
Niet om deze meneer.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:20 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Dat was een hint voor het geval je nog een topic wil openen
Neem een abonnement op FOK! want dan kun je het zo instellen dat jij mijn berichten nooit hoeft te lezen. .
  zaterdag 15 mei 2010 @ 01:25:17 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81446415
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Klopt, dit heb ik ook gelezen maar dit ging weer over een andere eerdere meneer die ook zo vertelde te leven.
Niet om deze meneer. .
Oh, ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik dit verder niet gelezen heb Maar dan nog, zolang niet eten/drinken/plassen/poepen is gewoonweg onmogelijk, zelfs in TRU.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_81446551
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:24 schreef Stali het volgende:

Neem een abonnement op FOK! want dan kun je het zo instellen dat jij mijn berichten nooit hoeft te lezen. .
Betalen om iets niet te lezen
pi_81446580
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:25 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oh, ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik dit verder niet gelezen heb Maar dan nog, zolang niet eten/drinken/plassen/poepen is gewoonweg onmogelijk, zelfs in TRU.
De man/het idee werd hartstochtelijk verdedigd en ook als onzin weggezet. Het was een kemphanentopic maar waarom hoor je het verloop van zo'n onderzoek dan weer niet? Ik vind het nogal heel veel, 70 jaar leven zonder eten, drinken of poepen.
pi_81446710
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:30 schreef Stali het volgende:

[..]

De man/het idee werd hartstochtelijk verdedigd en ook als onzin weggezet. Het was een kemphanentopic maar waarom hoor je het verloop van zo'n onderzoek dan weer niet? Ik vind het nogal heel veel, 70 jaar leven zonder eten, drinken of poepen.
omdat het paranormale niet bewezen kan worden. Open je ogen! Je kunt paranormale dingen niet verklaren met wetenschap omdat de wete..

nm
pi_81447069
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:34 schreef Flammie het volgende:

[..]

omdat het paranormale niet bewezen kan worden. Open je ogen! Je kunt paranormale dingen niet verklaren met wetenschap omdat de wete..

nm
Ik wil dingen juist graag weten.

En dus vind ik het wat gek dat je er geen flikker meer over hoort en als je van kampen spreekt het beide partijen eigenlijk geen hol uitmaakt wat het verloop is.
pi_81447138
Omdat 'man een en poept wel eens' eigenlijk geen interessant nieuwsbericht is en er daarom geen aandacht aan wordt besteed.
Ga weg
  zaterdag 15 mei 2010 @ 08:44:44 #19
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81449400
Oh Stali! Je bedoelt die man met die sexy benen!





Artsen vastende yogi voor raadsel
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_81451089
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:49 schreef Nikmans het volgende:
Omdat 'man een en poept wel eens' eigenlijk geen interessant nieuwsbericht is en er daarom geen aandacht aan wordt besteed.
Dit dus,
pi_81452556
Het is al eerder gezegd: Een mens kan nooit zo lang zonder vocht en voedsel
en ik verwijs dit verhaal dan ook naar het Rijk der Fabelen.

Zo iemand moet stiekum iets tot zich nemen om in leven te blijven omdat je organen
gewoon die energie nodig hebben om het lichaam nog enigszins te laten functioneren.
75 topics = FIN
pi_81454999
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 01:22 schreef Drinky het volgende:
dat hij niks eet en drinkt kan ik nog wel enigszins begrijpen, maar niet schijten ?

Een week is mijn max maar daarna komt het er echt goed uit hoor, bij excretie komen er veelal dode rpdebloedcellen mee naar buiten(vandaar ook de kleur), lijkt me stug dat deze man al zijn rode bloedcellen behoud en geen nieuwe bijmaakt in 70 jaar
En al die andere afvalstoffen die hij niet kwijt kan, hij zou zichzelf al lang hebben vergiftigd.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:01:10 #23
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_81456012
omdat het een totale fluke was, die wetenschappers voor lul staan en ze het nu willen verdoezelen.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_81477538
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 08:44 schreef JoepiePoepie het volgende:
Oh Stali! Je bedoelt die man met die sexy benen!

[ afbeelding ]



Artsen vastende yogi voor raadsel

Ja, die inderdaad. Wist niet dat er nog een nieuwer vervolgtopic zou zijn.
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 10:32 schreef Bastard het volgende:
Ben benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek.


Maar niemand weet het dus en ook klopt de termijn in de berichtgeving niet.
pi_81496341
Indiėr zonder eten en drinken blijft mysterie
Uitgegeven: 12 mei 2010 12:59
Laatst gewijzigd: 12 mei 2010 15:13
NEW DELHI - Een man die al 75 jaar zonder eten en drinken zegt te leven, blijft een mysterie voor Indiase doktoren. Zij observeerden hem twee weken in een ziekenhuis in Ahmedebad en concludeerden dat hij inderdaad niets eet en drinkt.Desondanks verkeert de man in goede gezondheid.

Prahlad Jani (82) zou volgens de onderzoekers 'onnatuurlijke eigenschappen' hebben. Hij kreeg gedurende de twee weken enkel water om zich mee te wassen en om zijn mond mee te spoelen.


De hoeveelheid werd vooraf en nadat hij het weer had uitgespuugd gemeten. Volgens de dokters produceert hij wel urine, maar dit wordt weer opgenomen door de blaaswand. Zijn bloeddruk en hartconditie zijn normaal.

DNA-onderzoek

Het onderzoek was het initiatief van de DRDO, Defense Research and Development Organisation, dat onder het ministerie van Defensie valt. De organisatie hoopt overlevingsstrategieėn voor soldaten en astronauten te leren van Jani. De komende maanden zullen de artsen met dit doel nog DNA-onderzoek uitvoeren.

Monnik

Zelf beweert Jani, die als monnik afgezonderd in de bossen leeft, dat hij op 7-jarige leeftijd een ontmoeting had met een godin. Sindsdien zou hij geen behoefte hebben aan eten of drinken.
© ANP
Have fun...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')