abonnement Unibet Coolblue
pi_80700551
quote:
Op zondag 25 april 2010 09:10 schreef Danny het volgende:

[..]


Waar is 'bij ons'?
media markt (dat wou ik zo lang mogelijk geheim houden,omdat ik zag dat niet iedereen zo erg blij is met MM hier bij fok )
pi_80700653
quote:
Op zondag 25 april 2010 09:01 schreef didotcicero het volgende:
Wat is er zo mis aan de huidige D90 dat je zit te wachten tot Nikon een vervanger uitbrengt? Lijkt mij gewoon een heel geschikte camera (ik zou geloof ik heel blij zijn met zo'n camera).
(vooral een geweldige kit-lens erbij, 18-105 )
  Admin zondag 25 april 2010 @ 18:26:34 #78
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_80700905
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:16 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

media markt (dat wou ik zo lang mogelijk geheim houden,omdat ik zag dat niet iedereen zo erg blij is met MM hier bij fok )

och, ik kom graag bij de MM, maar dit soort spul koop ik liever nieuw in doos en dat is bij MM nog weleens een probleem. Niet gek hoor, bij BCC was dat niet anders toen ik daar nog werkte. Als iets terugkomt pak je 't gewoon zo netjes mogelijk in en hoop je dat de klant het niet merkt
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_80701623
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:26 schreef Danny het volgende:

[..]


och, ik kom graag bij de MM, maar dit soort spul koop ik liever nieuw in doos en dat is bij MM nog weleens een probleem. Niet gek hoor, bij BCC was dat niet anders toen ik daar nog werkte. Als iets terugkomt pak je 't gewoon zo netjes mogelijk in en hoop je dat de klant het niet merkt
hehe, oké, mooi zo.

Ik snap eigenlijk beide kanten van het verhaal wel hoor, als klanten geen mogelijkheid hebben tot omruil-garantie dan is dat een ramp, maar sommige mensen snappen ook niet dat je niet elke teruggebrachte spul als weggegooid kan/mag zien, dat werkt gewoon niet.

Maar ja, het wordt gelukkig bij ons altijd heel zorgvuldig nagekeken op eventueel elk onderdeel en als het niet nieuw is, wordt het ook niet teruggenomen (ook heb je gewoon op deze spullen een normale omruil-garantie van 2 weken). Verder houden we dit soort modellen het liefst lang achter tot het product zelf bijna uitloopt en mensen zelf nog het wel willen. (bij camera's is dat bijna altijd duidelijk dat ie open is geweest doordat de seal open is gescheurd).

Verder snap ik jouw kant ook heel erg goed hoor Danny, ik denk dat ik zelf ook nooit iets van 200,- + ga nemen waarvan de kans bestaat dat ie open is geweest.
  Admin zondag 25 april 2010 @ 18:52:02 #80
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_80701789
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:47 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

hehe, oké, mooi zo.

Ik snap eigenlijk beide kanten van het verhaal wel hoor, als klanten geen mogelijkheid hebben tot omruil-garantie dan is dat een ramp, maar sommige mensen snappen ook niet dat je niet elke teruggebrachte spul als weggegooid kan/mag zien, dat werkt gewoon niet.

Maar ja, het wordt gelukkig bij ons altijd heel zorgvuldig nagekeken op eventueel elk onderdeel en als het niet nieuw is, wordt het ook niet teruggenomen (ook heb je gewoon op deze spullen een normale omruil-garantie van 2 weken). Verder houden we dit soort modellen het liefst lang achter tot het product zelf bijna uitloopt en mensen zelf nog het wel willen. (bij camera's is dat bijna altijd duidelijk dat ie open is geweest doordat de seal open is gescheurd).

Verder snap ik jouw kant ook heel erg goed hoor Danny, ik denk dat ik zelf ook nooit iets van 200,- + ga nemen waarvan de kans bestaat dat ie open is geweest.

Och, m'n tv's komen er wel vandaag, evenals m'n ziggo kastjes, wasmachine, droger etc. Maar goed, beetje offtopic
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 25 april 2010 @ 18:52:36 #81
247356 infp2009
More cowbell!
pi_80701813
Met 30+ procent korting wil ik daar best over nadenken hoor...
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_80702374
quote:
Op zondag 25 april 2010 18:52 schreef infp2009 het volgende:
Met 30+ procent korting wil ik daar best over nadenken hoor...
hehe, dat (37% zelfs) en het zeker weten dat mijn D5000 nooit eerder open was geweest, waren de redenen dat ik hem daar heb gehaald ,

maar zoals Danny al zegt, we gaan een klein beetje offtopic
pi_80714851
Heeft iemand misschien enig ervaring met IR-filters met de Nikon, bijv. hoeveel ze kosten waar verkrijgbaar etc?

ik zag vandaag een klant wat laten zien wat hij daarmee had geschoten, dat vond ik echt zelf heel erg mooi.


edit: wat voorbeelden (niet van de klant zelf)
http://www.flickr.com/photos/14278179@N03/3530477465/

http://www.flickr.com/photos/traveller/3061389318/
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:29:17 #84
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_80756124
Nikon receives 2 TIPA Awards 2010:
The Nikon D3S digital-SLR camera
The AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II interchangeable lens for SLR cameras


En er is een nieuwe versie van de alom geprezen 2x zoom: de 200-400; nu met VR2 en nano crystal coat.

http://nikon.com/about/news/2010/0427_200-400mm_f4GEDVRII_01.htm

Voor de mensen met geld teveel: hij kost maar 6999 dollar

Wel mooie MTF charts, maar voor die prijs mag je dat wel verwachten:


Wide (een "breed" begrip in dit geval )


Tele


hmmm...ik zie de NCC niet...oud plaatje?

Bron

[ Bericht 54% gewijzigd door Shark.Bait op 27-04-2010 09:42:09 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_80756745
Van onze 5 jaar oude D70 begint de sluiter het te begeven. En de sensor trekt al tijden steeds meer stof.
Dus vermoedelijk wordt het tijd voor een nieuwe body...

Wat is nou een goede vervanging hiervan? De D90?

We hebben geen noodzaak aan 20 voorkeuzeprogramma's ofzo, Gewoon een M, S, A en P stand. En vooral ook goede fotokwaliteit bij beweging, portretten en weinig licht.
En ik ben verknocht aan mijn 2 scrolwieltjes voor instellingen (kan daarom ook niet met de meeste canon camera's overweg), dus alleen al daarom ben ik geneigd de D5000 af te schrijven.

Of kunnen we beter nog even de roddels die hierboven genoemd worden afwachten?
  Admin dinsdag 27 april 2010 @ 11:49:13 #86
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_80760735
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:29 schreef Shark.Bait het volgende:
Nikon receives 2 TIPA Awards 2010:
The Nikon D3S digital-SLR camera
The AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II interchangeable lens for SLR cameras
quote:
En er is een nieuwe versie van de alom geprezen 2x zoom: de 200-400; nu met VR2 en nano crystal coat.

http://nikon.com/about/news/2010/0427_200-400mm_f4GEDVRII_01.htm
quote:
Voor de mensen met geld teveel: hij kost maar 6999 dollar
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:50 schreef p_iglet het volgende:
Van onze 5 jaar oude D70 begint de sluiter het te begeven. En de sensor trekt al tijden steeds meer stof.
Dus vermoedelijk wordt het tijd voor een nieuwe body...

Wat is nou een goede vervanging hiervan? De D90?

We hebben geen noodzaak aan 20 voorkeuzeprogramma's ofzo, Gewoon een M, S, A en P stand. En vooral ook goede fotokwaliteit bij beweging, portretten en weinig licht.
En ik ben verknocht aan mijn 2 scrolwieltjes voor instellingen (kan daarom ook niet met de meeste canon camera's overweg), dus alleen al daarom ben ik geneigd de D5000 af te schrijven.

Of kunnen we beter nog even de roddels die hierboven genoemd worden afwachten?

Wachten vind ik over het algemeen onzin. Als je daarmee begint dan blijf je wachten. (van de andere kant is het lullig als je nu een D90 koopt en volgende maand istie 20% goedkoper omdat de opvolger er is).
De D90 is een uitstekende camera en ik kan me niet voorstellen dat je daarvan spijt zou krijgen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_80781645
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 09:50 schreef p_iglet het volgende:
Van onze 5 jaar oude D70 begint de sluiter het te begeven. En de sensor trekt al tijden steeds meer stof.
Dus vermoedelijk wordt het tijd voor een nieuwe body...

Wat is nou een goede vervanging hiervan? De D90?

We hebben geen noodzaak aan 20 voorkeuzeprogramma's ofzo, Gewoon een M, S, A en P stand. En vooral ook goede fotokwaliteit bij beweging, portretten en weinig licht.
En ik ben verknocht aan mijn 2 scrolwieltjes voor instellingen (kan daarom ook niet met de meeste canon camera's overweg), dus alleen al daarom ben ik geneigd de D5000 af te schrijven.

Of kunnen we beter nog even de roddels die hierboven genoemd worden afwachten?
De D90 is zo te zien een perfecte opvolger voor jou D70, alleen zoals Danny het al aangeeft, het zou idd klote zijn als je zomar 20% verliest......

tenzij en dan zeg ik tenzij, Nikon de aanpak van Canon hanteert (lees; intro 550D, 550D niet normaal duur op de markt gebracht en de 500D zelfde prijs gehanteerd , en wat voor meerwaarde had de 550D ?? just ja ) Ik heb het echt te doen met de klanten die de 550D oppaken en ermee naar de kassa gaan en eerlijk waar ik probeer het hun nog altijd uit te leggen, maar als ze niet luisteren
pi_80786090
Hmm dus vooral nog even bedenken of ik geduld heb om nog even te wachten of de prijs zakt...
Wat is een goed allround lens voor erbij? We hebben op dit moment een Tamron 18-200 lens, maar die is vooral handig omdat hij compact is met een breed bereik. De kwaliteit is niet super, maar daar was de prijs ook naar.
Verder een Nikor 50mm 1.8, en een Sigma 105mm 2.8 macro. Over die lenzen ben ik erg tevreden, en vooral die 105mm wordt erg veel gebruikt.

Zijn er trouwens winkels die aan inruil van oud materiaal doen?
Ik ben geneigd gewoon bij de goedkoopste webwinkel te bestellen, maar het fotomateriaal stapeld zich nogal op bij ons. Er ligt nog ongebruikt: F80+grip, F55, 2x 28-80 kitlens, 1x 70-300 kitlens.
Dus als daar ergens nog een paar tientjes voor te krijgen is bij inruil dan is dat wellicht de moeite.
Ik verwacht niet dusdanig te gaan hobbyen dat ik die analoge camera's nog ga gebruiken.
pi_80786439
Waarschijnlijk een domme vraag, maar wat is nu echt het verschil tussen de ... Nikon 70-300mm F4.5-5.6G AF

... en de Nikon 70-300mm F4-5.6G AF-S VR IF-ED?

Het is voor een D5000 en ik heb nu enkel de standaard 18-55mm. Ik ben geen camera-prof, ik heb de D5000 net aangeschaft en ben er wel compleet weg van, daarvoor nooit eerder een normale camera gehad. Ik ga deze zomer op vakantie in Africa en wil dus wat goeie zoom hebben, dus vroeg me af of dit redelijk is. Prijs verschil is nogal aanzienlijk namelijk...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80787187
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:31 schreef Drive-r het volgende:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar wat is nu echt het verschil tussen de ... Nikon 70-300mm F4.5-5.6G AF

... en de Nikon 70-300mm F4-5.6G AF-S VR IF-ED?

Het is voor een D5000 en ik heb nu enkel de standaard 18-55mm. Ik ben geen camera-prof, ik heb de D5000 net aangeschaft en ben er wel compleet weg van, daarvoor nooit eerder een normale camera gehad. Ik ga deze zomer op vakantie in Africa en wil dus wat goeie zoom hebben, dus vroeg me af of dit redelijk is. Prijs verschil is nogal aanzienlijk namelijk...
Ik zou voor de tweede gaan, op zo een bereik heb je gewoon VR (stabilisatie) nodig, aan de andere kant..... in africa ga je niet vaak lange sluitertijden gebruiken (overdag fotograferen?), dus dan kun je mooi die lens van Piglet (70-300 mm) voor een paar tientjes overkopen. Dat is namelijk ook wel aantrekkelijk.


En @Piglet

Ik zou mijn lenzen op marktplaats verpatsen, dat is waarschijnlijk het beste optie.... en verder met de D90 krijg je standaard een 18-105 VR kitlens, een mooiere kitlens ben ik op het moment nog niet tegengekomen.
pi_80787924
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:44 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

Ik zou voor de tweede gaan, op zo een bereik heb je gewoon VR (stabilisatie) nodig, aan de andere kant..... in africa ga je niet vaak lange sluitertijden gebruiken (overdag fotograferen?), dus dan kun je mooi die lens van Piglet (70-300 mm) voor een paar tientjes overkopen. Dat is namelijk ook wel aantrekkelijk.


En @Piglet

Ik zou mijn lenzen op marktplaats verpatsen, dat is waarschijnlijk het beste optie.... en verder met de D90 krijg je standaard een 18-105 VR kitlens, een mooiere kitlens ben ik op het moment nog niet tegengekomen.
Kosten zijn niet echt een issue (en ik woon in het buitenland), maar ik vroeg me gewoon af waar het verschil nou in zit bij die twee lensen, is dat enkel VR? Ik lees nog steeds wat verhalen over de lange sluitertijden van beide Nikon lensen, is dat te doen zonder statief op 300mm?

Een andere optie zou een 18-200 zijn, dat lijkt me een perfect lens ook voor normaal (hoewel wellicht wat groot?), maar die is behoorlijk aan de prijs...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80788645
Volgens mij is de VR de opvolger van die ander
pi_80788963
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:59 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Kosten zijn niet echt een issue (en ik woon in het buitenland), maar ik vroeg me gewoon af waar het verschil nou in zit bij die twee lensen, is dat enkel VR? Ik lees nog steeds wat verhalen over de lange sluitertijden van beide Nikon lensen, is dat te doen zonder statief op 300mm?

Een andere optie zou een 18-200 zijn, dat lijkt me een perfect lens ook voor normaal (hoewel wellicht wat groot?), maar die is behoorlijk aan de prijs...
Volgens mij is de VR dus wel het enige verschil tussen die twee lenzen ja en over de lange sluitertijden.... Met lange sluitertijden zonder statief op 300MM zou je ZELFS MET VR geen kwaliteit kunnen vastleggen. VR is echt heel erg mooi, maar kan geen wonderen verrichten.

en ik heb me voorgenomen om niet meer over de 18-200 te praten (is de 70-300 VR btw niet duurder?), iig niet meer hier op fok
pi_80789313
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:16 schreef Repeat het volgende:
Volgens mij is de VR de opvolger van die ander
Zoiets las ik al, maar de verhouding qua prijs is mij niet altijd logisch (maar ik ben een leek). Neem bijvoorbeeld het onderstaande lijstje. Waarom zijn beide 70-300mm lensen (1 en 4 op mijn lijstje) zo verschillend? Ik zie dat de duurderde een hogere aperture heeft en VR, is dat het enige verschil?

Het verschil tussen beide 18-200mm lijkt enkel te zijn dat de ene het nieuwere model is, maar die prijs verschilt ook nauwelijks. Verder lijkt nummer 2 mijn ook niet slecht voor het geld, hoewel ik niet weer of ik dan voldoende zoom heb. Nummer 3 is niet zo zinnig, lijkt me, hoewel die wel een goeie aperture heeft.

Nou ja, ik modder nog een beetje aan. Voor dit geld (dit zijn de Engelse prijzen), waar zouden jullie dan voor gaan? Ik denk toch over de 4e, lijkt me een mooie lens waar ik nog langs plezier van heb. Ik ben best blij met de standaard 18-55mm, omdat de camera dan nog een beetje makkelijk mee gaat, met een 18-200mm zou het allemaal wat massaal worden voor de gewone werk en dus zou ik hem toch niet vaak gebruiken.

£99
Nikon 70-300mm F4.5-5.6G AF

£139
Nikon 55-200mm F4-5.6G VR AF-S DX IF-E

£259
Nikon 28-200mm F3.5-5.6G AF IF-ED

£375
Nikon 70-300mm F4-5.6G AF-S VR IF-ED

£469
Nikon 18-200mm F3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX

£499
Nikon 18-200mm F3.5-5.6G ED VR AF-S DX MK II
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80789399
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:24 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

Volgens mij is de VR dus wel het enige verschil tussen die twee lenzen ja en over de lange sluitertijden.... Met lange sluitertijden zonder statief op 300MM zou je ZELFS MET VR geen kwaliteit kunnen vastleggen. VR is echt heel erg mooi, maar kan geen wonderen verrichten.

en ik heb me voorgenomen om niet meer over de 18-200 te praten (is de 70-300 VR btw niet duurder?), iig niet meer hier op fok
Sorry, ik skipte net langs je post. Dus 300mm zonder statief is sowieso echt lastig? Dan wordt het al makkelijker, want ik ben niet de persoon die met een statief rond gaat sjouwen, dus dat valt dan wellicht al af. Ik ga er denk ik even eentje lenen bij de tweedehands shop hier om de hoek, kijken hoe dat gaat. Heb toch nog de tijd
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80789677
Een 18-200 is niet groot hoor. Ik gebruik die juist altijd om ie zo (relatief) compact is.

Overigens lijkt VR me op 300mm bij maximaal F5.6 geen overbodige luxe
pi_80789905
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Sorry, ik skipte net langs je post. Dus 300mm zonder statief is sowieso echt lastig? Dan wordt het al makkelijker, want ik ben niet de persoon die met een statief rond gaat sjouwen, dus dat valt dan wellicht al af. Ik ga er denk ik even eentje lenen bij de tweedehands shop hier om de hoek, kijken hoe dat gaat. Heb toch nog de tijd
neej, 300 mm met een lange sluitertijd EN zonder statief gaat moeilijk, of dat nou vr is of zonder, maar 300 mm met korte sluitertijd (vooral met VR) zou nog best wel eens lukken.

BTW; ik zelf zou zeker weten voor de 70-300 mm VR gaan, en snap niet dat ie goedkoper is dan de 18-200 mm Bij ons is ie denk ik bijna zeker weten duurder dan de 18-200 mm, en als je toch besluite om voor de 18-200 te gaan, dan zou ik jou aanraden om het hier in NL te kopen, hij is hier namelijk 489,- Euro (met pond verschilt dat toch behoorlijk denk ik)
pi_80791339
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:47 schreef xiexiewajijniezie het volgende:

[..]

neej, 300 mm met een lange sluitertijd EN zonder statief gaat moeilijk, of dat nou vr is of zonder, maar 300 mm met korte sluitertijd (vooral met VR) zou nog best wel eens lukken.

BTW; ik zelf zou zeker weten voor de 70-300 mm VR gaan, en snap niet dat ie goedkoper is dan de 18-200 mm Bij ons is ie denk ik bijna zeker weten duurder dan de 18-200 mm, en als je toch besluite om voor de 18-200 te gaan, dan zou ik jou aanraden om het hier in NL te kopen, hij is hier namelijk 489,- Euro (met pond verschilt dat toch behoorlijk denk ik)
Met pond is ie juist hier goedkoper (pond staat nu op 1,15 ofzo). Ik snap je comment, ik vroeg me alleen af de sluitertijd van dit model dus voldoende is, maar dat zal met veel zon toch minder relevant zijn, correct?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80792857
Ik vind het tijd worden om mijn camera Nikon D100 te gaan vervangen, mijn oog loert op dit moment op de Nikon D300s DX camera (omdat het ook goedkoper is dan de D300, waarom weet ik niet ) of de Nikon D700 FF camera (flink duurder, maar full frame).

De volgende objectieven heb ik:
Nikon AF-S VR Nikkor 70-200mm 1:2.8G
Sigma 15-30mm f/3.5-4.5 EX DG Aspherical
Sigma 28-70mm f2.8 EX Aspherical DF

Is het handig om voor een full frame camera te gaan (zoals de Nikon D700) of net als de D100 naar een DX camera (zoals de Nikon D300(s) )?
pi_80793175
quote:
Op woensdag 28 april 2010 04:23 schreef Watashiwa het volgende:
Ik vind het tijd worden om mijn camera Nikon D100 te gaan vervangen, mijn oog loert op dit moment op de Nikon D300s DX camera (omdat het ook goedkoper is dan de D300, waarom weet ik niet ) of de Nikon D700 FF camera (flink duurder, maar full frame).

De volgende objectieven heb ik:
Nikon AF-S VR Nikkor 70-200mm 1:2.8G
Sigma 15-30mm f/3.5-4.5 EX DG Aspherical
Sigma 28-70mm f2.8 EX Aspherical DF

Is het handig om voor een full frame camera te gaan (zoals de Nikon D700) of net als de D100 naar een DX camera (zoals de Nikon D300(s) )?
Beiden. De 28-70 is perfect voor op een fullframe camera, maar de 70-200 juist op een DX
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')