Nee, ze lopen niet voor niets aansluitingen af te sluiten. Dat is nou precies de reden waarom ze eerst een brief sturen. Als er geen reactie komt nemen ze aan dat de nieuwe bewoner(s) geen belangstelling hebben voor een kabelabonnement en volgt afsluiting. Verder moet je jezelf niet rijk rekenen. Een heraansluiting kost je dertig euro, dus als je binnen twee maanden wordt afgesloten en je wil daarna toch weer kabeltelevisie, dan ben je duurder uit dan wanneer je nu meteen een standaard abonnement neemt. Plus dat je niet meer in onzekerheid verkeert dat je ieder moment kunt worden afgesloten. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Betaal je ook niet voor stroom en water? Dan moet je niet gek opkijken als je op een dag in het donker zit en er geen water meer uit de kraan komt. Ga maar vast kijken naar zonnepanelen en zet een paar emmers buiten om regenwater op te vangen.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:43 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Nou ja, als je monteurs minder werkzaamheden hebben (je enkel richten op storingsgevallen en niet op aan- en afsluitingen), dan heb je natuurlijk minder monteurs nodig voor hetzelfde geld.
[..]
Ik vraag het me af, voor zowel de nieuwe bewoner als voor Ziggo. De nieuwe bewoner zit namelijk in de 'lose'-situatie omdat hij de volle mep moet betalen voor een dienst die hij ook (tot zo lang het duurt) gratis zou kunnen krijgen (en hij kan na het afsluiten direct voor digitenne gaan, wat niet geactiveerd hoeft te worden door een monteur). En Ziggo zit met het probleem dat ze niet weten of er bij een opzegging een nieuwe bewoner in het pand zit. En dan loop je dus als Ziggo voor niks aansluitingen af te sluiten, terwijl ze wellicht alsnog later aangesloten zouden moeten worden.
Dat klinkt als typisch gelul van een manager.quote:Monteurs zijn er voor onderhoud/service; ze scheppen enkel de randvoorwaarden voor een dienst en dragen niets bij aan het operationele proces van het leveren van de daadwerkelijke dienst en die kosten wil men doorgaans zo laag mogelijk houden.
Lees hierboven net dat je er al een jaar woont. Dat lijkt dan heel erg op een offensief van Ziggo om snel wat mensen bang te maken.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik kreeg een paar weken geleden dezelfde brief... Heb net gecheckt, kabel werkt nog steeds..
Vraag me nu idd af waarom ik digitenne heb
nah ja, de brief kwam dus pas een paar weken geleden, dus wie weet wordt ik alsnog afgesloten... Ondertussen heb ik ook gewoon digitenne, dus helemaal geen behoefte aan ziggo...quote:Op donderdag 5 november 2009 22:03 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Lees hierboven net dat je er al een jaar woont. Dat lijkt dan heel erg op een offensief van Ziggo om snel wat mensen bang te maken.
Het is heel simpel: hun drijfveer is niet de belangstelling van de klant checken en bij afwezigheid daarvan vervolgens koste wat kost afsluiten maar het minimaliseren van kosten en het maximaliseren van hun opbrengsten. En de vraag is of de laagste kosten en hoogste opbrengsten liggen bij het direct ondernemen van actie na de 10 dagen. En dat wil ik testen.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:01 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, ze lopen niet voor niets aansluitingen af te sluiten. Dat is nou precies de reden waarom ze eerst een brief sturen. Als er geen reactie komt nemen ze aan dat de nieuwe bewoner(s) geen belangstelling hebben voor een kabelabonnement en volgt afsluiting. Verder moet je jezelf niet rijk rekenen. Een heraansluiting kost je dertig euro, dus als je binnen twee maanden wordt afgesloten en je wil daarna toch weer kabeltelevisie, dan ben je duurder uit dan wanneer je nu meteen een standaard abonnement neemt. Plus dat je niet meer in onzekerheid verkeert dat je ieder moment kunt worden afgesloten. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Betaal je ook niet voor stroom en water? Dan moet je niet gek opkijken als je op een dag in het donker zit en er geen water meer uit de kraan komt. Ga maar vast kijken naar zonnepanelen en zet een paar emmers buiten om regenwater op te vangen.
[..]
Maar zo werkt het wel. Ik geloof dat de meeste kabelaars/internetbedrijven niet eens eigen monteursafdelingen meer hebben en het gewoon uitbesteden. En die bedrijven boeit deze shit helemaal niets en die doen _echt_ alleen maar de noodzakelijke dingen.quote:Dat klinkt als typisch gelul van een manager.
Kastje/Slot dichtlijmen en je hebt nergens last van.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]
Hier is zo'n kastje dat ergens bij je in de straat staat, daar zie je ook de eindversterker en alle aansluitingen in de omgeving, ze kijken gewoon welke stekker van jou is en trekken die eruit
Je kan ze ook open maken met wat zwaarder vuurwerkquote:Op donderdag 5 november 2009 22:55 schreef Vagere_Hein het volgende:
LOL, je brengt me op ideeën.
Een andere hypothetische angle: het is natuurlijk ook gewoon mogelijk om via een loper die kastjes zelf open te maken en alle kabels weer aan te sluiten. Iemand een idee of die lopers voorhanden zijn?
ik heb geen hekel aan ziggo oid, maar ik weet dat ons bedrijf zo nu en dan afsluitronde's krijgt ( ook voor upc en dergelijke) en dan is het gewoon die kasten opentrekken en kabels losschroeven en de stofdopjes en afsluitweerstand plaatsen en weer verder.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:08 schreef Vagere_Hein het volgende:
Maar even serieus: ben toch wel erg benieuwd hoe het zit met de afsluitingen. Zijn er medewerkers of oud-medewerkers van Ziggo met een bijbehorende grafhekel aan Ziggo die anoniem een boekje open willen doen over de procedures rond het opzeggen van abonnementen en de daadwerkelijke afsluiting van de tv-aansluiting? Wellicht komen we nog op iets nieuwswaardigs uit.
Lijkt me onzin. Als iemand die al een kabelabonnement heeft een poosje naar het buitenland gaat krijgt die het abonnementsgeld over die periode ook niet terug. Dat is bij geen enkel abonnement zo. De kans is veel groter dat TS bij het aangaan van een abonnement alsnog met terugwerkende kracht de rekening krijgt gepresenteerd over de periode die hij 'gratis' meende te hebben gekeken.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:51 schreef Rapaille het volgende:
Kan je anders niet reageren dat je per 01/06/2010 tv wil ofzo? Lulverhaal erbij dat je een tijdje naar het buitenland gaat. Ik denk dat het signaal dan gewoon actief blijft, omdat er anders 2x een monteur moet komen (afsluiten kabel&aansluiten kabel). Heb je toch ruim een half jaar gratis kabel
Interessant: Casema gaat wanbetalers aanpakken
Dat is de beste optie, wil je dan dat brakke signaal terug dan vraag je tijdje later nieuwe aansluiting op je eigen naam.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:52 schreef Hukkie het volgende:
Heb ook een half jaar 'gratis gekeken' voordat ik zo'n brief kreeg, daarna was het signaal er vrij snel af.
Denk niet dat ze het signaal erop laten als je je abbo opzegd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 01:04 schreef GlowMouse het volgende:
Heraansluiten kost 30 euro en je kan per maand opzeggen. Als het afsluiten langer dan een paar maanden duurt dan loont het om telkens op te zeggen en daarna heraansluitkosten te betalen.
Nieuwe huurder zal toch echt zelf een nieuw contract moeten afsluiten, laten ze het signaal erop omdat het goedkoper is ,jammer dan voor hun.quote:Op vrijdag 6 november 2009 01:10 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Denk niet dat ze het signaal erop laten als je je abbo opzegd.
Als je als huurder een verhuisbericht doorgeeft, dan betaal je gewoon verder op je nieuwe adres en laten ze het signaal staan in de veronderstelling dat een nieuwe huurder zich aanmeldt. Als dat niet gebeurd dan sluiten ze de nieuwe huurder af, en daar kan wel eens een tijdje overheen gaan.
Het zou best kunnen dat ze tegenwoordig niet meer zo'n haast maken met afsluiten van niet-betalende gebruikers, omdat je feitelijk niets 'verbruikt' en de signaallevering an sich ze niets extra kost (anders dan bij nutsvoorzieningen zoals electriciteit, gas en water, waar wel sprake is van verbruik). In het verleden moesten alle inkomsten uit de analoge signaallevering worden gehaald, en was er dus wel een motivatie om niet-betalende gebruikers liefst zo snel mogelijk af te sluiten. Maar tegenwoordig wordt het grote geld binnengehaald met de verkoop van abonnementen op (extra) digitale zenderpakketten en interactieve toepassingen (zoals internet, telefonie, video on demand e.d.) en die diensten zijn allemaal op afstand stop te zetten of te blokkeren als er niet (of niet meer) wordt betaald. Die paar analoge paupers die zo nodig gratis willen blijven kijken en aan wie ze toch geen extra diensten kunnen slijten doen er nauwelijk nog toe in het totale business plaatje van een kabelexploitant.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:20 schreef bravo het volgende:
Ik ben in december 2007 verhuisd. Toen ik er kwam heb ik alles opgezegd van (toen nog) @home, ook de kabeltelevisie. Toen heb ik direct digitenne genomen. Na een half jaar viel het me op dat ik ook nog steeds een analoog signaal had.
Ik heb digitenne na een half jaar opgezegd. Ik kijk nu dus gratis analoog, al bijna 1.5 jaar dus
Grappig, ik vind mezelf geen pauper, leuk dat je het zo noemt. Ik heb netjes alles opgezegd, ik heb netjes digitenne aangevraagd. Jij zou in mijn situatie precies hetzelfde doen, dus doe niet zo schijnheilig.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:03 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat ze tegenwoordig niet meer zo'n haast maken met afsluiten van niet-betalende gebruikers, omdat je feitelijk niets 'verbruikt' en de signaallevering an sich ze niets extra kost (anders dan bij nutsvoorzieningen zoals electriciteit, gas en water, waar wel sprake is van verbruik). In het verleden moesten alle inkomsten uit de analoge signaallevering worden gehaald, en was er dus wel een motivatie om niet-betalende gebruikers liefst zo snel mogelijk af te sluiten. Maar tegenwoordig wordt het grote geld binnengehaald met de verkoop van abonnementen op (extra) digitale zenderpakketten en interactieve toepassingen (zoals internet, telefonie, video on demand e.d.) en die diensten zijn allemaal op afstand stop te zetten of te blokkeren als er niet (of niet meer) wordt betaald. Die paar analoge paupers die zo nodig gratis willen blijven kijken en aan wie ze toch geen extra diensten kunnen slijten doen er nauwelijk nog toe in het totale business plaatje van een kabelexploitant.
Nee, ik zou niet hetzelfde doen, want ik zou nooit digitenne nemen als er op de locatie in kwestie (digitale) kabeltelevisie beschikbaar is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:32 schreef bravo het volgende:
[..]
Grappig, ik vind mezelf geen pauper, leuk dat je het zo noemt. Ik heb netjes alles opgezegd, ik heb netjes digitenne aangevraagd. Jij zou in mijn situatie precies hetzelfde doen, dus doe niet zo schijnheilig.
Hap nou niet.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:32 schreef bravo het volgende:
[..]
Grappig, ik vind mezelf geen pauper, leuk dat je het zo noemt. Ik heb netjes alles opgezegd, ik heb netjes digitenne aangevraagd. Jij zou in mijn situatie precies hetzelfde doen, dus doe niet zo schijnheilig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |