Deze ( http://www.breadcard.com/static/cardtc#fees ) is zeker goedkoper (7.50 pond sign up fee) maar dan betaal je wel 2% over al je transactions.quote:
Zoals je op die site ziet is dat alleen bij betalingen binnen de UK, internationaal is dat 4,75%quote:Op donderdag 3 december 2009 11:29 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Deze ( http://www.breadcard.com/static/cardtc#fees ) is zeker goedkoper (7.50 pond sign up fee) maar dan betaal je wel 2% over al je transactions.
Dat. En bovendien is deze vraag al 100 keer gesteld volgens mij. Een beetje zoeken en je trekt de topics zo naar boven.quote:Op donderdag 3 december 2009 11:29 schreef ktnxbye het volgende:
waarom neem je niet gewoon een *echte* creditcard in plaats van dit gerommel in de marge?
Of met gewone creditcards lijkt mij.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:01 schreef JohnDDD het volgende:
In die andere topics is weinig informatie te vinden m.i.
Reden is inderdaad dat gratis boeken met Ryanair vanaf 1 januari alleen maar mogelijk is met prepaid mastercards.
Je kan wel boeken met gewone credit cards, sterker nog, dat is wat Ryanair heel graag zou willen, kunnen ze per persoon per vluchtsegment 5 euro administratiekosten in rekening brengen.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Of met gewone creditcards lijkt mij.
In dat geval moet ik dit even volgen inderdaad. Want een normale CC kan ook prima, gewoon een kwestie van de betaling doen met je CC en meteen even geld vanaf je normale rekening overmaken naar je CC-rekeningquote:Op donderdag 3 december 2009 12:01 schreef JohnDDD het volgende:
In die andere topics is weinig informatie te vinden m.i.
Reden is inderdaad dat gratis boeken met Ryanair vanaf 1 januari alleen maar mogelijk is met prepaid mastercards.
Nou als het daarop vast moet zittenquote:Op donderdag 3 december 2009 16:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan wel boeken met gewone credit cards, sterker nog, dat is wat Ryanair heel graag zou willen, kunnen ze per persoon per vluchtsegment 5 euro administratiekosten in rekening brengen.
Met de prepaird credit card kan je die kosten vermijden, dat scheelt bij een retourvlucht 10 euro per persoon.
Dat zal echt niet werken, de normale NL credit cards, ondanks dat je er gelijk geld naar overmaakt, worden gezien als credit card, en niet als prepaid CC.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
In dat geval moet ik dit even volgen inderdaad. Want een normale CC kan ook prima, gewoon een kwestie van de betaling doen met je CC en meteen even geld vanaf je normale rekening overmaken naar je CC-rekening.
Ryanair rekent inderdaad een creditcardcharge van 5 euro/pond per enkele vlucht, 10 voor een retour (wat trouwens belachelijk is want ze trekken het retourbedrag wel in één keer van je creditcard af). Om dit bedrag niet in de prijzen te hoeven verwerken is Ryanair verplicht een gratis betaalmogelijkheid te hebben; tot dit jaar was dat de Visa Electron Card, die veel mensen in de UK al standaard van hun bank kregen of die je anders online kon aanvragen. Ik heb sinds mei van dit jaar met de Visa Electron card zo'n 100 euro bespaard op vluchten.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
In dat geval moet ik dit even volgen inderdaad. Want een normale CC kan ook prima, gewoon een kwestie van de betaling doen met je CC en meteen even geld vanaf je normale rekening overmaken naar je CC-rekening.
Sorry als mijn post niet duidelijk was, ik bedoelde ook dat een normale CC altijd voldoet als je maar een goed systeem voor jezelf hanteert. Alleen Ryanair accepteert dat dus niet...quote:Op donderdag 3 december 2009 16:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat zal echt niet werken, de normale NL credit cards, ondanks dat je er gelijk geld naar overmaakt, worden gezien als credit card, en niet als prepaid CC.
Vreemd trouwens dergelijke credit cards waar je gelijk geld naar over moet maken, ik laat het altijd automatisch maandelijks zonder kosten afschrijven. Is ideaal, op de 21ste van de maand iets betalen, zodat het pas de volgende van de maand afgeschreven wordt.
Ryanair heeft veel aanbiedingen waarbij stoelen worden verkocht voor 10, 5, 2, 1 euro of soms zelfs voor 1 cent, inclusief belastingen. Dan is 5 euro per enkele vlucht dus wel veel geld.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou als het daarop vast moet zitten
Kom op hey. Durf het totaalplaatje te bekijken. Dat soort kosten moet je ook meewegen om te bepalen of iets duur of goedkoop is. Vlucht van 1 euro + 5 euro CC kosten is alsnog een goede deal.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:25 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ryanair heeft veel aanbiedingen waarbij stoelen worden verkocht voor 10, 5, 2, 1 euro of soms zelfs voor 1 cent, inclusief belastingen. Dan is 5 euro per enkele vlucht dus wel veel geld.
Maar als het met weinig moeite nog goedkoper kan, dan is 1 euro voor een vlucht zonder vijf euro toeslag een nog betere dealquote:Op donderdag 3 december 2009 16:26 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Kom op hey. Durf het totaalplaatje te bekijken. Dat soort kosten moet je ook meewegen om te bepalen of iets duur of goedkoop is. Vlucht van 1 euro + 5 euro CC kosten is alsnog een goede deal.
UMMGGG 10EU !!!quote:Op donderdag 3 december 2009 16:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan wel boeken met gewone credit cards, sterker nog, dat is wat Ryanair heel graag zou willen, kunnen ze per persoon per vluchtsegment 5 euro administratiekosten in rekening brengen.
Met de prepaird credit card kan je die kosten vermijden, dat scheelt bij een retourvlucht 10 euro per persoon.
ik ben blij dat ik genoeg geld uit te geven heb dat ik niet hele topics hoef te openen om vijf euro te besparen op notabene een luxe-goed als een vliegreis. Dat zal dan verder een schrale vakantie worden.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar als het met weinig moeite nog goedkoper kan, dan is 1 euro voor een vlucht zonder vijf euro toeslag een nog betere deal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |