abonnement Unibet Coolblue
pi_78840133
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:30 schreef Stewes het volgende:
Hier zoals gezegd wat snelle foto's, helaas geen optimale kwaliteit..


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


Hopelijk komt het toch beetje goed over
Wat is het nut dat je de horlogekast kan schuiven?
pi_78840199
quote:
Op zondag 7 maart 2010 10:30 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Wat is het nut dat je de horlogekast kan schuiven?
Zoek eens op jaeger lecoultre reverso zou ik denken..
maar goed.. de reverso is ontwikkeld voor polo spelers als ik me niet vergis.
Tijdens het spelen draai je de wijzerplaat naar binnen, zodat deze niet kan beschadigen.
pi_78842431
quote:
Op zondag 7 maart 2010 10:30 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Wat is het nut dat je de horlogekast kan schuiven?
Het is inderdaad zoals Fisherman zegt..de vroegere JLC's Reverso werden in de jaren 20 nog niet, zoals nu wel,. met saffierglas geleverd. Er zat gewoon, kwetsbaar glas in. Omdat tijdens het polo spelen steeds het glas werd beschadigd en daarmee het uurwerk, hebben ze destijds de draaiende kast ontworpen om zo het horloge te beschermen..stukje historie dus
pi_78842467
quote:
Op zondag 7 maart 2010 10:02 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik doel dan met name op de calibers, waarin de balans aan een dubbele brug hangt, zoals hier te zien:

Grande Reverso 976
[ afbeelding ]

Master Hometime
Master Compressor GMT
caliber 975H
[ afbeelding ]


Grande Reverso Duodate 986
[ afbeelding ]

Reverso Grande Automatique caliber 970
[ afbeelding ]

Deze calibers zijn speciaal ontworpen om ingebouwd te worden in sporthorloges en moeten o.a. concurreren met het Audemars Piguet 3120 caliber en de 31XX calibers van Rolex

Edit:
O ik zie dat je niet kan linken naar de fotos van de site van JLC.
Grande Reverso zijn inderdaad erg mooi..helaas is mijn pols daarvoor te dun..anyway..ik vind zelf altijd de grande reserve ook altijd erg mooi..helaas worden die niet meer gemaakt..
pi_78843901
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:16 schreef Stewes het volgende:

[..]

Grande Reverso zijn inderdaad erg mooi..helaas is mijn pols daarvoor te dun..anyway..ik vind zelf altijd de grande reserve ook altijd erg mooi..helaas worden die niet meer gemaakt..
Ja klopt, dat zou bij de reverso ook mijn favoriet zijn en idd erg jammer dat deze uit de collectie gehaald is.
Bij de master serie is de master hometime mijn favoriete klok.

Wat ik nog was vergeten te zeggen is dat bij de nieuwe calibers, de regulering geregeld wordt met kleine schroefjes op de balans, zoals ook bij de directe concurrentie in de vorm van het AP caliber en Rolex calibers.
Daarnaast wordt dit uiteraard toegepast in de 5000 serie van IWC, 85XX van Omega en uiteraard Patek.
  zondag 7 maart 2010 @ 21:54:56 #131
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_78865092
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:30 schreef Stewes het volgende:
Hier zoals gezegd wat snelle foto's, helaas geen optimale kwaliteit..


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


Hopelijk komt het toch beetje goed over
hijs vet hoor!!!

  zondag 7 maart 2010 @ 22:53:00 #132
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_78868582
quote:
Op zondag 7 maart 2010 10:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wat een schitterende Seamaster Naar mijn mening de op 1 na mooiste uitvoering zo met die oranje cijfers. Er is ook een exact dezelfde uitvoering, maar dan met een witte wijzerplaat en oranje cijfers. Die is echt über!
Weet je dat zeker? ik dacht dat ik redelijk up to date was met de hedendaagse Omega's maar van die heb ik nog nooit gehoord. Heb je misschien een voorbeeld pic?

Edit: ik denk dat je deze bedoelt, maar deze is wel -sorry- heel nep.

http://www.timetraditions.com/cart/product_specs.php?id=522&category=61&parent=0


[ Bericht 20% gewijzigd door Type-R op 07-03-2010 23:09:12 ]
¯ _(ツ)_/¯
  zondag 7 maart 2010 @ 23:43:57 #133
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_78871050
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:53 schreef Type-R het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? ik dacht dat ik redelijk up to date was met de hedendaagse Omega's maar van die heb ik nog nooit gehoord. Heb je misschien een voorbeeld pic?

Edit: ik denk dat je deze bedoelt, maar deze is wel -sorry- heel nep.

http://www.timetraditions.com/cart/product_specs.php?id=522&category=61&parent=0
[ afbeelding ]


Ik heb gelukkig een echte speedmaster moonwatch, maar wat ik me afvraag : hoe zie je zo goed dat het nep is? Of weet je gewoon precies wat er allemaal is van Omega?
Overal verstand van.
  maandag 8 maart 2010 @ 02:23:37 #134
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_78874635
1 op 1 vergelijken met mijn exemplaar:

- Datum venster is kleiner dan bij een echte, plaats klopt ook niet echt
- verhouding chronograaf dials klopt niet, de eenheden die gebruikt worden zijn al 1 grote grap.
- de verchroomde sierlijst van de lumen bij 2 en 7 uur is slecht afgewerkt.
- caseback ontbreekt enkele details.

Teminste, dat is bij deze fake. Kan goed zijn dat er wel degelijk zo-één bestaat - Maar ik kan hem niet vinden
¯ _(ツ)_/¯
pi_78876512
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:53 schreef Type-R het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? ik dacht dat ik redelijk up to date was met de hedendaagse Omega's maar van die heb ik nog nooit gehoord. Heb je misschien een voorbeeld pic?

Edit: ik denk dat je deze bedoelt, maar deze is wel -sorry- heel nep.

http://www.timetraditions.com/cart/product_specs.php?id=522&category=61&parent=0
[ afbeelding ]


Die is het niet. Hij had gewoon een zwarte bezel, net als de jouwe. Met als enige verschil een witte wijzerplaat. Het kan ook een Speedy zijn geweest trouwens. Ik meen dat ik hem op DZVL een keer heb gezien. Het was iig wel een echte.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 8 maart 2010 @ 14:11:20 #136
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78888277
quote:
Op maandag 8 maart 2010 06:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die is het niet. Hij had gewoon een zwarte bezel, net als de jouwe. Met als enige verschil een witte wijzerplaat. Het kan ook een Speedy zijn geweest trouwens. Ik meen dat ik hem op DZVL een keer heb gezien. Het was iig wel een echte.
Is het niet de Omega Speedmaster Broad Arrow? Die heeft een blauwe wijzer en witte wijzerplaat?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78904093
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:11 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is het niet de Omega Speedmaster Broad Arrow? Die heeft een blauwe wijzer en witte wijzerplaat?
Zou kunnen, ik ben niet zo thuis in de Omega uitvoeringen.

Het was iig een Speedy of een Seamaster zoals in onderstaand plaatje:



Dus de bezel was zwart, de cijfers oranje en de wijzerplaat en de subdials waren wit.

Wellicht dat ForrestX of Jackal-Omega (of andere DZVL bezoekers) weten welke ik bedoel. Dat horloge is daar namelijk enige maanden terug eens voorbij gekomen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:39:50 #138
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_78912869
Bedoel je deze. Foto is van Steiner. Volgens mij was er discussie of ie helemaal origineel zo is uitgeleverd. Ik vind een normale mooier

Het beste horlogeforum van Nederland
pi_78936187
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:39 schreef Jackal_Omega het volgende:
Bedoel je deze. Foto is van Steiner. Volgens mij was er discussie of ie helemaal origineel zo is uitgeleverd. Ik vind een normale mooier

[ afbeelding ]
Is natuurlijk wel duidelijker afleesbaar, maar ik zie idd toch liever de originele.
Ik vind Omega trouwens de laatste paar jaar niet echt meer mooie modellen produceren. Het ene na het andere model wordt verpest, om over de maatvoering nog maar niet te spreken.
Daarnaast zijn ze er qua uurwerken ook niet echt op vooruit gegaan. Het 1120 caliber is eigenlijk het enige wat zich betrouwbaar mocht noemen. De 25xx hebben erg veel problemen gekend, maar de 3XXX serie is echt het toppunt van onbetrouwbaarheid. De 85XX serie is echt een heel gaaf uurwerk om te zien, maar of het betrouwbaar is en blijft, zal nog moeten blijken (hoewel ik verwacht dat ze qua uurwerk in de vorm van de 85XX series wel weer de goede kant uit gaan, nu alleen de rest nog).
De enige modellen die mij aanspreken zijn de aqua terra met 85XX uurwerk en de Ploprof (o de 42mm planet ocean (non chrono uiteraard) kan er ook nog mee door hoewel ik die liever in 40mm gezien had). Die laatste alleen qua uiterlijk omdat de maat belachelijk groot is en dat is erg jammer.
  woensdag 10 maart 2010 @ 01:14:41 #140
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_78956833


Bremont alt1-p



Lees op internet dat ze erg veel ervoor vragen gezien het uurwerk dat erin zit, maar vind hem wel erg mooi!
Tot zover het nieuws
pi_78958252
Ik wil eentje uit de;



Serie van Vostok Europe



[ Bericht 20% gewijzigd door Circle.Of.Filth op 10-03-2010 08:08:27 ]
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 10 maart 2010 @ 08:19:35 #142
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_78958616


Sinds gisteren in bezit
  woensdag 10 maart 2010 @ 15:25:29 #143
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_78973899
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:07 schreef Fisherman het volgende:
maar de 3XXX serie is echt het toppunt van onbetrouwbaarheid.
Gaap.

omdat er een paar keer rotte appels tussen zitten is het hele uurwerk onbetrouwbaar
Kan me ergens herinneren dat niet zo lang geleden een update op dat uurwerk is aangepast die die problemen zou oplossen.
¯ _(ツ)_/¯
pi_78975792
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 15:25 schreef Type-R het volgende:

[..]

Gaap.

omdat er een paar keer rotte appels tussen zitten is het hele uurwerk onbetrouwbaar
Kan me ergens herinneren dat niet zo lang geleden een update op dat uurwerk is aangepast die die problemen zou oplossen.
Het zijn niet slechts een paar rotte appels geweest, maar het aantal zou niet uit mogen maken.
Eigenlijk zou het helemaal niet moeten gebeuren. Het Piguet caliber dat gebruikt wordt is zonder aanpassingen betrouwbaar gebleken, maar Omega met zijn coaxiale aanpassingen maakt er een onbetrouwbaar uurwerk van.
Veel liefhebbers zijn afgeknapt op het merk door onder andere de verkrachte ontwerpen en de coaxiale ankergang wat voor een leuk marketing praatje zorgt, maar wat technisch veel problemen veroorzaakt.
Hopelijk blijft het 85XX wel stabiel omdat ze dat zelf ontwikkeld hebben, maar dat zal moeten blijken in de toekomst.
Qua ontwerp zien we de laatste jaren een aantal geflopte ontwerpen zoals de double eagle en hour vision.
Gelukkig heeft Omega de speedmaster nog als Icoon, dus voor liefhebbers heeft het merk nog niet helemaal afgedaan.
pi_78975858
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 08:19 schreef TheSilencer het volgende:
[ afbeelding ]

Sinds gisteren in bezit
Mooi hoor, zag hem al op dzvl. Inderdaad zeer speciaal als handopwinder.

Hopelijk gaan ze langzaam weer de goede kant op qua ontwerp onder het nieuwe management...
pi_78979371
Mooi horloge TheSilcencer

Fisherman..wat draag jij eigenlijk zelf?
pi_78980514
Rolex jeweetz
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_78980615
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:21 schreef Stewes het volgende:
Mooi horloge TheSilcencer

Fisherman..wat draag jij eigenlijk zelf?
Merk is niet zo moeilijk te raden mag ik aannemen.
Op dit moment draag ik een Rolex Milgauss met zwarte plaat (nieuw model uiteraard)

Hiervoor onder andere omega enbreitling gedragen, naar volle tevredenheid overigens. Dit is mijn 2e Rolex alweer, hiervoor had ik een gmt master 2.

edit:

Ow ja vanaf een budget vanaf 9000-10000 euro ofzo hebben merken zoals Jaeger Lecoultre, IWC en Audemars Piguet zeker de voorkeur boven Rolex.
Maar is dan ook weer een andere prijsklasse dan wat ik op het moment draag.
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:14:00 #149
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78981318
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:54 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Merk is niet zo moeilijk te raden mag ik aannemen.
Op dit moment draag ik een Rolex Milgauss met zwarte plaat (nieuw model uiteraard)

Hiervoor onder andere omega enbreitling gedragen, naar volle tevredenheid overigens. Dit is mijn 2e Rolex alweer, hiervoor had ik een gmt master 2.

edit:

Ow ja vanaf een budget vanaf 9000-10000 euro ofzo hebben merken zoals Jaeger Lecoultre, IWC en Audemars Piguet zeker de voorkeur boven Rolex.
Maar is dan ook weer een andere prijsklasse dan wat ik op het moment draag.
AP is zeker mooi.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78984784
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

AP is zeker mooi.
Daar wil ik trouwens Lange & sohne (hoewel niet zwitsers) en Vacheron Constantin aan toevoegen aangezien die naar mijn mening ook wel leuke modellen hebben voor dit bedrag als je goed zoekt.
Van lange kom je dan meestal uit bij de Saxonia, hoewel ik de Lange-matic weer vele malen mooier vind, maar die is dan ook weer aanzienlijk duurder.
Van Vacheron moet een Overseas ook zeker haalbaar zijn voor dit bedrag.
Vacheron deelt trouwens een aantal calibers met JLC en AP. Deze calibers zijn o.a. te vinden in de overseas. De dualtime vind ik dan weer het mooiste caliber, alleen is de wijzerplaat weer niet clean genoeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')