abonnement Unibet Coolblue
pi_74257829
(nog even over die aanklaag-actie van Armada)
Wat een kortzichtige flapdrollen daar bij Armada (sorry DreamAway). Heel veel respect voor de snelheid waarmee ze die toko uit de grond hebben gestampt, maar dit valt me tegen van Armin. Juist omdat ik hem hoog heb staan qua intelligentie en inzicht in de muziekmarkt.
quote:
Armin van Buuren is vooral online erg populair. [...] Dat merken we echter niet altijd in sales.
Nee wellicht niet, maar hier wel:
quote:
De nieuwe DJ Top100 is uitgelekt. En voor de derde keer op rij is Armin van Buuren op de lijst van het toonaangevende én organiserende blad DJ Mag bovenaan.
Dat levert je als DJ ook veel extra op; zo bleek wel uit Armin's eigen boek.

Je kan me echt niet wijsmaken dat die twee dingen niets met elkaar te maken hebben.
Dus ze willen én dat iedereen voor alle muziek van armada gaat betalen, én dat armins bekendheid / populariteit even wijdverspreid blijft? Reputatie komt te voet en gaat te paard, never forget...
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:52:00 #77
105311 Xantra
Cinematographer
pi_74259749
ach populariteit blijft hij toch wel houden, daarvoor staat hij al lang genoeg aan de top.
zie je ook aan tiesto, ook al gaat hij een andere richting op, populair blijft ie toch wel.

snap wel dat ze het gaan proberen, de geldwolven
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
pi_74261462
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:52 schreef Xantra het volgende:
ach populariteit blijft hij toch wel houden, daarvoor staat hij al lang genoeg aan de top.
zie je ook aan tiesto, ook al gaat hij een andere richting op, populair blijft ie toch wel.
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen je fanbase aanklagen en van muziekstijl veranderen. Het argument dat downloaders geen echte fan zijn is dan een beetje flauw; hun vote telt net zo hard in zo'n DJMAG poll
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  zondag 1 november 2009 @ 18:38:12 #79
105311 Xantra
Cinematographer
pi_74284954
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:52 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Het argument dat downloaders geen echte fan zijn is dan een beetje flauw; hun vote telt net zo hard in zo'n DJMAG poll
ok heb het niet goed gelezen maar als ze dit beweren is het wel een beetje sneu ja
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
pi_74294958
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:38 schreef Xantra het volgende:
ok heb het niet goed gelezen maar als ze dit beweren is het wel een beetje sneu ja
Nou dit staat nergens in de nieuwsberichten, maar het lijkt me vrij aannemelijk dat dit de achterliggende gedachte is. Dit argument is namelijk vaker gebruikt door artiesten die het aanklagen van downloaders van hun muziek supporten.

Maar goed, genoeg hierover. Nog nieuwe muzikale revelaties hier?
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  maandag 2 november 2009 @ 09:50:37 #81
134192 DreamAway
beautiful noise
pi_74307203
Ik zou er eigenlijk niet op in moeten gaan, aangezien ik er verder ook weinig vanaf weet. Weet niet hoe ze het aan willen pakken. Maar ik vind dat ook jullie wel erg kortzichtig reageren. Illegaal downloaden blijft illegaal downloaden, dat kun je op geen 1 manier goed praten. Armin zal nooit beweren dat ie niet een groot deel (zo niet het merendeel) van z'n succes aan het internet heeft te danken, maar dat betekent niet dat die russische torrentsites z'n carriere goed doen. Juist het kleiner talent heeft last van illegale downloads. Gigantisch veel talent komt nooit van de grond, omdat ze gewoon te weinig inkomsten binnenkrijgen.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:52 schreef Malebolgia het volgende:

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen je fanbase aanklagen en van muziekstijl veranderen. Het argument dat downloaders geen echte fan zijn is dan een beetje flauw; hun vote telt net zo hard in zo'n DJMAG poll
Once and for all: Armada is meer dan Armin, en al helemaal meer dan de DJ Mag. Het is een mooie bijkomstigheid dat er 5 DJ's in de top 25 staan, maar daar komen de inkomsten niet vandaan. Tuurlijk is de support van illegale downloaders ook support. Maar het zou betere support zijn als ze een paar centjes per track neer zouden leggen.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:52 schreef Xantra het volgende:
snap wel dat ze het gaan proberen, de geldwolven
Een bedrijf runnen blijft een kwestie van geld proberen te verdienen. Kun je nog zoveel passie voor muziek hebben, er moet geld in het laadje komen voor de mensen die er werken. Zonder hen geen Armada, geen Armada tracks.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:44 schreef Malebolgia het volgende:
(nog even over die aanklaag-actie van Armada)
Wat een kortzichtige flapdrollen daar bij Armada (sorry DreamAway). Heel veel respect voor de snelheid waarmee ze die toko uit de grond hebben gestampt, maar dit valt me tegen van Armin. Juist omdat ik hem hoog heb staan qua intelligentie en inzicht in de muziekmarkt.
Dit besluit lag niet alleen bij Armin. Mensen denken blijkbaar nog steeds dat Armin iedere dag op kantoor zit hier. Dit is na uitgebreid overleg met flink wat mensen besloten. En geloof me, die hebben allemaal inzicht in de muziekmarkt.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:44 schreef Malebolgia het volgende:
Dus ze willen én dat iedereen voor alle muziek van armada gaat betalen, én dat armins bekendheid / populariteit even wijdverspreid blijft? Reputatie komt te voet en gaat te paard, never forget...
Wederom, Armada heeft een catalogus van 1700 + tracks, die zijn echt niet allemaal Armin. Dit heeft totaal niets met elkaar te maken. Mensen leggen nu zelf die link, maar zouden dat niet moeten doen,
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:32 schreef Prosac het volgende:
Valt me overigens tegen van Sander, die stond vroeger op Trance Addict vooraan in de rij om te downloaden.
Wijsheid komt met de jaren. Als je in de muziekindustrie werkt, leer je vanzelf hoe het in elkaar zit en hoe het zou moeten. Het gaat erom hoe je nu in het leven staat, niet 10 jaar terug.
| ...After silence, music is the closest to translate the inexpressible... |
  maandag 2 november 2009 @ 10:27:07 #82
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_74307982
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:50 schreef DreamAway het volgende:
Ik zou er eigenlijk niet op in moeten gaan, aangezien ik er verder ook weinig vanaf weet. Weet niet hoe ze het aan willen pakken. Maar ik vind dat ook jullie wel erg kortzichtig reageren. Illegaal downloaden blijft illegaal downloaden, dat kun je op geen 1 manier goed praten.
Uiteraard is het illegaal om muziek op die manier te verkrijgen maar dat is te hard rijden ook en dat doen we ook massaal. Als je iedereen continu zou bestraffen voor het te hard rijden dan zul je ook idiote maatregelen moeten nemen. Ditzelfde is het geval voor illegaal muziek verkrijgen.

Armada is als één van de weinige al tijden geleden begonnen met het digitaal aanbieden van muziek tegen een redelijke prijs. Volgens mij ondervinden ze ook relatief weinig last of doen in ieder geval een hoop om te zorgen dat de inkomsten toch nog binnenkomen.

Misschien moet je tot de conclusie komen dat je als armada of andere willekeurig "muziekbedrijf" je meer moet richten op het organiseren van feesten, anders aanbieden van muziek en diensten of iets anders. Het is niet aan mij om een compleet nieuwe markt te verzinnen of een plan om te stellen om de markt op andere fronten te veroveren waar je als Armada goed in bent. Wat ik alleen niet snap is dat men loopt te janken dat we niet illegaal mogen downloaden terwijl echte bedrijven continu bezig zijn de markt te snappen/bewerken/beïnvloeden/veroveren. Je moet gewoon vooruit kijken en eens fatsoenlijk bezig zijn met een bedrijf te runnen. Dat niet alles je meer aan komt waaien en het nu lastiger gaat worden in deze tijd is begrijpelijk, doe er dan wat aan
quote:
Once and for all: Armada is meer dan Armin, en al helemaal meer dan de DJ Mag. Het is een mooie bijkomstigheid dat er 5 DJ's in de top 25 staan, maar daar komen de inkomsten niet vandaan. Tuurlijk is de support van illegale downloaders ook support. Maar het zou betere support zijn als ze een paar centjes per track neer zouden leggen.
Ja, net als Amerikanen die geloven... Alleen wanneer het ze uitkomt maken ze er gebruik van. Misschien moeten ze de bedrijfsvoering zo aanpassen dat de inkomsten daar wel vandaan gaan komen?
quote:
Een bedrijf runnen blijft een kwestie van geld proberen te verdienen. Kun je nog zoveel passie voor muziek hebben, er moet geld in het laadje komen voor de mensen die er werken. Zonder hen geen Armada, geen Armada tracks.
Inderdaad, wees innovatief.
quote:
Wijsheid komt met de jaren. Als je in de muziekindustrie werkt, leer je vanzelf hoe het in elkaar zit en hoe het zou moeten. Het gaat erom hoe je nu in het leven staat, niet 10 jaar terug.
Ik vraag me af en toe af of daar genoeg wijsheid zit.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 2 november 2009 @ 10:41:51 #83
134192 DreamAway
beautiful noise
pi_74308352
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:27 schreef jackson het volgende:
anders aanbieden van muziek en diensten of iets anders. Het is niet aan mij om een compleet nieuwe markt te verzinnen of een plan om te stellen om de markt op andere fronten te veroveren waar je als Armada goed in bent. Wat ik alleen niet snap is dat men loopt te janken dat we niet illegaal mogen downloaden terwijl echte bedrijven continu bezig zijn de markt te snappen/bewerken/beïnvloeden/veroveren. Je moet gewoon vooruit kijken en eens fatsoenlijk bezig zijn met een bedrijf te runnen. Dat niet alles je meer aan komt waaien en het nu lastiger gaat worden in deze tijd is begrijpelijk, doe er dan wat aan
Dat Armada dit nu doet betekent niet dat ze niet ook bezig zijn met het opzetten of aanboren van nieuwe manieren. Laten we het Youtube kanaal als voorbeeld noemen, meest bekeken muziekkanaal van NL. Via de advertenties komt een miniem bedrag binnen, en daarnaast koppelen we iedere track onder een filmpje aan een directe link naar itunes. Zo zijn er nog meer maniertjes om het legaal downloaden aan te sporen, maar het blijft idd een kwestie van innovatief handelen en nieuwe media zoeken. Maar ik blijf vinden dat het onnodig is om het gehele bedrijf nu af gaan zitten branden, omdat dit 1 van de dingen is die ze doen.
Naar mijn idee loopt dan ook niemand te janken, zeuren of wat dan ook. We kunnen onze tijd beter besteden.

Ik heb verder geen zin om hier de bedrijfsvoering van Armada te gaan bespreken/verdedigen, is niet de bedoeling dat ik daar uitspraken over doe. Maar voordat iedereen meteen gaat lopen zeuren: laten we eerst maar eens kijken hoe het in z'n werk gaat...??
| ...After silence, music is the closest to translate the inexpressible... |
  maandag 2 november 2009 @ 11:01:26 #84
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_74308936
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:41 schreef DreamAway het volgende:

[..]

Dat Armada dit nu doet betekent niet dat ze niet ook bezig zijn met het opzetten of aanboren van nieuwe manieren. Laten we het Youtube kanaal als voorbeeld noemen, meest bekeken muziekkanaal van NL. Via de advertenties komt een miniem bedrag binnen, en daarnaast koppelen we iedere track onder een filmpje aan een directe link naar itunes. Zo zijn er nog meer maniertjes om het legaal downloaden aan te sporen, maar het blijft idd een kwestie van innovatief handelen en nieuwe media zoeken. Maar ik blijf vinden dat het onnodig is om het gehele bedrijf nu af gaan zitten branden, omdat dit 1 van de dingen is die ze doen.
Naar mijn idee loopt dan ook niemand te janken, zeuren of wat dan ook. We kunnen onze tijd beter besteden.

Ik heb verder geen zin om hier de bedrijfsvoering van Armada te gaan bespreken/verdedigen, is niet de bedoeling dat ik daar uitspraken over doe. Maar voordat iedereen meteen gaat lopen zeuren: laten we eerst maar eens kijken hoe het in z'n werk gaat...??
Je hoort mij niet het hele bedrijf niet afbranden maar ik vraag me een aantal dingen af. Dat mensen illegaal downloaden is een gegeven, dus doe daar niet moeilijk over. Laat dat maar aan die azijnpissers van Brein over .

Verder boeit mij de bedrijfsvoering ook bijzonder weinig maar ik kan me voorstellen dat er mensen zitten die zeker wel weten wat ze doen. Dat mag ik althans hopen
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 2 november 2009 @ 11:53:33 #86
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_74310777
@tomaz
Een beetje firma open deuren onderzoek maar het klopt wel:
"Politici en platenlabels dat moeten erkennen. Consumenten eisen lagere prijzen en gemakkelijkere toegang."
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 2 november 2009 @ 16:25:22 #87
105311 Xantra
Cinematographer
pi_74319391
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:50 schreef DreamAway het volgende:

[..]

Once and for all: Armada is meer dan Armin, en al helemaal meer dan de DJ Mag. Het is een mooie bijkomstigheid dat er 5 DJ's in de top 25 staan, maar daar komen de inkomsten niet vandaan.
[..]
dit meen je niet....
zet mij volgend jaar op nummer 15 in de djmag en de verkopen van mijn tracks stijgen als een malle.
Ik weet nog wel dat een aantal jaar geleden gespeculeerd werd over het kopen van een goede plaats in de lijst, weet niet meer om welke naam het ging, maar was in ieder geval een top 20 naam.
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
  maandag 2 november 2009 @ 18:43:27 #88
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_74323320
Als ik niet zou kunnen downloaden, had ik nog steeds een vrij afgeknepen muzieksmaak en veel artiesten echt niet ontdekt. Ik ben niet iemand die hele zaterdagen in een platenzaak de ene na de andere cd af staat te luisteren.
Pas sinds ik snel kan downloaden, koop ik veel meer muziek.

DA, dat Armada het downloaden van tracks wil aanpakken, kan ik me in vinden, logisch. Maar ik begrijp aldoor dat ze het downloaden van ASOT en andere setjes ook willen aanpakken, daar ben ik op tegen.
  maandag 2 november 2009 @ 18:53:32 #89
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_74323599
quote:
Op maandag 2 november 2009 18:43 schreef Prosac het volgende:
Als ik niet zou kunnen downloaden, had ik nog steeds een vrij afgeknepen muzieksmaak en veel artiesten echt niet ontdekt. Ik ben niet iemand die hele zaterdagen in een platenzaak de ene na de andere cd af staat te luisteren.
Pas sinds ik snel kan downloaden, koop ik veel meer muziek.

DA, dat Armada het downloaden van tracks wil aanpakken, kan ik me in vinden, logisch. Maar ik begrijp aldoor dat ze het downloaden van ASOT en andere setjes ook willen aanpakken, daar ben ik op tegen.
Precies, daarnaast zijn shows als ASOT en GDJB ook een groot uithangbord van de artiest zelf die voor inkomsten moeten zorgen. Een grotere naamsbekendheid zou toch moeten lijden naar meer boekingen, verkopen van releases van de artiest enz.

Ik weet dat een aantal artiesten er totaal geen moeite mee hebben als hun setjes gedownload worden. Maar platenlabels zijn juist bang dat er van die sets rips van tracks gehaald worden die de verkopen weer negatief beïnvloeden. Soort van vicieuze cirkel dus.
pi_74324022
Interessant leesvoer over deze kwestie: http://blog.iusmentis.com(...)ng-naar-conversatie/

Leuke slides ook
I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, that three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...
pi_74332281
Om maar met de deur in huis te vallen in dit topic, wat vinden jullie van deze? Hoorde 'm pas op TATW.



Nooit van Alpha9 gehoord hiervoor maar deze vind ik wel
  maandag 2 november 2009 @ 22:29:48 #92
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_74333408
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:09 schreef Gaspedaal het volgende:
Om maar met de deur in huis te vallen in dit topic, wat vinden jullie van deze? Hoorde 'm pas op TATW.
Tune!!

Deze vind ik zelf stiekem wel erg gruwelijk atm...

Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  maandag 2 november 2009 @ 23:07:46 #93
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_74335012
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:07 schreef m-kay het volgende:
Interessant leesvoer over deze kwestie: http://blog.iusmentis.com(...)ng-naar-conversatie/

Leuke slides ook
Leuk stuk om te lezen inderdaad.

Wat ik trouwens ook niet snap is dat Armada de verkoop van Armin zijn releases vindt tegenvallen in vergelijking met zijn populariteit. Hoe groter de populariteit hoe meer ze kunnen vragen aan fees voor een gig en volgens mij wordt daaraan nog steeds het meest verdiend. Iedereen doet altijd erg geheimzinnig over wat een gig nu oplevert voor een DJ maar volgens mij loopt Armin daar echt mee binnen.

Misschien nog een idee voor de volgende TT: Michael Cassette
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:12:24 #94
134192 DreamAway
beautiful noise
pi_74349010
ff ergens anders over: vrijdagavond naar Royksopp in de Melkweg!
gaan er hier verder nog mensen?
| ...After silence, music is the closest to translate the inexpressible... |
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:59:25 #95
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_74350777
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:12 schreef DreamAway het volgende:
ff ergens anders over: vrijdagavond naar Royksopp in de Melkweg!
gaan er hier verder nog mensen?
Helaas niet... Ik zag het pas 2 weken geleden en toen zal het ongetwijfeld al tijden uitverkocht zijn geweest
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:34:40 #96
134192 DreamAway
beautiful noise
pi_74351989
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:59 schreef jackson het volgende:
Helaas niet... Ik zag het pas 2 weken geleden en toen zal het ongetwijfeld al tijden uitverkocht zijn geweest
kheb helaas 40 euri aan een kaartje uit moeten geven, ja...was echt heel snel uitverkocht
So it better be frikkin good!!!
| ...After silence, music is the closest to translate the inexpressible... |
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:50:56 #97
105311 Xantra
Cinematographer
pi_74363233
Nadat ik druk aan het producen ben geslagen heb ik ook weer het draaien wat opgepakt
Dus ook maar is ff een setje opgenomen, pas op: het is wel techhouse/techno

Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

(Zoek een nieuwe dj naam omdat xantra stiekem in is gepikt door een franse stokbrood, vooralsnog is het johnny santino )

Johnny Santino Oktober 2009 Mix

1. Sandy Huner - Rare Trap (2000 and One Cut)
2. Gaiser - Pullpush
3. Marcus Meinhardt - Drive It Mad Max (Super Flu Remix)
4. Anton Pieete - Encore
5. Saeed Younan - Backroom Honey
6. Randall And Workidz - Fierceness (Original Club Mix)
7. Santos - Llania Inesperada (Paul Ritch Remix)
8. Joris Voorn - We re All Clean
9. Mikas - Temperamental (Manuel De La Mare Remix)
10. Mini-Mode - Process (Manuel De La Mare & Luigi Rocca Marshall Remix)
11. Juan Kidd And Mr Pedros - Bang The Drum
12. Martinez - Amerika Electronica
13. Super Flu - Puma Okey
14. Tiger Stripes - Eden
15. Johnny Santino - Industrial Silence (Original Edit)

http://www.xantra.nl/Johnny_Santino_Monthly_Mix_Oktober.mp3
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:24:22 #98
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_74364524
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:50 schreef Xantra het volgende:

Johnny Santino Oktober 2009 Mix

15. Johnny Santino - Industrial Silence (Original Edit)
JUIST!

Neem ik even mij voor in mijn puikende auto
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_74365044
Above & Beyond zijn wat mij betreft helden in het elke weer neerzetten van een schitterende set met nagenoeg altijd zeer lekkere nummers ertussen. af en toe een progressive house track erdoor is erg tof voor de afwisseling, maar die zweverige nummers die ze erin mixen, gecombineert met uplifting = bomb!

ik luister trouwens nooit Armin
pi_74399834
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:50 schreef Xantra het volgende:
Nadat ik druk aan het producen ben geslagen heb ik ook weer het draaien wat opgepakt
Dus ook maar is ff een setje opgenomen, pas op: het is wel techhouse/techno

Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

(Zoek een nieuwe dj naam omdat xantra stiekem in is gepikt door een franse stokbrood, vooralsnog is het johnny santino )

Johnny Santino Oktober 2009 Mix

knip-tracklist-knip

Net terug van Sicilië waar deze mix zeker tot zijn recht zou komen heerlijk! Je bent ook redelijk fan van Joris Voorn of niet? (gezien de muziekstijl?)

edit: dit feestje lijkt me echt ultiem om het nieuwe jaar in te gaan

[ Bericht 9% gewijzigd door Veersesmurf op 04-11-2009 22:22:25 ]
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')