abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 september 2010 @ 09:20:49 #126
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_86592873
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 22:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik ga dinsdag 19 okt t/m zaterdag 23 okt naar Praag :) Nog twee vragen: 42euro voor een retour met de taxi is dat duur? Van het vliegveld naar hotel en weer terug. En mijn vriendin had het over een concentratiekamp wat je kan bezoek wat daar in de omgeving ligt (wel een stuk rijden) en of je dat kan boeken via internet (en is dat goedkoper dan het ter plekke boeken).
Nee, dat valt mee voor een taxi. Het is ongeveer 15-20 euro voor een enkeltje naar t vliegveld vanaf t centrum. Het concentratiekamp wat je bedoelt is Terezin, 60 km ten noorden van Praag. Beetje googlen doet wonderen ;)
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_86593850
iik ben van plan om voor in de herfstvakantie een stedentrip praag te boeken

het Admiral Botel was me opgevallen
heeft iemand ervaring met dat botel? ligt het centraal en is het een beetje schoon/clean botel?
of raden jullie miss andere h(b)otels aan?

en hoelange stedentrip zouden jullie maken in praag?

Ik heb de tijd voor 8 dagen.. maar is dat teveel voor praag of is er genoeg te zien/doen?
  zondag 19 september 2010 @ 10:58:14 #128
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86594145
De ligging is zo te zien niet heel gunstig, maar ook niet heel ongunstig. Je zit aan de "verkeerde" oever t.o.v. het centrum, maar er zijn wel tram- en metrohaltes vlakbij.

Verder geen ervaring met het h/botel in kwestie...

8 dagen is zeker voldoende om de stad (en de omgeving als je wilt) uitgebreid te verkennen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 19 september 2010 @ 10:58:48 #129
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_86594154
8 dagen vind ik persoonlijk te lang. Ik zou een midweek gaan, tenzij je buiten Praag nog dingen wilt ondernemen. Op Bohemia Travel vindt je ook appartementen en hotels die je in combiantie met vlucht kan boeken. Mn vriendin en ik waren 200 euro pp kwijt voor 5 dagen een 6 pers. app. in hartje Praag (100m van Karelsbrug) incl. vlucht. Dit wel in het laagseizoen.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
  zondag 19 september 2010 @ 11:07:28 #130
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_86594319
Als je trouwens beschikt over een auto zou je de eerste en laatste dag van de acht ook gewoon kunnen inzetten voor een road trip :P. Praag is vanuit Nederland prima te rijden. Maar goed, ik snap best dat er mensen zijn die liever vliegen :s).
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_87265170
tvp
Op Woensdag 8 september 2010 21:40 schreef trolololo het volgende:
Lurk_Kloon = Gewaardeerd user
pi_87268720
quote:
Op zondag 19 september 2010 11:07 schreef JDude het volgende:
Als je trouwens beschikt over een auto zou je de eerste en laatste dag van de acht ook gewoon kunnen inzetten voor een road trip :P. Praag is vanuit Nederland prima te rijden. Maar goed, ik snap best dat er mensen zijn die liever vliegen :s).
Ik was in vijf dagen evenveel in Praag kwijt als voor het hotel en vlucht. Beiden ongeveer 120 euro voor maandag - vrijdag. Het is mij prima bevallen, het eten is bij het ene restaurant wel stukken beter voor het zelfde geld dan bij een ander, vind dat lastig te beoordelen. Het bier was vaak erg goedkoop en personeel redelijk vriendelijk voor een erg toeristisch oord :).

We hadden zelf een zeer onduidelijke ANWB-kaart bij ons waardoor we meerdere malen verdwaalde. Dit is niet erg fijn dat veel straten er niet of verkeerd opstaan. Mijn CC werkte ook niet overal, dit was soms erg vervelend :(.
pi_87271857
quote:
Op zondag 19 september 2010 10:58 schreef Stuurloos het volgende:
8 dagen vind ik persoonlijk te lang. Ik zou een midweek gaan, tenzij je buiten Praag nog dingen wilt ondernemen. Op Bohemia Travel vindt je ook appartementen en hotels die je in combiantie met vlucht kan boeken. Mn vriendin en ik waren 200 euro pp kwijt voor 5 dagen een 6 pers. app. in hartje Praag (100m van Karelsbrug) incl. vlucht. Dit wel in het laagseizoen.
ik heb ook 2x via Bohemia geboekt en dan in combinatie met appartement. de appartementen zijn lekker ruim, liggen erg centraal (vooral die aan de Liliova zijn top) en in veel gevallen gunstiger geprijsd dan een hotel. _O_ (hun website is trouwens Bohemia.nl ipv Bohemiatravel.nl)
pi_87271958
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:48 schreef pieter_R het volgende:

[..]

Daar wil ik club Karlovy Lázne graag aan toevoegen! Deze club bestaat uit 5 verdiepingen waarbij elke verdieping een eigen muziekstyle heeft. Voor de rest zijn er ook op bijna iedere verdieping lounge-gedeeltes waar je ook gewoon zittend kunt chillen. _O_
karlovy lazne is voor een paar keer wel leuk waarbij het vooral in die classicszaal gezellig is. de overige verdiepingen vallen me altijd erg tegen qua sfeer.
in de zomer is het er wel vaak té druk en ze hebben hele slechte (of geen) airco want de temperatuur is soms niet meer te harden daar

geef mij maar Club Mecca (goeie muziek, relaxed publiek en mooie meiden) of Zlaty Strom (leuk publiek, stripgedeelte en qua muziek ook top)
pi_87296730
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:33 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ik was in vijf dagen evenveel in Praag kwijt als voor het hotel en vlucht. Beiden ongeveer 120 euro voor maandag - vrijdag. Het is mij prima bevallen, het eten is bij het ene restaurant wel stukken beter voor het zelfde geld dan bij een ander, vind dat lastig te beoordelen. Het bier was vaak erg goedkoop en personeel redelijk vriendelijk voor een erg toeristisch oord :).

We hadden zelf een zeer onduidelijke ANWB-kaart bij ons waardoor we meerdere malen verdwaalde. Dit is niet erg fijn dat veel straten er niet of verkeerd opstaan. Mijn CC werkte ook niet overal, dit was soms erg vervelend :(.
120euro dat is niet veel :D En kan je daar goed/ fatsoenelijk van eten (lunch/ dinner) ?

Iemand nog tips voor leuke restaurants? Ik ben een vlees eter :P
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:34:45 #136
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_87305799
In winkelcentra zitten op de bovenverdieping vaak een aantal goedkope restaurants (soort food centers). Je kunt daar meestal wel redelijk eten; gemakkelijk als je redelijk snel en voordelig wilt eten.
It's not a lie, if you believe
  donderdag 7 oktober 2010 @ 23:36:50 #137
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_87308476
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:45 schreef warezguy05 het volgende:

[..]

ik heb ook 2x via Bohemia geboekt en dan in combinatie met appartement. de appartementen zijn lekker ruim, liggen erg centraal (vooral die aan de Liliova zijn top) en in veel gevallen gunstiger geprijsd dan een hotel. _O_ (hun website is trouwens Bohemia.nl ipv Bohemiatravel.nl)
Lilova heb ik ook gezeten.. perfecte lokatie! :D
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_87358201
Het is nu alweer 4 maanden geleden dat ik weer naar Nederland verhuisd ben vanuit Praag. Ik heb hier alles lekker op de rails maar mis de stad wel. Zoals vandaag bijvoorbeeld. lekker weer, perfect voor een mooie stadswandeling met een lekker biertje in de biertuin.

Ik ben weer mensen aan het mobiliseren om begin februari een weekendje te gaan. Kroegentochtje, Ijshockeywedstrijdje, vrienden van me de stad laten zien (twee zijn er nog nooit geweest). Ik heb er helemaal zin in.
^ To je nesmysl ^
pi_87403119
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

120euro dat is niet veel :D En kan je daar goed/ fatsoenelijk van eten (lunch/ dinner) ?

Iemand nog tips voor leuke restaurants? Ik ben een vlees eter :P
120 euro totaal dus vlucht en hotel (waren met zijn tweeen). Maar ontbijt was niet bijzonder, maar was wel oke. Diner en lunch at ik in de stad, vind het veel leuker om overal is te eten.
pi_87433633
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

120euro dat is niet veel :D En kan je daar goed/ fatsoenelijk van eten (lunch/ dinner) ?

Iemand nog tips voor leuke restaurants? Ik ben een vlees eter :P
Olympia is lekker eten (en drinken, Urquell restaurant) voor weinig geld: www.kolkovna.cz. Naast Olympia zit Stara Praha, ook prima. Beide aan de burcht kant van de rivier bij Legii Most (brug). De straat heet Vitezna.

Cowboys is goed te doen, ziet er chique uit maar hele schappelijke prijzen. Zit in de straat omhoog van de karelsbrug naar de burcht. De straat heet Nerudova.
Vlakbij Cowboys zit ook U Sedmi Svabu in een zijstraatje (let op bord van een ridderfiguur). Dat is een leuk donder kroegje met middeleeuwse inrichting. Ideaal om even te stoppen onderweg naar de burcht. Je kan hier trouwens ook eten (zoals in vrijwel elke kroeg in Tsjechië).

Voor lekker veel vlees (en iets iets hogere prijs dan in Praag normaal is) kan je naar Ambiente. Er zijn er twee van in het centrum. Eentje zit in het Slovansky Dum winkelcentrum bij de bioscoop (Na Prikope) en de andere aan het Jozef Kafky pleintje achter het Old Town Square.

Wil je eten en (veel) drinken dan moet je naar The Pub (www.thepub.cz). De straat heet Veleslavinova. Hier kan je zelf volledig geautomatiseerd je bier tappen aan tafel (per tafel plaats voor 8 man). Via een schermpje op de tap kan je ook eten bestellen, dat nog lekker is ook. De hoeveelheid bier dat gedronken is per tafel wordt op groot scherm weergegeven. Probeer te reserveren van tevoren want het is populair (kan online).

Naast The Pub zit een leuke studentikoos kroegje genaamd Hany Bany. Het is een rookhol maar wel gezellig.
Schuin tegenover The Pub en Hany Bany zit een Italiaans restaurant. Ik weet de naam niet meer maar het eten is er prima.

Als je van het Wenceslaus plein naar Old Town square/Astro klok loopt (volg de stroom toeristen) kom je langs een striptent waar een neger in een rood pakje buiten staat. Daar moet je niet aan binnen gaan maar er vlak naast zit een klein steegje dat naar een binnenplaatsje leidt. Pak hier de deur en je vindt een trap naar benden dat uitkomt in Popo Cafe Petl. Leuk tentje om wat te drinken. Internationaal publiek.

Nog een kroegje in een kelder is Kozicka. Vanaf het Old Town Square loopt je in Noord-Oostelijke richting Dlouha in. Na 5 min aan de linkerkant zit Kozicka. Gelijk de trap naar beneden het bierhol in.

Een leuke Spaans restaurantje: La Boca. Als je voor het Palladium Winkelcentrum staat naar links de straat in, en dan na 100 meter aan de rechterkant.
Als je hier toch in de buurt bent, loop terug langs Palladium het plein over richting Obecni Dum (dat mooie oude gebouw met dat versierde balkon). Daar loop je Senovazna in. Hier zit aan de linker kant Koala. Sfeervol tentje met redelijk wat plaats. Lekker bier voor een goed prijs en veel keuze. Boven is ook een verdieping.

Deze tenten zijn allemaal goed te betalen en liggen in het centrum op loopafstand van elkaar. Ze liggen wat minder voor de hand omdat je moet weten waar ze zitten en niet "on the tourist trail" zitten zegmaar (voor zover dat opgaat in Praag).

Mocht je nog meer tips willen hebben, vraag maar raak.
^ To je nesmysl ^
pi_87433720
Oh, pak lekker bus en metro vanaf het vliegveld. Het is al gezegd: Bus 119 naar Dejvicka (eindpunt) en vervolgens de metro waarmee je binnen 10 min in het centrum kan zijn (Station Mustek). Kost je 26 Kc = 1 euro en je bent even snel, zo niet sneller dan met de taxi (die je proberen te naaien).

:)
^ To je nesmysl ^
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:27:36 #142
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_87438597
Ik ken alleen maar Club Darlings. Was iets met cabaret ofzo.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:31:23 #143
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_87465395
Indien je van Mexicaans houdt, hiernaar toe gaan: Azteca

AANRADER! Erg cosy, goede bediending en met een smal trappetje kom je beneden. Heerlijke cocktails en zeer uitgebreide kaart!

Route vanaf Narodni: Most Lelgi (brug links van Karelsburg) oversteken, rechts bij Vsehrdova en meteen links naar Ricni.

[ Bericht 46% gewijzigd door Stuurloos op 12-10-2010 18:40:09 ]
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_87672530
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:18 schreef TyVole het volgende:
Het is nu alweer 4 maanden geleden dat ik weer naar Nederland verhuisd ben vanuit Praag. Ik heb hier alles lekker op de rails maar mis de stad wel. Zoals vandaag bijvoorbeeld. lekker weer, perfect voor een mooie stadswandeling met een lekker biertje in de biertuin.

Ik ben weer mensen aan het mobiliseren om begin februari een weekendje te gaan. Kroegentochtje, Ijshockeywedstrijdje, vrienden van me de stad laten zien (twee zijn er nog nooit geweest). Ik heb er helemaal zin in.
Hoe lang heb je in Praag gewoond en waarom? (studie/werk?) En waarom ben je weer naar Nederland vertrokken?
pi_87718561
is een stedentrip van 6 dagen te lang voor iets als praag?
heeft praag zelf genoeg bezienswaardigheden daarvoor of kan ben je na 3-4 dagen uitgekeken op alles?
pi_87864503
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:37 schreef casper019 het volgende:
is een stedentrip van 6 dagen te lang voor iets als praag?
heeft praag zelf genoeg bezienswaardigheden daarvoor of kan ben je na 3-4 dagen uitgekeken op alles?
Praag heb je in 3 dagen wel gezien. Je kan natuurlijk altijd een dag (met overnachting) naar Cesky Krumlov (mooi dorpje, even googlen). Dit kan je met busmaatschappij Student Agency makkelijk regelen (www.zluty.cz). De rit duurt 3,5 uur.

Met de trein kan je vanuit Praag binnen 1,5 uur naar Kutna Hora. Ook een leuk dorpje om eens te bezoeken. Zorg alleen dat je niet op zondag gaat want dan is het er uitgestorven. Tijden van de trein: www.idos.cz.

Met de bus kan je ook een dag een bezoek brengen aan Terezin/Theresienstadt. Concentratiekamp/doorvoerkamp van de Duitsers. Erg naargeestig, vooral in de winter.

Wil je wat natuur zien, ga naar Cesky Raj (Tsjechisch paradijs). Je kan de trein of bus pakken naar Jicin. De rit duurt ongeveer 1,5 uur. je kan daar Prachovske Skaly bezoeken. Mooie naaldachtige rotsformaties in de bossen.
Cesky Raj is best een groot gebied en er zijn meerdere plaatsen waar je rotsformaties kan bekijken en beklimmen. Even google doet wonderen. Wil je een nacht blijven in een huisje op een camping, kijk dan even op www.campsedmihorky.cz. Leuke camping, tenminste als je tegen zingende Duitsers kan die rond een kampvuur doen alsof ze in het wilde Westen zitten. Rotsformaties Hruba Skala en drie kastelen zitten in de directe omgeving. Erg mooi.

Je kan natuurlijk ook naar Slot Karlstejn. Binnen 45 minuten sta je op het desbetreffende treinstationnetje waar je het kasteel kan kunt zien liggen tussen de bergen. Leuk om een dagje te bezoeken maar ga wel op tijd want om 16:00 gaat de laatste tour.

Als je van dierentuinen houdt, de Zoo Praha is leuk om te bezoeken en ligt erg mooi op de heuvels ten Noorden van de stad. Mooie dierentuin die er modern uitziet. Entree is 6,- euro. Met de metro naar station Holesovice en daarna de bus pakken naar de dierentuin. Kan niet missen. Erg snel te doen vanuit het centrum dus.

:)
^ To je nesmysl ^
pi_87881830
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:37 schreef casper019 het volgende:
is een stedentrip van 6 dagen te lang voor iets als praag?
heeft praag zelf genoeg bezienswaardigheden daarvoor of kan ben je na 3-4 dagen uitgekeken op alles?
Nee hoor, da's best een goed aantal dagen. Dan ga ik er wel van uit dat dit inclusief de reisdagen is. :)
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:46:35 #148
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_87881969
Ik zeg club darlings. 3 tienen entree, effe kijken. als het nix is dan krijg je je cash weer terug. wedden dat je blijft
  zondag 24 oktober 2010 @ 00:01:12 #149
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_87882403
-verkeerd-
Confidence through competence
pi_87893886
Gister teruggekomen van mijn 1e keer Praag. Vond het een leuke stad. Niet geweldig, maar ook niet slecht. Was er 5 dagen, was voor mijn gevoel te lang. Ben nog naar het concentratiekamp in Terezinstadt geweest, was erg indrukwekkend (en ga gewoon lekker met de bus i.p.v. zo'n georganiseerde tour scheelt je zo 70euro). De mensen vond ik eigenlijk allemaal wel relax, deden hun best om engels te praten (heb geprobeerd om Tsjechisch te praten, maar na één woord ben ik daar maar mee opgehouden).

Volgende keer wil ik in ieder geval naar de dierentuin en wat dieper het land in gaan. Oja die 'mini eifeltoren' kan je beter lopend doen en niet met die 'lift' gaan die er in zit :')
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')