abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76406401

Al weer het 17e topic over Johan Derksen. De hoofdredacteur van tijdschrift Voetbal International heeft de meest gevreesde mening in de voetbalwereld, maar doet hier zelf luchtig over.

Verklaring TT: Johan vindt nog genoeg ruimte om zich geloofwaardig te uiten, ook in zijn column, maar in zijn TV-programma wordt hij door de gladde presentator Wilfred Genee van het ene gesponsorde onderdeel naar het volgende geleid. Derksen vult wekelijks de Toto in, wordt in de rug gesteund door Jupiler-drinkend publiek, luistert naar 'notoire klussers die bij het kopen van een wc-pot in de Gamma in een dug out worden getrokken om hun mening over voetbal te geven', bespreekt de Gillette Speler van de Week en maakt reclame voor zijn eigen blad, waarin AZ onder Scheringa altijd positiever werd neergezet dan andere clubs, omdat Scheringa een flink sponsorbedrag aftikte. 'Onafhankelijke sportjournalistiek bestaat dus niet meer', zo citeren wij Johan.

Vorige topic: Johan Derksen #16 - I wish I was in the land of cotton..

Leer de man beter kennen: Uitzending KRO's Zondagavond Laat van 3 januari 2010

Johan is regelmatig te zien in andere TV-programma's. Zo was hij o.a. te gast in Pauw & Witteman, De Wereld Draait Door, Hoe wordt 2010?, Business Class, Wat vindt Nederland? en Zondagavond Laat. Zijn vrouw Isabelle zegt dan ook: "als ik je wil zien, zet ik de TV wel aan".

Op Radio Rijnmond presenteert de besnorde held iedere week het programma 'Muziek voor volwassenen'. Het mag duidelijk zijn dat Johan voetbal ziet als werk en muziek als een grote passie.

[ Bericht 49% gewijzigd door NelsonWandelaar op 04-01-2010 18:34:03 ]
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  maandag 4 januari 2010 @ 18:04:47 #2
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_76406439
Ik dacht juist dat Genee kandidaat was om na Derksen HR te worden

Overigens JD: Ik zie dat Tobias Kleuver ook lid is van de fanclub van zijn schoonvader
pi_76406502

Als speler van Veendam
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:04 schreef Omnifacer het volgende:
Ik dacht juist dat Genee kandidaat was om na Derksen HR te worden

Overigens JD: Ik zie dat Tobias Kleuver ook lid is van de fanclub van zijn schoonvader
Mooi he?

Overigens heeft hij in een ander interview/gesprek aangegeven dat Genee én Borst het niet zullen worden. Maar verder is hij daarover kort van stof, want hij wil niet over zijn graf regeren.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 4 januari 2010 @ 18:14:35 #4
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_76406849
Ow, dat is wel weer beter. Hij heeft zich ooit es laten ontvallen dat hij zijn opvolger binnen VI niet ziet, dus ben benieuwd wie het wel wordt.
  maandag 4 januari 2010 @ 18:15:03 #5
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_76406871
Al opgemerkt trouwens dat Voetbal International vanaf 18 januari op maandag om 20.30 i.p.v. 21.30 uur begint? Derksen is not amused
quote:
Plotseling schoot het door mijn hoofd dat ik voortaan elke maandag in de file zou staan. Na de winterstop heeft RTL7 het programma Voetbal International om half negen – was voorheen half tien – geprogrammeerd. Niet omdat het goed is voor u als kijker of aantrekkelijk voor de makers.

Het is commerciële televisie, de heren in Hilversum denken dat het goed is voor de zender, terwijl de kijkcijfers waarschijnlijk dalen. Voetbal International is het bestbekeken programma van RTL7, met gemiddeld zo’n half miljoen kijkers. Dat is heel veel met een nauwelijks bekeken uitzending over Amerikaanse houthakkers als voorprogramma.

Ik ben wel eens jaloers op onze collega’s van Studio Voetbal, die Boer zoekt vrouw of Paul de Leeuw vóór zich hebben. Wij moeten nu naar half negen om de hele RTL7-avond te trekken, waardoor ik elke maandag door de spits naar Hilversum moet. Protesteren heeft geen zin, bij RTL ben je een speelbal van de commercie.
En:
quote:
We moeten als programmamakers zelf de productiekosten financieren, want RTL investeert niet. Als je die kosten níét voor je rekening neemt, herhalen ze gewoon The A-team of Knightrider nog een keer. Om zo’n seizoen te financieren ga je op zoek naar subsponsors, zoals Toto, Gillette, Gamma en Jupiler.

Als onafhankelijke journalist zit je vervolgens de voetbaltoto in te vullen, je analyseert de Gillette Speler van de Week, een paar notoire klussers die toevallig inkopen doen bij een Gamma-vestiging worden in een dug-out voor de camera getrokken en geven hun voetbalvisie, en een Jupiler-bier drinkende meute op de achtergrond zit instemmend te knikken als ik FC Twente-speler Theo Jansen veroordeel omdat hij onder invloed van alcohol een verkeersongeluk veroorzaakte.

Ook voor het geld hoeven we er niet te gaan zitten, al hebben we een goede reden het toch te doen. Ik zit er om ons merk twee keer per week anderhalf uur in beeld te krijgen, René van der Gijp promoot zijn handel in motivatiespeeches, Wilfred Genee streeft een tv-carrière na en moet in beeld blijven, en niemand weet waarom Hans Kraay junior elke week aanschuift.

Hij heeft echter wel degelijk recht van spreken. Hans was jaren profvoetballer, is succesvol al trainer van Zondaghoofdklasser FC Lienden en covert namens SBS6 de wedstrijden van Oranje. En al die subsponsors willen met alle egards worden behandeld. Lang leve de onafhankelijke journalistiek, al laat ik me door niemand de mond snoeren, want op dat moment ben je zelf ongeloofwaardig.
"en niemand weet waarom Hans Kraay junior elke week aanschuift."
pi_76406989
OP bijna klaar.

Hier alvast de bingokaart:

Leuk als Morpheus die foto's nog even inscant. Als hij maar niet in slaap valt.
Jimmy Carter:
pi_76407214
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:15 schreef Veerboot het volgende:
Al opgemerkt trouwens dat Voetbal International vanaf 18 januari op maandag om 20.30 i.p.v. 21.30 uur begint? Derksen is not amused
[..]

En:
[..]

Sowieso een fantastische column afgelopen week .
  maandag 4 januari 2010 @ 18:23:07 #8
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_76407221
Blijft grappig om te zien hoe letterlijk Johan verschillende gezichten kan hebben. Op die foto in de OP is hij echt een koning, gisteren bij Fons de Poel op de achterbank een halve clochard.
pi_76407291
Maakt me niets uit die tijdswisseling.
  maandag 4 januari 2010 @ 18:26:55 #10
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_76407383
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:23 schreef Veerboot het volgende:
Blijft grappig om te zien hoe letterlijk Johan verschillende gezichten kan hebben. Op die foto in de OP is hij echt een koning, gisteren bij Fons de Poel op de achterbank een halve clochard.
toevallig gezien inderdaad Wat zag Derksen er daar slecht uit zeg.
pi_76407531
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:15 schreef Veerboot het volgende:
.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_76407619
Tja, hoe moeilijk kan het nu zijn om gewoon een 'normaal' gewicht aan te houden? Dus niet graatmager en ook niet moddervet. Hij kan óf alleen maar wat roggebrood en magere yoghurtjes eten óf zich de hele dag door volstoppen met vette rommel. Zwart/wit karakter to the bone.
pi_76407764
Zei Maradona dat ook niet?

Gris no e en mi vida. E blanco ou negro.
Jimmy Carter:
pi_76408319
Ik heb de uitzending gezien en ik omet zeggen dat ik best wel onder de indruk was.
Grappig als iemand toch een menselijke kant blijkt te hebben
Juin uit Eigen Tuin!
pi_76408828
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:03 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Zijn vrouw Isabelle zegt dan ook: "als ik je wil zien, zet ik de TV wel aan".
Niemand die z'n vrouw verder kent, en ze zal ook wel nooit op tv komen, maar als je dit hoort, dan weet je op de één of andere manier dat hij een vrouw heeft die precies bij hem past: cynisch en zonder enige behoefte aan constante gezelligheid.
  maandag 4 januari 2010 @ 19:12:01 #16
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_76409283
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:17 schreef NelsonWandelaar het volgende:
OP bijna klaar.

Hier alvast de bingokaart:
[ afbeelding ]

Leuk als Morpheus die foto's nog even inscant. Als hij maar niet in slaap valt.
Nog even geduld, ik krijg de VI altijd van mijn zwager maar de laatste die ik nu heb is van 16 december. Waarschijnlijk krijg ik hem deze week
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_76409861
Ok, Morph. Ik heb het zelf al gezien, maar ik heb de mannen hier niet meer in de hand.

Mij lijkt die Iwan van Duren wel een logische keus om hoofdredacteur te worden.
Jimmy Carter:
pi_76409899
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:49 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb de uitzending gezien en ik omet zeggen dat ik best wel onder de indruk was.
Grappig als iemand toch een menselijke kant blijkt te hebben
Inderdaad, ook wel bewonderenswaardig dat hij die kant zo makkelijk laat zien.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_76410718
quote:
Ook voor het geld hoeven we er niet te gaan zitten, al hebben we een goede reden het toch te doen. Ik zit er om ons merk twee keer per week anderhalf uur in beeld te krijgen, René van der Gijp promoot zijn handel in motivatiespeeches, Wilfred Genee streeft een tv-carrière na en moet in beeld blijven, en niemand weet waarom Hans Kraay junior elke week aanschuift.
pi_76410994
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:25 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Mij lijkt die Iwan van Duren wel een logische keus om hoofdredacteur te worden.
Lijkt me toch niet. Een man zonder enige vorm van allure en ik twijfel over de netwerkcapaciteiten van zo'n schoolbank journalist.
pi_76411196
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:01 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Niemand die z'n vrouw verder kent, en ze zal ook wel nooit op tv komen, maar als je dit hoort, dan weet je op de één of andere manier dat hij een vrouw heeft die precies bij hem past: cynisch en zonder enige behoefte aan constante gezelligheid.
Maar hij heeft ook een dokter die precies bij hem past.
"U kunt kiezen: een hartinfarct of een herseninfarct."
pi_76411434
Wat een triest zaadinterview van die van der poel-idioot. Althans, met name die vergelijking tussen zijn zogenaamd hypocrisie en de hypocrisie van zijn vader.
  maandag 4 januari 2010 @ 20:18:00 #23
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_76412074
Iemand Johan bij Mies Bouwman langs zien komen ?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  maandag 4 januari 2010 @ 20:19:12 #24
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_76412118
Iemand enig idee trouwens waar ik de aflevering van fons de poel en Derksen kan vinden?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_76412139
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:19 schreef honda1990 het volgende:
Iemand enig idee trouwens waar ik de aflevering van fons de poel en Derksen kan vinden?
In de OP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')