Nouja, traject noemen, tijdstip, dag en dienstrooster erbij pakken en ze kunnen toch wel een idee kijken wie het is en daarmee even een constructief gesprekje voeren?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:58 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Ik werk bij de NS, en naar mijn weten heb je gewoon gelijk. Je 'koopt' met een trajectkaart immers gewoonweg het recht om gratis op een stukje spoor mee te reizen. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, m.b.t. toeslagen e.d.)
Maar het is een bekend probleem dat conducteurs de regels niet zo heel goed kennen...
Overigens denk ik dat klagen niet zo heel veel zin hebt. Je kan hoogstens een excuusbrief verwachten. Want als ze je geld terug zouden geven, zou iedereen wel kunnen claimen dat dit hem/haar is overkomen en dan geld kunnen cashen
quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:43 schreef Rechterbal het volgende:
Wat een onzin. Die conducteur verdient een nekschot
Natuurlijk is dat zo, maar met die trajectkaart hééft TS een geldig kaartje tot het eerstvolgende station waar de trein stopt!quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:14 schreef SuperPoekie het volgende:
Is het niet gewoon dat je een geldig kaartje moet hebben tot aan het eerstvolgende station waar de trein daadwerkelijk stopt? Wat in je geval van de sprinter dus weesp is maar in het geval van de intercity hilversum.
Met je OV-jaarkaart mag je ook niet in een trein van 11:58 stappen en dan twee minuten zwartrijden, je moet een kaartje open naar het eerstvolgende station waar gestopt wordt. En dan heb je dus eigenlijk vanaf 12:00 dubbel 'betaald'.
Nu klopt hetquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:58 schreef Schlumberger het volgende:
[..]
Ik werk bij de NS, en naar mijn weten heb je gewoon gelijk. Je 'koopt' met een trajectkaart immers gewoonweg het recht om gratis op een stukje spoor mee te reizen.
GESETZ IS GESETZquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:09 schreef slashdotter3 het volgende:
REGELS ZIJN REGELS, BEFEHL IST BEFEHL!!
Maar het is geen kwestie van zwart rijden: een kaartje gaat op traject, niet op tijd, en de trajecten zijn aaneengesloten (er is geen moment dat TS een stuk berijdt waarvoor GEEN geldig vervoersbewijs aanwezig is).quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:10 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo, maar met die trajectkaart hééft TS een geldig kaartje tot het eerstvolgende station waar de trein stopt!
Dat je met je OV niet 2 minuten zwart mag rijden, zegt het zelf al: dat is zwartrijden, en dat mag niet. Dat is niet hetzelfde als deze situatie. In het geval dat je om 11.58 in wil stappen mag dat gewoon niet zonder kaartje, is ook een beetje triest als ze daar moeilijk over gaan doen, maar in principe wel terecht. Jammer dat je geen kaartjes kunt kopen voor delen van reizen, per tijd, maar voor dit verhaal niet relevant.
In dit geval heeft TS gewoon elk moment een geldig vervoerbewijs... Fijn dat iemand die bij de NS werkt dat ook heeft beaamd, er werken dus toch nog mensen met enige intelligentie
WTF... Dus stel he:quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:36 schreef HugoBaas het volgende:
Zojuist even met de klantenservice van de ns gesproken en wat denken jullie?
Die conducteur had gelijk volgens de dame die ik aan de lijn had.![]()
Ik had volgens haar de stoptrein moeten nemen of een kaartje naar Hilversum moeten kopen.
Dit is toch te bizar voor woorden?
Kut ns
Waarom koop je dan niet gewoon een retour Rotterdam-Delft? Je weet dat Rotterdam-Delft evenveel kost als Rotterdam-Delft Zuid? (beide 'Delften' zitten in dezelfde 'tariefzone', dit zie je ook met Rotterdam Centraal en Rotterdam Blaak).quote:Op woensdag 11 november 2009 05:55 schreef Dennis_enzo het volgende:
Je hebt uiteraard gewoon gelijk, ik heb al zo vaak op die manier gereisd maar dan met meerdere gewone kaartjes. Ik koop vaak een retour Rotterdam-Delft Zuid en een enkeltje Delft-Delft Zuid, en dan reis ik gewoon met de intercity vanaf Delft naar Rotterdam, die stopt niet op Delft-Zuid. Nog nooit problemen mee gehad.
Klopt ja, daar kwam ik later ook achter.quote:Op woensdag 11 november 2009 06:53 schreef Henno het volgende:
[..]
Waarom koop je dan niet gewoon een retour Rotterdam-Delft? Je weet dat Rotterdam-Delft evenveel kost als Rotterdam-Delft Zuid? (beide 'Delften' zitten in dezelfde 'tariefzone', dit zie je ook met Rotterdam Centraal en Rotterdam Blaak).
Ik heb de voorwaarden inderdaad ook gelezen en kon daar ook niets vinden over deze kwestie, maar de vrouw van de ns klantenservice die ik aan de lijn had bevestigde dat de conducteur gelijk had (na erg lang nadenken).quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:13 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
Maar het is geen kwestie van zwart rijden: een kaartje gaat op traject, niet op tijd, en de trajecten zijn aaneengesloten (er is geen moment dat TS een stuk berijdt waarvoor GEEN geldig vervoersbewijs aanwezig is).
De vergelijking met een (studenten)-OV Jaarkaart gaat niet op, want die gaat niet alleen op traject (toch? Het is alweer even geleden...), maar óók nog eens op tijd (in tegenstelling to de situatie van de TS).
De regels van de NS geven voor zover ik heb kunnen vinden geen enkele beperkende voorwaarde: dus niks van "geldig kaartje tot hier of daar". Het enige dat er staat is dat je te allen tijde een geldig vervoersbewijs moet hebben.
TS had dat voor ieder punt van de reis.
Het is echt niet ingewikkelder dan dat, hoe intelligent die conducteur dacht dat zijn unieke en creatieve herinterpretatie ook was.
Hahaquote:Op woensdag 11 november 2009 04:46 schreef Henno het volgende:
[..]
WTF... Dus stel he:
- Ik moet van Dordrecht naar Den Haag Centraal (= intercityverbinding)
- Ik heb trajectkaart Barendrecht - Den Haag Centraal, want ik reis veel tusen Barendrecht en Den Haag.
- Ik koop eenmalig een extra kaartje van Dordrecht naar Barendrecht, want ik kom net bij iemand vandaan in Dordrecht en moet naar Den Haag. Ik ga ervan uit dat de trajectkaart het andere stuk dekt.
Dan word ik gepwned door de conducteur omdat ik niet 1 intercity mag nemen van Dordrecht naar Den Haag, maar per se het stuk naar Rotterdam met een stoptrein moet afleggen?! (in Barendrecht stoppen alleen stoptreinen)![]()
!!!!!
Ik snap goed dat je maar bent uitgestapt omdat het voor jezelf en alle anderen alleen maar tijd kost als de spoorwegpolitie je eruit moet slaan, maar eigenlijk zou dat gewoon moeten gebeuren... 'Reiziger met geldig kaartje door politie uit trein geknuppeld', leuk voor hun imago
Haha hij vroeg er wel om. De klantvriendelijk is inderdaad niet je van het.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:52 schreef Sapstengel het volgende:
Ik had hem mishandeld in een stil deel van de trein. Die conducteurs vragen er gewoon om, klantvriendelijkheid is ver te zoeken tegenwoordig....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |