abonnement Unibet Coolblue
pi_74018788


Zuid Amerika: Het continent met alles wat je kan wensen en dromen.
Van het zuidelijkste puntje met een yerba mate, door de andes, naar het strand, overleven in de jungle, de muziek etc.
Als toerist zijn er vele hotspots te bezoeken. Maar het gewone leven heeft ook zijn aantrekkingskracht. Manana, manana, corruptie, muziek, feest, familie. Alles is er te vinden.

Het vorige deel. Backpacken door Zuid-Amerika #2
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_74018803
Laatste post uit vorige topic
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:15 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je kan hem gratis laten verlengen voor nog eens 90 dagen. Of voor een paar dollar.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_74018841
ScudRaket:

Waar ga je spaans leren? Quito? En waar ga je wonen?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_74018867
Visa en Zuid Amerika in een zin
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_74018899
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Visa en Zuid Amerika in een zin
Tenzij hij een Amerikaans paspoort heeft
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_74019065
Dan heb je dat probleem ook alleen in Brazilie en Chili
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 25 oktober 2009 @ 04:31:20 #7
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_74035150
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:23 schreef One_of_the_few het volgende:
ScudRaket:

Waar ga je spaans leren? Quito? En waar ga je wonen?
Ja, Quito, gastgezin.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_74038252
Toen ik daar was had Correa de regels voor toeristen veranderd: volgens mij kreeg je nu nog maar 1x 3 maanden. Ik had er geen last van want ik was toen al bezig aan de 2e keer 3 maanden, dus ik weet het niet helemaal zeker.
pi_74040840
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 04:31 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Ja, Quito, gastgezin.
Gaaf.
Quito is een beetje smerig en in eerste instantie oogt het niet vriendelijk. Maar dat is het wel en je kan er goed het doorsnee leven zien.

Blijf je al die tijd in een gastgezin?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 25 oktober 2009 @ 19:31:06 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_74051991
Quito
Laat maar weten als je vragen hebt. Ik ben er iedere 3-4 maanden...
(Volgende maand weer)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 26 oktober 2009 @ 16:37:20 #11
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_74081992
TVP, want ik ga in maart naar Zuid-Amerika!

Iemand hier al op Paaseiland geweest? Ik wil verhalen en tips!
pi_74085109
teeveepee

Wil graag naar ZA - maar nog even geen budget. Wat geven jullie ongeveer uit aan ticket - verblijf - eten - tours voor 3 maanden??

Zat zelf aan zon 2,5-3 duizend te denken, wil graag naar arg - chili - peru - bolivia
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:41:23 #13
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_74086050
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:11 schreef runaway het volgende:
teeveepee

Wil graag naar ZA - maar nog even geen budget. Wat geven jullie ongeveer uit aan ticket - verblijf - eten - tours voor 3 maanden??

Zat zelf aan zon 2,5-3 duizend te denken, wil graag naar arg - chili - peru - bolivia
Ik denk minstens het dubbele.
Resistance is futile
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:18:47 #14
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_74092230
Waarom gaat er eigenlijk bijna niemand in deze topic reeks naar Brazilie ?
zonnig Brasil
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:45:47 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_74093149
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:11 schreef runaway het volgende:
teeveepee

Wil graag naar ZA - maar nog even geen budget. Wat geven jullie ongeveer uit aan ticket - verblijf - eten - tours voor 3 maanden??

Zat zelf aan zon 2,5-3 duizend te denken, wil graag naar arg - chili - peru - bolivia
Ga je alleen? WIl je in dorms slapen?

Als je drie maanden hebt en vier landen wilt zien die zo enorm zijn zou ik ook maar wat budgetteren voor interne vluchten...

Ik denk dat je makkelijk 3500 kwijt bent zónder ticket(s), verzekeringen, inentingen en tours. Dat is dus alleen eten (simpel), slapen (in dorms, zoveel mogelijk) en het meest barre busvervoer (als je het niet te gek maakt qua rondreizen).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_74104240
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:45 schreef Hik het volgende:

[..]

Ga je alleen? WIl je in dorms slapen?

Als je drie maanden hebt en vier landen wilt zien die zo enorm zijn zou ik ook maar wat budgetteren voor interne vluchten...

Ik denk dat je makkelijk 3500 kwijt bent zónder ticket(s), verzekeringen, inentingen en tours. Dat is dus alleen eten (simpel), slapen (in dorms, zoveel mogelijk) en het meest barre busvervoer (als je het niet te gek maakt qua rondreizen).
Ja gewoon alles low budget. Ik heb in 5 weken Mexico ongeveer 1000 uitgegeven. Inclusief tours, dorms, eten etc. Ik heb toen heel veel met de (nacht)bussen gedaan, deze waren niet zo gek duur.
Inentingen krijg je trouwens grotendeels vergoed, verzekeringen heb ik al
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:07:25 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_74108363
Mijn berekening was als volgt (en zal vast niet helemaal kloppen): reken op ongeveer 15 euro per nacht aan accomodatie. Dat lijkt veel, meestal zul je met 8-10 toekunnen als je in dorms slaapt, maar zeker in het zuiden van Argentinië en Chili is dat niet altijd een optie. Bovendien zijn die landen sowieso duurder.
Trek ongeveer een tientje per dag uit voor eten (dat is voor ontbijt, lunch en avondeten). Als je standaardmenu's neemt en dingen bij de supermarkt haalt zou dat te doen moeten zijn. Dan neem je af en toe een biertje: zeg 5 euro per dag. Dan ga ik er vanuit dat je niet iedere dag gaat, en af en toe wat opspaart. 5 euro per dag voor kleine dingen die je nodig zult hebben: water, internetgebruik, dat soort dingen. Dan houd je nog 5 euro per dag over voor vervoer (aannemende dat je niet iedere dag reist). Dat is laag! De afstanden zijn verschikkelijk groot en daar betaal je ook voor.
Dat is 40 euro per dag * 30 * 3 = 3600 euro.

En zoals gezegd: dan heb je geen ticket (snel 800-900 euro), binnenlandse tickets (je maakt je reis echt wat fijner als je er 1-2 begroot als je deze afstanden wilt doen in 3 maanden), geen tours, geen souvenirtjes.

Ik denk toch echt dat ik een vrij conservatieve schatting maak...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:08:32 #18
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_74108397
Ow, en check even of je verzekering ook drie maanden buitenland dekt. Dat is niet vanzelfsprekend voor een doorlopende reisverzekering namelijk.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_74108731
hmmm ik reis dan wel echt low-low budget. Kan bv in Buenos Aires bij vrienden terecht, net zoals in Peru.

Als je een beetje goede hostels uitzoekt heb je vaak een dorm, met gratis (of heel goedkoop) drinkwater, en internet incl. Kleine dingetjes om op te besparen natuurlijk

Anyway, zal toch idd wel richting 3,5 - 4 duizend gaan voor 3 maanden
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:07:20 #20
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_74116876
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:11 schreef runaway het volgende:
teeveepee

Wil graag naar ZA - maar nog even geen budget. Wat geven jullie ongeveer uit aan ticket - verblijf - eten - tours voor 3 maanden??

Zat zelf aan zon 2,5-3 duizend te denken, wil graag naar arg - chili - peru - bolivia
Ik ga ook drie maanden naar die vier landen, plus dus paaseiland. Mijn ticket was 1500 euro. Voor daar heb ik een budget van ongeveer 1000 euro per maand gespaard. Denk dat ik het daar wel mee moet redden!

ZIN IN
pi_74133189
En als na 2 maanden je geld op is?

Wat dan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 28 oktober 2009 @ 07:45:15 #22
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_74138053
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als na 2 maanden je geld op is?

Wat dan?
Ik zal m'n mondharmonica meenemen. En een petje. Tot nu toe ben ik altijd uitgekomen met geld op reis, het zal wel goedkomen. Niet te druk om maken.
pi_74140335
Volgens mij is 1000 euro per maand echt een prima budget. Je bent inderdaad meer geld kwijt in het zuiden van Argentinie en Chili, zoals Hik zegt, maar daar staat tegenover dat je in Bolivia en delen van Peru prachtige hotelkamers voor 3 euro kan krijgen. Dus dat gemiddelde van 15 euro per nacht klopt niet voor die landen. Bussen zijn inderdaad wel duur, je bent voor een bus in Argentinie zo 50 euro kwijt en dat tikt behoorlijk snel aan.

Dat gezegd te hebben, is het natuurlijk wel fijn om gewoon zo veel mogelijk geld mee te nemen. Als je er toch maar zo kort bent is het een beetje zonde om dan net iets te weinig geld te hebben voor de dingen die je wilt doen (of eventuele tickets, etc)

Kijk ook nog even op www.couchsurfing.org, dan kun je gratis bij mensen thuis slapen (echt superleuk!). Heb het zelf ook gedaan in Chili, Argentinie, Peru, Ecuador en Colombia.
pi_74141496
Ik zou zeggen minmaal 50 euro per dag zonder kosten die je maakt in Nederland, maar misschien dat het wel voor 35 euro per dag kan als je ieder dubbeltje omdraait

Entree voor een discotheek met een pilsje kost in BA overigens 8 euro en een nacht in een hostel minimaal 12
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_74141571
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 07:45 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Ik zal m'n mondharmonica meenemen. En een petje. Tot nu toe ben ik altijd uitgekomen met geld op reis, het zal wel goedkomen. Niet te druk om maken.
Laat maar weten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')