abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage dinsdag 12 januari 2010 @ 18:24:37 #1
145738 superworm
is erbij
pi_76730257
Ik heb het vermoeden dat mijn huisbaas wel eens in mijn kamer komt als ik niet thuis ben. Hij wist bijvoorbeeld dat mijn gordijnen te lang zijn (vallen over de radiator heen) terwijl hij die nooit heeft aanschouwd. Hij wist dat ik de verwarming aan had laten staan toen ik een aantal dagen van huis was. "Stond op VIJF in plaats van nul!" Dat soort dingen. Ik vind dit niet alleen zeer vervelend, het is ook nog eens flink strafbaar. Maar ja, hij heeft een sleutel, hè?

Mijn vraag is dus eigenlijk: hoe kan ik erachter komen dat hij inderdaad wel eens langskomt? Ik had al gedacht aan bijv. een sticker/plakbandje op de deur of zo, maar wellicht ziet hij dat. Zijn er subtielere methoden? Iemand ervaring mee? Een camerasysteem kan ik niet betalen

Alvast bedankt
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:26:10 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_76730328
Je kunt natuurlijk een soort 'zegel' of plakband achtig dingetje maken een beetje onder aan de deur.. of iets voor je deur leggen.. een aantal schoenen ofzo. En dan zelf voorzichtig door de deur naar buiten.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_76730331
gewoon iets kleins bij de deur leggen Paperclip ofzo..
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_76730343
Als je nou eens gewoon contact opneemt met je huisbaas en het hem vraagt? En dan gewoon eens vertelt dat je het niet zo prettig vindt en het zou waarderen als hij in het vervolg even belt voor hij langskomt en in jouw kamer moet zijn, of zo?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_76730346
Een eenvoudige webcam de hele dag laten opnemen? Een webcam hoeft maar een paar tientjes te kosten, of is dat ook niet te betalen?
pi_76730352
Ruimt hij het wel op?
pi_76730376
Slot op je deur veranderen?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_76730395
Kun je niet gewoon een ander slot in de deur zetten, zolang je daar woont?
pi_76730409
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:26 schreef Alicey het volgende:
Een eenvoudige webcam de hele dag laten opnemen? Een webcam hoeft maar een paar tientjes te kosten, of is dat ook niet te betalen?
Laat hem dan opnemen op beweging... En dan uploaden naar een FTP server zodat je ze van een afstand kan bekijken
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  Redactie Frontpage dinsdag 12 januari 2010 @ 18:28:03 #10
145738 superworm
is erbij
pi_76730416
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:27 schreef MoneyTalks het volgende:
Slot op je deur veranderen?
Dat is geen optie, mag niet van 'm. Bovendien MOET hij een sleutel hebben, zegt-ie, voor als er bijvoorbeeld brand is of zo.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_76730545
maak een touwtje aan de deurklink, en als hij hem opent krijgt ie een hamer op zn achterhoofd

zijn er geen andere huisgenoten die het gezien kunnen hebben trouwens?


makkelijke oplossing: stukje papier tussen je deur klemmen, als het valt is die open geweest
schoenen vlak achter de deur zetten, als ze verschoven zijn is die open geweest
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:31:46 #12
282507 Lysdexie
Vieze gek! Vieze gluurder!
pi_76730578
Ik weet niet of je lang haar hebt, maar je kan een haar plakken op de deurkruk en op de deurpost. Als ie binnen is geweest zal die daar niet meer zitten

Je kan ook de deur op een kiertje zetten met een emmer water bovenop de deur.
pi_76730635
Of een strookje papier plakken boven de deur, zodat hij breekt als de deur open is gegaan.
pi_76730639
Als je deur naar binnen opengaat:
Zet een tandenstoker strak tegen de deurpost maar een beetje schuin tegen de deur.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 januari 2010 @ 18:33:57 #15
145738 superworm
is erbij
pi_76730662
De deur gaat naar buiten toe open.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:34:27 #16
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_76730684
Gewoon opnemen met en webcam (is genoeg gratis software voor). De huisbaas confronteren met die beelden en vragen om voortaan dit eerst te overleggen. Als je het heel bont wilt maken kan je ook aangifte doen, maar ik denk niet dat het daar beter op gaat worden
Stand for something or fall for anything
pi_76730731
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:28 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat is geen optie, mag niet van 'm. Bovendien MOET hij een sleutel hebben, zegt-ie, voor als er bijvoorbeeld brand is of zo.
Is dat wel zo? Een huisgenoot van me heeft ook een hangslot op z'n deur nu hij op wintersport is, juist zodat de huisbaas er niet in kan. En die zegt er ook niks van.

Ken de regelgeving niet precies, maar op zich zou je toch wel gewoon een slot op je deur mogen zetten waardoor echt alleen jij erin kan?
pi_76730741
Als je een webcam hebt: http://www.webcamxp.com/home.aspx
  Redactie Frontpage dinsdag 12 januari 2010 @ 18:35:41 #19
145738 superworm
is erbij
pi_76730743
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:34 schreef Dj_unkie het volgende:
Gewoon opnemen met en webcam (is genoeg gratis software voor). De huisbaas confronteren met die beelden en vragen om voortaan dit eerst te overleggen. Als je het heel bont wilt maken kan je ook aangifte doen, maar ik denk niet dat het daar beter op gaat worden
Ik denk dat zoiets (webcam die bij beweging registreert) het beste is, omdat ik zeker weet dat het wel zo'n hypocriete lul is dat hij het in alle toonaarden zal blijven ontkennen tot ik fysiek bewijs heb.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 12 januari 2010 @ 18:36:55 #20
145738 superworm
is erbij
pi_76730803
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:35 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Een huisgenoot van me heeft ook een hangslot op z'n deur nu hij op wintersport is, juist zodat de huisbaas er niet in kan. En die zegt er ook niks van.

Ken de regelgeving niet precies, maar op zich zou je toch wel gewoon een slot op je deur mogen zetten waardoor echt alleen jij erin kan?
Ik denk dat als ik 't slot zou veranderen, hij een duplicaatsleutel zou eisen. Het is echt een heel vervelende vent.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_76730816
Maar eigenlijk weet je al zeker dat hij af en toe naar binnen gaat, niet? Dus waarom zou je het nog checken? Je kan beter een gesprek aangaan waarin je erkent dat hij in noodgevallen het recht heeft om binnen te treden, maar dat dit geen noodgevallen waren en hij dat dus moet laten.
Appels. En peren.
pi_76730841
kijk of je bij het dichtdoen van de deur een stukje papier tussen de kier kan stoppen waar het beslag zit, dat moet wel lukken
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_76730901
Ik blijf bij de tandenstoker . Aangezien hij naar buiten opengaat, leg je hem op de deur. Dat moet wel passen. Als hij hem opendoet rolt hij er wel vanaf.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:40:42 #24
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_76730956
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:36 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik denk dat als ik 't slot zou veranderen, hij een duplicaatsleutel zou eisen. Het is echt een heel vervelende vent.
dan geef je hem een valse sleutel Als hij vraagt waarom de sleutel het niet doet, vraag jij hem waarom hij het geprobeerd heeft

Vond het trouwens van de zotte dat een huisbaas naar binnen komt om je verwarming naar beneden te zetten. Ja oke het is niet bepaald leuk voor zijn portemonnee, maar dat kan hij elk jaar naar wens aanpassen.
Stand for something or fall for anything
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:43:01 #25
167595 mirved
Infobesitas
pi_76731061
Als het mijn pand was zou ik ook je kamer checken.

Zeker als gas/water/elektriciteit in de huur prijs zit en jij gaat fijn week weg met de verwarming aan.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')