abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:13:57 #1
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_73561752

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips

  • Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
  • Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op www.ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
  • Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op www.imdb.com
  • Als je de muziek zoekt van een filmpje op youtube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
  • Heb je een stukje tekst uit een nummer?
    Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
  • Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
  • Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
  • Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!

    Handige links:*

    www.midomi.com/
    www.musipedia.org/whistle.0.html?&L=0
    www.wildbits.com/files/TunaticSetup.exe
    www.megamediamagazine.nl/mvtr.php
    www.adformatie.nl/campagnes/
    www.muzieknu.nl/category/muziek-in-reclame/ (Nieuw!)
    www.rwdbase.nl/ (Nieuw!)

    *Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB & willem888 voor de bijdragen

    Waar is dit topic niet voor bedoeld?

  • Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
  • 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
  • Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

    Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Een lief modje zal hem tzt weer sticky maken. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. In dit geval is dat Help ik zoek...#272

    Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
  • Wat je vindt, ...
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:19:52 #2
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_73561911
    Meezoekert.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_73561940
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 23:19 schreef Bullet-tooth het volgende:
    Meezoekert.
    Brutal. Fucking. Metal.
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:25:18 #4
    20211 Da_Ripper
    Follow your bliss
    pi_73562067
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 18:22 schreef m-kay het volgende:
    Iemand enig idee hoe de laatste track in de Djuma Soundsystem mix van dance dept. podcast 211 heet? Vrolijk deuntje met gitaartje erin, erg vet!
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 10:26 schreef thzk het volgende:
    Weet iemand van wie het liedje is dat jaren 90 werd uitgebracht met een videoclip waarin Michael Jackson meedoet. Hij zingt niet echt mee met het liedje maar je hoort hem wel.
    In de clip staat hij in de zee of onder een waterval ofzoiets dergelijks... Misschien weet iemand nog welke clip of van welke band het was!
    optie: 3T & Michael Jackson - Why
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 01:14 schreef stijn_ het volgende:
    Ik heb zo af en toe een melodie in mn hoofd van een nummer, wat ik geloof ik voor het eerst op vakantie hoorde, dat was in Juli ongeveer. Ik weet niet hoe de artiest heet, maar ik heb het melodietje even nagemaakt in Fruityloops

    zippyshare link

    Instrument was electrische gitaar/synthesizer.
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 21:49 schreef 101kiffle101 het volgende:
    Ik zoek van de TMF reclame "License to Liberty" het nummer, als de jongen in de auto zit, en er een hiphop nummer voorbij komt en hij met zijn hand op en neer gaat.

    Please respond
    101kiffle101
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 18:48 schreef Atreidez het volgende:


    Iemand idee welk nummer als achtergrond muziek is gebruikt hier?
    Wat je vindt, ...
    pi_73562367
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 18:48 schreef Atreidez het volgende:
    FOX Afterfilm Charly Lownoise 28 februari 2009
    FOX Afterfilm Charly Lownoise 28 februari 2009


    Iemand idee welk nummer als achtergrond muziek is gebruikt hier?
    Shazam vind niks bij mij..
      zondag 11 oktober 2009 @ 01:43:44 #6
    117875 H-blast
    Niet de echte.
    pi_73565547
    Sorry jongens van die TR, en het niet openen van een nieuw topic. Kwam me allemaal beetje ongelegen

    Thanks anyway
      zondag 11 oktober 2009 @ 12:37:44 #7
    78707 TheSilentEnigma
    Heldin, bazin, godin.
    pi_73572774
    Ik ben op zoek naar een nummer wat ik gisteravond hoorde in de bioscoop (voordat de film startte). Ik kon alleen maar de melodie en wat vlagen van de tekst horen maar volgensmij zongen ze op het eind (als ik het goed heb in het refrein) het volgende:

    Get around, get around, get it wrong, get it right.

    Er was een melodie tussendoor met een fluit (of soortgelijk instrument). Wie o wie weet het?
    pi_73573500
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:39 schreef Jippie1994 het volgende:
    Ik ben op zoek naar een nummer wat ik gisteravond hoorde in de bioscoop (voordat de film startte). Ik kon alleen maar de melodie en wat vlagen van de tekst horen maar volgensmij zongen ze op het eind (als ik het goed heb in het refrein) het volgende:

    Get around, get around, get it wrong, get it right.

    Er was een melodie tussendoor met een fluit (of soortgelijk instrument). Wie o wie weet het?
    Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
    CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
    Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
    Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
    pi_73573774
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 14:00 schreef ChatGirl het volgende:

    [..]


    Dat is hem niet.:$

    [ Bericht 4% gewijzigd door Jippie1994 op 11-10-2009 14:17:41 ]
      zondag 11 oktober 2009 @ 14:26:48 #11
    251438 Mertofzo
    ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    pi_73574344
    hey, ik zoek een nummer, het is een trance achtige nummer met een vocal, er wordt iets gezegd you could better run ofzo en iets met you stole my kiss en you stole my heart.


    weten jullie welk nummer dit is?

    bvd

    mert
    pi_73576651
    Ik ben meer op zoek naar een genre. Ik meen me te herinneren dat er een groep of band bestaat die voornamelijk Commodore64 muziek maken Ik zoek dus dit soort muziek / remixen:

    http://www.cinemassacre.c(...)/C64-by-stefanos.mp3

    Iemand tips?
    pi_73576728
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 15:37 schreef SuperFruitig het volgende:
    Ik ben meer op zoek naar een genre. Ik meen me te herinneren dat er een groep of band bestaat die voornamelijk Commodore64 muziek maken Ik zoek dus dit soort muziek / remixen:

    http://www.cinemassacre.c(...)/C64-by-stefanos.mp3

    Iemand tips?
    Slagsmalklubben

    pi_73577064
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 14:26 schreef Mertofzo het volgende:
    hey, ik zoek een nummer, het is een trance achtige nummer met een vocal, er wordt iets gezegd you could better run ofzo en iets met you stole my kiss en you stole my heart.


    weten jullie welk nummer dit is?

    bvd

    mert

    pi_73577101
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 15:39 schreef stijn_ het volgende:

    [..]

    Slagsmalklubben

    Ja te gek

    Keep em coming Ik meende ook dat er iets van een orkest oid van die C64 klassiekers namaakte?
    pi_73578990
    Ik ben al een tijdje op zoek naar het nummer dat je hoort in het onderstaande filmpje:

    Het nummer zit in het fragment tussen 10:10 - 10:25...
    http://www.bnn.nl/page/wi(...)fa063acc048eb3b36fec

    Wie-o-wie helpt mij?
    <EOP>
    pi_73579192
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 16:48 schreef aphrodisiac het volgende:
    Ik ben al een tijdje op zoek naar het nummer dat je hoort in het onderstaande filmpje:

    Het nummer zit in het fragment tussen 10:10 - 10:25...
    http://www.bnn.nl/page/wi(...)fa063acc048eb3b36fec

    Wie-o-wie helpt mij?
    pi_73579517
    quote:
    Well done! Thanks!
    <EOP>
    pi_73579577
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 17:07 schreef aphrodisiac het volgende:

    [..]

    Well done! Thanks!
    Graag gedaan,,
      zondag 11 oktober 2009 @ 17:17:39 #20
    251438 Mertofzo
    ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu
    pi_73579826
    quote:

    AH hartstikke bedankt! ik zocht deze maar net iets anders het was een remix ofzo maar inmiddels heb ik het gevonden.
    pi_73580182
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 17:17 schreef Mertofzo het volgende:

    [..]

    AH hartstikke bedankt! ik zocht deze maar net iets anders het was een remix ofzo maar inmiddels heb ik het gevonden.

    Aah oké top,,
    pi_73580636
    ik ga ook weer meezoeken
    pi_73582829
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:39 schreef Jippie1994 het volgende:
    Ik ben op zoek naar een nummer wat ik gisteravond hoorde in de bioscoop (voordat de film startte). Ik kon alleen maar de melodie en wat vlagen van de tekst horen maar volgensmij zongen ze op het eind (als ik het goed heb in het refrein) het volgende:

    Get around, get around, get it wrong, get it right.

    Er was een melodie tussendoor met een fluit (of soortgelijk instrument). Wie o wie weet het?
    Welke film/ welke trailer?
    Rise and rise again, until lambs become lions...
    pi_73591276
    Ik zoek een dance achtig nummer. Het werd gister gedraaid in het cafe.
    Ik kan me nog herrineren dan een lage stem "bomp it" zei ofzoiets, net voordat de climax van het nummer kwam. Het is een best wel bekend nummer want ik hoor hem best vaak tijdens het uitgaan.
    pi_73591682
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 21:49 schreef Starfly het volgende:
    Ik zoek een dance achtig nummer. Het werd gister gedraaid in het cafe.
    Ik kan me nog herrineren dan een lage stem "bomp it" zei ofzoiets, net voordat de climax van het nummer kwam. Het is een best wel bekend nummer want ik hoor hem best vaak tijdens het uitgaan.
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')