Dat doet ie ook buitenquote:Op donderdag 5 november 2009 20:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Afsluiten kost ze aanzienlijk meer dan niet-afsluiten, m.a.w. lekker zo laten, ze zijn duur genoeg!
En mocht er iemand voor de deur staan die je wil afsluiten: jij hebt geen contract met ze, en laat ze ook niet binnen. Mag-ie dat fijn buiten gaan oplossen
Ziggo doet het wel degelijkquote:Op donderdag 5 november 2009 20:19 schreef Snakey het volgende:
In ieder geval een tvp waard.![]()
Volgens mij kan Ziggo zelf helemaal niet aan fysieke verbindingen prutsen, simpelweg omdat het niet hun "kabels" zijn.
Kijk eens, Ziggo heeft ongetwijfeld een verhuisbericht (of een bericht van opzegging wegens verhuizing) gehad van de vorige bewoners, en weet dus dat er momenteel nog signaal wordt geleverd in de woning zonder dat er sprake is van een abonnement. Die situatie laten ze echt niet bestaan nu ze daar van op de hoogte zijn. Als je geen abonnement neemt zal het signaal gewoon op korte termijn worden afgesloten. Wil je daarna toch weer signaal, dan dien je niet alleen een abonnement te nemen maar ook weer zogenaamde aansluitkosten te betalen. Dit is geen bangmaakbrief. Ze bewijzen je eerder een dienst omdat je de kosten voor heraansluiting kunt voorkomen als je tijdig reageert en een abonnement neemt.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:09 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ik ben onlangs verhuisd en toen bleek ik een werkende tv-aansluiting te hebben. Ik trof vanavond bij thuiskomst een brief van Ziggo aan met de mededeling dat er geen abonnement op mijn adres aanwezig is, en dat als ik niet binnen 10 dagen reageer, ze de boel afsluiten.
Ik kijk bijna geen tv, dus ik zou het niet missen en ik vind het best een experiment waard om eens te kijken wat er na 10 dagen gebeurt.
Ik heb in ieder geval gehoord dat het voor kabelaars technisch heel moeilijk is om mensen af te sluiten (ze moeten fysiek naar de woning) en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft (met Ziggo, dan wel met het afsluiten van kabelafsluitingen per woning door kabelaars). Mijn vermoeden is dat ze op goed geluk dit soort bangmaakbrieven versturen.
In ieder geval leuk om eens te kijken wat gebeurt.
zie je meteen hoe onveilig kabel internet isquote:Op donderdag 5 november 2009 20:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]
Hier is zo'n kastje dat ergens bij je in de straat staat, daar zie je ook de eindversterker en alle aansluitingen in de omgeving, ze kijken gewoon welke stekker van jou is en trekken die eruit
Klopt ziggo heeft niet overal zelf kabels liggen maar in een groot deel van het land wel.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:19 schreef Snakey het volgende:
In ieder geval een tvp waard.![]()
Volgens mij kan Ziggo zelf helemaal niet aan fysieke verbindingen prutsen, simpelweg omdat het niet hun "kabels" zijn.
Uh, jawel, het zijn veelal wel hun kabels. Het hele net hebben ze mee overgenomen van de gemeenten toen de zooi geprivatiseerd werd. Maar ze trekken inderdaad "jouw" verbinding met de eindversterker los, als ze een keer met de servicewagen in de buurt zijn.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:19 schreef Snakey het volgende:
In ieder geval een tvp waard.![]()
Volgens mij kan Ziggo zelf helemaal niet aan fysieke verbindingen prutsen, simpelweg omdat het niet hun "kabels" zijn.
Want?quote:Op donderdag 5 november 2009 20:41 schreef Buschetta het volgende:
[..]
zie je meteen hoe onveilig kabel internet is
Technisch idd easypeasy, maar daarvoor moeten ze dus kennelijk een monteur sturen. Vraag is hoe vaak een monteur naar zo'n verdeelkast gaat tegenwoordig (en of ze consistent, wanneer ze bijvoorbeeld zo'n kast openmaken voor een reparatie of te activeren aansluiting, ook een lijst afwerken met te deactiveren aansluitingen). Als ze afsluiten, dan moeten ze ook weer aansluiten bij een nieuwe verhuizing en dat kost ze alleen maar geld, terwijl de huidige situatie ze niets kost en ze de flexibiliteit geeft om snel en tegen lage kosten nieuwe klanten aan te kunnen sluiten.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:26 schreef Riparius het volgende:
[..]
Kijk eens, Ziggo heeft ongetwijfeld een verhuisbericht (of een bericht van opzegging wegens verhuizing) gehad van de vorige bewoners, en weet dus dat er momenteel nog signaal wordt geleverd in de woning zonder dat er sprake is van een abonnement. Die situatie laten ze echt niet bestaan nu ze daar van op de hoogte zijn. Als je geen abonnement neemt zal het signaal gewoon op korte termijn worden afgesloten. Wil je daarna toch weer signaal, dan dien je niet alleen een abonnement te nemen maar ook weer zogenaamde aansluitkosten te betalen. Dit is geen bangmaakbrief. Ze bewijzen je eerder een dienst omdat je de kosten voor heraansluiting kunt voorkomen als je tijdig reageert en een abonnement neemt.
Het is echt een koud kunstje om je signaal af te sluiten en daar is technisch niets moeilijks aan. Het gebeurt ook dagelijks. In de buurt van je woning bevindt zich op straat een verdeelkastje en alles wat een Ziggo monteur hoeft te doen is in dat kastje even de coaxkabel die naar jouw woning loopt losmaken en je hebt geen signaal meer.
Ze werken inderdaad gewoon lijsten af met adressen die moeten worden afgesloten. Dat kost ze geen extra geld want de monteurs die dat dagelijks doen zijn gewoon in vaste dienst tegen een vast loon. En natuurlijk zijn die monteurs er niet alleen om abonnees af- en aan te sluiten maar ook om ter plaatse storingsklachten te onderzoeken en zo mogelijk op te lossen.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:48 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Technisch idd easypeasy, maar daarvoor moeten ze dus kennelijk een monteur sturen. Vraag is hoe vaak een monteur naar zo'n verdeelkast gaat tegenwoordig (en of ze consistent, wanneer ze bijvoorbeeld zo'n kast openmaken voor een reparatie of te activeren aansluiting, ook een lijst afwerken met te deactiveren aansluitingen). Als ze afsluiten, dan moeten ze ook weer aansluiten bij een nieuwe verhuizing en dat kost ze alleen maar geld, terwijl de huidige situatie ze niets kost en ze de flexibiliteit geeft om snel en tegen lage kosten nieuwe klanten aan te kunnen sluiten.
Bedenk wel dat je dan ook een decoder en smartcard en een (kamer)antenne nodig hebt, dat het zenderaanbod van Digitenne zeer mager is, en de kwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven is.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:49 schreef Vagere_Hein het volgende:
Mocht ik trouwens echt afgesloten worden, dan ga ik wrs voor een digitenne-aansluiting van 8 euro p/m.
Nou ja, als je monteurs minder werkzaamheden hebben (je enkel richten op storingsgevallen en niet op aan- en afsluitingen), dan heb je natuurlijk minder monteurs nodig voor hetzelfde geld.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:03 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ze werken inderdaad gewoon lijsten af met adressen die moeten worden afgesloten. Dat kost ze geen extra geld want de monteurs die dat dagelijks doen zijn gewoon in vaste dienst tegen een vast loon. En natuurlijk zijn die monteurs er niet alleen om abonnees af- en aan te sluiten maar ook om ter plaatse storingsklachten te onderzoeken en zo mogelijk op te lossen.
Ik vraag het me af, voor zowel de nieuwe bewoner als voor Ziggo. De nieuwe bewoner zit namelijk in de 'lose'-situatie omdat hij de volle mep moet betalen voor een dienst die hij ook (tot zo lang het duurt) gratis zou kunnen krijgen (en hij kan na het afsluiten direct voor digitenne gaan, wat niet geactiveerd hoeft te worden door een monteur). En Ziggo zit met het probleem dat ze niet weten of er bij een opzegging een nieuwe bewoner in het pand zit. En dan loop je dus als Ziggo voor niks aansluitingen af te sluiten, terwijl ze wellicht alsnog later aangesloten zouden moeten worden.quote:Maar je hebt gelijk dat het voor Ziggo eenvoudiger is als ze niemand langs hoeven te sturen om een adres af te sluiten en dan mogelijk later weer aan te sluiten. Daarom sturen ze ook die brieven aan nieuwe bewoners. Zo hoeven zij geen monteur langs te laten komen en jij hoeft geen aansluitkosten te betalen als je prijs stelt op blijvende signaallevering (en dus een abonnement neemt). Een win-win situatie dus.
Oh humor, ben benieuwd.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:17 schreef Tellorian het volgende:
Ik heb ooit nog eens stage gelopen bij Multikabel, en er zat gewoon 'n apparaatje een "CityCom" werd deze genoemd, en dan kon ze zo vanaf afstand in de multitap 'n schakelaartje omzetten waardoor de abonnee werd afgesloten...
Dat plaatje van die eindversterker doet wel weer wat herinneringen herleven, maar ik zie de Citycom niet iig.
die 8,50 is inclusief decoder/smartcard huur...quote:Op donderdag 5 november 2009 21:05 schreef Riparius het volgende:
[..]
Bedenk wel dat je dan ook een decoder en smartcard en een (kamer)antenne nodig hebt, dat het zenderaanbod van Digitenne zeer mager is, en de kwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven is.
Nee, ze lopen niet voor niets aansluitingen af te sluiten. Dat is nou precies de reden waarom ze eerst een brief sturen. Als er geen reactie komt nemen ze aan dat de nieuwe bewoner(s) geen belangstelling hebben voor een kabelabonnement en volgt afsluiting. Verder moet je jezelf niet rijk rekenen. Een heraansluiting kost je dertig euro, dus als je binnen twee maanden wordt afgesloten en je wil daarna toch weer kabeltelevisie, dan ben je duurder uit dan wanneer je nu meteen een standaard abonnement neemt. Plus dat je niet meer in onzekerheid verkeert dat je ieder moment kunt worden afgesloten. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Betaal je ook niet voor stroom en water? Dan moet je niet gek opkijken als je op een dag in het donker zit en er geen water meer uit de kraan komt. Ga maar vast kijken naar zonnepanelen en zet een paar emmers buiten om regenwater op te vangen.quote:Op donderdag 5 november 2009 21:43 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Nou ja, als je monteurs minder werkzaamheden hebben (je enkel richten op storingsgevallen en niet op aan- en afsluitingen), dan heb je natuurlijk minder monteurs nodig voor hetzelfde geld.
[..]
Ik vraag het me af, voor zowel de nieuwe bewoner als voor Ziggo. De nieuwe bewoner zit namelijk in de 'lose'-situatie omdat hij de volle mep moet betalen voor een dienst die hij ook (tot zo lang het duurt) gratis zou kunnen krijgen (en hij kan na het afsluiten direct voor digitenne gaan, wat niet geactiveerd hoeft te worden door een monteur). En Ziggo zit met het probleem dat ze niet weten of er bij een opzegging een nieuwe bewoner in het pand zit. En dan loop je dus als Ziggo voor niks aansluitingen af te sluiten, terwijl ze wellicht alsnog later aangesloten zouden moeten worden.
Dat klinkt als typisch gelul van een manager.quote:Monteurs zijn er voor onderhoud/service; ze scheppen enkel de randvoorwaarden voor een dienst en dragen niets bij aan het operationele proces van het leveren van de daadwerkelijke dienst en die kosten wil men doorgaans zo laag mogelijk houden.
Lees hierboven net dat je er al een jaar woont. Dat lijkt dan heel erg op een offensief van Ziggo om snel wat mensen bang te maken.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:34 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik kreeg een paar weken geleden dezelfde brief... Heb net gecheckt, kabel werkt nog steeds..
Vraag me nu idd af waarom ik digitenne heb
nah ja, de brief kwam dus pas een paar weken geleden, dus wie weet wordt ik alsnog afgesloten... Ondertussen heb ik ook gewoon digitenne, dus helemaal geen behoefte aan ziggo...quote:Op donderdag 5 november 2009 22:03 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Lees hierboven net dat je er al een jaar woont. Dat lijkt dan heel erg op een offensief van Ziggo om snel wat mensen bang te maken.
Het is heel simpel: hun drijfveer is niet de belangstelling van de klant checken en bij afwezigheid daarvan vervolgens koste wat kost afsluiten maar het minimaliseren van kosten en het maximaliseren van hun opbrengsten. En de vraag is of de laagste kosten en hoogste opbrengsten liggen bij het direct ondernemen van actie na de 10 dagen. En dat wil ik testen.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:01 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, ze lopen niet voor niets aansluitingen af te sluiten. Dat is nou precies de reden waarom ze eerst een brief sturen. Als er geen reactie komt nemen ze aan dat de nieuwe bewoner(s) geen belangstelling hebben voor een kabelabonnement en volgt afsluiting. Verder moet je jezelf niet rijk rekenen. Een heraansluiting kost je dertig euro, dus als je binnen twee maanden wordt afgesloten en je wil daarna toch weer kabeltelevisie, dan ben je duurder uit dan wanneer je nu meteen een standaard abonnement neemt. Plus dat je niet meer in onzekerheid verkeert dat je ieder moment kunt worden afgesloten. Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Betaal je ook niet voor stroom en water? Dan moet je niet gek opkijken als je op een dag in het donker zit en er geen water meer uit de kraan komt. Ga maar vast kijken naar zonnepanelen en zet een paar emmers buiten om regenwater op te vangen.
[..]
Maar zo werkt het wel. Ik geloof dat de meeste kabelaars/internetbedrijven niet eens eigen monteursafdelingen meer hebben en het gewoon uitbesteden. En die bedrijven boeit deze shit helemaal niets en die doen _echt_ alleen maar de noodzakelijke dingen.quote:Dat klinkt als typisch gelul van een manager.
Kastje/Slot dichtlijmen en je hebt nergens last van.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
[ afbeelding ]
Hier is zo'n kastje dat ergens bij je in de straat staat, daar zie je ook de eindversterker en alle aansluitingen in de omgeving, ze kijken gewoon welke stekker van jou is en trekken die eruit
Je kan ze ook open maken met wat zwaarder vuurwerkquote:Op donderdag 5 november 2009 22:55 schreef Vagere_Hein het volgende:
LOL, je brengt me op ideeën.
Een andere hypothetische angle: het is natuurlijk ook gewoon mogelijk om via een loper die kastjes zelf open te maken en alle kabels weer aan te sluiten. Iemand een idee of die lopers voorhanden zijn?
ik heb geen hekel aan ziggo oid, maar ik weet dat ons bedrijf zo nu en dan afsluitronde's krijgt ( ook voor upc en dergelijke) en dan is het gewoon die kasten opentrekken en kabels losschroeven en de stofdopjes en afsluitweerstand plaatsen en weer verder.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:08 schreef Vagere_Hein het volgende:
Maar even serieus: ben toch wel erg benieuwd hoe het zit met de afsluitingen. Zijn er medewerkers of oud-medewerkers van Ziggo met een bijbehorende grafhekel aan Ziggo die anoniem een boekje open willen doen over de procedures rond het opzeggen van abonnementen en de daadwerkelijke afsluiting van de tv-aansluiting? Wellicht komen we nog op iets nieuwswaardigs uit.
Lijkt me onzin. Als iemand die al een kabelabonnement heeft een poosje naar het buitenland gaat krijgt die het abonnementsgeld over die periode ook niet terug. Dat is bij geen enkel abonnement zo. De kans is veel groter dat TS bij het aangaan van een abonnement alsnog met terugwerkende kracht de rekening krijgt gepresenteerd over de periode die hij 'gratis' meende te hebben gekeken.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:51 schreef Rapaille het volgende:
Kan je anders niet reageren dat je per 01/06/2010 tv wil ofzo? Lulverhaal erbij dat je een tijdje naar het buitenland gaat. Ik denk dat het signaal dan gewoon actief blijft, omdat er anders 2x een monteur moet komen (afsluiten kabel&aansluiten kabel). Heb je toch ruim een half jaar gratis kabel
Interessant: Casema gaat wanbetalers aanpakken
Dat is de beste optie, wil je dan dat brakke signaal terug dan vraag je tijdje later nieuwe aansluiting op je eigen naam.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:52 schreef Hukkie het volgende:
Heb ook een half jaar 'gratis gekeken' voordat ik zo'n brief kreeg, daarna was het signaal er vrij snel af.
Denk niet dat ze het signaal erop laten als je je abbo opzegd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 01:04 schreef GlowMouse het volgende:
Heraansluiten kost 30 euro en je kan per maand opzeggen. Als het afsluiten langer dan een paar maanden duurt dan loont het om telkens op te zeggen en daarna heraansluitkosten te betalen.
Nieuwe huurder zal toch echt zelf een nieuw contract moeten afsluiten, laten ze het signaal erop omdat het goedkoper is ,jammer dan voor hun.quote:Op vrijdag 6 november 2009 01:10 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Denk niet dat ze het signaal erop laten als je je abbo opzegd.
Als je als huurder een verhuisbericht doorgeeft, dan betaal je gewoon verder op je nieuwe adres en laten ze het signaal staan in de veronderstelling dat een nieuwe huurder zich aanmeldt. Als dat niet gebeurd dan sluiten ze de nieuwe huurder af, en daar kan wel eens een tijdje overheen gaan.
Het zou best kunnen dat ze tegenwoordig niet meer zo'n haast maken met afsluiten van niet-betalende gebruikers, omdat je feitelijk niets 'verbruikt' en de signaallevering an sich ze niets extra kost (anders dan bij nutsvoorzieningen zoals electriciteit, gas en water, waar wel sprake is van verbruik). In het verleden moesten alle inkomsten uit de analoge signaallevering worden gehaald, en was er dus wel een motivatie om niet-betalende gebruikers liefst zo snel mogelijk af te sluiten. Maar tegenwoordig wordt het grote geld binnengehaald met de verkoop van abonnementen op (extra) digitale zenderpakketten en interactieve toepassingen (zoals internet, telefonie, video on demand e.d.) en die diensten zijn allemaal op afstand stop te zetten of te blokkeren als er niet (of niet meer) wordt betaald. Die paar analoge paupers die zo nodig gratis willen blijven kijken en aan wie ze toch geen extra diensten kunnen slijten doen er nauwelijk nog toe in het totale business plaatje van een kabelexploitant.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:20 schreef bravo het volgende:
Ik ben in december 2007 verhuisd. Toen ik er kwam heb ik alles opgezegd van (toen nog) @home, ook de kabeltelevisie. Toen heb ik direct digitenne genomen. Na een half jaar viel het me op dat ik ook nog steeds een analoog signaal had.
Ik heb digitenne na een half jaar opgezegd. Ik kijk nu dus gratis analoog, al bijna 1.5 jaar dus
Grappig, ik vind mezelf geen pauper, leuk dat je het zo noemt. Ik heb netjes alles opgezegd, ik heb netjes digitenne aangevraagd. Jij zou in mijn situatie precies hetzelfde doen, dus doe niet zo schijnheilig.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:03 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat ze tegenwoordig niet meer zo'n haast maken met afsluiten van niet-betalende gebruikers, omdat je feitelijk niets 'verbruikt' en de signaallevering an sich ze niets extra kost (anders dan bij nutsvoorzieningen zoals electriciteit, gas en water, waar wel sprake is van verbruik). In het verleden moesten alle inkomsten uit de analoge signaallevering worden gehaald, en was er dus wel een motivatie om niet-betalende gebruikers liefst zo snel mogelijk af te sluiten. Maar tegenwoordig wordt het grote geld binnengehaald met de verkoop van abonnementen op (extra) digitale zenderpakketten en interactieve toepassingen (zoals internet, telefonie, video on demand e.d.) en die diensten zijn allemaal op afstand stop te zetten of te blokkeren als er niet (of niet meer) wordt betaald. Die paar analoge paupers die zo nodig gratis willen blijven kijken en aan wie ze toch geen extra diensten kunnen slijten doen er nauwelijk nog toe in het totale business plaatje van een kabelexploitant.
Nee, ik zou niet hetzelfde doen, want ik zou nooit digitenne nemen als er op de locatie in kwestie (digitale) kabeltelevisie beschikbaar is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:32 schreef bravo het volgende:
[..]
Grappig, ik vind mezelf geen pauper, leuk dat je het zo noemt. Ik heb netjes alles opgezegd, ik heb netjes digitenne aangevraagd. Jij zou in mijn situatie precies hetzelfde doen, dus doe niet zo schijnheilig.
Hap nou niet.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:32 schreef bravo het volgende:
[..]
Grappig, ik vind mezelf geen pauper, leuk dat je het zo noemt. Ik heb netjes alles opgezegd, ik heb netjes digitenne aangevraagd. Jij zou in mijn situatie precies hetzelfde doen, dus doe niet zo schijnheilig.
En? Tevreden met je Digitenne blokkendoos?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef Vagere_Hein het volgende:
lol, en afgesloten. Hebben ze nog redelijk snel gedaan. Morgen maar even digitenne oppikken bij de mediamarkt.
dat heb ik ook met ziggo. Gewoon de kaart in mijn tv.quote:Op zaterdag 12 december 2009 08:49 schreef Vagere_Hein het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit beter is dan bij de oude analoge kabelaansluiting van Ziggo. Verder werkte het binnen een half uur en heb ik gelukkig ook geen gedoe met meerdere afstandsbedieningen en decoders omdat ik enkel een pcmcia-kaart in mijn tv hoefde te steken (plus antenne natuurlijk). Dus ik ben wel tevreden ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |