abonnement Unibet Coolblue
pi_80601812
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:25 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350?
nooit meer dan 11 euro
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 april 2010 @ 16:31:22 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80601877
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:25 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350?
http://www.9292ov.nl/9292/asp/Tarief.asp?wat=T1&va=D&sn=-1&vrg=&pa=225~treinstation~alkmaar~0~treinstation~leeuwarden~0~~~0~11125~51689~18207~57892~0~0~2010-4-22+16:25~%20{!cvv|~2~E:\inetpub\9292website\9292\pictogrammen\~/9292/pictogrammen/~.gif~D~&pn=&pc=D&pnn=&pcn=&cv=treinstation&cn=treinstation&ci=

hele link overnemen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker donderdag 22 april 2010 @ 16:31:42 #103
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80601890
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de gemeente leeuwarden ook niet
Daar komt Connexxion op een gegeven moment vanzelf wel achter denk ik. Ik heb geen idee, welke eisen er vanuit de gemeente in die consessie zitten.

Waar Connexxion wel mee op moet letten, zijn adverteerders, die een bepaalde regiogebonden advertentie op een bus hebben of willen hebben. Zo draagt één van de huidige Maxx-stadsbussen momenteel een jasje van bowlingcentrum De Grote Keizer.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:25 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350?
Officieel ¤11,70 (zonder korting). Als je om een dagkaartje vraagt (waarmee je hetzelfde -en meer- kunt): ¤11,-

Als je met strippen reist, is het 20 strippen.

[ Bericht 20% gewijzigd door NoBody122 op 22-04-2010 16:38:06 ]
Tevens -purist.
pi_80604350
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:25 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe duur een enkeltje Alkmaar -> Leeuwarden kost met de 350?
Een hele simpele vraag met een moeilijk antwoord.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:31 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Officieel ¤11,70 (zonder korting).
Alleen in ochtend spits (voor 09:00).

Als ie met korting mag reizen is het dan maar ¤7.20
quote:
Als je om een dagkaartje vraagt (waarmee je hetzelfde -en meer- kunt): ¤11,-
En die zijn dus geldig vanaf 09:00 (op werkdagen) en er is geen korting mogelijk.
In het weekend geen beperkingen.
quote:
Als je met strippen reist, is het 20 strippen.
In de spitsen (meervoud) kan daar een euro bijkomen.
En met die 20 strippen kun je dus ook al op de stadsdienst beginnen.
Wat dat kost hang dus weer helemaal af van de kleur van de strippenkaart(en).
Afhankelijk van of je met rode strippenkaart mag reizen is ook de gereduceerde bus dagkaart interressant want die kun je gewoon in de bus kopen.

Kortom, het hangt van een heleboel factoren af wat 't goedkoopste is.

[ Bericht 14% gewijzigd door BeefRWijker op 22-04-2010 18:18:53 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker donderdag 22 april 2010 @ 18:07:10 #105
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80604985
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[...korting...]
Ruben vermeldt niets over korting, dus is dat hele verhaal simpelweg niet van toepassing, totdat hij verdere nuance aanbrengt in zijn vraagstelling, waaruit blijkt dat dat wél van toepassing is. Die kans is echter vrij klein, aangezien je tegenwoordig alleen nog maar een kaartje met korting kunt kopen in de QLiner, als je een kortings-abo hebt of 65+ bent. Met je studenten-OV mag je alleen nog met roze strippen reizen, als je korting wilt op de QLiner.

Wat die spitstoeslag betreft i.c.m. strippen; in theorie heb je gelijk, echter wordt die, voor zover dat tot nu toe bleek, iedere keer dat het 'op de werkvloer' ter sprake kwam, amper gehandhaafd door de collegae.

Zo moeilijk is het dus allemaal niet, geachte heer Holmuis.
Tevens -purist.
pi_80606413
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:07 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ruben vermeldt niets over korting, dus is dat hele verhaal simpelweg niet van toepassing, totdat hij verdere nuance aanbrengt in zijn vraagstelling, waaruit blijkt dat dat wél van toepassing is. Die kans is echter vrij klein, aangezien je tegenwoordig alleen nog maar een kaartje met korting kunt kopen in de QLiner, als je een kortings-abo hebt of 65+ bent. Met je studenten-OV mag je alleen nog met roze strippen reizen, als je korting wilt op de QLiner.

Wat die spitstoeslag betreft i.c.m. strippen; in theorie heb je gelijk, echter wordt die, voor zover dat tot nu toe bleek, iedere keer dat het 'op de werkvloer' ter sprake kwam, amper gehandhaafd door de collegae.

Zo moeilijk is het dus allemaal niet, geachte heer Holmuis.
waarom vertelde die mongool van een chaffeur mij dan dat ik maar gewoon met mn OV faalkaart moest rijden ( op saldo ) ipv op een ROZE strippenkaart ?!

maw.. staan die regels ergens na te lezen? dan gaat dat de volgende keer dus gewoon mee en heeft de sjoof te stempelen ipv mij op kosten te jagen! imet dat wan product wat ze OV-Chipkaart noemen..
pi_80606500
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:07 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ruben vermeldt niets over korting, dus is dat hele verhaal simpelweg niet van toepassing,
Nonsens, het betekend dat je antwoord dus uitgebreider moet zijn.
Het feit alleen al dat hij z'n vraag hier stelt betekend dat hij totaal niet over zijn vraag heeft na gedacht en aan ons vraagt dat voor hem te doen. Kwestie van invoelen.
quote:
totdat hij verdere nuance aanbrengt in zijn vraagstelling, waaruit blijkt dat dat wél van toepassing is. Die kans is echter vrij klein, aangezien je tegenwoordig alleen nog maar een kaartje met korting kunt kopen in de QLiner, als je een kortings-abo hebt of 65+ bent.
Vertel dat de DUO-IB groep maar eens:

■ korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
quote:
Met je studenten-OV mag je alleen nog met roze strippen reizen, als je korting wilt op de QLiner.
En dus ook met de gereduceerde dagkaart.
quote:
Wat die spitstoeslag betreft i.c.m. strippen; in theorie heb je gelijk, echter wordt die, voor zover dat tot nu toe bleek, iedere keer dat het 'op de werkvloer' ter sprake kwam, amper gehandhaafd door de collegae.
'Amper' is niet hetzelfde als 'helemaal niet', vandaar mijn welbewust gekozen woordkeus "kan".
quote:
Zo moeilijk is het dus allemaal niet, geachte heer Holmuis.
Jammer, doch helaas, Knilles. Tijd voor een opfris cursus?
Beef R. Wijker
pi_80606726
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

waarom vertelde die mongool van een chaffeur mij dan dat ik maar gewoon met mn OV faalkaart moest rijden ( op saldo ) ipv op een ROZE strippenkaart ?!

maw.. staan die regels ergens na te lezen? dan gaat dat de volgende keer dus gewoon mee en heeft de sjoof te stempelen ipv mij op kosten te jagen! imet dat wan product wat ze OV-Chipkaart noemen..
Wat heeft dat ritje uiteindelijk gekost dan? Jij reist toch ook gereduceerd op 315/320?
Beef R. Wijker
pi_80607812
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:09 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Wat heeft dat ritje uiteindelijk gekost dan? Jij reist toch ook gereduceerd op 315/320?
2,80 ofzo.. maar daar gaat t niet om.. k wou met een roze kaart (omdat ik het SIMPEL WEG VERTIK om saldo op die faalkaart te zetten, en k sta nu dus negatief ) maar nee.. de sjoof vond dat ik maar met die faalkaart moest :/

want ze mochten geen roze stempelen?!
pi_80611505
Ik moet morgen heel vroeg weg dus ik denk dat ik gewoon kan uitgaan van 11,70
Heb geen korting of wat dan ook.
pi_80613499
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

2,80 ofzo..
Ow, dacht even dat 't over 350 ging.
quote:
maar daar gaat t niet om.. k wou met een roze kaart (omdat ik het SIMPEL WEG VERTIK om saldo op die faalkaart te zetten, en k sta nu dus negatief ) maar nee.. de sjoof vond dat ik maar met die faalkaart moest :/
quote:
want ze mochten geen roze stempelen?!
Alles is bij 't oude toch, zolang het NVB tariefsysteem (ook) nog geldt?
quote:
Tenzij in het kader van de introductie van de OV-chipkaart door het ministerie van Verkeer en Waterstaat anders is bepaald geldt in Nederland voor alle bussen en trams van de stads- en streekvervoerbedrijven en de Waterbus Dordrecht het systeem van Nationale Vervoer Bewijzen.
studentenov-chipkaart.nl
quote:
•In gebieden waar je nog niet in en uit hoeft te checken (zie alinea In- en uitchecken: waar wel
en waar niet), reis je in de kortingsuren met je Studenten OV-chipkaart, in combinatie met een
roze strippenkaart of een papieren (trein-)kaartje.
Lijkt mij dat je die Studenten OV-chip kaart gewoon als zichtkaart/kortingskaart kunt
gebruiken net als in gebieden waar nog geen OV-chipkaart apparatuur is geinstalleerd.
Beef R. Wijker
pi_80614158
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:12 schreef RubenK het volgende:
Ik moet morgen heel vroeg weg dus ik denk dat ik gewoon kan uitgaan van 11,70
Heb geen korting of wat dan ook.
Tsja, 45-strippenkaartje halen zit er dan waarschijnlijk niet meer in of 't moet bij de supermarkt zijn morgen ochtend vroeg. Kost je 11,25 per rit (je moet neem ik aan ook nog een keer weer terug ook) en de 5 strippen die overblijven kun je later gewoon opmaken in Alkmaar. Of je nou wel of niet die toeslag moet betalen maakt niet zoveel meer uit, het blijft overall goedkoper en je kunt op elke bus (over)stappen in zowel Alkmaar als Leeuwarden binnen een tijdsbestek van 3.5 uur.
Beef R. Wijker
pi_80615403
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:55 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ow, dacht even dat 't over 350 ging.
[..]


[..]

Alles is bij 't oude toch, zolang het NVB tariefsysteem (ook) nog geldt?
[..]

studentenov-chipkaart.nl
[..]

Lijkt mij dat je die Studenten OV-chip kaart gewoon als zichtkaart/kortingskaart kunt
gebruiken net als in gebieden waar nog geen OV-chipkaart apparatuur is geinstalleerd.
ja maar dr zit hier wel OV-FAALkaart apparatuur :/

alleen echt stabiel is het niet
pi_80616496
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja maar dr zit hier wel OV-FAALkaart apparatuur :/
Lees 't nog 's een keertje over, volgens mij was 't redelijk duidelijk: Ov-faalkaart = OV test kaart
Buiten A'dam en R'dam geldt gewoon nog steeds het nationaal tarief systeem.
quote:
alleen echt stabiel is het niet
Vandaar dat 't ook gefaseerd ingevoerd wordt.
Beef R. Wijker
  Spellchecker vrijdag 23 april 2010 @ 10:42:35 #115
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80625732
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:02 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Nonsens, het betekendt dat je antwoord dus uitgebreider moet zijn.
Het feit alleen al dat hij z'n vraag hier stelt betekendt dat hij totaal niet over zijn vraag heeft nagedacht en aan ons vraagt dat voor hem te doen. Kwestie van invoelen.
Onzin dus; waarom zou je meteen al allemaal tekst gaan zitten typen, als de kans klein is dat al die info ook daadwerkelijk relevant is.
quote:
[..]

Vertel dat de DUO-IB groep maar eens:

■ korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
Alléén met de roze strippenkaart dus. Wat snap je daar niet aan?
quote:
[..]

En dus ook met de gereduceerde dagkaart.
Nee dus.
quote:
[..]

'Amper' is niet hetzelfde als 'helemaal niet', vandaar mijn welbewust gekozen woordkeus "kan".
Och ja als je persé op de theorie af wilt gaan, i.p.v. de daadwerkelijke feiten, zodat je je gelijk kunt halen; be my guest.
quote:
[..]

Jammer, doch helaas, Knilles. Tijd voor een opfris cursus?
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:12 schreef RubenK het volgende:
Ik moet morgen heel vroeg weg dus ik denk dat ik gewoon kan uitgaan van 11,70
Heb geen korting of wat dan ook.
Dramacursusje, Folkert? Waar zal ik je aanmelden? Wellicht dat het dan nog eens wat wordt met jouw invoel-skills.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoBody122 op 23-04-2010 10:48:10 ]
Tevens -purist.
  Spellchecker vrijdag 23 april 2010 @ 10:45:29 #116
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80625848
quote:
Op donderdag 22 april 2010 18:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

waarom vertelde die mongool van een chaffeur mij dan dat ik maar gewoon met mn OV faalkaart moest rijden ( op saldo ) ipv op een ROZE strippenkaart ?!

maw.. staan die regels ergens na te lezen? dan gaat dat de volgende keer dus gewoon mee en heeft de sjoof te stempelen ipv mij op kosten te jagen! imet dat wan product wat ze OV-Chipkaart noemen..
Dat is naar ons gecommuniceerd vanuit de organisatie. Het kán natuurlijk wel zijn, dat het op andere QLiners dan 350 en 351 weer anders ligt, maar er staan in die communicatie geen specifieke lijnen vermeld geloof ik..
Tevens -purist.
pi_80628094
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:45 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat is naar ons gecommuniceerd vanuit de organisatie. Het kán natuurlijk wel zijn, dat het op andere QLiners dan 350 en 351 weer anders ligt, maar er staan in die communicatie geen specifieke lijnen vermeld geloof ik..
maar goed.. mag ik wel eisen dat als ik roze kaartjes heb dat ze die stempelen? ( die dingen moeten toch ook eens OP? )
  Spellchecker vrijdag 23 april 2010 @ 12:09:55 #118
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80628967
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar goed.. mag ik wel eisen dat als ik roze kaartjes heb dat ze die stempelen? ( die dingen moeten toch ook eens OP? )
In principe wel ja, zolang jij je IBG OV-chipkaart daarbij maar kunt laten zien. Voor de zekerheid zou je eventueel de Cxx klantenservice eens kunnen bellen
Tevens -purist.
pi_80637133
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:42 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Onzin dus; waarom zou je meteen al allemaal tekst gaan zitten typen, als de kans klein is dat al die info ook daadwerkelijk relevant is.
Volledige informatie is altijd relevant.
quote:
[.■ korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner.]

Alléén met de roze strippenkaart dus. Wat snap je daar niet aan?
Kom kom, Knilles, ouwe student, heb je nou werkelijk zo'n lage dunk vand de mensen hier dat ze daar in trappen? Roze strippenkaarten op de trein, 't moet ook niet gekker worden.
quote:
[.bus dagkaart.]

Nee dus.
Ja dus. Staat gewoon in de lijst met geldige kaartsoorten.
quote:
Bus dagkaart (NVB tafief)
quote:
[.amper NE nooit.]

Och ja als je persé op de theorie af wilt gaan, i.p.v. de daadwerkelijke feiten, zodat je je gelijk kunt halen; be my guest.
Vertel dat maar tegen de pasagier die net die ene Alkmaarse of Heerenveense sjoof treft.
Of net die sjoof die 's ochtends met 't verkeerde been uit bed is gestapt.

En over dat persé je gelijk willen halen, dat lijkt me toch echt op jezelf te slaan want ik heb 't en jij wilt 't.
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar goed.. mag ik wel eisen dat als ik roze kaartjes heb dat ze die stempelen? ( die dingen moeten toch ook eens OP? )
Dat zei ie dus, "dat je alleen maar met roze strippenkaart (als korting) mag reizen".

Dat kan dus alleen als ze ook daadwerkelijk afgestempeld worden, niet waar?
Zonder stempel is 't geen "geldig vervoerbewijs", zoals 't zo mooi heet.

[ Bericht 14% gewijzigd door BeefRWijker op 23-04-2010 16:25:25 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 april 2010 @ 19:54:02 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80644756
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker vrijdag 23 april 2010 @ 20:28:31 #121
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80646263
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:06 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Volledige informatie is altijd relevant.
Maar in deze dus overbodig. Jammer voor je.
quote:
[..]

Kom kom, Knilles, ouwe student, heb je nou werkelijk zo'n lage dunk vand de mensen hier dat ze daar in trappen? Roze strippenkaarten op de trein, 't moet ook niet gekker worden.
Hadden we het hier over de trein? Nee. Dat ten eerste. Ten tweede; jij citeert dat zinnetje, niet ik.
quote:
[..]

Ja dus. Staat gewoon in de lijst met geldige kaartsoorten.
Dagkaartjes met korting bestaan niet, dus die kun je niet met korting krijgen. Nee dus.

Je trekt dingen uit context, haalt korting/normaal door elkaar en probeert mij daar vervolgens op aan te vallen.
quote:
[..]


[..]
En over dat persé je gelijk willen halen, dat lijkt me toch echt op jezelf te slaan want ik heb 't en jij wilt 't.
Dus dat kan ik natuurlijk onmogelijk serieus nemen, dat snap je vast wel.
Tevens -purist.
pi_80661098
Gisterochtend vroeg met de 350 geweest Leuk ritje maar ging niet helemaal goed in het begin.
De bus die mij naar leeuwarden zou brengen was een Volvo, maar we waren nog niet eens 3 minuten vertrokken en er was iets mis waardoor we meteen naar het CXX opstelterrein gingen.

Hier bleek dat de Volvo al sinds het station koelwater lekte alsof er gewoon enorme gaten in de onderkant zaten Ik heb een foto, zal hem later vandaag even plaatsen.
Na een buswissel (voor een Integro ) vervolgden we weer onze weg, en kwamen uiteindelijk zelfs 5 minuten te vroeg aan

Ondanks dat het 7:20 was kreeg ik een dagkaart Leuk tripje was het
  Spellchecker zondag 25 april 2010 @ 01:24:07 #123
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80684978




Tevens -purist.
  Spellchecker zondag 25 april 2010 @ 01:25:50 #124
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_80685008
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 08:59 schreef RubenK het volgende:
Gisterochtend vroeg met de 350 geweest Leuk ritje maar ging niet helemaal goed in het begin.
De bus die mij naar leeuwarden zou brengen was een Volvo, maar we waren nog niet eens 3 minuten vertrokken en er was iets mis waardoor we meteen naar het CXX opstelterrein gingen.

Hier bleek dat de Volvo al sinds het station koelwater lekte alsof er gewoon enorme gaten in de onderkant zaten Ik heb een foto, zal hem later vandaag even plaatsen.
Na een buswissel (voor een Integro ) vervolgden we weer onze weg, en kwamen uiteindelijk zelfs 5 minuten te vroeg aan

Ondanks dat het 7:20 was kreeg ik een dagkaart Leuk tripje was het
Netjes van die chauffeur
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 april 2010 @ 09:53:21 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80687539
quote:
Op zondag 25 april 2010 01:24 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je plaatjes doen het niet hier
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')