abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75240673
Ik ben op zoek naar de goedkoopste prepaid mastercard.

Wie weet er meer?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 3 december 2009 @ 11:23:07 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75240689
Mastercard als in creditcard...?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75240695
bestaat dan dan?
pi_75240797
wirecard.com ?
pi_75240880
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:26 schreef Earry het volgende:
wirecard.com ?
Deze ( http://www.breadcard.com/static/cardtc#fees ) is zeker goedkoper (7.50 pond sign up fee) maar dan betaal je wel 2% over al je transactions.
pi_75240905
waarom neem je niet gewoon een *echte* creditcard in plaats van dit gerommel in de marge?
pi_75241611
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:29 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Deze ( http://www.breadcard.com/static/cardtc#fees ) is zeker goedkoper (7.50 pond sign up fee) maar dan betaal je wel 2% over al je transactions.
Zoals je op die site ziet is dat alleen bij betalingen binnen de UK, internationaal is dat 4,75%

Maar net als hierboven gezegd, waarom pak je niet gewoon een 'echte'?
  donderdag 3 december 2009 @ 11:49:36 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75241614
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:29 schreef ktnxbye het volgende:
waarom neem je niet gewoon een *echte* creditcard in plaats van dit gerommel in de marge?
Dat. En bovendien is deze vraag al 100 keer gesteld volgens mij. Een beetje zoeken en je trekt de topics zo naar boven.

Prepaid creditcard, waar halen?

(Prepaid) Credit Card die te laden is met PayPal

En ga zo maar door
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 3 december 2009 @ 11:54:30 #9
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75241804
De reden zal Ryanair zijn
pi_75242026
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:54 schreef Lemans24 het volgende:
De reden zal Ryanair zijn
leg eens uit waarom?
pi_75242047
In die andere topics is weinig informatie te vinden m.i.

Reden is inderdaad dat gratis boeken met Ryanair vanaf 1 januari alleen maar mogelijk is met prepaid mastercards.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:04:33 #12
152789 karr-1
pi_75242138
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:01 schreef JohnDDD het volgende:

Reden is inderdaad dat gratis boeken met Ryanair vanaf 1 januari alleen maar mogelijk is met prepaid mastercards.
Of met gewone creditcards lijkt mij.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:15:24 #13
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_75242464
quote:
pi_75250435
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je kan wel boeken met gewone credit cards, sterker nog, dat is wat Ryanair heel graag zou willen, kunnen ze per persoon per vluchtsegment 5 euro administratiekosten in rekening brengen.

Met de prepaird credit card kan je die kosten vermijden, dat scheelt bij een retourvlucht 10 euro per persoon.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_75250607
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:01 schreef JohnDDD het volgende:

In dat geval moet ik dit even volgen inderdaad. Want een normale CC kan ook prima, gewoon een kwestie van de betaling doen met je CC en meteen even geld vanaf je normale rekening overmaken naar je CC-rekening .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 3 december 2009 @ 16:19:46 #16
152789 karr-1
pi_75250806
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan wel boeken met gewone credit cards, sterker nog, dat is wat Ryanair heel graag zou willen, kunnen ze per persoon per vluchtsegment 5 euro administratiekosten in rekening brengen.

Met de prepaird credit card kan je die kosten vermijden, dat scheelt bij een retourvlucht 10 euro per persoon.
Nou als het daarop vast moet zitten
pi_75250848
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:14 schreef Mikkie het volgende:

[..]

In dat geval moet ik dit even volgen inderdaad. Want een normale CC kan ook prima, gewoon een kwestie van de betaling doen met je CC en meteen even geld vanaf je normale rekening overmaken naar je CC-rekening .
Dat zal echt niet werken, de normale NL credit cards, ondanks dat je er gelijk geld naar overmaakt, worden gezien als credit card, en niet als prepaid CC.
Vreemd trouwens dergelijke credit cards waar je gelijk geld naar over moet maken, ik laat het altijd automatisch maandelijks zonder kosten afschrijven. Is ideaal, op de 21ste van de maand iets betalen, zodat het pas de volgende van de maand afgeschreven wordt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_75250962
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:14 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ryanair rekent inderdaad een creditcardcharge van 5 euro/pond per enkele vlucht, 10 voor een retour (wat trouwens belachelijk is want ze trekken het retourbedrag wel in één keer van je creditcard af). Om dit bedrag niet in de prijzen te hoeven verwerken is Ryanair verplicht een gratis betaalmogelijkheid te hebben; tot dit jaar was dat de Visa Electron Card, die veel mensen in de UK al standaard van hun bank kregen of die je anders online kon aanvragen. Ik heb sinds mei van dit jaar met de Visa Electron card zo'n 100 euro bespaard op vluchten.

Eergisteren heeft Ryanair aangekondigd dat vanaf 1 januari de Visa Electron niet meer gratis is, maar dat nu de prepaid mastercard gratis wordt. Overigens bieden zij zelf zo'n kaart aan (volgens mij voor een heel hoog bedrag).

Bij het uitzoeken van een prepaidmastercard voor Ryanair moet je rekeninghouden met de volgende zaken:
-Veel prepaid mastercards kosten maandelijks geld of rekenen geld per transactie. Maandelijkse betaling is voor alleen een Ryanair-CC geen optie, want dat wordt te duur, geld per transactie kan op zich een optie zijn mits dit niet een vast bedrag is maar een percentage.

Zo is er bijv. deze http://www.breadcard.com/static/cardtc#fees de Bread card (alleen beschikbaar in de UK geloof ik), die 2% chargen per betaling. M.a.w. als je Ryanairvlucht 5 euro is, is dat 10 cent. Dat is uitermate betaalbaar en betekent uiteindelijk dat je met de Breadcard goedkoper uit bent voor elke vlucht die minder dan 250 euro of minder kost (2% daarvan is precies de Ryanair creditcard toeslag). In de praktijk is het erg moeilijk een enkele vlucht te vinden die zo duur is tegenwoordig. Bovendien is herladen met de Breadcard gratis bij elk postkantoor in de UK of via je bankaccount. Hij kost 7.50. Niet slecht, maar natuurlijk zoek ik de allerbeste deal en ik wil er ook graag eentje in euro's voor vluchten in euro's.
pi_75250982
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat zal echt niet werken, de normale NL credit cards, ondanks dat je er gelijk geld naar overmaakt, worden gezien als credit card, en niet als prepaid CC.
Vreemd trouwens dergelijke credit cards waar je gelijk geld naar over moet maken, ik laat het altijd automatisch maandelijks zonder kosten afschrijven. Is ideaal, op de 21ste van de maand iets betalen, zodat het pas de volgende van de maand afgeschreven wordt.
Sorry als mijn post niet duidelijk was, ik bedoelde ook dat een normale CC altijd voldoet als je maar een goed systeem voor jezelf hanteert. Alleen Ryanair accepteert dat dus niet...

Ik kan mijn CC eventueel ook gewoon automatisch laten afschrijven, maar ik kies bewust om zelf meteen het openstaande saldo te voldoen. Betalen moet ik toch en ik weet liever meteen waar ik aan toe ben, niet dat ik weken later nog met een rekening geconfronteerd word...
Zerg schreef:
pi_75250986
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nou als het daarop vast moet zitten
Ryanair heeft veel aanbiedingen waarbij stoelen worden verkocht voor 10, 5, 2, 1 euro of soms zelfs voor 1 cent, inclusief belastingen. Dan is 5 euro per enkele vlucht dus wel veel geld.
pi_75251007
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:25 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ryanair heeft veel aanbiedingen waarbij stoelen worden verkocht voor 10, 5, 2, 1 euro of soms zelfs voor 1 cent, inclusief belastingen. Dan is 5 euro per enkele vlucht dus wel veel geld.
Kom op hey. Durf het totaalplaatje te bekijken. Dat soort kosten moet je ook meewegen om te bepalen of iets duur of goedkoop is. Vlucht van 1 euro + 5 euro CC kosten is alsnog een goede deal.
pi_75251075
Kan je dan ook geen Debit Card bijvoorbeeld aanvragen, voor zover ik weet werken die toch ook op een prepaid-basis aangezien je daar ook eerst geld op moet storten?
Of ben ik nu mis en wordt deze alleen door VISA aangeboden?
pi_75251092
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:26 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Kom op hey. Durf het totaalplaatje te bekijken. Dat soort kosten moet je ook meewegen om te bepalen of iets duur of goedkoop is. Vlucht van 1 euro + 5 euro CC kosten is alsnog een goede deal.
Maar als het met weinig moeite nog goedkoper kan, dan is 1 euro voor een vlucht zonder vijf euro toeslag een nog betere deal .
Zerg schreef:
pi_75251128
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

UMMGGG 10EU !!!
pi_75251129
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:29 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar als het met weinig moeite nog goedkoper kan, dan is 1 euro voor een vlucht zonder vijf euro toeslag een nog betere deal .
ik ben blij dat ik genoeg geld uit te geven heb dat ik niet hele topics hoef te openen om vijf euro te besparen op notabene een luxe-goed als een vliegreis. Dat zal dan verder een schrale vakantie worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')