Dat is een beetje moeilijk in te schatten. Met de auto (over snelwegen en dergelijke) is de afstand rond de 800 km. Per fiets zal dat wel meer zijn, veel meer binnendoor, kleinere wegen, omfietsen voor een slaapplaats en dergelijke. Op z'n minst 1200 km denk ik, maar 1500 zou ook zomaar kunnen. Veel meer dan dat zal het overigens wel niet worden, omdat ik qua tijd en geld mijn vakantie niet echt veel langer dan een week of 3 kan rekken. Ik ben in elk geval wel van plan om in elk geval wat meters te maken. Het is tenslotte een fietsvakantie.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:56 schreef cptmarco het volgende:
uit nieuwsgierigheid: hoeveel kilometer ga je fietsen?
De campings zullen ook wel niet gratis zijn. Het is rond eind juni (jammer genoeg) geen laagseizoen meer.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:29 schreef quirigua het volgende:
Leuk. B&B in Duitsland zal je wel op minstens 25 euro/dag moeten rekenen.
Ja ik ga in m'n eentje. Ik ken niemand met wie ik drie weken lang mijn plan kan trekken, in mijn eigen tempo kan fietsen, zonder dat er irritaties gaan ontstaan. Het is een soort van sporten ook en dat doe ik ook liever alleen.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:39 schreef Farenji het volgende:
Fietsen regeert. Mooi plan!
Ga je in je eentje? En als je dan in Kopenhagen bent, ga je dan weer terugfietsen of pak je dan toch de trein?
Zou ik ook doen. Niets zo irritant als iemand die de hele tijd sneller of erger nog, langzamer fietst.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:45 schreef Vork het volgende:
[..]
Ja ik ga in m'n eentje. Ik ken niemand met wie ik drie weken lang mijn plan kan trekken, in mijn eigen tempo kan fietsen, zonder dat er irritaties gaan ontstaan. Het is een soort van sporten ook en dat doe ik ook liever alleen.
Ik heb een redelijk nieuwe fiets die ik voor mijn trip nog helemaal na ga laten kijken. Ik ben geen fietsreparatie expert. Ik heb wel wat handzame tools waarmee ik de gebruikelijke zaken los en vast kan maken. Verder gaan er een paar binnenbanden mee, een plaksetje en een pomp natuurlijk. Het gebruikelijke dus.quote:Op maandag 22 maart 2010 23:52 schreef Farenji het volgende:
Zou ik ook doen. Niets zo irritant als iemand die de hele tijd sneller of erger nog, langzamer fietst.
Heb je al nagedacht over wat je allemaal mee gaat nemen qua gereedschap, reserve-onderdelen etc? En ben je een beetje handig met fietsreparaties? Want panne met de fiets lijkt me onderweg toch het grootste risico.
Mijn voorkeur neigt toch naar alles op de achterkant, ook vanwege de wendbaarheid met het sturen. Hoewel dat natuurlijk bij lange stukken niet echt heel essentieel is, vind ik dat toch prettiger rijden. Het is ook wel afhankelijk van hoeveel ik mee wil of ga nemen. Het liefst zo min mogelijk.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:10 schreef Klonk het volgende:
lekker verdelen, lowrider aan de voorkant, je zult merken dat dat fijner rijdt dan de hele mikmak aan de achterkant
Zo'n minipompje waarmee wielrenners ook hun bandjes mee oppompen moet voldoende zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2010 06:52 schreef Klonk het volgende:
oeh, en let op kleine dingetjes, zorg voor een fatsoenlijk pompje op je fiets, de meeste pompjes die standaard op je fiets zitten zijn ongeveer net zo effectief als wanneer je een asmatische opa via een rietje je band op laat blazen...
jeps, die voldoen idd primaquote:Op woensdag 24 maart 2010 08:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Zo'n minipompje waarmee wielrenners ook hun bandjes mee oppompen moet voldoende zijn.
Daar ben ik totaal niet van overtuigd. Ik moet te vaak wielrenners met mini-pompjes helpen die hun band niet op spanning krijgen. Ik zweer bij een ouderwetse Zéfal HPX framepomp. Daarmee krijg je minimaal 9 bar in de band ook zonder de sportschool te bezoeken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |