abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74653216
Hallo,

Ik vraag me (zoals de naam van het topic al deed vermoeden ) af wat voor mij de mogelijkheden (nog) zijn wat betreft een baan binnen defensie (voorkeur KLu) om meerdere redenen, namelijk;
* Ik heb zo'n 5 jaar geleden een strafblad gekregen, in hoeverre is dit een belemmering? (het betreft een notitie voor bedreiging - een wraakactie van mijn ex- waar ik destijds een taakstraf voor heb gekregen)
* Mijn leefdtijd, inmiddels toch al weer 28
* Wanneer ik op de website kijk van de KLu zijn er gelet op mijn leeftijd en opleiding vrij weinig banen beschikbaar, wie kan me daar meer over vertellen, en hoe zit dat met de andere onderdelen?
Ik heb de opleiding Aviation gedaan, afstudeerrichting Engineering (HBO) , mag je met een hbo opleiding wel gewoon op de "lagere" functie's solliciteren (richting techniek) ?
Zijn er hier meer (vrouwelijke) militairen die een (technische) baan hebben/willen en/of me daar meer over kunnen vertellen?
*** Geen onzinreactie's aub! ***

Grtz Nancy
pi_74653249
ik wil geen mensen met een strafblad in het leger

Ik wil wel meer uitleg wat je met je ex hebt gedaan

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2009 23:39:37 ]
pi_74653590
Hangt dat er niet van af met wat voor strafblad dit te maken heeft?

Het gaat zo als ik al zei om een strafblad voor bedreiging, (ik heb hem door een dichte deur gezegt dat als hij de deur van onze woning niet los deed ik hem iets "aan zou doen") Hij heeft vervolgens aangifte gedaan, wou hem weer intrekken -maar dan alleen als ik de relatie voort zou zetten, had het uitgemaakt en wou mijn spullen ophalen- het is duidelijk een vorm van wraak geweest...
Maargoed de rechter vond gezien het feit dat meneer aan wat (geestelijke kwaaltjes) leed (die ik pas tijdens de rechtzaak te horen kreeg) dat de kans dat meneer zich daadwerkelijk bedreigd voelde aanwezig was, heb daarom netjes mijn verantwoordelijkheid genomen en een taakstraf van wel 20 hele uurtjes netjes afgemaakt

Zo nou kennen jullie het hele verhaal nu iemand nog wat duidelijkere tips?
pi_74653853
Ik zou zeggen: bel de afdeling recruitment en hoor het antwoord.
pi_74654053
Heb inmiddels al wel wat contact gehad, en deze melden dat ik gewoon eerlijk moet zijn (goh ) en dat het op zich niet heel veel problemen op zal leveren, maar dat dit wel afhankelijk is van functie, onderdeel, richting etc. etc.
Het ging er meer om of iemand er ervaringen mee heeft e.d. en ook om het totaal plaatje van mijn vragen niet alleen om het strafblad
Neem aan dat Def. ook wel kan zien dat je je "leven verbeterd" hebt opt moment dat je je studie (richting vliegtuig/techniek/onderhoud) hebt afgerond, en bewust voor deze studie hebt gekozen met het oog op een "mogelijke" baan bij Defensie/KLu?
(Wat overigens niet alleen de rede was Haha ook bij een burgerbaan valt er genoeg knutselplezier te beleven ) Het is meer de interesse over de mogelijkheden, en het totaal plaatje..

grtz nancy
pi_74655189
Waarom solliciteer je niet gewoon?
pi_74655822
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:38 schreef TheFrankey het volgende:
ik wil geen mensen met een strafblad in het leger

Ik wil wel meer uitleg wat je met je ex hebt gedaan
Gelukkig is het succes m.b.t. solliciteren van TS niet afhankelijk van wat jij wel en niet wilt

*Tenzij je de minister van Defensie o.i.d. bent natuurlijk
  vrijdag 13 november 2009 @ 05:44:03 #8
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_74655839
Gaat je zwaar worden. Ben zelf eindelijk aangenomen bij defensie (na een dik jaar keuringen en medisch onderzoek), er worden mensen op de kutste redenen geweigerd. Tijdens een psychologische keuring word er doorgevraagd, vooral op je verleden. Lijkt me niet dat je met een goede reden kunt komen m.b.t. die wraakactie. Is gewoon een teken van zwakte, hoe ga je straks reageren op je collega's bijvoorbeeld? (mogelijke vraag waarna je met een wel érg sterk argument moet komen).

Succes in ieder geval maar ik hoef dergelijke agressieve (zwakke) mensen in ieder geval niet in mijn (werk)omgeving. Een taakstraf krijg je niet zomaar.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:50:49 #9
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74658020
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 05:44 schreef L-IS het volgende:
Gaat je zwaar worden. Ben zelf eindelijk aangenomen bij defensie (na een dik jaar keuringen en medisch onderzoek), er worden mensen op de kutste redenen geweigerd. Tijdens een psychologische keuring word er doorgevraagd, vooral op je verleden. Lijkt me niet dat je met een goede reden kunt komen m.b.t. die wraakactie. Is gewoon een teken van zwakte, hoe ga je straks reageren op je collega's bijvoorbeeld? (mogelijke vraag waarna je met een wel érg sterk argument moet komen).

Succes in ieder geval maar ik hoef dergelijke agressieve (zwakke) mensen in ieder geval niet in mijn (werk)omgeving. Een taakstraf krijg je niet zomaar.
Agressief? Nja nja, nja nja, ik heb ergere dingen bij def gezien :p
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_74658669
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 05:44 schreef L-IS het volgende:

Bij welk onderdeel zit je? en bijzonder is dat hele keuringsgebeuren nou ook weer niet, tenzij je voor KCT/Lumbl oid gaat.

Ook zal een enkel voorval van 5 jaar geleden ook niet echt een belemmering zijn, zeker niet als het het enigste is dat je op je kerfstok hebt. Zoals esses al schreef, er gebeuren wel ergere dingen bij defensie.
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:14:07 #11
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74666029
Nance, ik zou gewoon solliciteren, en door de keuring heen gaan. Daar kun je het hele verhaal gewoon uitleggen zoals je het hier ook gedaan hebt. Het is een beetje afhankelijk van wie je spreekt en hoe jij het uitlegt, maar er is wel een goeie kans dat het je 'vergeven' wordt, want je kreeg immers slechts een taakstraf van 20 uur.

Ik zou wel opschieten met solliciteren want volgens mij zit je op de uiterste leeftijdsgrens van aanname bij Defensie.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:47:38 #12
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_74667131
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:17 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Bij welk onderdeel zit je? en bijzonder is dat hele keuringsgebeuren nou ook weer niet, tenzij je voor KCT/Lumbl oid gaat.

Ook zal een enkel voorval van 5 jaar geleden ook niet echt een belemmering zijn, zeker niet als het het enigste is dat je op je kerfstok hebt. Zoals esses al schreef, er gebeuren wel ergere dingen bij defensie.
zie nu pas dat ze een vrouw is
pi_74673402
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 05:22 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Gelukkig is het succes m.b.t. solliciteren van TS niet afhankelijk van wat jij wel en niet wilt

*Tenzij je de minister van Defensie o.i.d. bent natuurlijk
Correctie: helaas niet. De belastingbetalende burger betaalt het salaris van het defensievolk, dus lijkt mij dat die wel enigzins iets te zeggen mogen hebben over wat er wel en niet gebeurt op defensiegebied. "Wie betaalt bepaalt" vind ik altijd een erg steekhoudende uitspraak.
  vrijdag 13 november 2009 @ 18:49:42 #14
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_74673819
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:35 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Correctie: helaas niet. De belastingbetalende burger betaalt het salaris van het defensievolk, dus lijkt mij dat die wel enigzins iets te zeggen mogen hebben over wat er wel en niet gebeurt op defensiegebied. "Wie betaalt bepaalt" vind ik altijd een erg steekhoudende uitspraak.

juist, en ik geniet wel van een goeie fik op z'n tijd dus als er dan een flink gebouw in de hens staat moet de brandweer godverdomme de boel niet gaan blussen met hun hoofd.. Ik betaal ze, wat denken ze wel!!
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:28:38 #15
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74675106
Gelukkig hebben we de politiek die dat soort dingen doet...
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_74677053
edit: foei

[ Bericht 98% gewijzigd door Bob-B op 13-11-2009 21:14:33 (+note) ]
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:02:58 #17
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74678557
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:20 schreef TimMer1981 het volgende:
edit: weg
De aanname van personeel heeft niets met het nemen van democratische besluiten van doen anders. Er zijn kaders gezet, en alles wat daar binnen valt is aangenomen. Daar komt geen volksraadpleging aan te pas.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bob-B op 13-11-2009 21:14:51 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:15:54 #18
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74678948
Ik heb wel ergere dingen gehoord van mensen voor hun leven bij defensie. Je ziet toch dat 99% dat leven voor goed vaarwel heeft gezegd en zich toch meer "volwassen" is gaan gedragen. Ergo, ik denk niet dat het een halszaak zou zijn, je gaat er alleen achter komen als je solliciteert.
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:41:21 #19
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_74689239
Je kan gewoon tot je 37e? solliciteren, ik heb in m'n klas (nieuwe apache avionica groep) ook 2 gasten die 30 zijn.
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:30:41 #20
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74704524
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:41 schreef Eraser127 het volgende:
Je kan gewoon tot je 37e? solliciteren, ik heb in m'n klas (nieuwe apache avionica groep) ook 2 gasten die 30 zijn.
Oh, dan zijn de regels aangepast. Het was altijd zo dat je tot je 27e kon solliciteren, met een uitzondering voor specifieke kennis bij het HBO en WO.
- Privacy Matters
pi_74720468
Hallo

Bedankt voor alle reactie's!
De reden dat ik nog niet gesolliciteerd heb is omdat ik voor mijn huidige baan eerst nog twee maanden naar het buitenland moet, vandaar dat ik die twee maanden daarnaast ook mooi kan gebruiken om me verder te oriënteren wat betreft de mogelijke functie's
Ik ben net twee weken geleden 28 geworden en las op de site werkenbijdeluchtmacht idd dat de uiterste sollicitatie-leefdtijd 29 is (bij aanvang van).
Wat me wel opviel is dat je dan als officier aangenomen wordt (techniek) en dat naar mijn idee dit meer een "kantoor" baan is?! Weet iemand hier meer van?
Ik ben echt op zoek naar een functie waarbij ik zelf echt werkzaam ben in de techniek.. En niet op kantoor..
Weet iemand wat daar goed bij aan zal sluiten? En hoe zit dat met de andere onderdelen (landmacht-marine)?
Zie dat de leeftijdseisen binnen de landmacht toch hoger liggen dan bij de luchtmacht, bij de marine kan ik de leeftijdseisen niet vinden
En is er hier iemand van vliegtuigonderhoud die mij meer kan vertellen? Zie op de site dat je kan werken/leren maar die leeftijd ligt erg laag (omdat ik las twee mensen van 30 in de klas?)
Ik ben bevoegd om vliegtuigonderhoud te verrichten maar niet op het type dat de luchtmacht gebruikt, kan je je via hun verder ontwikkelen (daarmee bedoel ik- ik ben HBO opgeleid- moet je dan weer MBO doorleren?)
Pff hoop vragen, maar hoop dat iemand me wat meer kan vertellen

Grtz Nance
  zondag 15 november 2009 @ 18:21:56 #22
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74720963
De luchtmacht zit juist te springen om techneuten, dat je op het verkeerde type bent opgeleid kan nooit een probleem zijn (zoveel civiele F-16 gebruikers zijn er nou ook weer niet ). Als ik jou was zou ik gewoon solliciteren. Hou er wel rekening mee dat jij als HBOer weinig met je vingers aan de schroefjes en kabels zult zitten, maar dat je meer als leidinggevende tewerkgesteld zult worden. Alleen tijdens je OTT zul je een keer een check of fase-inspectie volledig moeten kunnen uitvoeren.
- Privacy Matters
  maandag 16 november 2009 @ 00:09:33 #23
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74736270
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:30 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Oh, dan zijn de regels aangepast. Het was altijd zo dat je tot je 27e kon solliciteren, met een uitzondering voor specifieke kennis bij het HBO en WO.
Ik vraag me af of het dan geen interne doorstromers zijn van bv. andere functies/krijgsmachtdelen.
  maandag 16 november 2009 @ 09:07:17 #24
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74739769
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:21 schreef RonaldV het volgende:
De luchtmacht zit juist te springen om techneuten, dat je op het verkeerde type bent opgeleid kan nooit een probleem zijn (zoveel civiele F-16 gebruikers zijn er nou ook weer niet ). Als ik jou was zou ik gewoon solliciteren. Hou er wel rekening mee dat jij als HBOer weinig met je vingers aan de schroefjes en kabels zult zitten, maar dat je meer als leidinggevende tewerkgesteld zult worden. Alleen tijdens je OTT zul je een keer een check of fase-inspectie volledig moeten kunnen uitvoeren.
met de druk die er nu is Ronald, denk ik dat ook Off. wel wat zullen moeten doen.
En volgens mij in hun opleiding, moeten ze alles ook zelfstandig kunnen.. dus dan komen ze er genoeg mee in aanraking
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 17 november 2009 @ 01:17:22 #25
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_74770838
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:21 schreef RonaldV het volgende:
Tijdens een keuringsdag sprak ik een jongen die jaren geleden verkeerd voorgelicht was en daarom ook de verkeerde vooropleiding had gevolgd. Hij kon zijn droomberoep bij de Luchtmacht (of marine, dat weet ik niet meer) niet doen. Laat je dus goed voorlichten, liefst meerdere keren was zijn advies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')