abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 april 2010 @ 21:28:19 #251
56471 pinquit
oh my lama!
pi_79946576
tijd ís geld toch?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_79946636
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:27 schreef renzell het volgende:
Oh, da's inderdaad óók belangrijk Vick! Nee, da's iets te veel van het goede inderdaad. Daar gaat niemand gelukkig van worden.
Ik ben in juli in Egypte geweest en heb bijna alleen maar ind e airco gezeten. Het was 48 graden in de schaduw!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 4 april 2010 @ 21:37:45 #253
56471 pinquit
oh my lama!
pi_79946969
dus egypte kan je t best in de winter doen? *noteert
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_79947013
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:37 schreef pinquit het volgende:
dus egypte kan je t best in de winter doen? *noteert
of in maart
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 4 april 2010 @ 22:18:37 #255
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_79948533
Wij zijn 2 keer in Rome geweest en ik vond het eigenlijk helemaal niet zo duur. Alle kerken zijn gratis, en ze zijn allemaal mooier en indrukwekkender dan de vorige. En voor een paar euro ben je in het Colosseum en in het Forum. Weet wel een hele leuke camping op ong. 50 treinminuten van Rome. Er gaat een busje naar de camping.

http://www.parcodellago.com/inglese/homepage.html

Openbaar vervoer is heel goedkoop in Rome. Voor een dagticktet (die je kunt gebruiken vanaf het station in de plaat van de camping naar Rome, daar de hele dag en weer terug) betaal je 6.20.

Verder kun je na een paar dagen verder trekken naar bijvoorbeeld Napels waar Pompeii en de Vesuvius in de buurt liggen.

Het is wel warm dus het hangt er ook van af wanneer je op vakantie gaat.
  zondag 4 april 2010 @ 22:19:10 #256
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_79948550
quote:
Op zondag 4 april 2010 21:28 schreef pinquit het volgende:
tijd ís geld toch?

Haha, hmmmm, ik voel hier mogelijkheden opborrelen.
  zondag 4 april 2010 @ 22:21:38 #257
259886 pessie
pi_79948627
Oh ja een camping in Noord-Italië. 45 minuten ten zuiden van de Oostenrijkse grens (via de Brennerpas).

http://www.campingpuntaindiani.it/ned/camping.html
  zondag 4 april 2010 @ 22:22:00 #258
105888 renzell
pi_79948645
Dank je pessie! Ik zit nu inderdaad naar vluchten richting Rome te kijken. Nadeel is gewoon dat we in juli pas kunnen gaan en het dientengevolge behoorlijk warm is. Ik dacht eigenlijk misschien Rome heen en (bijvoorbeeld) Brindisi terug, maar dat is meteen weer zó veel duurder, echt niet normaal. Dan kun je beter terugkeren naar Rome (niet dat dat vervelend is... ). Napels wil ik graag nog zien ook!
  zondag 4 april 2010 @ 22:33:37 #259
259886 pessie
pi_79949180
quote:
Op zondag 4 april 2010 22:22 schreef renzell het volgende:
Dank je pessie! Ik zit nu inderdaad naar vluchten richting Rome te kijken. Nadeel is gewoon dat we in juli pas kunnen gaan en het dientengevolge behoorlijk warm is. Ik dacht eigenlijk misschien Rome heen en (bijvoorbeeld) Brindisi terug, maar dat is meteen weer zó veel duurder, echt niet normaal. Dan kun je beter terugkeren naar Rome (niet dat dat vervelend is... ). Napels wil ik graag nog zien ook!
Wij zijn beide keren begin juli in Rome geweest. Het is inderdaad warm, maar wij waren de meeste tijd in kerken en in de metro. Verder goed insmeren met factor 30 en een flesje meenemen. Op elke straathoek stroomt vers bronwater uit fonteintjes. Ik vond Rome echt goed te doen. Vooral door het goed bereikbare openbaar vervoer. En als je na afloop van een dag warmte kunt zwemmen in een door de zon verwarmd meer kan mijn vakantie echt niet meer stuk. We zijn ook vaak een dag op de camping gebleven, aan het meer liggen en lekker zwemmen/lezen.

Pompei vond ik een andere zaak. Er is heel weinig schaduw, er zijn in pompeii geen kiosken/restaurants waar je iets kunt kopen. Het is ontzettend groot en je moet alles lopend doen. En het ligt 300 km zuidelijker dan Rome en was echt heet. Vesuvius was wel heel leuk. Pompeii en de Vesuvius zijn wel echt toeristische trekpleisters met bijbehorende prijzen (waar wij na Rome wel erg van schrokken).
  maandag 5 april 2010 @ 08:42:15 #260
105888 renzell
pi_79959054
Ja, Rome kan goed met een kind, dat ben ik met je eens. En met een beetje verhalenvertellerij krijg je ze zélfs nog wel geïnteresseerd in die oude architectuur denk ik.

Na lang speuren, kwam ik gisteravond op nog een ander idee: Kroatië (+ eventueel Slovenië). Adriatische kust, veel eilandjes ook, maar een stuk dichter bij dan Griekenland, en niet schreeuwend duur ook. En het schijnt er práchtig te zijn!!! Lijkt mij plots de ideale vakantiebestemming met een klein kind. Iemand ervaring met Kroatië met de tent?

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 05-04-2010 08:54:51 ]
pi_79959092
Ja, goedemorgen!
Wij zitten ook al te dubben... Maar Ko is natuurlijk een stuk kleiner dan Juul.
Maar Kroatie is hier ook al de revue gepasseerd. Vorig jaar zijn P.'s broer, vriedin en 8 jarige zoon daar naar toe gegaan en het is erg mooi en inderdaad niet duur. Mooi weer ook. Zij waren met hun busje, ik weet niet hoe het Ov. daar is.
Maar volgens mij is het een superbestemming. Een beetje zoals Tjechoslowakije in onze jeugd.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 5 april 2010 @ 08:52:32 #262
105888 renzell
pi_79959104
Goedemorgen Oek!

Ja, Kroatië zou ook zelfs weer met de auto kunnen inderdaad. Maar autorijden met een klein kind vind ik persoonlijk nooit zo'n succes. Tenzij je het echt in etappes doet, maar de hele etappe Duitsland boeit me niet zo, eerlijk gezegd. Maar goed, het is 'maar' 1300 km naar Zagreb, dus op zich wel te doen, al is het flink aanpoten voor S, omdat ik natuurlijk nog steeds m'n rijbewijs niet heb.

Waar zitten jullie aan te denken?
pi_79959149
Auto rijden wordt hem hier ook niet hebben we gister gemerkt of we moeten oordoppen in doen. Onze zoon houdt niet van vastgebonden zitten.
Maar dat vind ik dus lastig met zo'n kleine baby. We willen inderdaad niet te lang in de auto zitten ook omdat we dat zelf niet leuk vinden en een te hete bestemming lijkt me ook niets.
Maar trekken met tent op de rug en baby op de buik/ in de buggy en een berg luiers spreekt me ook niet echt aan.
Dus misschien gewoon een leuke natuurcamping in nl met zwemwater in de buurt.
Maar Kroatie lijkt mij voor julie een superbestemming!
  maandag 5 april 2010 @ 09:06:34 #264
105888 renzell
pi_79959189
Ja, of de eilanden natuurlijk, óók leuk! Eilandhoppen in Nederland, hebben wij ook nog aan zitten denken.
Met Kootje lang in een auto lijkt mij ook niets. Met Juul ook niet trouwens. Hoewel hij 's nachts waarschijnlijk wel gewoon zal slapen. Je kunt altijd nog ergens naartoe vliegen natuurlijk en dáár gewoon op een fijne camping gaan staan, als je zeker(der) wilt zijn van mooi weer.

[ Bericht 4% gewijzigd door renzell op 05-04-2010 23:52:30 ]
  maandag 5 april 2010 @ 09:08:23 #265
105888 renzell
pi_79959199
En wat betreft dat trekken met baby, buggy en berg luiers.... ehm, nee! Juul zouden wij al wel een klein eigen backpackje kunnen geven, dat scheelt. En het feit dat ie op een wc plast, helpt ook wel ja.
pi_79959224
Ja, dat kan ook. Ik zat nog te denken ook aan de trein naar zuid Frankrijk. Maar ik denk dat we ook nog eens de hoogseizoen prijzen totaal ontwend zijn. Dus dat is best schrikken.
Daar zitten jullie nu natuurlijk wel aan vast.
's Nachts rijden is een optie natuurlijk. Als Juul dan lekker doorslaapt.
Hij is bijna jarig, hè? Komen we taart eten!
  maandag 5 april 2010 @ 09:15:02 #267
105888 renzell
pi_79959249
Hi hi, ik PM je net.

Ja, irritant zeg, dat je plots vastzit aan die schoolvakanties. Echt heel! Lekker samen met de rest van Europa op een camping zitten. Blweh! Dat willen we dus zo veel mogelijk ontvluchten.
pi_79959299
quote:
Op maandag 5 april 2010 09:01 schreef oeke het volgende:
Auto rijden wordt hem hier ook niet hebben we gister gemerkt of we moeten oordoppen in doen. Onze zoon houdt niet van vastgebonden zitten.
Maar dat vind ik dus lastig met zo'n kleine baby. We willen inderdaad niet te lang in de auto zitten ook omdat we dat zelf niet leuk vinden en een te hete bestemming lijkt me ook niets.
Maar trekken met tent op de rug en baby op de buik/ in de buggy en een berg luiers spreekt me ook niet echt aan.
Dus misschien gewoon een leuke natuurcamping in nl met zwemwater in de buurt.
ze leggen zich er wel bij neer na een uur of twee :-P
Seb is meestal ook niet blij als hij in de stoel moet maar we hebben nu al drie keer +1000 km met hem gereden en dat gaat super. Hoewel overdag wel beter dan 's nachts, anders raakt hij uit zijn ritme en dan is er niks met hem te beginnen als we daar zijn.

Kroatië moet super zijn, mooie omgeving. Rome in de zomer zou ik persoonlijk niet doen. Maar ik kan zelf nogal slecht tegen die warmte van de stad.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 5 april 2010 @ 09:33:09 #269
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79959416
Renzell, misschien is interrailen iets voor jullie?
Zo ben ik op m'n 16e met m'n beste vriendinnetje heel Italië doorgereisd en dat is ontzettend goed bevallen!

Met de trein heb je het voordeel dat je overal en nergens uit kunt stappen en weer iets nieuws ontdekt. Het nadeel is wel dat je soms even moet puzzelen hoe je ergens komt. Het OV in Italië is trouwens erg betrouwbaar!

Als je naar Italië wilt kun je idd ook prima op Venetië of Milaan vliegen, daar een auto huren en dan op een camping gaan staan, of rondreizen en vanuit het midden/zuiden oid terugvliegen.

In Italië gaan trouwens alle oudere mensen in Juuls wangetjes knijpen en 'bello bambino' tegen 'm roepen, bereid 'm maar vast voor.
A grand adventure has begun.
pi_79959444
Even gewisseld van Iphone naar echte laptop. Toch iets beter.

Dat gebeurt vast Estrys, dat hij het na 2 uur prima vindt. Maar ik heb dus ook geen rijbewijs en dan moet P rijden en die vindt rijden echt heel erg stom en dan krijgen we ruzie en dan Ko erdoor heen krijsen die eerste 2 uur en ik ben bang dat onze vakantie dan al vergald is.

Texel is ook de revue gepasseerd, net als vliegen naar zuid Spanje, en daar een auto huren tot we de prijzen zagen, Ardennen, Veluwe, enz. Het is ook voor het eerst in tijden dat we in de zomer op vakantie gaan dus dat kost wat omschakeling. dat zal voor jou ook gelden, Renzell, of niet?

Renzell, hoe zou je erachter kunnen komen of het ov goed te doen is in Kroatie? Dat zou al een heel stuk schelen, erheen vliegen en dan bussen. Vrienden van ons zijn dit jaar voor de tweede keer geweest en vinden het helemaal geweldig. Het schijnt nog niet zo toeristisch te zijn, alhoewel dat natuurlijk niet lang op zich laat wachten.
pi_79959497
Kroatie is mooi Renzell!
Ik ben er een paar jaar geleden geweest op het eiland Cres. Einf juli en begin augustus. Het was er vreselijk mooi, maar ontzettend warm. Je brandde zo'n beetje letterlijk de tent uit.
Doordat het zo warm was hebben we helaas niet veel steden bekeken (wel vanuit de auto met airco,haha) maar wel veel rondgereden.
Het is er inderdaad niet vreselijk duur, vlees wat duurder, fruit weer niet

Ow en het was er helemaal niet zo toeridyisch, hele rustige camping en ook in de buurt redelijk rustig
pi_79959710
Nou zit ik bijna een vlucht naar Kroatie te boeken. Hoezo beinvloedbaar? Maar een vliegticket voor 2 voor 515 in augustus is natuurlijk niet duur.
Komen jullie dan langs Renzell, als wij daar op een campingje langs de zee zitten?
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 10:04:41 #273
5428 crew  miss_sly
pi_79959781
Ik had daar nog niet over nagedacht, maar sowieso iljkt het me erg leuk om straks als Senna wat groter is met de trein in Europa op vakantie te gaan. Geen idee van de prijzen enzo, maar het lijkt me voor een (iets groter) kind ook een leuke manier van op vakantie gaan. Er is veel te zien in de trein en vanuit de trein en er is in een trein ook veel meer ruimte om te bewegen. Ga ik zeker onthouden voor als Senna wat groter is

Kroatie ben ik zelf nooit geweest, maar het schijnt erg mooi te zijn en leuk voor kinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 5 april 2010 @ 10:32:41 #274
105888 renzell
pi_79960278
Hi hi, wij gaan van 12 juli tot 01 augustus (precies tussen de festivals in ), dus als jullie dan óók gaan; gezellig!

Goed idee Keshet! Ik ga het eens uitzoeken. Ik vermoed echter dat we (veel) duurder zullen uitkomen dan met de auto, wat jammer is, want ik houd erg veel van reizen per trein! En voor een kind is het inderdaad ideaal. Fijner nog, dan busreizen. Vader bij de hand, moeder bij de hand, veel kunnen zien, veel bewegingsvrijheid, interactie met andere mensen... perfect dus.

@Oek, ik ga het wel even uitvogelen, van dat OV in Kroatië.
  maandag 5 april 2010 @ 10:32:50 #275
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_79960281
Egypte in maart is ook niet altijd garantie voor mooi weer... ik ben een keer eind maart geweest en toen heel veel regen gehad. In augustus/september ben ik ook geweest en dat was toen wel goed te doen.

Ik vind het zo jammer dat de Nederlandse eilanden zo duur zijn om naartoe te gaan incl. huur huisje/caravan. Ze zijn zo mooi.

Mijn ouders zijn naar Kroatië geweest en die vonden het erg mooi... maar die hadden geen kleine kinderen bij zich, ik weet niet hoe het is met een klein kind. Mij trekt het zelf (nog) niet eigenlijk.
Make love, not war ☮
  maandag 5 april 2010 @ 10:34:19 #276
105888 renzell
pi_79960300
Dank ook, mrien! Gelukkig kan Julius warmte goed handelen. Maar water in de buurt is dan zéker een must. Ik zou ook niet snel voor de binnenlanden gaan. Lekker van eiland naar eiland, dat lijkt mij het leukst.
  maandag 5 april 2010 @ 10:35:45 #277
105888 renzell
pi_79960327
Waarom trekt het je niet Diaan, Kroatië?

En ja, jammer inderdaad, dat de eilanden hier zo duur zijn. Want het zijn de mooiste stukjes Nederland, vind ik! Kamperen maakt het wel weer een stuk goedkoper natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 05-04-2010 10:41:48 ]
  maandag 5 april 2010 @ 10:39:04 #278
105888 renzell
pi_79960376
Oeke, Ryan Air vliegt trouwens vaak erg goedkoop vanaf Eindhoven (oa naar Portugal, Spanje en Italië) en Wizzair belachelijk goedkoop naar Boekarest, Skopje, Sofia, Praag ed. Mocht je nog goedkope vluchten zoeken... Zagreb zat er helaas niet bij.
pi_79960437
Renzzzz, zat net even te googelen, want het enthousiasme is weer opgelaaid door dit topic.
Kwam ik op de wiki van Kroatie tegen dat het busvervoer erg goed is. je schijnt overal te kunnen komen. Verder zat ik al even vliegtickets te bekoekeloeren en Istrie trok me dan het meest, lekker warm, 26 graden gemiddelde temperatuur en 10 zon uren per dag.
Er schijnt zelf een veerboot naar Venetie te zijn. En naar in de buurt liggende eilanden.
Wij zouden dan gaan voor 1 camping aan zee.
Maar vind het moeilijk een leuke camping te vinden zonder grote auto's, entertainment en zwembaden.
Ze zien er allemaal zo eh... Je begrijpt wel wat ik bedoel....
En dat is trouwens ook de periode waar wij aan zitten te denken, dus het zou nog kunnen ook!
pi_79960462
Je moet niet op Zagreb proberen, maar op Split of Pula! Dan zit je al bijna op het strand!
  maandag 5 april 2010 @ 10:45:22 #281
114177 Diaan73
pi_79960511
Moeilijk te zeggen, misschien wel onbekend maakt onbemind... ik weet het niet zo goed eigenlijk.
Gevoelsmatig is dat. Ik ben zelf ook niet zo van het rondtrekken.. ik vind het het fijnst om gewoon op 1 plek te zitten en van daaruit dingen te gaan doen. Misschien komt het ook wel omdat Twan een hekel heeft aan in de auto zitten, hij gaat het liefst in Nederland op een uur rijden op vakantie. Daarbij heb ik echt een hekel aan in- en uitpakken.

Mn ex is vorig jaar naar zo'n superdeluxe all-in hotel in Bulgarije geweest met 3 kinderen en zijn het terrein niet af geweest, verschrikkelijk lijkt me dat.

Kamperen is bij ons: caravan of tent huren... wij hebben zelf geen tent oid.
Make love, not war ☮
  maandag 5 april 2010 @ 10:45:51 #282
105888 renzell
pi_79960520
Split is helemaal duur! Pula nog niet geprobeerd. Hmmm, toch nog eens checken. Alleen moeten wij voor Juul een extra ticket kopen, dat maakt het irritant duur!
pi_79960552
Ja, Split is duur, maar Pula, bij D-reizen, is goed te doen. Misschien alleen niet in die specifieke periode. En shit, ja, voor Juul moet je nog eens de volle mep betalen of niet?
Ko mag nog lekker graties!
  maandag 5 april 2010 @ 10:50:15 #284
114177 Diaan73
pi_79960598
Je moet even in de gaten houden hoe het zit met de muggen... Een paar jaar geleden zijn wij naar Italië geweest, aan de Venetiaanse kust (Caorle)/Adriatische Zee en daar kwamen rond 18:00 uur de muggen, elke avond moest je je helemaal inspuiten en alles afsluiten. Heel irritant vonden we dat.
Make love, not war ☮
  maandag 5 april 2010 @ 11:08:39 #285
100412 mefke79
komt goed!
pi_79960953
wij hebben hier het perfecte compromis bereikt. Wel kamperen, niet met de tent maar we huren een stacaravan. En dan wel naar Zuid-Frankrijk (want ik wil dus echt persé zon) maar wel dicht bij de snelweg. Moet te doen zijn, maar ik moet zeggen dat we dan ook een auto met airco hebben en beide een rijbewijs.

Menorca schijnt trouwens een buggyparadijs te zijn, misschien is dat nog een tip? En mij viel vorige week op Tenerife op dat het daar ook heel buggy vriendelijk was. En ook daar vliegen meerdere budgetmaatschapijen naar toe (soms wel vanaf Weeze of Dusseldorf).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79961498
quote:
Op maandag 5 april 2010 10:50 schreef Diaan73 het volgende:
Je moet even in de gaten houden hoe het zit met de muggen... Een paar jaar geleden zijn wij naar Italië geweest, aan de Venetiaanse kust (Caorle)/Adriatische Zee en daar kwamen rond 18:00 uur de muggen, elke avond moest je je helemaal inspuiten en alles afsluiten. Heel irritant vonden we dat.
Welke camping zat je Diaan?? Wij gaan ook naar Caorle
nog tips??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 5 april 2010 @ 11:37:26 #287
114177 Diaan73
pi_79961653
Wij zaten op de camping Porto Felice, erg mooie camping trouwens. Even denken, het is alweer ruim 6 jaar geleden. Wij zijn vanuit de camping wel een dagje naar Venetië gegaan en mn oom en tante die in de buurt op de camping stonden. Verder niet zo heel veel gedaan, we waren met nog een stel waarvan de vrouw zwanger was en mn ex en zij wilden niet zoveel doen, dus veel op de camping rondgehangen, Twan was toen ook nog maar 1,5 jaar en sliep nog overdag. Venetië trouwens niet met een buggy doen, maar met draagdoek. Ik werd er gek met de buggy.

Naar welke camping gaan jullie?
Make love, not war ☮
pi_79961741
Wij gaan naar Pra Delle Torri. Ben je nog in die dierentuin geweest?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 5 april 2010 @ 11:46:35 #289
114177 Diaan73
pi_79961916
Mooie camping Nee, volgens mij niet.... ik wist niet eens dat er een dierentuin in de buurt was.

Maar dus wel muggenspul meenemen hè??
Make love, not war ☮
pi_79962783
Ook in mei?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 5 april 2010 @ 15:17:10 #291
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79968237
Ik raad Slovenie/Kroatie aan, maar ik ben zelf erg weg van Slowakije... Niet veel water, maar heel goed te doen met openbaar vervoer (heb het zelf met trein gedaan met mijn toen 16 jarige broertje), en veel verschillende activiteiten te ondernemen.

Ik doe even wat foto's van hoogtepunten:

Ontzettend veel kastelen, zoals UNESCO's Spisske Pohrady

De Hoge Tatra's, goed te bereiken met de trein, en lekker wandelen.

Bratislava, klein maar fijn:

Ok, het eten valt er vies tegen, maar het is wel heel goedkoop (weet niet met de euro nu)... En heul weinig toeristen (Kroatie en Slovenie daarentegen is erg druk in het hoogseizoen). En veel zigeuners, avonturen ed. Erg vriendelijke mensen! Wij hadden het toen gecombineerd met Hongarije, maar dat viel wat tegen. Ook is een dagtrip naar Wenen vanuit Bratislava goed te doen, slechts een uurtje met de trein en retourtje is 8 euro geloof ik.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  maandag 5 april 2010 @ 22:36:27 #292
105888 renzell
pi_79985012
Oeh, ziet er prachtig uit Basboussa! Maar water is bij ons toch wel écht een must, zeker met die kleine.

Maar de kogel is door de kerk. Het wordt Slovenië en Kroatië! Slovenië, omdat wij zelf heel graag Ljubljana willen zien, Kroatië voor zijn eindeloze kust met prachtige eilandjes. Drie weken gaan we, en tóch met de auto (voornamelijk vanwege het bizar grote prijsverschil met trein en vliegtuig, want onze voorkeur gaat er niet naar uit).
Plus een klein tentje en 2 gasbranders. Kamperen met Juul. Lekker basic. Ben benieuwd. Zin in!!!

Maar eerst nog Vlieland en Terschelling deze lente. Ook fijn!
  maandag 5 april 2010 @ 23:00:56 #293
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79986330
Vanuit Slovenie is Venetie goed te doen, al kan het daar vreselijk druk zijn in de zomer, maar wel bijzonder, als je er zin in hebt

Veel water ook

Ennuh, ga bij Slovenie niet aan de kust kamperen, veels te veel campings op een klein stukkie grond. Kroatie is dan veel leuker en fijner (en goedkoper). In Slovenie is camping Kamne (net na de Karawanken tunnel, fijne campinghouder met woestijnobsessie, en dan woon je in zo'n mooie omgeving) aan te raden. Kamperen rond bled zit gauw vol, en veel caravans en niet hele leuke campings. In Ljubljana zat ook een fijne camping waar de bus naar het centrum voor de deur stopt, maar daar kan ik de naam niet van vinden.

In Kroatie kun je (buiten Istrie) overal langs de kust wel kamperen, maar groot verschil in faciliteiten ed. Van heel basic en beetje vies, maar wel direct aan hetwater tot heel luxe en massaal en rein... Istrie vond ik niet zo bijzonder, vooral erg toeristisch, maar verder was het er heerlijk. Zalige gelato's....

Het is ons niet gelukt, maar wij wilden nog heel graag naar Mostar, het weer was bagger... Misschien wel wat voor jullie? Lijkt me ontzettend mooi/indrukwekkend, en niet ver van de kroatische kust
  maandag 5 april 2010 @ 23:08:46 #294
105888 renzell
pi_79986705
Dank je wel voor de fijne tips Basboussa!

Venetië meepikken is natuurlijk ook niet vervelend als je toch bezig bent. Goed idee!

Slovenië gaan we vooral doen voor Ljubljana. 'On the way', zullen we maar zeggen. Maar ik ga die camping die jij noemt wel even checken.

Mostar ken ik niet. Nog niet ingelezen, merk ik al weer. Ik ga eens lekker googlen en mezelf er op verkneukelen.

Doos die ik ben. Dat ik dat dan al 3 maanden van tevoren ga zitten doen.
  maandag 5 april 2010 @ 23:23:05 #295
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_79987461
quote:
Op maandag 5 april 2010 23:08 schreef renzell het volgende:

Doos die ik ben. Dat ik dat dan al 3 maanden van tevoren ga zitten doen.

Ik ben nog veel erger, ik plan iedereens vakantie Niet eens die van mij zelf alleen (en als het puntje bij paaltje komt, doe ik het toch anders )

Over Ljubljana, wel mooie stad, maar je hebt het in een dag echt wel gezien. Zaterdag is een fijne dag, want marktdag, lekker espresso drinken en honing kopen van een lokale imker/ster. Ik vond de vallei van de camping Kamne echt super, je kan vanaf de camping langs de rivier naar hele kleine pittoreske dorpjes lopen. En ontbijten met uitzicht op de bergen, dat heb je zo mooi niet in Kroatie. Mooi zijn trouwens de bijenplaten ofzo in die vallei. Ik vond het een hoogtepunt van de trip! En de man heeft het nog vaak over die lokatie. De camping is heel aardig, maar wat klein (met zwembadje), maar het uitzicht! Ik word heppie van bergen, dus ben ietsje biased:

Uitzicht van camping Kamne

bijenkorf platen uit dorpjes uit de omgeving:

En dan Mostar, Bosnie
  maandag 5 april 2010 @ 23:33:53 #296
105888 renzell
pi_79988021
Ah, Bosnië. Mooi! Net de witte stad Minas Tirith uit Lord of the Rings. Prachtig!

Ik plan ook graag een ieders vakantie. Voorpret hebben voor iemand anders, zó erg is het al met mij gesteld.
  maandag 5 april 2010 @ 23:35:33 #297
105888 renzell
pi_79988104
Dat uitzicht is inderdaad fantastisch trouwens!

Die camping Kamne kan een goede tussenstop zijn trouwens, op weg naar Kroatië! Ga ik gewoon proberen. Dat ie klein is, vind ik alleen maar fijner dan zo heel groot en druk.

[ Bericht 40% gewijzigd door renzell op 05-04-2010 23:41:36 ]
  dinsdag 6 april 2010 @ 10:04:38 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79995107
Wij gaan dit jaar niet ... maar vorig jaar zijn we in Frankrijk geweest, een huisje gehuurd (Gites de France) - erg leuk. De meiden vonden het ook geweldig en het was ook dichtbij waar mijn zus woont.
Speelgoed aanwezig, een speeltoestel in de tuin, een soort moestuintje achter het huisje waar je zelf aardbeien mocht plukken, we kregen regelmatig een mandje met kersen, zó van de boom, én een mandje verse eieren van de kippen van de eigenares.
Erg aardige vrouw... kwam zelfs muggenstick brengen, pleisters en andere dingen die handig zouden kunnen zijn.
En bij het afscheid kregen we twee flessen wijn, een droge Franse worst en een paar potjes met 'paté' ... zo lief! (en lekker!)

Dat gaan we ook zeker nog een keer doen, zelfs met baby hoor, geen probleem. Alleen dit jaar nog ff niet, we gaan al een familieweekend weg en al met al wordt het dan gewoon te duur ...
  Moderator dinsdag 6 april 2010 @ 10:18:08 #299
45833 crew  Fogel
pi_79995397
Deze zomer gaat het Zweden worden, we waren vorige week een paar dagen in Östersund en de kinderen vonden dat zo leuk dat ze vroegen of we daar in de zomer weer heen konden ipv Oslo (en dat terwijl ze zich al sinds vorige zomer verheugen om weer terug naar Tusenfryd te gaan - een pretpark).
Een unaniem besluit maakt plannen makkelijk
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_79996006
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:18 schreef Fogel het volgende:
Deze zomer gaat het Zweden worden, we waren vorige week een paar dagen in Östersund en de kinderen vonden dat zo leuk dat ze vroegen of we daar in de zomer weer heen konden ipv Oslo (en dat terwijl ze zich al sinds vorige zomer verheugen om weer terug naar Tusenfryd te gaan - een pretpark).
Een unaniem besluit maakt plannen makkelijk
Weet niet waar Östersund is, maar ik kan je omgevind Vimmerby-Mariannelund in Småland erg aanraden met kinderen. Er is daar een soort amusementspark rondom de verhalen van Astrid Lindgren, en daar zijn ook de films van Bullerbyn en Emil opgenomen, je kan dus naar die echte huisjes toe. Verder is er een leuke camping bij een meer in Mariannelund, zo´n 15 km van Vimmerby. Helaas overgenomen door een stel ik-vertrek Hollanders die niet eens Zweeds spreken (ik haat dat zo, Hollandse campings in het buitenland) maargoed, de camping zelf is leuk verder. Zou er zo zelf weer heengaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')