abonnement Unibet Coolblue
pi_75645788
ik denk dat ik heel topic 40 gemist heb...
pi_75648161
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:17 schreef warpozio het volgende:
ik denk dat ik heel topic 40 gemist heb...
samenvatting: Paul was steengoed.
pi_75656405
Rubber Soul voor The Beatles: Rock Band is ook weer leuk. Tot nu toe alleen nog maar Guitar (hard) gespeeld, en het is allemaal wel vrij makkelijk. What Goes On, however, is wel aardig moeilijk met dat random getokkel van George. Zometeen maar even Bass proberen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:06:54 #154
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75656452
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:05 schreef psychedelicate het volgende:
Rubber Soul voor The Beatles: Rock Band is ook weer leuk. Tot nu toe alleen nog maar Guitar (hard) gespeeld, en het is allemaal wel vrij makkelijk. What Goes On, however, is wel aardig moeilijk met dat random getokkel van George. Zometeen maar even Bass proberen.
Jij noemt hard gemakkelijk? Ik ben nog niet voorbij easy geraakt
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75656755
Ik heb het op Medium geleerd met Guitar Hero (die ik expres 2 maanden voor TB:RB heb gekocht als oefening). Easy en Medium zijn ZO saai, bij Hard en Expert heb je tenminste het gevoel dat je echt de noten speelt.

Probeer eens Bass op Medium of Hard voor de combinaties en bewegingen, zo heb ik het ook een beetje geleerd.
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:17:13 #156
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75656810
Mja, ik speel het gewoon occasioneel voor de fun. Ik haal nu altijd +95% en als ik medium doe faal ik en heb geen zin om meerdere keren te proberen

Ik vind het iig niet saai op easy.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:21:49 #157
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75656975
Ik speel het ook af en toe voor de fun.
Medium vind ik erg goed te doen (allemaal rond de 95%), alleen hard lukt het me niet altijd om 5 sterren te halen.
  Redactie Games dinsdag 15 december 2009 @ 17:35:38 #158
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_75657542
Ik speel elke dag The Beatles Rock Band, addict .

Bijna alle liedjes nu op 5 sterren op guitar en drum op expert. Vele ook op Gold star (6 sterren) maar das nog niet voor alles
.....Kennedy
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:36:02 #159
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75657557
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75659285
Zo, nieuw respect voor de bass op Rubber Soul. The Word heeft een werkelijk fantastische bassline, kom ik nu pas achter.

Net Rubber Soul op Expert Bass gespeeld.
pi_75660560
Ik wil ook Beatles spelen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  Redactie Games dinsdag 15 december 2009 @ 19:05:26 #162
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_75660762
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:00 schreef Quir het volgende:
Ik wil ook Beatles spelen.
Dan doe je dat!
.....Kennedy
pi_75660787
Ik vond 'What Goes On' altijd zo'n matig nummertje, en nu vind ik 'm best leuk.

De dreamscapes van 'Norwegian Wood' en 'In My Life' zijn trouwens prachtig.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_75660893
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:05 schreef Wessiej het volgende:

[..]

Dan doe je dat!
Was 't maar zo'n feest, ik heb dat spel niet.
En het ligt ook niet in mijn macht hem te kopen op dit moment.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  dinsdag 15 december 2009 @ 19:12:00 #165
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75660995
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:06 schreef nomar83 het volgende:
Ik vond 'What Goes On' altijd zo'n matig nummertje, en nu vind ik 'm best leuk.

De dreamscapes van 'Norwegian Wood' en 'In My Life' zijn trouwens prachtig.
Misschien toch maar een keer downloaden
pi_75662027
Ik heb net een plaat gekocht van Bob Marley and the Wailers, dus ik kom even melden dat ik niet langer meer een Beatlesfan ben
  dinsdag 15 december 2009 @ 19:36:51 #167
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75662061
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:36 schreef blckbb het volgende:
Ik heb net een plaat gekocht van Bob Marley and the Wailers, dus ik kom even melden dat ik niet langer meer een Beatlesfan ben
Maar ik zit ondertussen nog altijd op je reactie te wachten
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 15 december 2009 @ 19:40:42 #168
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_75662225
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:36 schreef blckbb het volgende:
Ik heb net een plaat gekocht van Bob Marley and the Wailers, dus ik kom even melden dat ik niet langer meer een Beatlesfan ben
Bob Marley draai je alleen als het kwik naar 30 graden is gestegen.
Heiden!
pi_75662333
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:59 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Niet te vergelijken, je moet het in de tijdsperiode zien. En ik verwacht helemaal niets van McCartney. Hij heeft ons (de fans) in de afgelopen 50 jaar alles gegeven wat hij kon geven, zelfs meer. En ik ben op een gepaste wijze dankbaar dat hij dat nog steeds doet.
Van McCartney valt denk ik ook niet veel meer te verwachten, alleen te hopen dat hij nog een paar jaar door blijft gaan. Hij is immers al best oud
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:04 schreef Archipel het volgende:

[..]

Ik vind McCartney zowel als persoon als als muzikant vele malen interessanter; twee dingen die elkaar vermoedelijk versterken. Ik heb me altijd geërgerd aan dat gedweep met Lennon's persoonlijkheid, dat overdreven vrede-activisme en die irritante Yoko. Komt bij dat ik helemaal niets heb met het solowerk van Lennon - en dan druk ik me nog zacht uit. McCartney daarentegen heeft een paar prachtplaten afgeleverd en komt voor mij gevoelsmatig veel sympathieker over.
Hij is qua persoon zeker niet interessanter, integendeel, juist omdat hij al die jaren redelijk normaal is gebleven (oké, als één van de meest invloedrijke en bekendste personen van de wereld is het logisch dat je qua gedrag wat arroganter wordt)

Juist John Lennon was interessant qua persoon. Hij was in mijn ogen een vreemde vogel, een man die zei en deed wat hij wilde ook al kreeg hij veel kritiek van buitenaf, maar stiekem ook veel respect.

Paul komt dan ook wat sympathieker over, omdat hij al die 50 jaar bij zijn fans is gebleven, en zoals Aisumasen al verwoordde dat hij zijn fans alles heeft gegeven. John heeft solo gezien amper getoured en was ook naar zijn fans niet erg open. Laat staan dat hij veel in het openbaar verscheen (op de bed-ins, sit-ins, en weetikveel wat voor protestacties hij nog meer deed ! )
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:07 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Het zal in ieder geval een niet zo'n fijne kijk-ervaring worden. Zet dan "Good Evening New York City" op .
Voor mij wel hoor, kwaliteit van het beeld maakt mij niet zoveel uit. Dat is ook vooral te wijten aan het ''ik-ben-er-geweest'' gehalte
pi_75662349
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:36 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Maar ik zit ondertussen nog altijd op je reactie te wachten
Mee bezig !
pi_75662362
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:40 schreef Blinker het volgende:

[..]

Bob Marley draai je alleen als het kwik naar 30 graden is gestegen.
Heiden!
Aii en het is winter
pi_75662612
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:19 schreef Archipel het volgende:

[..]

Interessant... Ik weet het niet, het is meer het fascinerende gegeven dat vier betrekkelijk normale jongens uit Liverpool zo groot zijn geworden, zowel qua bekendheid als qua muzikale prestaties. Jongens die bij je in de straat zouden kunnen wonen die zoveel invloed op de (pop)geschiedenis hebben uitgeoefend door muziek te maken. McCartney lijkt dichterbij die persoon gebleven te zijn (of er zijn teruggekomen). En daarnaast is het wel bijzonder om te volgen wat hij nu nog allemaal neer weet te zetten terwijl hij niets meer zou hoeven doen of bewijzen.
Hoe kan jij dat bepalen? Ken je hem persoonlijk?
Nee maar Paul is zeker de actiefste Beatle van na de break-up, van het begin van 1970 blijven touren en muziek blijven maken en daar geen enkel moment mee gestopt, daar bewonder ik hem heel erg om. Zeker op deze leeftijd en dan toch nog een album in 2008 en 2007, en uiteraard het volop touren van de afgelopen jaren.

John leefde in zijn enigste solojaren redelijk teruggetrokken, zeker zoals we weten tussen 1975 en 1980, daarom is hij ook veel legendarischer qua persoon en muziek dan Paul.
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:19 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer wel een goed nummer. Maar ik vind het gewoon jammer dat ze samen op 1 album staan, ook al is dat het concept. Het hadden gewoon twee aparte albums moeten zijn => Meer Lennon nummers voor de liefhebber en meer Ono nummers voor de liefhebber.

Noem het heiligschennis (ik doe het zelf ook) maar ik luister enkel de Lennon nummers van het album en dat klinkt alsnog fantastisch.
Het is zoals John het wilde, dus ook zo gegaan. Bovendien; budget budget budget. Anders had hij maar 2 halve dubbel-lp's in die tijd uit moeten geven
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:21 schreef Aisumasen het volgende:
Ik vind juist Lennon ook sympathiek overkomen, inclusief z'n nukken, cynisme en andere menselijke trekjes. En dan vooral vanaf 1974. Muzikaal gezien heeft hij wat mij betreft geen enkele steek laten vallen, elk album is goud. "Walls & Bridges" is sowieso m'n favoriete Beatles solo-album. Ik bedacht laatst dat hij constante absolute muzikale pieken had: 1964, 1970, 1974 en 1980, ongeveer om de 5 jaar dus.

McCartney bewonder ik ten zeerste sinds de laatste jaren. En zeker sinds ik van dichtbij heb meegemaakt hoe sympathiek hij met zijn fans omgaat.
Muzikaal ben ik het met je eens, over John Lennon in het algemeen niet. Hij was wel een heel bijzonder persoon maar niet dergelijk sympathiek naar zijn fans. Althans, heb ik de indruk van, en ik bewonder hem nog steeds heel erg om zijn persoon en muziek, maar het is gewoon zonde dat hij amper heeft opgetreden in de jaren waarin hij nog solo mocht leven
  dinsdag 15 december 2009 @ 19:53:22 #173
159761 Arn0
Abbey Road
pi_75662799
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:49 schreef blckbb het volgende:
Het is zoals John het wilde, dus ook zo gegaan. Bovendien; budget budget budget. Anders had hij maar 2 halve dubbel-lp's in die tijd uit moeten geven
Ik geloof er niets van dat het een duo-album is vanwege financiële redenen En Yoko had wel wat invloed op hem, dus het idee voor een duo-album zou even goed van haar kunnen zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_75663057
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:21 schreef Archipel het volgende:

[..]

Ik kan er ook niks aan doen, z'n albums weten me gewoon niet te grijpen. Iets wat een aantal McCartney albums wel doen. Ook het altijd zo veel geroemde Plastic Ono Band kom ik nog geen luisterbeurt doorheen.
Dat kan ik me niet voorstellen, Plastic Ono Band is echt een geweldig album

En wat arn0 zei over dat ''Imagine'' overrated is, ben ik het absoluut niet mee eens. Het nummer Imagine is overrated, in principe een mooi nummer met een mooie boodschap, maar 's werelds mooiste nummer is het zeker niet
quote:
Op maandag 14 december 2009 01:09 schreef Aisumasen het volgende:
Na jarenlang getrouwtrek is het ze dan toch gelukt: Paul McCartney heeft vanavond opgetreden tijdens de X-Factor UK finale:



De keuze van de songs is weer beroerd . En oef...z'n stem. Maar de "magic piano" uit de vorige tournees is wel weer terug . Waarschijnlijk voor even, want zijn nieuwe vleugel is gewoon mee op tournee.
Die piano mistte ik ook afgelopen woensdag, geeft toch een bepaald McCartney-achtige sfeer mee bij een concert, jammer dat hij hem niet gebruikt heeft
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:57 schreef Arn0 het volgende:
Belachelijk dat Sir (!) Paul McCartney meedoet aan zoiets idioots Verder lijkt me de keuze van Drive My Car niet geheel toevallig.
Omdat het Paul is ga ik maar vanuit dat hij het voor zijn fans en voor Engeland doet
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Het scheelt vaak van optreden tot optreden, en dit lag echt aan de dag. Eén van de redenen dat hij geen monster-tournees meer doet. In 2005 begon het hem op te breken na zo'n 50 optredens in 2 maanden. Zijn stem klinkt sindsdien weer stukken beter, en er zijn genoeg soundboard-opnames om dat te kunnen horen. En op sommige dagen is het weer wat minder. Hij moest in Arnhem de eerste nummers ook even warmdraaien, zoals elke zanger. Tussen 1989 en 1993 vond ik 'em pas slecht bij stem. Live vaak schor en zelfs vals. Dat was 10 jaar later wel anders!
Zijn stem heeft, zoals jij enkele topics geleden zei, nog steeds heel mooi. De scheurtjes van de afgelopen 50 jaar hoor je er nog in, en inderdaad moest hij tijdens Magical Mystery Tour (bij het refrein had ik even een ''oei '' moment) en Drive My Car opwarmen, maar de rest van het concert vond ik hem echt opvallend goed klinken

Bovendien vind ik zijn stem bij het Unplugged album van 1991 best goed
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:43 schreef Aisumasen het volgende:
Ik sluit mij aan bij PimD, ik vind bijna alle live-performances rondom 1990 vreselijk. De bandleden, de arrangementen, de geluiden uit de keyboards, de complete suffe uitstraling. Paul McCartney anno 2009 is gewoon rock-act nummer 1.
Tokio Hotel?
quote:
Op maandag 14 december 2009 18:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

De geluiden uit de keyboards zijn niet anders dan nu. Suffe uitstraling? Het zijn geen clean-cuts met gangbare haardrachten zoals nu. Het waren toen gewoon degelijke muzikanten. Ik heb ze live aan het werk gezien en het 'swong'.
Hoewel een saxofoon solo bij Lady Madonna uit het keyboard getoverd moet worden.. Dat vind ik dan weer best jammer
pi_75663093
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:53 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van dat het een duo-album is vanwege financiële redenen En Yoko had wel wat invloed op hem, dus het idee voor een duo-album zou even goed van haar kunnen zijn.
Ik heb het meer over het probleem dat je 2 half-lege LP's zou krijgen als je het album op zou gaan splitsen (even in de visie van die tijd kijkende, 2 CD's kunnen tegenwoordig makkelijk)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')