abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 december 2009 @ 20:15:47 #176
92833 Murd0ck
I am watching you Focker!
pi_76154526
De allerbeste aflevering (qua slechte voorbereiding) blijft toch wel dat stel op Kreta: http://www.ikvertrek.nl/uitzendingen/andre-en-henka

Op de voet gevolgd door de familie Grünewald (bar aan de kust in Spanje met een gebrek aan Vlammetjes) die er overigens al een tijd mee gestopt zijn en weer in Nederland wonen.
pi_76167968
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:15 schreef Murd0ck het volgende:
De allerbeste aflevering (qua slechte voorbereiding) blijft toch wel dat stel op Kreta: http://www.ikvertrek.nl/uitzendingen/andre-en-henka
Die waren zo afgrijselijk dom dat het aandoenelijk werd.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_76206377
Dat ik dit programma nu pas zie. Prachtig programma (van de Tros! ) Heerlijk leedvermaak, zeker nadat je hoort hoe hij die berg heeft gekocht (van die vrouw met kanker)

Ik heb net de aflevering gezien van de racistische stel dat naar ZA ging. Hoe dom kan je zijn om een perceel te kopen waar je blijkbaar alleen in het weekend bent geweest (Die Thomas die aangeeft dat daar dat tentenkamp moet komen omdat je er alleen de natuur huurt, en dan even later de herrie van die mijn )

Ook hoe dat gaat met die kuikens. Beide hebben totaal geen ervaring ermee, maar toch gewoon doen. Dit programma is heerlijk
  FOK!fossiel woensdag 30 december 2009 @ 10:19:33 #179
8443 cptmarco
it's captain...
pi_76211953
damn... net naar de zuid-afrika aflevering gekeken... wat een stelletje onbeschofte aso's...
pi_76434467
tvp
pi_76435241
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:51 schreef geppie het volgende:

[..]

Die waren zo afgrijselijk dom dat het aandoenelijk werd.
Daar had ik inderdaad bijna medelijden mee. Kon nou niemand die mensen een spiegel voorhouden....?
pi_76659380
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:25 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Daar had ik inderdaad bijna medelijden mee. Kon nou niemand die mensen een spiegel voorhouden....?
Weet iemand trouwens hoe het met hun is? Hebben ze die bar nog?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_76659777
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:51 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Weet iemand trouwens hoe het met hun is? Hebben ze die bar nog?
Nee, ik las ergens dat die er ook allang weer mee gestopt zijn en weer in NL zitten.
pi_76675921
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, ik las ergens dat die er ook allang weer mee gestopt zijn en weer in NL zitten.
En volgens mij zijn zij ook uit elkaar en zit zij met een kindje om voor te zorgen.......
pi_76676101
Wat erg, maar het verbaast me weinig...
pi_76677135
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:25 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

Daar had ik inderdaad bijna medelijden mee. Kon nou niemand die mensen een spiegel voorhouden....?
Als ik er nog eens over nadenk, heb je eigenlijk wel gelijk.....
Maar dat past niet bij dit forum, hier moet iedereen afgezeken worden en vertelt eenieder dat ze het zelf veel beter zouden doen
pi_76677448
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:15 schreef Murd0ck het volgende:
De allerbeste aflevering (qua slechte voorbereiding) blijft toch wel dat stel op Kreta: http://www.ikvertrek.nl/uitzendingen/andre-en-henka

Op de voet gevolgd door de familie Grünewald (bar aan de kust in Spanje met een gebrek aan Vlammetjes) die er overigens al een tijd mee gestopt zijn en weer in Nederland wonen.
Die heb ik afgelopen week gezien en voor de uitzending opende die jongen uit de Kreta aflevering dit topic:
Ik Vertrek (oude seizoen)

Gisteren heb ik de aflevering gezien waarin vader met een burnout zijn vrouw en puberdochter mee naar Spanje heeft gesleept. Ik kreeg medelijden met die dochter. Ze schijnen er nog wel te zitten en misschien wordt er ergens dit jaar gebouwd en kunnen ze 2011 open. Maar zelfs dat klonk nog zo onzeker.
pi_76677647
Nou ja, ik zelf heb het ook beter gedaan Weet niet waar ik over 5 jaar rondhang, maar heb in elk geval niet de illusie als magazijnmedewerker een restaurant te beginnen in een land waar iknog nooit was geweest, zonder ook maar 1 taal fatsoenlijk buiten de deur te spreken. Daarom had ik ook zo´n medelijden met deze kinderen. Het was gewoon gedoemd te mislukken, dat kon heel de wereld zien. Ach, ze hebben vast veel geleerd niewaar...
  maandag 11 januari 2010 @ 14:59:54 #189
92833 Murd0ck
I am watching you Focker!
pi_76679444
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:10 schreef Stali het volgende:

[..]

Gisteren heb ik de aflevering gezien waarin vader met een burnout zijn vrouw en puberdochter mee naar Spanje heeft gesleept. Ik kreeg medelijden met die dochter. Ze schijnen er nog wel te zitten en misschien wordt er ergens dit jaar gebouwd en kunnen ze 2011 open. Maar zelfs dat klonk nog zo onzeker.
Hier een bericht van de dochter uit oktober vorig jaar:
quote:
* Door Sanne op 30. oktober 2009 - 22:26.
*
*

Ik ben dus de dochter van dit verhaal. als eerste wil ik zeggen dat ik het verschrikkelijk vind hoe mensen reageren. alsof mijn vader 1 of andere kindermishandelaar is, een vrouwenmeesleurder, ik heb namelijk in een reactie gelezen dat de kinderbescherming moet komen? gronduit schandalig, mag ik voordat je je mening uit (wat trouwens niet verboden is) mijn mening van het verhaal geven?
als er iemand hier kan zeggen of de kindermishandeling moet komen zal ik dat wel zijn, en dat antwoord is duidelijk NEE.

ik heb een blog op mijn hyves geschreven, als iemand het wilt lezen is dit de link:
http://sannnn-vdh.hyves.nl/blog/28264019/wat_ik_nu_vind/sxS6/

daar zie je hoe ik me voel, en daar zie je hoe mijn mening is.

ik stuur dit omdat ik het niet leuk vind hoe iedereen over mijn vader praat, als je iedere dag je vader ziet kokhalzen aan de keuken, je hem met de dag er slechter uit vind zien, en hem met de dag ongelukkiger ziet en hem vervolgnes wel gelukkig in een ander land ziet doet dat je goed. het is dus niet dat hij ons mee heeft gesleurd want als mijn moeder niet mee zou willen zou ze echt niet mee zijn gegaan. mijn moeder is een gewone vrouw die zelf keuzes kan maken over wat ze wel of niet wil. vooral bij deze keuze, deze grote stap zou zij toch wel het verstand hebben om te zeggen wat ze wil? dan kan je mij niet wijs maken dat het alleen liefde is, dat zal zeker een rol hebben gespeeld, maar dat zal haar niet tot de stap zetten alles op te geven.

over de ruzies tijdens de uitzending. tuurlijk die zijn er, in onze familie nogal vaaak omdat we erg op elkaar lijken, wij zeggen wat we denken en doen ook vaak wat wij willen. en met al die spanningen en sensaties, met een camera op je gezicht en met de emoties van het emigreren kan je nou eenmaal anders overkomen. en laten we niet vergeten, niet alles wat er gefilmd is is uitgezonden.
http://ikvertrek.nl/uitzendingen/familie-van-den-hurk?page=2
pi_76679617
@Pyttpytt: opmerking was ook niet echt tegen jou bedoeld. Je gaf zelfs aan nog enig gevoel in je donder te hebben voor dat soort mensen. Opmerking was meer omdat het op FOK vrij gebruikelijk is om zulke mislukkelingen helemaal tot de grond toe af te branden omdat ze het zelf veeeeeel beter kunnen.

Zijn vaak dezelfde toetsenbordhelden die van mooie vrouwen roepen dat ze die aardslelijk vinden, maar niet het lef hebben om een foto te plaatsen van hun eigen vrouw/vriendin/vriend.
  maandag 11 januari 2010 @ 15:10:25 #191
92833 Murd0ck
I am watching you Focker!
pi_76679864
Gezelligheid kent geen tijd, Edje!
quote:
Er zijn voorlopig geen nieuwe afleveringen van Ik Vertrek, een goede gelegenheid om eens in onze archieven te duiken en gemiste uitzendingen terug te zien. De populariteit van Ik Vertrek is ook terug te vinden in de twitter-berichten. Het is het meest 'betwitterde' TROS-programma.
pi_76680156
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:03 schreef edraket31 het volgende:
@Pyttpytt: opmerking was ook niet echt tegen jou bedoeld. Je gaf zelfs aan nog enig gevoel in je donder te hebben voor dat soort mensen. Opmerking was meer omdat het op FOK vrij gebruikelijk is om zulke mislukkelingen helemaal tot de grond toe af te branden omdat ze het zelf veeeeeel beter kunnen.

Zijn vaak dezelfde toetsenbordhelden die van mooie vrouwen roepen dat ze die aardslelijk vinden, maar niet het lef hebben om een foto te plaatsen van hun eigen vrouw/vriendin/vriend.
Op zich heb je wel gelijk maar je moet in deze reeks niet vergeten dat het programma draait op wat bijzondere vertrekgevallen waarin mensen alleen maar ouwenelen over de zon, vinden dat er in Nederland teveel regels zijn en vervolgens in de ellende prutsen in het buitenland en het vaak helemaal niet beter blijkt te zijn en dat is ook wel zo prettig voor de kijker die de volgende dag gewoon weer naar zijn werk gaat.

Er zijn ook gevallen geweest waarin de emigratie vlekkenloos en goed voorbereid verliep en de Tros de opnamen hierom staakte.
pi_76680221
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:59 schreef Murd0ck het volgende:

[..]

Hier een bericht van de dochter uit oktober vorig jaar:
[..]

http://ikvertrek.nl/uitzendingen/familie-van-den-hurk?page=2
Vanavond even haar log lezen! Hoop dat ze haar draai een beetje gevonden heeft daar.
Bedankt iig. .
pi_76680621
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:03 schreef edraket31 het volgende:
@Pyttpytt: opmerking was ook niet echt tegen jou bedoeld. Je gaf zelfs aan nog enig gevoel in je donder te hebben voor dat soort mensen. Opmerking was meer omdat het op FOK vrij gebruikelijk is om zulke mislukkelingen helemaal tot de grond toe af te branden omdat ze het zelf veeeeeel beter kunnen.

Zijn vaak dezelfde toetsenbordhelden die van mooie vrouwen roepen dat ze die aardslelijk vinden, maar niet het lef hebben om een foto te plaatsen van hun eigen vrouw/vriendin/vriend.
Oh maar dat weet ik wel hoor
Ik vond het inderdaad sneu voor die gasten dat niemand ze tegen zichzelf in bescherming nam. Maar ach, ze waren feitelijk volwassen, terwijl ik gevoelsmatig ze liever kinderen had genoemd.


Jammer dat er geen nieuwe uitzendingen komen voorlopig... dan maar even met uitzendinggemist
  maandag 11 januari 2010 @ 16:07:37 #195
92833 Murd0ck
I am watching you Focker!
pi_76682389
Ok, Stali en PyttPytt, graag jullie mening over de familie Jipping => http://player.omroep.nl/?aflid=4914060
Weliswaar niet van Ikvertrek, maar van Geen weg Terug van de EO, zelfde laken en pak.
quote:
Deze aflevering: Egbert en Hilda Jipping vertrekken met hun kinderen Chantal, André en Bjorn naar Portugal, op zoek naar een beter leven. Bert is werkloos en hoopt in Portugal wel een baan te vinden. Hilda lijdt aan een zeldzame spierziekte die haar spraak heeft aangetast en ze hoopt dat het Portugese klimaat een goede uitwerking op haar conditie zal hebben. Ze verkopen hun huis en hun inboedel en vertrekken met slechts één aanhangertje en achtduizend euro naar het warme zuiden. Eenmaal in Portugal begint een moeizame zoektocht naar een huis. Het budget is klein en ieder dubbeltje wordt omgedraaid, maar na een week lang overnachten in de auto, vindt het gezin toch een huis. Het is een voormalige schuur en kost 3500 euro. Er is geen water, geen stroom, geen gas en een onverwachts koude winter staat voor de deur. Lukt het dit gezin om met een klein budget een nieuw thuis te creëren? Zal Bert werk vinden en gaat het nu beter met de gezondheid van Hilda?
Datum uitzending: 26-06-2007. Tijdsduur: 45'27"
Dit is dus gewoon leedvermaak-tv en gedoemd te mislukken, maar daardoor wel hoge kijkcijfers!
Deze mensen snappen gewoon niet hoe het werkt in de wereld en zouden hulp moeten zoeken...(ja, de aflevering is 2,5 jaar oud).
pi_76682707
De familie Jipping leek mij uiteindelijk juist wel gelukkig daar ondanks de brand etc
pi_76685653
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:07 schreef Murd0ck het volgende:
Ok, Stali en PyttPytt, graag jullie mening over de familie Jipping => http://player.omroep.nl/?aflid=4914060
Weliswaar niet van Ikvertrek, maar van Geen weg Terug van de EO, zelfde laken en pak.
[..]

Dit is dus gewoon leedvermaak-tv en gedoemd te mislukken, maar daardoor wel hoge kijkcijfers!
Deze mensen snappen gewoon niet hoe het werkt in de wereld en zouden hulp moeten zoeken...(ja, de aflevering is 2,5 jaar oud).
Las het verhaal, moet eigenlijk wat anders doen maar heb het net bekeken en vond het geweldig.
Nergens leedvermaak. Het is misschien niet de beste manier om te emigreren (het had ook enorm mis kunnen gaan) maar deze mensen hebben wel de allerbeste houding om zoiets te doen. Niet verwend en met alles tevreden en langzaam opbouwen. Ik heb er echt bewondering voor.
pi_76685851
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:15 schreef Stali het volgende:

[..]

Las het verhaal, moet eigenlijk wat anders doen maar heb het net bekeken en vond het geweldig.
Nergens leedvermaak. Het is misschien niet de beste manier om te emigreren (het had ook enorm mis kunnen gaan) maar deze mensen hebben wel de allerbeste houding om zoiets te doen. Niet verwend en met alles tevreden en langzaam opbouwen. Ik heb er echt bewondering voor.

Ik heb er ook alleen maar bewondering voor, ik weet niet of ik me ooit thuis zou voelen in zo'n schuur .
pi_76701767
Die uitzending van de familie Jipping heb ik met verbazing bekenen, en nog eens, en nog eens. Maar deze meneer klaagt dus NOOIT. In die hele uitzending is ie positief en ze zien er gewoonweg gelukkig uit. Dat ze niet het buskruit hebben uitgevonden is wel duidelijk, maar ik heb wel respect voor die familie
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_76706390
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:07 schreef Murd0ck het volgende:
Ok, Stali en PyttPytt, graag jullie mening over de familie Jipping => http://player.omroep.nl/?aflid=4914060
Weliswaar niet van Ikvertrek, maar van Geen weg Terug van de EO, zelfde laken en pak.
[..]

Dit is dus gewoon leedvermaak-tv en gedoemd te mislukken, maar daardoor wel hoge kijkcijfers!
Deze mensen snappen gewoon niet hoe het werkt in de wereld en zouden hulp moeten zoeken...(ja, de aflevering is 2,5 jaar oud).
Leedvermaak TV?

Die mensen hadden een droom, en hebben daar blijkbaar alles voor over gehad. Zelfs een jaar lang je wassen bij de fontein in het dorp. Ze hebben heel dapper doorgezet en daarmee, ondanks alle tegenslagen, volgens mij uiteindelijk wel bereikt wat ze wilden. En daar heb ik diep respect voor.

Veel meer dan voor mensen die beweren een droom te hebben maar bij de eerste de beste tegenslag het voor gezien houden en linea recta terug naar Nederland gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2010 00:47:24 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')