abonnement Unibet Coolblue
  Admin donderdag 5 november 2009 @ 17:20:35 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74425985
Nadat drie zuigelingen binnen een week overleden na vaccinatie met het pneumokokkenvaccin, heeft het RIVM consultatiebureaus opgedragen om een bepaalde partij van dat vaccin voorlopig buiten gebruik te stellen. Een dergelijke ingreep is hoogst uitzonderlijk.

Het RIVM beschouwt dit als een zeer opmerkelijke situatie, en is daarom overgegaan tot deze ongebruikelijke stap. De partij is door heel Nederland en ook daarbuiten verspreid, dus deze actie zal diverse consultatiebureaus treffen. Ze zijn echter al voorzien van nieuwe voorraad, zodat het inenten zelf er geen vertraging door zal oplopen.

Het RIVM verwacht dat het onderzoek enige weken in beslag zal nemen: men wil uiteraard grondig vaststellen hoe dit kon gebeuren. Per jaar overlijden er 5 tot 10 kinderen na een inenting. Onzeker is of die kinderen door de enting overlijden of door een combinatie van andere oorzaken. Maar dit was wel erg vlak op elkaar en in alle gevallen ook nog van eenzelfde partij vaccin.

Diezelfde partij heeft niet eerder tot sterfgevallen geleid, terwijl er toch al vele duizenden exemplaren elders gebruikt zijn. Toch wordt er dus uiterst omzichtig hiermee omgegaan, en is de hele partij buiten gebruik gesteld.

Vaccin buiten gebruik gesteld na drie overleden baby's
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_74426096
Op welke leeftijd krijgen kinderen dit vaccin?
Huh?
pi_74426222
2, 3 en 4 maanden
  donderdag 5 november 2009 @ 17:28:46 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_74426325
yvonne, wellicht kun je een en ander mergen vanuit dit topic ( Kinderzaken in het nieuws deel 3 )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Admin donderdag 5 november 2009 @ 17:37:55 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74426665
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:28 schreef Troel het volgende:
yvonne, wellicht kun je een en ander mergen vanuit dit topic ( Kinderzaken in het nieuws deel 3 )
Ik denk dat dit belangrijk genoeg is om een eigen topic te rechtvaardigen, niet iedereen leest een verzameltopic.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 5 november 2009 @ 17:39:03 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_74426707
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik denk dat dit belangrijk genoeg is om een eigen topic te rechtvaardigen, niet iedereen leest een verzameltopic.
Wellicht dat je de reacties van daaruit hier kan plaatsen? Aangezien er daar best al wat reacties staan? Ik zeg toch niet dat het in dat topic moet of wel soms? Als ik dat zou vinden, zou ik dat wel zeggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Admin donderdag 5 november 2009 @ 17:46:13 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74426968
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Wellicht dat je de reacties van daaruit hier kan plaatsen? Aangezien er daar best al wat reacties staan? Ik zeg toch niet dat het in dat topic moet of wel soms? Als ik dat zou vinden, zou ik dat wel zeggen.
Lontje en kort Troel
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 5 november 2009 @ 17:47:38 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_74427009
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Lontje en kort Troel
Ja nou, bedoelde ik het een keer goed en krijg ik ook commentaar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74427356
Is er al meer info over de overleden babietjes? Hoe oud waren ze en de hoeveelste inenting tegen pneumokokken was dit? Waren deze kindjes alledrie bij hetzelfde consultatiebureau?

Evi heeft onlangs de eerste gehad en zou 1 december de tweede krijgen.
Ik vind het allemaal maar eng
#geen
  Admin donderdag 5 november 2009 @ 18:04:41 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_74427565
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:47 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja nou, bedoelde ik het een keer goed en krijg ik ook commentaar
*kusje op je bolletje
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Jubileum moderator donderdag 5 november 2009 @ 18:15:00 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74427864
Dit lijkt me ernstig genoeg voor een apart topic!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_74434859
om half 11 gaan ze er bij hart van nederland dieper op in hoorde ik in een voorstukje.
pi_74445651
Nuu wij hebben hier een rondje kinderarts gehad vanmorgen. Leander blijkt dus de verkeerde gehad te hebben Vanmorgen belde het rvp terug omdat ze de papieren toch wel hadden. Ze wilden toch voor de zekerheid dat we even langs de huisarts gingen. De had echter meer het idee dat we maar beter met zoiets langs de ka konden gaan om hem even na te laten kijken. De ha heeft een ka gebeld en gelukkig konden we een meteen langskomen. Ze hebben Leander helemaal nagekeken, van hartfilmpje (dat wil zo goed want hij bleef lekker stil liggen) tot bloedprikken
Ze hebben niks raars kunnen vinden. Bloeduitslagen komen eind van de middag binnen. Maar zodra we merken dat Lander anders is dan normaal Maar dat is ie al moeten we de ka bellen en dan gaat hij de test allemaal nog een keer doen.
Vandaag word op het cb nagegeken welke kinderen het nog meer hebben gehad en de ouders ervan op de hoogte gesteld. Maar volgens hun waren ze een paar kinderen voor mij met dit nummer begonnen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74446131
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:26 schreef p_iglet het volgende:
2, 3 en 4 maanden
En ook op 11 maanden.

Oh bah, MeNicole2
Krijg je vandaag ook nog die bloeduitslagen te horen?
pi_74447184
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:39 schreef sheotah het volgende:

[..]

En ook op 11 maanden.

Oh bah, MeNicole2
Krijg je vandaag ook nog die bloeduitslagen te horen?
Ja ze bellen als het goed is eind van de middag. Als ik voor 5 uur nog niks gehoord heb moet ik zelf even bellen.

En we moeten trouwens volgende week vrijdag weer komen en dan gana ze alle test nog ene keer doen om te kijken of er dan iets anders is dan nu!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74448186
jeetje MeNicole.. das balen zeg!!
wanneer is Leander ongeveer gevaccineerd??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74448245
Dat is ook niet wat je wilt horen als je belt om dat nummer na te vragen Wel fijn dat ze er zo serieus op inspringen.
Ze hadden iig niets bijzonders gevonden in de restpartij nog volgens mij, dus hopelijk valt 't mee allemaal. Sterkte met het wachten Nicole!
pi_74448289
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:42 schreef Vicky het volgende:
jeetje MeNicole.. das balen zeg!!
wanneer is Leander ongeveer gevaccineerd??
Afgelopen maandag. En ze hadden dinsdag gehoord dat die dus niet meer gebruikt mocht worden dus er zijn meer kinderen die het gehad hebben hier.

Oh en ik heb ook een klacht ingediend tegen de dame van rvp.
Toen ik gister belde zei ze: "Ja maar mevrouw ik heb nu de pc al uit en kan dat dus niet meer nakijken." Op mijn: Dan druk je hem maar even weer aan kwam een diepe zucht en: "Ja maar er gaan in een jaar zoveel kinderen dood een de vaccinaties!!"
Maf mens.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74448685
nou ja, wat een raar mens MeNicole!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74448773
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:59 schreef Vicky het volgende:
nou ja, wat een raar mens MeNicole!!
Ja erg he Gelukkig kon ik der naam makklijk onthouden (ook Nicole )

Maar Leander heeft vannacht weer bij ons op de kamer geslapen en hij sliep ineens zomaar weer door (normaal word ie om 4 uur keer wakker). R en ik lagen dus wakker te wachten en te luisteren of Leander het nog wel deed Nu zijn we allebei moe en Leander is de vrolijkheid himself
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 6 november 2009 @ 12:03:49 #21
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74448792
Jeetje zeg! Die had ik echt door de telefoon gesleurd . Hopelijk is alles oke, wat bedoel je met dat ie al anders is dan normaal?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_74448932
Dit lijkt vooralsnog een gevalletje 'stom toeval'.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_74449050
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 12:03 schreef Vivi het volgende:
Jeetje zeg! Die had ik echt door de telefoon gesleurd . Hopelijk is alles oke, wat bedoel je met dat ie al anders is dan normaal?
Als we het idee hebben dat ie minder alert is of dat ie af en toe suffig word of dat ie juist helemaal hyper word. Nu slaapt ie sinds maandag toch al heel veel (net als na de vorige spuiten) dus we kunnen dat niet helemaal goed in de gaten houden. Maar vandaag is ie juist heel goed wakker en weer meer zoals ie altijd al was.

Het is ook gewoon een geval van stom toeval. Maar ik wil graag weten wat mijn kind binnen heeft gekregen. En ja ik weet dat er jaarlijks meer kinderen overlijden hierdoor maar ze nemen niet voor niks een partij voorlopig even terug.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_74449464
MeNicole wat balen dat hij dat nummer gehad heeft! En wat een idiote reactie van die vrouw zeg!
pi_74450761
MeNicole! Bah wat eng! En dan ook nog zo'n maf wijf aan de lijn

Evi is 21 oktober ingeënt, ik ga bij mijn CB ook uitzoeken hoe het daarmee zit.
#geen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')