Vorig jaar was ik in Tokyo en daar zag ik van Kato opvouwbare setjes met besturing, dorpje, licht en geluid op een halve vierkante meter oid. Echt gericht op de kleine huisjes van het gemiddelde Japanse gezin dus. Ik viel er meteen voor, maar durfde niet te kopen. Inmiddels weet ik dat het met een omvormer gewoon moet werken. Een tijdje terug kwam ik die sets op ebay nog weleens tegen, maar nu helemaal niet meer.. Gelukkig ga ik binnenkort weer die kant op, dus hopelijk komm ik m dan weer tegen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:21 schreef Pheno het volgende:
Ik ben weer losgegaan in de Katoshop in Tokio
Geen treinen dit keer, vooral veel Japanse scenery. Eens kijken hoe de douane reageert, als ze eens een keer hun werk wel doen
Die Katoshop zit in het westen van Tokio. Bij Shinjuku als grootste station in de buurt, maar je moet echt met de metro wat verder door. Toei Oedo line naar het westen bij Shinjuku. Dan uitstappen bij Ochiai Minami. Dan heb je een McD. op de hoek. Die 'winkel'straat loop je in. De straat splitst en de hoofdstraat buigt wat af naar rechts. Toch pak je de linker. Dan kom je in een woonwijk. Immer gerade aus, je merkt vanzelf wanneer je er bent. Er staat een trein op hun terreinquote:Op zondag 28 november 2010 19:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Vorig jaar was ik in Tokyo en daar zag ik van Kato opvouwbare setjes met besturing, dorpje, licht en geluid op een halve vierkante meter oid. Echt gericht op de kleine huisjes van het gemiddelde Japanse gezin dus. Ik viel er meteen voor, maar durfde niet te kopen. Inmiddels weet ik dat het met een omvormer gewoon moet werken. Een tijdje terug kwam ik die sets op ebay nog weleens tegen, maar nu helemaal niet meer.. Gelukkig ga ik binnenkort weer die kant op, dus hopelijk komm ik m dan weer tegen.
In welke buurt zit die Katoshop?
Top! Dank je! Ik ga zeker even kijken. We hebben een hotel in Shinjuku, dus even op de metro springen is een kleine moeite :-)quote:Op maandag 13 december 2010 14:12 schreef Pheno het volgende:
Die Katoshop zit in het westen van Tokio. Bij Shinjuku als grootste station in de buurt, maar je moet echt met de metro wat verder door. Toei Oedo line naar het westen bij Shinjuku. Dan uitstappen bij Ochiai Minami. Dan heb je een McD. op de hoek. Die 'winkel'straat loop je in. De straat splitst en de hoofdstraat buigt wat af naar rechts. Toch pak je de linker. Dan kom je in een woonwijk. Immer gerade aus, je merkt vanzelf wanneer je er bent. Er staat een trein op hun terrein
Hier nog een kaartje, die was ik nog vergeten. Dat zegt meer dan duizend woordenquote:Op maandag 13 december 2010 16:50 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Top! Dank je! Ik ga zeker even kijken. We hebben een hotel in Shinjuku, dus even op de metro springen is een kleine moeite :-)
Heb zelf ooit bij conrad wat zakjes gekocht om uit te proberen wat me het beste leek. Ik denk dat je qua kleur het beste een oogje dicht kan knijpen, dit kun je later altijd nog airbrushen in de gewenste kleur. En dan ook de profi-rails meepakken. Maar dat is alleen als je zou overwegen ooit een airbrush aan te rakenquote:Op maandag 13 december 2010 15:32 schreef Tjabbo het volgende:
Nu wil ik wat ballast gaan bijmaken voor de rails die dat niet hebben met wat perfax en steentjes, waar en hoe maken jullie het meest de ballast? Ik heb wat steentjes van de action maar die zijn te groot en grof vind ik.
Je kunt een prima baanplan maken zonder keerlus, ook met 2 of 3 wissels. Ligt er maar net aan hoe je plant. Als je een keerlus hebt, zijn er stukjes elektronica waarmee je het probleem van de kortsluiting kunt oplossen.quote:Op maandag 13 december 2010 15:32 schreef Tjabbo het volgende:
Daarnaast wil ik een baanplan maken. een kleine simpele. Heb iets van 4 electr wissels. Ik moet nog even kijken of ik ze 'zelf denkend' kan maken of dat dat niet kan met de spullen die ik nu heb, maar ik wil graag weten hoe de meeste fleischmann bouwers omgaan met dingen als een keerlus en of die makkelijk te omzeilen is. volgens mij met 2 of 3 wissels zit je al snel aan kortsluiting of niet ?
Voor zover ik kan zien klopt dat. Je moet alleen wel je baan in stukjes hakken. Ik heb zelf geen ervaring met keerlusperikelen omdat ik 3-rail rij.quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:22 schreef Tjabbo het volgende:
De rosoft link is erg interessant. Ik heb dan maar 1 module nodig, correct ?
Je kunt het Kruitvat proberen, daar hebben ze bij de plantendecoratie soms goed spul. (Ik heb daar een voorraad gescoord die genoeg is voor de rest van mijn leven), en je kunt ook eens bij een tuincentrum kijken.quote:Op maandag 13 december 2010 15:32 schreef Tjabbo het volgende:
Nu wil ik wat ballast gaan bijmaken voor de rails die dat niet hebben met wat perfax en steentjes, waar en hoe maken jullie het meest de ballast? Ik heb wat steentjes van de action maar die zijn te groot en grof vind ik.
Het is zeker mogelijk om met werkende bovenleiding te rijden, maar of iemand dat hier doet, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:49 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik zie een aantal foto's voorbij komen in dit topic.. En nu vroeg ik me af of er ook modeltreinen zijn die rijden op een bovenleiding.. Weet iemand dat?
Op zich goed, alleen op sectiescheidingen stond de trein bij lage snelheid gauw stil. De bovenleiding zelf was niet zo mooi: het oude Märklin-systeem dus inderdaad grof. En Duitse masten. Aan de andere kant ook wel een leuk extratje. Een voordeel van bovenleiding is dat je op een analoge baan tegelijkertijd een elektrische en een dieseltrein kunt laten rijden op verschillende transformatoren. Met digitaal is dat hele probleem verleden tijd.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vraag ik me meteen af hoe Duvels ervaringen waren?
1 module is voldoende voor 1 keerlus. Maar deze modules werken alleen als je digitaal rijd!quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:22 schreef Tjabbo het volgende:
ja funkyrail (en Nproject - veel info!) site heb ik doorgelezen. ik ga dus niet beginnen aan die electronica als het niet nodig is.
De rosoft link is erg interessant. Ik heb dan maar 1 module nodig, correct ?
ik begreep dat het juist voor analoge banen was omdat het bij digitaal rijden allemaal geen fuck meer uitmaakt ?quote:Op zaterdag 18 december 2010 07:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
1 module is voldoende voor 1 keerlus. Maar deze modules werken alleen als je digitaal rijd!
Omdat je zei dat je nog ergens een startsetje had liggen vermoed ik dat je analoog bezig bent??
Shit, dat had ik me niet gerealiseerd.quote:Op zondag 19 december 2010 13:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar zoals ik al zei zijn zowel de Ultieme- als de Xtreme-keerlusschakeling bedoeld voor digitaal rijden. Analoog gaan ze niet werken.
Da's waar! En het hoeft helemaal niet duur te zijn om mee te beginnen!quote:Maar als je nu gaat starten met de hobby zou ik sowieso digitaal gaan. Die drempel is misschien ietsje hoger, maar daarna heeft het alleen maar voordelen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |