abonnement Unibet Coolblue
pi_74554273
ElizabethR ik was altijd al zwaar onder de indruk van je landschapsfoto's, vind ze persoonlijk ook mooier dan wat je nu post. Maar daar is ook alles mee gezegd! Je bent ook erg goed met Photoshop of wat je ook gebruikt voor het bewerken van je foto's! Kan je mij niet eens vertellen hoe je dit voor elkaar krijgt? Ben zeer benieuwd! En bovenstaande foto, ga ik nog eens goed naar kijken!
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
  maandag 9 november 2009 @ 21:16:04 #77
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_74554582
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:33 schreef Omniej het volgende:

[..]

Euh, wat dacht je van de weerspiegeling van een garagedeur in een plas water op de grond, omringd door herfstblaadjes?

Eerder in dit topic postte Wiebel een vergelijkbare foto; deze is duidelijk veel beter geslaagd.
Ah, nu zie ik het! Nu vind ik die foto een stuk interessanter!
Zal hem nu beter beoordelen:
+Mooi dat je de garagedeurramen in de plas water hebt gedaan, zodat je -nadat je het zegt- wel goed ziet wat het is. Qua zwart/wit kleur vind ik hem ook geslaagd, niet te licht, en zeker ook niet te donker.
-Je ziet niet helemaal goed wat het is, heb je hem misschien ook in kleur? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet.


@ER: ik kon compleet niks van de foto maken, wat het was. Kwam bij mij over dat het 2 foto's waren in 1, vandaar een korte reactie.

Over mijn foto: het was die dag niet helemaal helder, ik kon het er niet beter opkrijgen. Is inderdaad op de hei, wel dode hei, niks bloeide helaas meer. In het voorjaar maar weer terug voor mooiere foto's.
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  maandag 9 november 2009 @ 21:26:01 #78
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_74554964
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:08 schreef RikH het volgende:
ElizabethR ik was altijd al zwaar onder de indruk van je landschapsfoto's, vind ze persoonlijk ook mooier dan wat je nu post. Maar daar is ook alles mee gezegd! Je bent ook erg goed met Photoshop of wat je ook gebruikt voor het bewerken van je foto's! Kan je mij niet eens vertellen hoe je dit voor elkaar krijgt? Ben zeer benieuwd! En bovenstaande foto, ga ik nog eens goed naar kijken!
ja hoor dat kan ik wel.
Je neemt eerst de foto die je wilt gebruiken en doet daarmee wat je normaal gesproken doet, dus levels, horizon eventueel recht zetten, contrast, etcetera. Als je daar tevreden mee bent dan ga je op zoek naar een texture die bij de foto past. Momenteel zijn de zogenaamd 'grunge' textures erg in. Dat zijn dan dus texture om je foto een torn & worn uiterlijk te geven, dus krasjes en dergelijke (hetgeen erg grappig is dat ik dat aan foto's toevoeg, omdat een gedeelte van mijn werk juist bestaat uit het verwijderen van krassen en beschadigingen van foto's, m.a.w. foto's restaureren).

Als je de juiste texture gevonden hebt (in dit geval heb ik een blauwachtige texture gebruikt) dan open je die afbeelding en sleept hem met het verplaatsingsgereedschap van PS over je te bewerken foto heen. Er komt nu een nieuwe laag met de texture boven je afbeelding. Dan ga je op zoek naar de juiste blending methode in je layerpalette. Hij staat default op 'normal' en ik gebruik meestal iets van 'multiply, overlay, soft light, linear light of screen'
Als de texture dan te sterk is kun je de opacity procentueel verminderen in je layerspalette. En je kunt ook nog een layermask toevoegen, en met een zachte zwarte brush op een lage opacity wegpainten wat je niet getextured wilt hebben. In mijn geval de boot zelf.

Deze stappen kun je herhalen met andere textures, en je kunt met layer masks zoveel vogelen als je maar wilt.

Er zijn diverse goede tutorials te vinden op het internet voor wat betreft het werken met textures en layers en blending methodes.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 9 november 2009 @ 21:33:50 #79
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_74555263
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:16 schreef manda-rijn het volgende:

[..]


@ER: ik kon compleet niks van de foto maken, wat het was. Kwam bij mij over dat het 2 foto's waren in 1, vandaar een korte reactie.
Oke, ik snap het
quote:
Over mijn foto: het was die dag niet helemaal helder, ik kon het er niet beter opkrijgen. Is inderdaad op de hei, wel dode hei, niks bloeide helaas meer. In het voorjaar maar weer terug voor mooiere foto's.
Succes!!
je kunt ook je belichting aanpassen, zodat zelfs dode hei nog een fraaie foto oplevert hoor. Je zou eens kunnen belichten op de lucht, de belichting vastzetten, en dan focussen op je comp. Je kunt ook een graduatie filter gebruiken bij dergelijke weersomstandigheden, en dat kun je ook nadien in PS, zoals ik gauw even gedaan heb. Ik heb ook je contrast wat aangepast. Is het zo al iets beter??

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_74555545
Super Elizabeth, ben me namelijk aan het verdiepen in photoshop effecten. Ga er eens mee experimenteren.

Over jou foto nog:

+ Contrast is erg mooi! De kleuren van de boot met de gebouwtjes op de achtergrond. Ook de texture geeft dat speciale gevoel. Ook een leuk onderwerp. Zou je de foto ook eens zonder de texture bewerking willen posten?
- Ik heb het idee dat de horizon niet recht is maar dat kan ook aan mij liggen.

Mijn foto! Als je de bewerking lelijk vind hoor ik het graag.

Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
pi_74555808
+ Mooi gebruik gemaakt van de schaduwen
- Zou er wat meer contrast aan toevoegen zodat het er wat meer uitspringt

De mijne tijdens Zoom Experience 2009:

pi_74561145
+ zeer gave expressie vastgelegd
- net wat teveel belicht naar mijn idee


@ flickr
pi_74561510
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:59 schreef ElizabethR het volgende:
Mijn foto
Gisteren lag deze indrukwekkende Nederlandse olietanker in Galway haven. Als je de haven van Galway kent snap je niet dat een boot van 105 meter lengte daarin komt. Ongelooflijk wat een vakmanschap van respectievelijk de kapitein en de loods.
Het schip heet 'Bitland' en komt uit Dordrecht
Texture toegevoegd in PP

[ link | afbeelding ]
Oef, wat een bewerking zeg... Eerlijk gezegd vind ik het afschuwelijk lelijk, terwijl de originele foto (of op z'n minst die zonder de texture) volgens mij juist zo mooi is.

Sowieso vind ik deze topicreeks de laatste tijd wel heel extreem naar fotobewerkingen toe trekken trouwens. Eerder ook al die kerk waar een hevig effect overheen zat en nog verder ging het afgehakte hoofd, die overigens fraai gemaakt was maar waarvan ik me ook afvraag hoeveel het nog met dit topic te maken heeft.

Persoonlijk heb ik weinig tegen de wat meer gebruikelijke effecten (zoals orton die steeds vaker langskomt de laatste tijd), maar van die compleet overbewerkte en soms onherkenbaar gemaakte foto's vraag ik me echt af of ze hier wel thuis horen.

Ben ik de enige die dit zo ziet? Zo ja, dan houd ik verder m'n mond wel, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.
  dinsdag 10 november 2009 @ 01:35:12 #84
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_74561721
Nogal overdreven ja, ik heb precies 1 texture over die foto heengegooid, en dat is extreem bewerken of een 'hevig' effect?
Als ik HDR had toegepast had je er niets over gezegd, terwijl dat veel meer handelingen zijn, en extremere bewerkingen, maar nu is het iets nieuws voor dit topic, en dan komt er meteen commentaar. Orton is ook veel meer handelingen dan wat ik heb gedaan met die texture, en dat vind je wel goed en niet extreem en 'hevig effect'???

Van oorsprong is het topic: 'Beoordeel de mooiste foto van vandaag'
En ik vind dit mijn mooiste foto. Jij mag hem spuuglelijk vinden, be my guest, maar dat doet niets af aan het feit dat het voor mij mijn mooiste is van de dag, en dat ik die dus beoordeeld wil zien.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_74561837
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 01:35 schreef ElizabethR het volgende:
Nogal overdreven ja, ik heb precies 1 texture over die foto heengegooid, en dat is extreem bewerken of een 'hevig' effect?
Als ik HDR had toegepast had je er niets over gezegd, terwijl dat veel meer handelingen zijn, en extremere bewerkingen, maar nu is het iets nieuws voor dit topic, en dan komt er meteen commentaar. Orton is ook veel meer handelingen dan wat ik heb gedaan met die texture, en dat vind je wel goed en niet extreem en 'hevig effect'???
Wat heeft het aantal handelingen nou weer te maken met de hevigheid van het effect?

Ik verricht soms ook tientallen handelingen voor één foto, terwijl ik dan eigenlijk alleen nog maar met de levels heb gespeeld, kleurcorrecties heb gedaan of bijv. gedodged/burned heb, zij het dan met behulp van vele verschillende layers/masks.

Een texture over de foto heen plakken en de blending mode aanpassen is inderdaad zo ongeveer één handeling, maar maakt het wel meteen een heel andere foto. Voor iets kleins als een kleur- of belichtingscorrectie kun je nog zoveel handelingen verrichten, maar de foto zal nooit zo ingrijpend veranderen als met het toepassen van in dit geval een texture. Of zoals er in het geval van het afgehakte hoofd zelfs een soort van artwork van gemaakt werd, waarin alleen nog maar een deel van een foto verwerkt zat.

Dus inderdaad, als je er een HDR van had gemaakt had ik er niets van gezegd, omdat ik dat ook nog binnen de gangbare technieken vind vallen.
quote:
Van oorsprong is het topic: 'Beoordeel de mooiste foto van vandaag'
En ik vind dit mijn mooiste foto. Jij mag hem spuuglelijk vinden, be my guest, maar dat doet niets af aan het feit dat het voor mij mijn mooiste is van de dag, en dat ik die dus beoordeeld wil zien.
En ik snap dat je je aangevallen voelt, maar je negeert nu natuurlijk volledig mijn opmerking dat ik de originele foto waarschijnlijk juist heel mooi had gevonden. Helaas heb je 'm weggestopt onder een texture, en ja, die bewerking vind ik inderdaad spuuglelijk.
  dinsdag 10 november 2009 @ 02:01:58 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74561999
De hoeveelheid werk die in een bewerking gaat zitten zegt natuurlijk niks over de 'extremiteit' van het eindresultaat. En in het geval van de Galway-foto vind ik dat je toch wel kan zeggen dat 't extreem is.

Verder kan ik me wel een beetje vinden in de mening van Omniej maar om nou te gaan bepalen hoe ver iemand qua nabewerking mag gaan lijkt me niet wenselijk. Persoonlijk vind ik het ook jammer dat er steeds meer 'zwaar'bewerkte foto's langskomen, voor mij hoeft het niet.
Huilen dan.
pi_74562205
Opinionr:
+ Dieptewerking is zo goed te zien, het bladerendek is erg mooi
- Onscherp, scheve horizon en aan de donkere kant.

Frano:
+ Mooie foto, lekkere kleur.
- Geijkte stockfoto maar dan niet helemaal scherp.

Neo-Mullen
+ Idee is leuk
- Lijkt alsof je met PS het groen lichter hebt gemaakt en de rest donkerder. Optie dodge & burn gevonden en hier mee gespeeld? En waar is de hond? Ik zie een donker harig vlekje wat je hond zou moeten zijn, helaas valt die niet op.

RikH:
+ Leuk standpunt, kan een mooie foto worden.
- ga volgende keer iets hoger staan, dan komt de steiger los van de overkant. Als je dat combineert met een paar stappen naar links blijft de steiger net zo lang. Houdt wel rekening met het licht, je zult dan op een ander tijdstip terug moeten komen wanneer de zon goed staat. Hij mag ook wel wat lichter.

Betreffende de 2e nabewerking, die ziet er helemaal niet uit

Row-1:
+ Lekker, erg goed te happen. Goede impressie van een mooie herfstzon
- Mist een kleine rand aan de onderkant om de boom los te maken van de grond. Mist ook wat scherpte maar kan er net mee door.

Icemotion:
+ geen op dit moment
- Witte vlek en 2 handen, wat moet ik precies zien op mijn gecalibreerde Sony 24" CRT? Donker, vaag en slecht te zien. Waarschijnlijk komt dit beter tot z'n recht in een serie (staat deze wellicht online?)

Diconnected:
+ Goed met scherpte/diepte gewerkt
- Kleurzweemen zijn leuk, maar weet wanneer je ze moet gebruiken. Hier komen ze niet echt goed tot z'n recht. Vreemde vlek ook boven sneeuwwitje, beetje donkere foto ook voor van die vrolijke kinderpoppetjes.

Wiebeldak:
+ Je hebt gewerkt met weerspiegelingen.
- en dan fotografeer je een roldeur van een bedrijf

Manda-rijn:
+ Net als bij Row-1. Lekker, erg goed te happen. Goede impressie van een mooie herfstzon
- geen eigelijk, overbelichte lucht kun je niets aan doen. Een paardje dichterbij had iets mooier geweest maar je kunt niet toveren.

ElizabethR:
+ Mooie weerspiegeling van de boot.
- Haal alle extra layers weg uit PS en begin opnieuw en dan zonder die texture er overheen. Je geeft ook aan dat de boot heel groot is, op de foto komt dit helaas niet terug.

RikH:
+ Net als bij Row-1. Lekker, erg goed te happen. Goede impressie van een mooie herfstzon
- Onscherp maar kan er net mee door. De bomen mogen iets meer doortekening hebben, dat is nu tegen het zwart aan. Kijk ook beter naar je horizon, je ziet gewoon dat die scheef is en je doet er niets aan terwijl je wel in PS bezig bent geweest.

Fr4nkovic:
+ Mooie meid, leuke foto.
- Als je toch in PS bezig bent met extreem verscherpen, haal dan ook die vlekken weg linksboven en rechtsonder. Ohja, en als de foto niet scherp is kun je hem niet zomaar scherp maken. Dat wordt gewoon extreem lelijk

Bluecurl:
+ Mooie frisse herfstfoto
- Hoofdonderwerp is een groen blad, bladeren in de herfst zijn vaak bruin/geel. Onscherpe blad link trekt ook iets teveel aandacht.

Mijn inzending, parapenten in de Dolomieten. Klik op de foto voor een grotere versie
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:24:38 #88
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_74564096
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 01:45 schreef Omniej het volgende:

[..]


En ik snap dat je je aangevallen voelt, maar je negeert nu natuurlijk volledig mijn opmerking dat ik de originele foto waarschijnlijk juist heel mooi had gevonden. Helaas heb je 'm weggestopt onder een texture, en ja, die bewerking vind ik inderdaad spuuglelijk.
Nee hoor ik voel me niet aangevallen. En nee hoor, ik negeer je opmerking niet, want zoals ik al uitlegde, het interesseert me niets of jij de originele foto waarschijnlijk juist heel mooi had gevonden, want IK vind de originele foto niet mooi genoeg om hier te plaatsen maar slechts een nette standaard foto van een boot in een haven. En IK vind het met de texture de mooiste foto die ik gisteren gemaakt heb. zoals ik al eerder zei.

Bovendien is niet de hele foto 'weggestopt' onder een texture, doch slechts de lucht. Want de boot en het water heb ik teruggepaint en zijn dus zoals op de originele foto die jij waarschijnlijk heel mooi had gevonden
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 02:40 schreef GenesiZ het volgende:


ElizabethR:
+ Mooie weerspiegeling van de boot.
- Haal alle extra layers weg uit PS en begin opnieuw en dan zonder die texture er overheen. Je geeft ook aan dat de boot heel groot is, op de foto komt dit helaas niet terug.
Alle? Er zit precies 1 layer in.
Ik zie trouwens heel goed dat de boot erg groot is aangezien de flats op de achtergrond, waar de boot naastligt en dus bovenuit steekt, heel duidelijk zichtbaar zijn.
quote:
Mijn inzending, parapenten in de Dolomieten. Klik op de foto voor een grotere versie
[ afbeelding ]
De bergen zijn heel erg fraai, de diepte in de foto ook, de vliegers niet zo goed zichtbaar want nogal klein.

[ Bericht 14% gewijzigd door ElizabethR op 10-11-2009 09:31:42 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_74576540
quote:
Fr4nkovic:
+ Mooie meid, leuke foto.
- Als je toch in PS bezig bent met extreem verscherpen, haal dan ook die vlekken weg linksboven en rechtsonder. Ohja, en als de foto niet scherp is kun je hem niet zomaar scherp maken. Dat wordt gewoon extreem lelijk
Bedankt voor je comment.
Heb de vlekken al weggewerkt stoorde me er zelf ook aan deze staat alleen nog niet op Flickr dus ook niet hier.
En deze foto is retescherp dus verscherpen geen probleem.
Jij ook een erg mooie foto jammer dat ze een beetje ver weg waren had wat meer detail gegeven.
pi_74582535
Gewoon uit nieuwsgierigheid (was er namelijk zelf best tevreden over).

pi_74582763
quote:
Op maandag 9 november 2009 21:16 schreef manda-rijn het volgende:

[..]

Ah, nu zie ik het! Nu vind ik die foto een stuk interessanter!
Zal hem nu beter beoordelen:
+Mooi dat je de garagedeurramen in de plas water hebt gedaan, zodat je -nadat je het zegt- wel goed ziet wat het is. Qua zwart/wit kleur vind ik hem ook geslaagd, niet te licht, en zeker ook niet te donker.
-Je ziet niet helemaal goed wat het is, heb je hem misschien ook in kleur? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet.


@ER: ik kon compleet niks van de foto maken, wat het was. Kwam bij mij over dat het 2 foto's waren in 1, vandaar een korte reactie.

Over mijn foto: het was die dag niet helemaal helder, ik kon het er niet beter opkrijgen. Is inderdaad op de hei, wel dode hei, niks bloeide helaas meer. In het voorjaar maar weer terug voor mooiere foto's.
Tnx.

Ik vind hem in kleur helemaal niets. Dan overheersen de oranje blaadjes veel te veel.
Ik heb er expres niet bijgezet wat het precies is omdat ik het als een 'zoek' foto wilde houden. Het is een rolluik van een winkel. Ik zag er zelf een soort van 'spin' in vanwege die 4 zwarte ruitjes (de ogen) en de geribbelde muur als pootjes. Ik ben al voor gek verklaard maar dat zie ik er in
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 02:40 schreef GenesiZ het volgende:

Wiebeldak:
+ Je hebt gewerkt met weerspiegelingen.
- en dan fotografeer je een roldeur van een bedrijf

[/url] ]
Bedankt voor je reactie.

Tja een roldeur Ik zie het anders. Ik heb vaak een aparte kijk op foto's. Ik zie het ook niet meer als een foto dan maar als kunst. Zie reactie van mij bovenaan post.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:40 schreef JTB85 het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid (was er namelijk zelf best tevreden over).

[ afbeelding ]
Lees de opening post eerst even

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2009 19:49:30 ]
pi_74583034
Over de foto van JTB:

+Leuke skyline, gaaf met die brug die er schuin voorlangs loopt.
-Ik vind de lucht niet echt mooi helaas, ik kan de pixels bijna tellen. wellicht ligt dat aan een crappy compressie oid? Ook zit er een vage oranje waas overheen, maar dat kan eventueel nog aan mijn beeldscherm liggen.

Hierbij een recente foto van mij. Schroom niet om kritiek te geven, daar leer ik van :

Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:58:59 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74583101
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:40 schreef JTB85 het volgende:
Gewoon uit nieuwsgierigheid (was er namelijk zelf best tevreden over).

[ afbeelding ]
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:32 schreef ElizabethR het volgende:
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.

En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
natuurlijk mag je daarnaast ook op eerder geplaatste foto's + en - punten noemen.


Foto's komen op het forum het best tot hun recht met een maximale breedte van 610 pixels, dus graag resizen!

Eén foto per dag, dus.... doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!
Samenvattend: het is dus de bedoeling dat je eerst een positief punt over de foto van je voorganger noemt en daarnaast ook een verbeterpunt. Uitgebreider commentaar mag, graag zelfs .
Huilen dan.
pi_74591523
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:24 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nee hoor ik voel me niet aangevallen. En nee hoor, ik negeer je opmerking niet, want zoals ik al uitlegde, het interesseert me niets of jij de originele foto waarschijnlijk juist heel mooi had gevonden, want IK vind de originele foto niet mooi genoeg om hier te plaatsen maar slechts een nette standaard foto van een boot in een haven. En IK vind het met de texture de mooiste foto die ik gisteren gemaakt heb. zoals ik al eerder zei.

Bovendien is niet de hele foto 'weggestopt' onder een texture, doch slechts de lucht. Want de boot en het water heb ik teruggepaint en zijn dus zoals op de originele foto die jij waarschijnlijk heel mooi had gevonden
[..]
Mag jij me uitleggen wat ik in het water zie rechts en op het witte vlak op de boot. Als mijn ogen niet liegen zie ik daar ook de texture doorkomen
quote:
Alle? Er zit precies 1 layer in.
Ik zie trouwens heel goed dat de boot erg groot is aangezien de flats op de achtergrond, waar de boot naastligt en dus bovenuit steekt, heel duidelijk zichtbaar zijn.

[..]
Waarom 1 layer als je een texture overheen zet en ook de kleuren aanpast en vignettering toepast? Zou je het niet makkelijker vinden als je dat in losse layers zou zetten zodat je het naderhand nog aan kan passen. Zo zou ik het doen namelijk.
quote:
De bergen zijn heel erg fraai, de diepte in de foto ook, de vliegers niet zo goed zichtbaar want nogal klein.
De parapents zijn inderdaad aan de kleine kant. Heb een zelfde foto maar dan met de parapents dichterbij maar dan vallen ze teveel op om de laten zien dat je maar een klein persoon bent in het grote gebergte. Het trekt dan teveel aandacht weg van de bergen. Nu (vindt ik ) dat het een goede compomis is tussen de pents en bergen.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:11 schreef fr4nkovic het volgende:

[..]


Bedankt voor je comment.
Heb de vlekken al weggewerkt stoorde me er zelf ook aan deze staat alleen nog niet op Flickr dus ook niet hier.
En deze foto is retescherp dus verscherpen geen probleem.
Jij ook een erg mooie foto jammer dat ze een beetje ver weg waren had wat meer detail gegeven.
Dan zal het de JPG-compressie zijn die de verscherpingartifacts maakt. My bad
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_74593298
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:51 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Mag jij me uitleggen wat ik in het water zie rechts en op het witte vlak op de boot. Als mijn ogen niet liegen zie ik daar ook de texture doorkomen
Sjonge jonge, ga er een halszaak van maken of je ergens nog een stukje texture doorheen ziet komen zeg!! Maar als het je gerust stelt, op het witte vlak van de boot zit zeker geen texture meer, en in het water misschien nog hier en daar wat rechtsonderin. En nu??
quote:
Waarom 1 layer als je een texture overheen zet en ook de kleuren aanpast en vignettering toepast? Zou je het niet makkelijker vinden als je dat in losse layers zou zetten zodat je het naderhand nog aan kan passen. Zo zou ik het doen namelijk.
De kleuren zijn niet aangepast, en er is geen vignettering toegepast, dus kon ik met 1 (één) layer volstaan, omdat er alleen maar een texture is toegevoegd, en die zit in die ene layer. Voor de volledigheid zal ik nog even vermelden dat ik aan die ene (1) layer een layermask heb toegevoegd om de boot en het water weer zoveel mogelijk te ontdoen van de texture door middel van het gebruik van een zeer zachte brush en een zwarte voorgrondkleur op ongeveer 35% opacity. Het effect daarvan is dat het lijkt of de kleuren zijn aangepast en er vignettering is toegepast, leuk hé?

Oh, en ontzettend bedankt voor je tip over layergebruik zeg, daar had ik zelf nou noooooooit op kunnen komen...............
Maar niet heus.
quote:
De parapents zijn inderdaad aan de kleine kant. Heb een zelfde foto maar dan met de parapents dichterbij maar dan vallen ze teveel op om de laten zien dat je maar een klein persoon bent in het grote gebergte. Het trekt dan teveel aandacht weg van de bergen. Nu (vindt ik ) dat het een goede compomis is tussen de pents en bergen.
Hartstikke goed!! Mag ik dan misschien ook mijn eigen foto wel mooi vinden als jij dat van de jouwe ook vindt? En dan vinden we elkaars foto niet mooi. Big deal.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_74593376
Week van de maand ?
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_74593432
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:48 schreef GenesiZ het volgende:
Week van de maand ?
Echt te flauw gewoon

Ik ga het er verder niet meer over hebben. Het is de bedoeling van dit topic dat je een foto plaatst waar je zelf trots op bent, dat doe ik, en die hoeft verder niemand mooi te vinden van mij. Maar ik ga dit topic niet verder vervuilen met een hoop gezever over een simpele bewerking en flauwe zeikopmerkingen.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_74593465
Ik wilde het al gaan aanpassen maar het kwaad is al geschied

Op naar de volgende foto.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_74593470
Okee, ik heb fotografie als hobby erbij genomen, dus ik ga wel wat mooie foto's hier posten, maar om te beginnen een oude foto, niet erg bijzonder, maar beter dan een simpele tvp.

pi_74593545
GenesiZ: toffe foto. Wat meer close-up zou hij nog wel mooier zijn geweest denk ik, die twee vallen nu wel heel erg weg tussen die grote bergen, maar aan de andere kant geeft dit wel weer mooi aan hoe klein die twee mensen nou eigenlijk zijn.

JTB85: strakke plaat hoor, op een mooie en natuurlijk bekende plek. In de lucht zitten wel wat lelijke strepen en er zit wat ruis over de foto heen, maar ik vind hem erg lekker. Vergeet voortaan trouwens ook niet je voorganger te beoordelen, zo te zien had GenesiZ behoorlijk z'n best gedaan op de beoordelingen, en zelf kreeg hij er geen.

Polariteit: compositie vind ik netjes, met de horizon goed uit het midden op 1/3 en die 'ronding' in het zand die zeg maar langs de randen van de foto loopt (als je begrijpt wat ik bedoel ). Op zich is met de foto dus weinig mis, maar het landschap zelf vind ik dan weer niet bijster interessant... Op een ander moment van de dag was het misschien idealer geweest.

ElizabethR: je geeft zelf al aan dat dit topic bedoeld is voor foto's waar je zelf trots op bent, zodat je die door anderen kunt laten beoordelen. Eerlijk gezegd heb ik het idee dat jij 'beoordelen' verwart met 'ophemelen' of zo, want zodra iemand ook maar iets negatiefs over een foto van je zegt, voel je je op je teentjes getrapt. Natúúrlijk komen er opmerkingen over bewerkingen, ik bedoel, die zijn toch gewoon onderdeel van de foto die je plaatst?

Na je laatste reactie op mij hield ik het met verder commentaar al maar voor gezien, simpelweg omdat ik hier absoluut geen flametopic o.i.d. van wilde maken, maar nu reageer je op GenesiZ weer op precies hetzelfde toontje...

Lamon: In elk geval eerst even de OP lezen ('t is de bedoeling dat je commentaar geeft op je voorganger). Over jouw foto: tsja, die vind ik niet zo briljant eigenlijk, ook al is het je eerste die je hier als tvp post. Hij is vrij onscherp, die blauw/witte dingen aan de linkerkant zijn irritant (zou ik eruit knippen) en er is een enorme weerspiegeling in de ruit te zien. Dat laatste was niet echt te voorkomen natuurlijk, maar goed, 't blijft een minpunt.

Los van dat, welkom hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')