abonnement Unibet Coolblue
pi_75936593
Ik heb een hele tijd een stel vrouwtjes met 1 of 2 mannetjes gehad, maar m'n bak is dus nogal klein en ik vind het op zich best dat ik nu eindelijk twee mannetjes heb en ik niet steeds jonkies heb. En twee guppen is wel een mooi aantal gezien de grootte van de bak (een aqua 40), maar ik wist dus niet met z'n hoevelen ze eigenlijk gelukkiger worden .
Ik weet nog dat ik een keer nog één gup had, helemaal alleen. Had toen snel een stuk of vier nieuwe guppen gekocht en ze ging gelijk in het groepje op . Toen de plastic zak nog in het water hing, hing ze daar al helemaal omheen en zwom ze al mee met de bewegingen van de nieuwelingen, heel apart.
Tap tap tap
pi_75937015
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:32 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb een hele tijd een stel vrouwtjes met 1 of 2 mannetjes gehad, maar m'n bak is dus nogal klein en ik vind het op zich best dat ik nu eindelijk twee mannetjes heb en ik niet steeds jonkies heb. En twee guppen is wel een mooi aantal gezien de grootte van de bak (een aqua 40), maar ik wist dus niet met z'n hoevelen ze eigenlijk gelukkiger worden .
Ik weet nog dat ik een keer nog één gup had, helemaal alleen. Had toen snel een stuk of vier nieuwe guppen gekocht en ze ging gelijk in het groepje op . Toen de plastic zak nog in het water hing, hing ze daar al helemaal omheen en zwom ze al mee met de bewegingen van de nieuwelingen, heel apart.
Wat lief
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_75947394
Maar kan ik ze het beste zo met z'n tweetjes houden of is het beter als ik er een paar mannetjes bij haal? Of wordt dat sowieso knokken?
Ik ben ook al aan het zoeken naar een grotere bak, alleen het kastje waar hij nu op staat is zo'n 50 cm breed, en een groter kastje kan niet, want dan kan m'n deur niet meer open of dicht . Maar goed, lang leve marktplaats .
Tap tap tap
pi_75956972
Het kan met z'n tweetjes, maar als je er meer in wil zetten zou ik zorgen voor meer vrouwtjes als mannetjes. Bijv. 2 vrouwtjes met 1 mannetje

Wat voor een bak zoek je precies?
Want ik heb binnenkort een 80x40x40 bak over, en die mag voor een hele zachte prijs weg (zit helaas wel een kras op de voorkant, dankzij de vorige eigenaar)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 25 december 2009 @ 22:09:09 #255
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_76059248
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 08:31 schreef Leipo666 het volgende:
update van mijn aquarium (maar oude foto planten situatie is nog hetzelfde)

[ afbeelding ]

Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
6x 54w T5 verlichting op flora-mate dimmer
Eheim 2180 filter
Eheim 2322 filter
Resun Wervelbedfilter
PH gestuurd co2 systeem met externe aquamedic reactor
UV-C lamp 9w (al is de lamp stuk op dit moment)

Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
12 Coydoras sterbai
4 Siamese algeneters (de echte natuurlijk)
4 Rode fantoomzalmen (overblijfsel uit het verleden)
4 Corydoras sodalis (idem)
1 Ancistrus sp.
6 Otocinclus vittatus
10 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen

en er moeten nog een keer hoofdbewoners in komen: ongeveer 6 discussen en weer nieuwe Apistogramma's (weet nog niet welke soorten).

Ik bemest met Easy-life Profito (10ml om de dag) en met KNO3 (kaliumnitraat) voor het ophogen van mijn nitraat (is heel soms nodig)

Waterwaarden:
PH constant op 7.00 door PH regelaar
KH van 8
No3 max 5mg/l
Po4 max 0,1mg/l
Fe max 1mg/l

Bak draait overigens sinds eind februari 2008
http://link.marktplaats.nl/301093697

Volgens mij klopt daar iets niet
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_76075369
quote:
Op woensdag 23 december 2009 07:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Het kan met z'n tweetjes, maar als je er meer in wil zetten zou ik zorgen voor meer vrouwtjes als mannetjes. Bijv. 2 vrouwtjes met 1 mannetje

Wat voor een bak zoek je precies?
Want ik heb binnenkort een 80x40x40 bak over, en die mag voor een hele zachte prijs weg (zit helaas wel een kras op de voorkant, dankzij de vorige eigenaar)
80 x 40 kan ik helaas echt niet kwijt op m'n zolderkamer, maar toch bedankt .
Tap tap tap
  zaterdag 26 december 2009 @ 15:44:13 #257
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76083609
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

80 x 40 kan ik helaas echt niet kwijt op m'n zolderkamer, maar toch bedankt .
Jammer.. Geen dank.
Ik dacht; laat maar zeggen, want voor hetzelfde geld koop je ergens een dure bak wat niet nodig zou zijn

@JortK; maakt niet uit, als je maar niet teveel voert.
Al het voer wat blijft liggen wordt uiteindelijk omgezet in nitiet.

En das uiteindelijk (als je niet genoeg de bodem afzuigt, of niet genoeg je water ververst) dodelijk voor je visjes...
Met een test setje kun je het nitriet gehalte meten.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_76101612
Is er op internet ook een website die speciaal Corydorassen-ziekten behandeld?
Heb gekeken op internet, maar ik kon niets vinden.

Had er laatst in totaal 6, waarvan er 4 overleden zijn, in zeer korte tijd
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 27 december 2009 @ 18:49:12 #260
80089 kres
Komt goed...
pi_76111907
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is er op internet ook een website die speciaal Corydorassen-ziekten behandeld?
Heb gekeken op internet, maar ik kon niets vinden.

Had er laatst in totaal 6, waarvan er 4 overleden zijn, in zeer korte tijd
Waar hebben ze last van ? Is er iets aan ze te zien ?
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
  zondag 27 december 2009 @ 20:51:06 #261
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_76116190
Komende week ga ik mijn aquarium omgooien. Grind gaat eruit en zand komt erin. Heb nu nog veel nepplanten erin zitten. Ga ik ook echt van maken. Heb zin om te gaan doen. Alleen in het vangen van de vissen zie ik tegen op. En de garnalen haha.
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_76117046
Ik heb me achterwandje er nu ook in zitten..
Opbouw gaat aardig zo. Morgen hopelijk de tl's vastschroeven, en dan de hele buitenkant lakken, dan ben ik al een aardig eind klaar met de bouw

Ik ga dr waarschijnlijk ook nachtverlichting in duwen..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_76120770
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:49 schreef kres het volgende:

[..]

Waar hebben ze last van ? Is er iets aan ze te zien ?
De eerste 3:
Helemaal niets, behalve op de dag des onheils. Wanneer ze op de bodem wilde liggen dreven ze omhoog (zwemblaas?) en soms lagen ze die dag helemaal stil op de kop (!) of zwommen ze heel raar. Als ik ze aantikte dan gngen ze weer normaal doen, maar je zag al dat het een verloren zaak was.

De laatste:
Bloeding bij het buikgebied.

Ik heb er nu nog twee en die zijn kerngezond.
Wel is het zo dat het begonnen is toen ik er nieuwe Corydorassen bij zette, nu leven er nog 1 van de oude en 1 van de nieuwe garde.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_76120803
Ik heb een beetje een belachelijke vraag maar kun je vissen verantwoord laten afvallen?

Afgelopen zomer had ik vier visjes in een half wijnvat buiten en net na de eerste vorst heb ik ze binnengehaald.
In hun eigen water in een aquariumbakje wat ik over had. Achteraf maar goed want we weten hoe het afgelopen week is geweest en ze zouden het buiten echt niet hebben overleefd.

Punt is dat ze afgelopen zomer zijn getransformeerd in vier dikke zwemmende koffertjes. Is dat wel gezond? Ze zijn ontzettend lelijk maar ik geef om ze.
  zondag 27 december 2009 @ 22:58:16 #265
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_76122428
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:31 schreef Stali het volgende:
Ik heb een beetje een belachelijke vraag maar kun je vissen verantwoord laten afvallen?

Afgelopen zomer had ik vier visjes in een half wijnvat buiten en net na de eerste vorst heb ik ze binnengehaald.
In hun eigen water in een aquariumbakje wat ik over had. Achteraf maar goed want we weten hoe het afgelopen week is geweest en ze zouden het buiten echt niet hebben overleefd.

Punt is dat ze afgelopen zomer zijn getransformeerd in vier dikke zwemmende koffertjes. Is dat wel gezond? Ze zijn ontzettend lelijk maar ik geef om ze.
Hoevaak geef je ze nu te eten?

EDIT: Wat voor visjes?
Wat voor voer?
Hoeveel voer?
Hoevaak voer?

(is iets completer )
pi_76390631
Zoo; gelukkig nieuwjaar allemaal

Bij mij is er een maanvis overleden
Oorzaak; vergroeid. Helaas nooit gegroeid sinds plaatsing, en de ander is echt 2x zo groot gewoon..

Me nieuwe bak staat er, maar de kast houdt het geheel niet.
Nu wordt er een groot frame van hard staal gelast, en dit alles zou binnen 2 a 3 weken klaar moeten zijn..

Dan kan ik de bak weer compleet vullen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 4 januari 2010 @ 10:46:43 #267
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_76391097
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zoo; gelukkig nieuwjaar allemaal

Bij mij is er een maanvis overleden
Oorzaak; vergroeid. Helaas nooit gegroeid sinds plaatsing, en de ander is echt 2x zo groot gewoon..

Me nieuwe bak staat er, maar de kast houdt het geheel niet.
Nu wordt er een groot frame van hard staal gelast, en dit alles zou binnen 2 a 3 weken klaar moeten zijn..

Dan kan ik de bak weer compleet vullen
Is tie ingestort??
Die van mij staat overigens ook op stalen frame.
Binnenkort nog ff wat houtwerk er omheen hangen

Oohja, ook nog de beste wensen

Perry, waar blijven de foto's trouwens
pi_76391385
Niet ingestort, maar dat zou natuurlijk wel gebeuren als ik em vol liet staan, dus nu zit de bak voor de helft gevuld, en blijft het kastje staan

Volgens de lasser gaat het 'hard staal' worden, aangezien er dadelijk meer dan het dubbele aan gewicht op kan zonder ook maar enige last ergens van te krijgen haha

Houtwerk wordt er dan ook omheen gemaakt, maar de lasser komt eerst hier nog wat meten en tekenen, zodat er ook meteen rekening gehouden wordt met de ombouw + kast die we dan ook gaan maken.

Foto's komen zsm
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 4 januari 2010 @ 11:05:15 #269
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76391633
Ik ben inmiddels aan me derde dag Exit bezig.

Een van mijn maanvissen heeft een aangevreten ondervin, zit ik gister in me bak te kijken, hangt me dwergkreeft aan de ondervin
pi_76392478
wtfff
Heb je daar een foto van gemaakt?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 4 januari 2010 @ 11:36:05 #271
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76392618
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
wtfff
Heb je daar een foto van gemaakt?
Nee, die maanvis die zwom veel te snel om die kreeft af te schudden, maar uiteindelijk kon ik die kreeft met me lange tang losmaken
  maandag 4 januari 2010 @ 13:58:39 #272
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_76397315
Beste mensen wie kan mij een klein advies geven?

Mijn bak is eindelijk goed en dus kan er overgegaan worden op de bewoners kopen!!!

Mijn aquarium is een juwel rekord 600

Probleem is dat ik niet zo goed weet welke vissen ik
wil. Op 1 na dan!

Neon tetra maar hoe veel moet ik er nemen? 6 of 10 je leest allemaal verschillende dingen.

Dan wil ik ook nog een paar bodem vissen en een paas vissen die wat hoger zwemmen.

Kan iemand mij wat advies geven?

Al bast bedankt!!!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_76397495
Welke en wat voor soort plantenvoeding gebruiken jullie?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:07:10 #274
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_76397567
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Welke en wat voor soort plantenvoeding gebruiken jullie?
tabletten en vloeibaar van tetra. Planten bij mij groeien daar perfect op
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_76397605
Oke!
Is er een reden dat je vloeibaar en tabletten tegelijkertijd gebruikt?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')