abonnement Unibet Coolblue
pi_82513507
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tijdens het boeken. Aan boord heb ik toch niet veel nodig. Heb je weleens gevlogen met Wizz?
Je rekent uiteindelijk toch af in Euro's? Ik vind Wizz een prima airline, soms wat norse crew maar ach
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_82513584
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:13 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Je rekent uiteindelijk toch af in Euro's? Ik vind Wizz een prima airline, soms wat norse crew maar ach
Tja, boeiend. Voor zo'n prijsje verwacht ik niet dat de stewardess me een pijpbeurt geeft.

Beetje beenruimte? Geen gedoe met koffers? Nog dingen waar ik op moet letten?

Yep, afrekening is in Euro's. Ik zou de wisselkoers eens op moeten zoeken. Ik vind het wel raar dat de meeste vluchten in euro staan, maar deze in UAH.
pi_82523590
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je daar moet doen, maar het is inderdaad een drama.

Ik hoop niet dat je je hebt laten verleiden tot een ticket bij Aeroflot met een overstap, want ik wens je veel succes met het halen van de connectie en het personeel op het vliegveld.
Daarnaast, mocht het je eindbestemming zijn, succes met de taximaffia om naar Moskou zelf te komen.

Voor meer evaringen

http://www.airlinequality.com/Airports/Airport_forum/svo.htm
Het is eindbestemming en word persoonlijk door locals opgehaald met de auto.

Maar thanks voor je info, ik ga het gewoon proberen . Vlieg niet met Aeroflot, maar een directe vlucht met KLM trouwens.
pi_83144704
Maatschappij?
Vueling

Toestel?
Airbus A320

Traject?
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Prijs?
110 euro retour

Vertraging?
Heen niet, op de terugweg vertrokken we te laat uit Barcelona, maar we landden gelukkig op de Kaagbaan, waardoor we erg snel aan de gate waren, waardoor de vertraging maar 5 minuten was.

Bezetting?
90% Heenreis
100% Terugreis

Vriendelijk personeel?
Jawel. Ze doen gewoon lekker snel hun ding en gaan dan rustig in de galley een boekje lezen . Wel was het Spaanse Engels van ze op de heenweg echt niet te verstaan, op de terugweg wel, maar ze praatte wel erg snel. Op de terugweg ging de piloot ook nog vertellen waar we vlogen enzo, dat was wel leuk.

Lekker eten?
Je kan wat bestellen, maar vrij duur en ik had net gegeten op Schiphol, dus niets genomen.

Entertainment?
Ze hebben een Vueling boekje, maar er staat niets interessants in. Verder naar buiten kijken en mijn boek.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is wel bekend lijkt me. Op internet werd veel gewaarschuwd over dat Vueling erg steng is met controleren van handbagage, of het past. Als het niet past, of te zwaar is, moet je het nog in laten checken en 30 euro betalen. Ze hebben, net als andere airlines, speciale rekjes staan waar je ze in moet doen. Ik had een vrij grote handbagagekoffer mee, maar er werd niet eens naar gekeken. Niet teveel drukmaken dus. Wat ik fijn vond was dat het boarden heel overzichtelijk ging, eerst de rijen 20-35, dan de rest. Daardoor staat niet iedereen constant stil. Toch moesten we in Barcelona langer wachten om dat er een groepje giecheltrienen net voor vertrek nog aan kwam, en die zaten helemaal achteraan. En dan gaan klagen dat je koffertje niet past, omdat er geen plek is.

Barcelona el Prat is prima, groot, overzichtelijk. Controle etc ging heel snel, maar het vervoer naar de luchthaven kan wel beter. Ik vloog terug om 07:45, en de treinen kwamen nét iets te laat aan, dus moest ik met een nachtbus vanaf Plaça de Catalunya. Bus deed er ongeveer een uur over. Eten en drinken waren nog best normale prijzen.

Algehele indruk
Ik vond Vueling, in tegenstelling tot wat ik had verwacht na het lezen van veel recensies op internet, een prima maatschappij voor korte vluchten. De stoelen waren krap, ik zat met mijn knieën tegen de andere stoel, maar het was niet zó erg dat ik volledig verkrampt het toestel uitkwam oid. Vueling en Iberia werken nu samen, en ik zat naast iemand in het vliegtuig die zijn ticket had gekocht bij Iberia en 70 euro meer had betaald voor zijn ticket. Ik zou dan toch wel balen als ik in een Vueling toestel terecht zou komen.
pi_84228968
# Maatschappij
Ryanair
# Traject
Eindhoven - Stockholm-Skavsta
Stockholm-Skavsta - Eindhoven
# Prijs
¤150 p.p. retour (Last-minute dus )
# Vertraging
Ja! Zowel op de heen- als de terugvlucht En dat voor 'the on time airline'.
# Vriendelijk personeel
Ja, prima!
# Eten
De broodjes waren prima.
# Entertainment
In-flight magazine.. Neem dus je iPod of een boek mee.
# Algehele indruk
Prima budget airline. Ik moest er wel aan wennen dat ze zoveel 'troep' proberen te verkopen (krasloten, parfum, telefoonkaarten sigaretten etc.), maar mij hoor je niet klagen.
Al met al vond ik het prima, maar goed, ik heb tot nu toe dan ook alleen maar met Transavia en Ryanair gevlogen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Voor beiden: Klein en dus overzichtelijk, wat erg fijn is.
Skavsta ligt op 1,5 uur rijden van Stockholm, maar dat geeft niet: er is een goede busverbinding.
Op Eindhoven werd de handbagage niet gewogen, op Skavsta moet je eerst langs medewerkers die je handbagage op de weegschaal zetten.
pi_84229860
# Maatschappij
TAP (Airbus 319)
# Traject
AMS - LIS (3 uur vliegen)
# Vertraging
Bij vertrek 20 minuten aankomst op tijd
# Vriendelijk personeel
Ja niets mis mee
# Eten
Redelijk zoet broodje met kaas en yogurt.
# Entertainment
Scherm voor 9 man en geen geluid. Tijd lekker naar mijn ipod geluisterd
# Algehele indruk
Was goed geregeld werkte snel.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Lisabon niets van gezien werden op gehaald door een man door de doane heen geloosd en konden wachten een een gebied zonder automaten voor ongeveer 20 minuten. (Of iets te eten)

# Maatschappij
TAP (Airbus 330-200)
# Traject
Lisabon (Stopover: Mandeira) Caracas
# Vertraging
Vertrek Lisabon half uur te laat. op Mandeira hadden we een stop van 1 uur in het vliegtuig
Caracas op tijd
# Vriendelijk personeel
Same
# Eten


Lisabon Manderia: Droog broodje + Yogurt
Manderia Caracas Zeebaars + aardappel puree. Pasta salade en cocos cake. Brood was droog. Bij aankomst nog een droge sandwich. slecht dus.
# Entertainment
Eigen scherm met 16 kanalen. Volgens inflight magazine met on demand maar die hadden we niet.
Flims waren van slecht kwaliteit. Eerst ander half uur niets.
# Algehele indruk
Geen problemen
# Eventueel informatie over de luchthavens
Caracas ging snel schoon en snel naar de volgede gate

# Maatschappij
Copa Air
# Traject
CSS -> PTY
# Vertraging
40 min bij vertrek
# Vriendelijk personeel
wat minder
# Eten
Lekker warm broode met kip en andere zooi
# Entertainment
Scherm voor 9 man + kop telefoon niet gebruikt
# Algehele indruk
Bij het incheken hadden we geen ticket. Wij naar een bali moesten gewoon naar GATE 22 lopen en daar kregen we onze ticktet. Dit bleek 1 min voor tijd 28 te zijn. Wel optijd gehaald
# Eventueel informatie over de luchthavens
`Panama:
Bij aankomst was de bagage zoek kwam met een vlucht later.

Wonder boven wonder hebben we alles gehaald en ga ik morgen per schip naar colombia.
pi_84235510
Zo, laat ik ook maar eens mijn ervaring postten. Dat scheelt jullie een hoop ergernis als jullie ooit de keuze moeten maken tussen deze maatschappij of een andere.

# Maatschappij
Cabo Verde Airlines

# Traject
Amsterdam - Kaapverdië - Fortaleza

# Vertraging
Op de heenweg 3 uur en 20 minuten vertraging. Aangezien we een internationale vlucht hadden, moesten we 3 uur voor vertrek aanwezig zijn op Schiphol. Onze vlucht zou, officieel, om 10.30 uur vertrekken. We komen aan op Schiphol en zien op de borden: Departures - Cabo Verde - Delayed for 3 hrs. Daar sta je dan om half 8 in de ochtend, 6 uur te vroeg.

Op de terugweg, tijdens de overstap, een vertraging van 2 uur door laaghangende bewolking in Amsterdam. En dit terwijl de vlucht Kaapverdië - Amsterdam zes uur duurde! Tsjah, Afrikanen kunnen niet zo rationeel nadenken als wij Nederlanders.

# Vriendelijk personeel
Redelijk. Alleen trokken ze een heel raar gezicht toen ik om 3 uur 's nachts vroeg: ''Can I have a beer''?
Waarop de stewardess antwoorde: ''Now? At this time?'' Toen heb ik maar als excuus gebruikt dat ik niet kon slapen en zo hoopte wat beter in slaap te kunnen komen. Uiteindelijk, met veel tegenzin, toch m'n biertje gekregen.

# Eten
Op de heenweg heerlijk eten. Rijst met kip-kerrie en een lekker aardbeienyoghurt toetje.
Op de terugweg hadden we rijst met op het oog lijkende aardappeltjes, maar als je ze omdraaide waren het kleine inktvisjes. En stinken!!! Heb m'n eten weggezet, m'n eetlust was direct voorbij.

# Entertainment

1 video-scherm per 9 stoelen. Vrijwel géén entertainment dus.

# Algehele indruk
Geen vliegmaatschappij die bij mij de top-20 zou halen. Zou ik weer de keuze hebben voor dezelfde bestemming, dan maar die ¤125 meer betalen voor TAP en dan via Lissabon naar Fortaleza.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Cabo Verde - Als je de landing inzet, denk je bij jezelf: ''Waar moeten we ooit landen?'' Zodra je geland bent, en aan het taxiën bent naar de ''gate'' besef je waar je geland bent. Er komt zo'n heel leuk trappetje aanrijden naar het vliegtuig, je stapt uit en werkelijk waar dit is wat je ziet:

- één landingsbaan
- een terminal met hooguit 40 stoelen en één hal dat zowel voor aankomst als vertrek wordt gebruikt.


Fortaleza - Prachtig om 's nachts aan te komen. Je vliegt over de stad, het lijkt net Peter Pan waarin je terecht bent gekomen. Oude stadsindeling met allemaal rechte wegen. Verdwalen doe je daar ook zeker niet. Een leuk vliegveld om te landden, niet te groot maar ook zeker niet te klein!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:12:53 #133
215387 joko90
Yoko One
pi_84275956
# Maatschappij
Transavia met een Boeing 737-800.
# Traject
Amsterdam - Rhodos
# Prijs
¤ 300,- ongeveer
# Vertraging
Ja, op de heenweg een halfuurtje omdat de piloot er nog niet was, op de terugweg 1,5 uur omdat er een technisch mankement was.
# Vriendelijk personeel
Ja, de meeste waren vriendelijk.
# Eten
Je kreeg er niets bij, maar dat was te verwachten. Als je iets wilde bestellen, moest je daar flink voor neerleggen. ¤ 2,50 voor een blikje drinken of ¤5,- voor een bakje noodles was geen uitzondering.
# Entertainment
Ze draaiden een filmpje met Ned. ondertiteling.
# Algehele indruk
Ze zijn goed in prijs/kwaliteit. Service is niet altijd om naar huis te schrijven, maar goed wat wil je ook met een chartervlucht.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is voor de meeste wel bekend lijkt me. Rhodos was een van origine een militair vliegveld. Je mocht daarom ook geen foto's schieten. Het vliegveld zelf stelde niet veel voor. Erg kaal met een paar winkeltjes. Niet om even een middagje te vertoeven ofzo.

Dit jaar vlieg ik voor het eerst met Egyptair naar Cairo, ik ben heel benieuwd.

[ Bericht 2% gewijzigd door joko90 op 20-07-2010 15:18:45 ]
pi_84355504
# Maatschappij
KLM, heen met een 737-300, terug met een 737-400.
# Traject
Amsterdam - Milaan Mxp v.v.
# Prijs
¤ 180E
# Vertraging
Op de heenweg 10 minuten door het extreem slechte weer boven Schiphol, daardoor was er maar 1 opstijgbaan in gebruik oid. Verder nog een omweg gemaakt vanwege het weer.
# Vriendelijk personeel
Ja, de meeste waren vriendelijk. Piloot kwam 2x per vlucht met uitgebreide informatie, ook over de precieze route die we vlogen enzo.
# Eten
Heen: een sandwich met kaas en mosterd en een sandwicht met lamsvlees
Terug: een sandwich met roomkaas en een sandwich met kalfsvlees
Prima te eten, al was het iets aan de droge kant. Verder nog 2x per vlucht langs met drinken.
# Entertainment
Geen.
# Algehele indruk
Prima, hele tijd geleden dat ik met KLM gevlogen heb, maar ben van plan het de komende tijd alleen nog maar te doen, dan maar iets meer betalen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is voor de meeste wel bekend lijkt me. Milaan MPX is qua aankomsthal niets bijzonders, je wordt ongeveer direct naar buiten geleid en ziet niet hoe groot het eigenlijk is. Om te vertrekken is er best een groot gebied achter de douane met leuke & luxe winkels.
pi_84478766
wat kregen jullie aan boord te eten?? :D
pi_84484256
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:12 schreef joko90 het volgende:...
Oh, ik heb gewoon doodleuk foto's gemaakt op het vliegveld van Rhodos O+
Alleen toen ik uitstapte uit het vliegtuig en buiten een geel cirkeltje kwam om het hele vliegtuig op de foto te kunnen zetten werd ik gesommeerd om richting bus te gaan :s)
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_84518829
quote:
Op zondag 25 juli 2010 20:06 schreef casper019 het volgende:
wat kregen jullie aan boord te eten?? :D
Heb je überhaupt wel de verslagen gelezen?! In de meeste gevallen staat het er duidelijk in.
pi_84519058
Had het ergens anders ook gevraagd, maar zonder reactie.

Iemand ervaring met Air Europa?
pi_84521933
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:30 schreef EddyAlbena het volgende:
Had het ergens anders ook gevraagd, maar zonder reactie.

Iemand ervaring met Air Europa?
Ja, vorig jaar met Air Europa van Madrid naar Las Palmas gevlogen en weer terug (in een 737). Opzich niks bijzonders, gewoon net als andere maatschappijen. Eten was geloof ik van dat voorverpakte sandwiches met drinken en er stond volgens mij een film op. En het personeel praatten alleen Spaans en Spaans-Engels, dus niet echt verstaanbaar, wat ik zelf opzich niet zo'n probleem vond.
Verschil tussen KLM, welke ik als vlucht had van en naar Madrid, en Air Europa heb ik niet echt gemerkt. Ik vond het dus wel een prima maatschappij.
pi_84522728
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:24 schreef TFS het volgende:

[..]

Ja, vorig jaar met Air Europa van Madrid naar Las Palmas gevlogen en weer terug (in een 737). Opzich niks bijzonders, gewoon net als andere maatschappijen. Eten was geloof ik van dat voorverpakte sandwiches met drinken en er stond volgens mij een film op. En het personeel praatten alleen Spaans en Spaans-Engels, dus niet echt verstaanbaar, wat ik zelf opzich niet zo'n probleem vond.
Verschil tussen KLM, welke ik als vlucht had van en naar Madrid, en Air Europa heb ik niet echt gemerkt. Ik vond het dus wel een prima maatschappij.
Ok dank!

Ik vlieg in januari JFK-MAD en lees op een reviewsite alleen maar negatieve reacties, vooral mbt het kwijt raken van baggage. Ik zit uiteindelijk maar vier dagen in Madrid dus als er iets mis is wordt het ook nog eens lastiger om het op te lossen.
pi_84530267
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:40 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Ok dank!

Ik vlieg in januari JFK-MAD en lees op een reviewsite alleen maar negatieve reacties, vooral mbt het kwijt raken van baggage. Ik zit uiteindelijk maar vier dagen in Madrid dus als er iets mis is wordt het ook nog eens lastiger om het op te lossen.
Wij hadden 3 koffers en een parasol, en die waren gewoon goed aangekomen. Met overstap dus tussen KLM en Air Europa in Madrid. Maar dit is ook al weer een jaar geleden en ik weet niet hoe het zit met vluchten buiten Europa..
pi_84536922
Heb m'n eerste vlucht geboekt. Düsseldorf - Moskou bij AirBerlin. Heenreis is 'operated by Siberia Airlines (S7)' en terug gewoon door AirBerlin zelf.

Iemand ervaringen met deze maatschappijen? Goed te doen voor een onervaren vlieger? :)
pi_84541367
De meest slechte maatschappijen verliezen ongeveer 20 van hun 1000 stuks bagage. De kans is dus 2% per koffer dat er iets mis gaat. Dit is nog lager als je op tijd incheckt en als je zonder overstap vliegt. Dus geen reden om hier bij voorbaat al zorgen over te hebben.

Dit topic is trouwens bestemd voor vlucht ervaringen achteraf in de vorm van een vluchtverslag. Er is een apart topic met vragen over vliegen.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:22:00 #144
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_84546299
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 08:50 schreef Alec690 het volgende:
Heenreis is 'operated by Siberia Airlines (S7)' en terug gewoon door AirBerlin zelf.

Iemand ervaringen met deze maatschappijen? Goed te doen voor een onervaren vlieger? :)
Klinkt allemaal veelbelovend. Maar als Siberia Airlines. nog nooit van gehoord overigens, in Duitsland mag landen, zal het met de veiligheid wel meevallen. Wel op tijd uitstappen anders eindig je misschien wel in de Gulag Archipel. O-)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:50:15 #145
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_84805033
Maatschappij
Lufthansa

Traject
Dusseldorf - Toronto - Dusseldorf

Toestel
Airbus 330

Vertraging
Op de heenreis geen vertraging gehad en netjes op tijd vertrokken.
Op de terugreis moesten we een kleine 45 minuten wachten omdat er teveel vliegtuigen tegelijkertijd moesten vertrekken plus het feit dat de luchthaven van Dusseldorf pas om 6 uur `s morgens opengaat. Piloot gaf duidelijke informatie hierover en vertelde dat we anders te vroeg zouden aankomen en enkele rondjes om Dusseldorf moesten vliegen. Ondanks enige lichte vertraging toch precies op tijd aangekomen.

Vriendelijk personeel
Personeel van Lufthansa is naar mijn mening altijd vriendelijk, al zijn ze wel aan de oudere kant. Laatste 2 vluchten die ik met Lufthansa heb gehad zag ik telkens alleen maar ouderen heren en dames. Jeugdigheid kennen ze niet in wervingsprocedure bij Lufthansa?

Eten
Op de heenreis zoetzure kip met rijst gehad en een calzone pizzabroodje. Daarnaast kwamen ze vele malen langs met drinken, waaronder ook sterke drank als Baileys en Cognac. Op de terugreis kip met pasta en groenten gehad, voor de landing nog een klein ontbijtje. Eten in het vliegtuig is niet het beste eten, dat is algemeen bekend en ik had er geen problemen mee. De lekkere Bailey tussendoortjes vond ik wel erg fijn.

Entertainment
Iedereen heeft een PES voor zijn neus hangen waar voldoende films voor jong en oud zijn te vinden.
Beide vluchten hadden hetzelfde programma en dus de nodige films en series bekeken.

Algehele indruk
Lufthansa vind ik persoonlijk een van de fijnere maatschappijen waarmee ik al vaker heb gevlogen. Het personeel is dan wel iets ouder maar dat is geen reden om niet meer met ze te vliegen. Een groot voordeel voor mij is dat de luchthaven van Dusseldorf erg dichtbij is, waardoor het prijstechnisch gezien erg voordelig is om met Lufthansa vanaf Dusseldorf te vliegen. Wellicht dat ze in de toekomst meerdere transatlantische bestemmingen gaan toevoegen aan Dusseldorf, maar dat Frankfurt wel niet toelaten.

Eventueel informatie over de luchthavens
Lufthansa heeft een eigen gedeelte op Lufthansa waar je snel geholpen wordt. Ook ben je zo door de douane heen. Hierna kun je gratis kranten pakken en nog wat shoppen, maar dit gedeelte is niet zo groot. Om naar Toronto en New York tegaan moet je nog door een aparte poort waarna je op je vlucht kunt wachten. Toronto Pearson is flink gemoderniseerd laatste jaren, wat een flinke verbetering is. Vliegveld is overzichtelijk plus het feit dat er gratis WIFI op het gehele vliegveld te krijgen is vond ik een erg fijne toevoeging.
pi_84805383
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:50 schreef Professional het volgende:Jeugdigheid kennen ze niet in wervingsprocedure bij Lufthansa?

Bij veel maatschappijen kun je als personeel je voorkeuren aangeven op welke bestemming je graag wilt vliegen. Bij het maken van de indelingen wordt er dan naar die voorkeuren gekeken en ingedeeld op basis van senioriteit. Dan kunnen populaire bestemmingen vaak door oudere medewerkers gevlogen worden. Bij veel Amerikaanse maatschappijen is het zelfs zo dat je eerst een X aantal (zeg maar veel) jaren binnenlands moet vliegen aleer je op intercontinentale bestemmingen mag vliegen, vandaar dat Schiphol altijd vol is met Amerikaanse oma's..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_84808300
Maatschappij
Wizzair

Traject
Eindhoven-Gdansk-Eindhoven voor zo'n 65 euro (had voor 20 gekund... )

Toestel
Airbus A319, bijna helemaal vol op beide vluchten

Vertraging
vrijwel geen

Vriendelijk personeel
Jazeker. Wijzen er netjes op dat je bij online inchecken 2 papiertjes moet hebben; één voor aan de gate en één om te laten zien in het vliegtuig. Niet vergeten dus (en niet dubbelzijdig printen)

Eten
niets geprobeerd

Entertainment
In Flight magazine

Algehele indruk
Lekker simpelbudget vervoer. Zeker voor hun goedkoper-dan-Ryanair vluchten en hun erg interessante bestemmingen een aanrader.

Eventueel informatie over de luchthavens
Eindhoven klein en efficiënt. Half uurtje voor vertrek binnen komen lopen en ruim op tijd zijn :)
Gdansk is net wat te klein geworden voor de vele vluchten. Uiteraard komt er binnenkort een nieuwe standaard terminal. Opvallend veel mensen die de nacht op de luchthaven hadden doorgebracht. Terwijl je voor 2,5 euro met een taxibusje vanuit de stad gebracht wordt, aansluitend op elke Wizzair vlucht (wel even bellen voor sommige tijden, maar dat was geen probleem)
pi_84816936
Mijn laatste vlucht:

# Maatschappij
Transavia.com

# Traject
Amsterdam - Nice en weer terug (Met 7 personen)

# Vertraging
Heenvlucht 40 minuten, terugvlucht +/- 90 minuten

# Vriendelijk personeel
Ja hoor, niets op aan te merken. Niet meer of minder dan wat ik zou verwachten.

# Eten
Tsja, op zo'n korte vlucht heb ik voldoende aan een doosje Pringles en een frisdrankje. Dat was ok.

# Entertainment
Helaas op beide vluchten met een KLM toestel gevlogen waar geen schermen in zaten, dus dat was toen wat saai. Normaal trouwens een slechte kwaliteit Friends aflevering ofzo.

# Algehele indruk
Goed. Personeel blijft (ondanks door vertraging en bagage die op Schiphol is blijven staan en dus zeurende mensen) vriendelijk en staat iedereen netjes te woord.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol is voor de meeste mensen wel bekend denk ik. Vervelend was op deze vlucht dat de bagagebanden op Schiphol niet werkten waardoor het retedruk was overal. Niemand van het personeel op Schiphol wist te vertellen wat we moesten doen, totdat een vrouw van Transavia.com langs liep om alle passagiers voor Nice te verzamelen. Alle koffers moesten bij elkaar gezet worden. Helaas bleken deze bij aankomst niet te zijn meegekomen. (Ik neem Transavia.com niets kwalijk overigens)
Op Nice een formulier ingevuld en 33 uur later werden onze koffers (7 stuks) door een koerier netjes op locatie afgeleverd. Vorige week heb ik een claim ingediend voor de spullen die we voor de eerste anderhalve dag hebben moeten kopen.

Nice is een saai vliegveld waar weinig te doen is. Ik neem meestal de laatste vlucht terug naar Schiphol. De kans op vertraging is dan redelijk groot. Na het inchecken (wat helaas niet online kan) controleer ik altijd tot het laatste moment of er geen vertraging is. Als je dan namelijk al langs de controle bent kun je niets meer doen. De enkele winkeltjes zijn daar al vroeg dicht en meer dan een smerig bakkie koffie uit een automaat kun je dan niet halen. Als je dan toch vertraging hebt, kun je (als je dus nog niet langs de controle bent) op je gemak met de gratis bus naar Terminal 2 (waar ook de autoverhuur zit). Daar zit tenminste een knap restaurant waar je fatsoenlijk nog wat kunt eten.

Voor zover mijn laatste ervaring :)
pi_84844335
-verkeerd-

[ Bericht 93% gewijzigd door EddyAlbena op 04-08-2010 10:52:39 ]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:41:23 #150
32029 Basson
Dodge This!
pi_84955286
Hoe zijn die Fokker F-70 vliegtuigen? De laatsten zijn in 1997 gebouwd dus, slik, 13 jaar oud... Zijn het rammelbakken of voel je je nog redelijk veilig in zo'n toestel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')