abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74573876
Dat zo'n conducteur alleen al de moeite neemt om te zaniken over iemand die gewoon betaalt en die geen kilometer zwart reist zegt al genoeg. Zo jaag je ook de mensen die het goed bedoelen tegen je in het harnas. Wie kan zo'n regels nu nog volgen.
Ik weet het ook niet
pi_74573919
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:58 schreef Schlumberger het volgende:

[..]

Ik werk bij de NS, en naar mijn weten heb je gewoon gelijk. Je 'koopt' met een trajectkaart immers gewoonweg het recht om gratis op een stukje spoor mee te reizen. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, m.b.t. toeslagen e.d.)

Maar het is een bekend probleem dat conducteurs de regels niet zo heel goed kennen...

Overigens denk ik dat klagen niet zo heel veel zin hebt. Je kan hoogstens een excuusbrief verwachten. Want als ze je geld terug zouden geven, zou iedereen wel kunnen claimen dat dit hem/haar is overkomen en dan geld kunnen cashen
Nouja, traject noemen, tijdstip, dag en dienstrooster erbij pakken en ze kunnen toch wel een idee kijken wie het is en daarmee even een constructief gesprekje voeren? Zal niet gebeuren vanwege de rompslomp, maar het idee is best ok vind ik
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:18:16 #53
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74574514
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:43 schreef Rechterbal het volgende:
Wat een onzin. Die conducteur verdient een nekschot
Ja, nou ja, best stekelig dus.
  dinsdag 10 november 2009 @ 15:18:38 #54
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74574531
Conducteurs. Toch net een beetje dat machtsgevoel.
F
Ja, nou ja, best stekelig dus.
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:10:32 #55
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_74581566
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:14 schreef SuperPoekie het volgende:
Is het niet gewoon dat je een geldig kaartje moet hebben tot aan het eerstvolgende station waar de trein daadwerkelijk stopt? Wat in je geval van de sprinter dus weesp is maar in het geval van de intercity hilversum.

Met je OV-jaarkaart mag je ook niet in een trein van 11:58 stappen en dan twee minuten zwartrijden, je moet een kaartje open naar het eerstvolgende station waar gestopt wordt. En dan heb je dus eigenlijk vanaf 12:00 dubbel 'betaald'.
Natuurlijk is dat zo, maar met die trajectkaart hééft TS een geldig kaartje tot het eerstvolgende station waar de trein stopt!
Dat je met je OV niet 2 minuten zwart mag rijden, zegt het zelf al: dat is zwartrijden, en dat mag niet. Dat is niet hetzelfde als deze situatie. In het geval dat je om 11.58 in wil stappen mag dat gewoon niet zonder kaartje, is ook een beetje triest als ze daar moeilijk over gaan doen, maar in principe wel terecht. Jammer dat je geen kaartjes kunt kopen voor delen van reizen, per tijd, maar voor dit verhaal niet relevant.
In dit geval heeft TS gewoon elk moment een geldig vervoerbewijs... Fijn dat iemand die bij de NS werkt dat ook heeft beaamd, er werken dus toch nog mensen met enige intelligentie
*Think outside the box*
pi_74581729
Echt het meest belachelijke wat je ooit gehoord hebt. Maar je mocht dus gewoon uitstappen? Een boete durfde hij je niet te geven?

Wat een snotaap. Klacht indienen, geld terugeisen ook voor verloren werktijd en voor het kaartje.

Het gaat toch gewoon om het traject dat je aflegt. Volgens mij als jij een kaartje Station X-Weesp en Weesp-Amersfoort hebt, dan betaal je gewoon hetzelfde of meer als wanneer je meteen één kaartje Station X-Amersfoort zou kopen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:09:21 #57
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:13:00 #58
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_74585460
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:58 schreef Schlumberger het volgende:

[..]

Ik werk bij de NS, en naar mijn weten heb je gewoon gelijk. Je 'koopt' met een trajectkaart immers gewoonweg het recht om gratis op een stukje spoor mee te reizen.
Nu klopt het
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:20:57 #59
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_74585723
Haha...dit is echt ronduit belachelijk.Maar ik snap niet waarom je er uit moest in Hilversum. Vanaf daar heb je in principe toch gewoon een geldig vervoersbewijs (daarvoor ook volgens elk weldenkend mens...)?
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
pi_74585823
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
REGELS ZIJN REGELS, BEFEHL IST BEFEHL!!
GESETZ IS GESETZ
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:13:06 #61
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_74587825
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:10 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zo, maar met die trajectkaart hééft TS een geldig kaartje tot het eerstvolgende station waar de trein stopt!
Dat je met je OV niet 2 minuten zwart mag rijden, zegt het zelf al: dat is zwartrijden, en dat mag niet. Dat is niet hetzelfde als deze situatie. In het geval dat je om 11.58 in wil stappen mag dat gewoon niet zonder kaartje, is ook een beetje triest als ze daar moeilijk over gaan doen, maar in principe wel terecht. Jammer dat je geen kaartjes kunt kopen voor delen van reizen, per tijd, maar voor dit verhaal niet relevant.
In dit geval heeft TS gewoon elk moment een geldig vervoerbewijs... Fijn dat iemand die bij de NS werkt dat ook heeft beaamd, er werken dus toch nog mensen met enige intelligentie
Maar het is geen kwestie van zwart rijden: een kaartje gaat op traject, niet op tijd, en de trajecten zijn aaneengesloten (er is geen moment dat TS een stuk berijdt waarvoor GEEN geldig vervoersbewijs aanwezig is).

De vergelijking met een (studenten)-OV Jaarkaart gaat niet op, want die gaat niet alleen op traject (toch? Het is alweer even geleden...), maar óók nog eens op tijd (in tegenstelling to de situatie van de TS).

De regels van de NS geven voor zover ik heb kunnen vinden geen enkele beperkende voorwaarde: dus niks van "geldig kaartje tot hier of daar". Het enige dat er staat is dat je te allen tijde een geldig vervoersbewijs moet hebben.
TS had dat voor ieder punt van de reis.
Het is echt niet ingewikkelder dan dat, hoe intelligent die conducteur dacht dat zijn unieke en creatieve herinterpretatie ook was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pundit_wannabe op 10-11-2009 23:06:07 ]
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_74587855
De conducteur > de topicstarter
pi_74589582
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:23 schreef Rookert het volgende:

[..]

GESETZ IS GESETZ
UND GEZWETS IS GEZWETS
Ik weet het ook niet
pi_74593734
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef HugoBaas het volgende:
Zojuist even met de klantenservice van de ns gesproken en wat denken jullie?
Die conducteur had gelijk volgens de dame die ik aan de lijn had.

Ik had volgens haar de stoptrein moeten nemen of een kaartje naar Hilversum moeten kopen.

Dit is toch te bizar voor woorden?

Kut ns
WTF... Dus stel he:

- Ik moet van Dordrecht naar Den Haag Centraal (= intercityverbinding)

- Ik heb trajectkaart Barendrecht - Den Haag Centraal, want ik reis veel tusen Barendrecht en Den Haag.

- Ik koop eenmalig een extra kaartje van Dordrecht naar Barendrecht, want ik kom net bij iemand vandaan in Dordrecht en moet naar Den Haag. Ik ga ervan uit dat de trajectkaart het andere stuk dekt.


Dan word ik gepwned door de conducteur omdat ik niet 1 intercity mag nemen van Dordrecht naar Den Haag, maar per se het stuk naar Rotterdam met een stoptrein moet afleggen?! (in Barendrecht stoppen alleen stoptreinen) !!!!!

Ik snap goed dat je maar bent uitgestapt omdat het voor jezelf en alle anderen alleen maar tijd kost als de spoorwegpolitie je eruit moet slaan, maar eigenlijk zou dat gewoon moeten gebeuren... 'Reiziger met geldig kaartje door politie uit trein geknuppeld', leuk voor hun imago
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_74593755
nou , zal mij benieuwen....
zijn bonnenboekje volstaat toch wel voor deze ongehoorzaamheid? daar is tie juist voor!
geen geldig vervoerbewijs is het ten laste gelegde ,
dan krijg je van deze ijverige man gewoon n bonnetje waar tevens zijn nummer opstaat.
uiteindelijk lukt altijd alles
  woensdag 11 november 2009 @ 05:55:08 #66
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74593792
Je hebt uiteraard gewoon gelijk, ik heb al zo vaak op die manier gereisd maar dan met meerdere gewone kaartjes. Ik koop vaak een retour Rotterdam-Delft Zuid en een enkeltje Delft-Delft Zuid, en dan reis ik gewoon met de intercity vanaf Delft naar Rotterdam, die stopt niet op Delft-Zuid. Nog nooit problemen mee gehad.
Ook geen sig dus
pi_74593932
quote:
Op woensdag 11 november 2009 05:55 schreef Dennis_enzo het volgende:
Je hebt uiteraard gewoon gelijk, ik heb al zo vaak op die manier gereisd maar dan met meerdere gewone kaartjes. Ik koop vaak een retour Rotterdam-Delft Zuid en een enkeltje Delft-Delft Zuid, en dan reis ik gewoon met de intercity vanaf Delft naar Rotterdam, die stopt niet op Delft-Zuid. Nog nooit problemen mee gehad.
Waarom koop je dan niet gewoon een retour Rotterdam-Delft? Je weet dat Rotterdam-Delft evenveel kost als Rotterdam-Delft Zuid? (beide 'Delften' zitten in dezelfde 'tariefzone', dit zie je ook met Rotterdam Centraal en Rotterdam Blaak).
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  woensdag 11 november 2009 @ 07:08:29 #68
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_74593974
quote:
Op woensdag 11 november 2009 06:53 schreef Henno het volgende:

[..]

Waarom koop je dan niet gewoon een retour Rotterdam-Delft? Je weet dat Rotterdam-Delft evenveel kost als Rotterdam-Delft Zuid? (beide 'Delften' zitten in dezelfde 'tariefzone', dit zie je ook met Rotterdam Centraal en Rotterdam Blaak).
Klopt ja, daar kwam ik later ook achter.
Ook geen sig dus
  woensdag 11 november 2009 @ 11:37:03 #69
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74599138
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:13 schreef Pundit_wannabe het volgende:

[..]

Maar het is geen kwestie van zwart rijden: een kaartje gaat op traject, niet op tijd, en de trajecten zijn aaneengesloten (er is geen moment dat TS een stuk berijdt waarvoor GEEN geldig vervoersbewijs aanwezig is).

De vergelijking met een (studenten)-OV Jaarkaart gaat niet op, want die gaat niet alleen op traject (toch? Het is alweer even geleden...), maar óók nog eens op tijd (in tegenstelling to de situatie van de TS).

De regels van de NS geven voor zover ik heb kunnen vinden geen enkele beperkende voorwaarde: dus niks van "geldig kaartje tot hier of daar". Het enige dat er staat is dat je te allen tijde een geldig vervoersbewijs moet hebben.
TS had dat voor ieder punt van de reis.
Het is echt niet ingewikkelder dan dat, hoe intelligent die conducteur dacht dat zijn unieke en creatieve herinterpretatie ook was.
Ik heb de voorwaarden inderdaad ook gelezen en kon daar ook niets vinden over deze kwestie, maar de vrouw van de ns klantenservice die ik aan de lijn had bevestigde dat de conducteur gelijk had (na erg lang nadenken).

Maar goed ik blijf dus echt wel de intercity nemen. Ik sta gewoon in mijn recht volgens mij en aan de reacties hier te lezen denkt iedereen daar zo over.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 11 november 2009 @ 11:39:43 #70
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74599229
quote:
Op woensdag 11 november 2009 04:46 schreef Henno het volgende:

[..]

WTF... Dus stel he:

- Ik moet van Dordrecht naar Den Haag Centraal (= intercityverbinding)

- Ik heb trajectkaart Barendrecht - Den Haag Centraal, want ik reis veel tusen Barendrecht en Den Haag.

- Ik koop eenmalig een extra kaartje van Dordrecht naar Barendrecht, want ik kom net bij iemand vandaan in Dordrecht en moet naar Den Haag. Ik ga ervan uit dat de trajectkaart het andere stuk dekt.


Dan word ik gepwned door de conducteur omdat ik niet 1 intercity mag nemen van Dordrecht naar Den Haag, maar per se het stuk naar Rotterdam met een stoptrein moet afleggen?! (in Barendrecht stoppen alleen stoptreinen) !!!!!

Ik snap goed dat je maar bent uitgestapt omdat het voor jezelf en alle anderen alleen maar tijd kost als de spoorwegpolitie je eruit moet slaan, maar eigenlijk zou dat gewoon moeten gebeuren... 'Reiziger met geldig kaartje door politie uit trein geknuppeld', leuk voor hun imago
Haha ja inderdaad, imago meteen om zeep.(alhoewel dat volgens mij al zo is ) Als het me nog een keer overkomt dan blijf ik ook zeker zitten en als hij een boete wil geven weiger ik mij te legitimeren. Ik wil weleens horen wat de spoorwegpolitie te zeggen heeft over deze kwestie.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_74599703
Ik had hem mishandeld in een stil deel van de trein. Die conducteurs vragen er gewoon om, klantvriendelijkheid is ver te zoeken tegenwoordig....
pi_74600257
Wat 'n compleet gestoorde regel. Misschien komt dit wel op de FP ofzo.
Hallon!
  woensdag 11 november 2009 @ 14:26:08 #73
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_74604524
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:52 schreef Sapstengel het volgende:
Ik had hem mishandeld in een stil deel van de trein. Die conducteurs vragen er gewoon om, klantvriendelijkheid is ver te zoeken tegenwoordig....
Haha hij vroeg er wel om. De klantvriendelijk is inderdaad niet je van het.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')