abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 oktober 2009 @ 12:24:27 #1
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_73270843
Wie heeft er ervaring met de Verhuisservice van TNT, dat ze een tijd je post automatisch doorsturen naar je nieuwe adres?

En wat betreft de prijs: op de site lees ik dat het binnen Nederland de eerste maand ¤ 1,30 kost. Is dat de all-in-prijs of per poststuk? (Ik neem aan het eerste, maar ik vbraag het maar even.)

http://www.verhuisservice.nl/overVerhuisservice
pi_73271018
In ons geval vonden ze het maar moeilijk om te snappen dat dhr A en mevr B samen gingen verhuizen van het oude naar het nieuwe adres.

Alleen post voor dhr A werd wel doorgestuurd, dat van mevrouw B niet en twee keer aanvragen kon ook niet.. Belletje gepleegd, geen oplossing/gewenst effect, dus alsnog voor mijn eigen post heen en weer gereden.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  Boks-Chick donderdag 1 oktober 2009 @ 12:31:12 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73271040
Ik, meerdere malen zelfs

En ben er erg tevreden over. Erg handig voor die anderhalve waar je vergeten bent je nieuwe adres aan door te geven.

De 1.30 is inderdaad all in voor de hele maand.
lolwut
pi_73271065
Da's niet duur. Hoe lang van tevoren moet je dat aanvragen?

Ik zie trouwens dat zij je nieuwe adres doorgeven aan alle gebruikelijke instanties (UPC, Eneco, Staatsloterij e.d.)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 12:42:36 #5
126005 Tumble
Ik val en sta weer op
pi_73271354
ik hbe het toen een half jaar gedaan en mijzelf de gewoonte aangeleerd om alle post die doorgestuurd was (herkenbaar aan sticker) apart te leggen en die bedrijven /instellingen mijn adreswijzigingen door te geven
na 4 a 5 maanden kreeg ik nog steeds post want soms is het postcontact maar 1 keer per zoveel maanden,

uiteindelijk nooit meer iets hoeven op te halen bij de bewoners van mijn oude huis
Life never gets darker then midnight
  donderdag 1 oktober 2009 @ 12:47:52 #6
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_73271493
Handig, ga ik ook maar eens aanvragen.
Big mouth strikes again
  Boks-Chick donderdag 1 oktober 2009 @ 12:50:09 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_73271560
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:42 schreef Tumble het volgende:
ik hbe het toen een half jaar gedaan en mijzelf de gewoonte aangeleerd om alle post die doorgestuurd was (herkenbaar aan sticker) apart te leggen en die bedrijven /instellingen mijn adreswijzigingen door te geven
na 4 a 5 maanden kreeg ik nog steeds post want soms is het postcontact maar 1 keer per zoveel maanden,

uiteindelijk nooit meer iets hoeven op te halen bij de bewoners van mijn oude huis
Ik doe momenteel precies hetzelfe
lolwut
pi_73271647
Wat mij alleen wel opviel is dat ik daarna allerlei ongevraagde geadresseerde reclame kreeg. Ik heb dus wel het vermoeden dat ze je adres doorverkopen. Is het niet mogelijk om evt met de oude bewoners af te spreken dat ze je post doorsturen oid?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_73271718
Gaat an-sich wel goed, maar dit geldt dus niet voor TNT-pakketten en bijvoorbeeld bedrijven die hun post versturen via de stadspost/sandd etc. En de adreswijzigingen die je via hen door kan geven, kunnen soms 2 maanden duren voordat die door gefilterd zijn naar de betrokken bedrijven.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73272780
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
Wat mij alleen wel opviel is dat ik daarna allerlei ongevraagde geadresseerde reclame kreeg. Ik heb dus wel het vermoeden dat ze je adres doorverkopen. Is het niet mogelijk om evt met de oude bewoners af te spreken dat ze je post doorsturen oid?
Dat doen ze ja sterker nog je krijgt ook telefonische reclame als je je nr invult.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:44:02 #11
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_73273145
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:31 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat doen ze ja sterker nog je krijgt ook telefonische reclame als je je nr invult.
Note to self, .. geen nummer plaatsen.
Goede tip MI-tje!
Big mouth strikes again
pi_73275639
Hier helaas niet tevreden:

Wij hadden voor 2 personen verhuisservice, verschillende achternamen. Netjes aangevraagd, geregeld etc etc.
Bij ons was het een aparte situatie: Ons appartement was afgebrand. MAAR appartement was nog steeds begaanbaar en brievenbus bruikbaar.

Mijn post werd (en misschien wordt…) gewoon in oude appartement bezorgd ondanks de doorzendservice. Meerdere malen met TNT gebeld, er werd steeds een aantekening gemaakt in het systeem. Bij de doorzendservice moet de post namelijk voor de postbode onderschept worden. Jouw poststukken horen niet in die mooie rode posttassen te komen. Het ging dus steeds in het begintraject fout. Ondanks meerdere telefoontjes en klachten werd mijn post eigenlijk nooit doorgestuurd. Doordat mijn zwager in dezelfde straat woonde als ons oude appartement, haalde hij steeds mijn post op. Er woonde toch nog niemand omdat ze het appartement aan het opknappen waren vanwege de brand.

De post van mijn vriendin werd steeds door de postbode in de bus bij mijn zwager verderop gegooid. Wij hebben tijdelijk bij mijn zwager ingewoond na de brand. Postbode was zo aardig om steeds onze post bij zwager in de bus te doen.
Maar dat bleef hij doen, postbode aangesproken, TNT gebeld, bla bla. Nu 9 maanden verder komt onze post eindelijk allemaal op ons nieuwe adres aan. Niet door TNT maar doordat onze adreswijzigingen bij alle bedrijven verwerkt zijn.

Wij hebben voor 2 personen, 6 maanden betaald en allemaal van Jan met de korte achternaam. TNT gaf steeds toe dat er inderdaad iets niet goed ging in het voortraject maar konden daar niets aan doen. Geld terug, natuurlijk niet.
pi_73276645
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:55 schreef fruityloop het volgende:
versturen via de stadspost/sandd etc.
Ik heb om precies deze reden geen gebruik gemaakt van de doorstuurservice. Als ik dan toch af en toe nog 'ns die kant op moet, ga ik ook niet betalen om een deel wel door te sturen. Wel gebruik gemaakt van de adrijswijzigingsservice (en inderdaad, de nodige ongewenste post erbij gekregen, die voor het overgrote deel ongeopend de papierbak ingaat)
pi_73277786
Ik heb er een aantal maanden gebruik van gemaakt. Voor het merendeel van de post gaat het wel goed, maar er is toch nog post op het oude adres bezorgd. Ook kreeg ik van onderzoeksbureau IntoMart GfK de vraag of ik gedurende die maanden mee wilde werken aan het testen van die TNT doorstuurservice. Gedurende enkele weken stuurden zij kaartjes naar mijn oude adres: de ene keer mijn adres getypt, de andere keer met de hand geschreven, grote enveloppen, kleine enveloppen, etc. Ik had een lijst waarop stond op welke dagen zij een poststuk (allemaal uniek genummerd) naar mijn oude adres zouden sturen en ik moest op die lijst aangeven op welke datum ik elk van die genummerd poststukken op mijn nieuwe adres had ontvangen. Dat is dus zeker niet altijd goed gegaan! Sommige poststukken heb ik helemaal niet gekregen, andere véél te laat. Maar goed, de meeste gingen wel goed.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:42:47 #15
231199 HandyWil
Wilco is handig!
pi_73497271
-weg-

[ Bericht 51% gewijzigd door BrandX op 08-10-2009 20:28:11 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:55:35 #16
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_73497772
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:42 schreef HandyWil het volgende:
-weg-

spammert


[ Bericht 61% gewijzigd door BrandX op 08-10-2009 20:27:59 ]
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:04:21 #17
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_73605525
Als je het niet erg vindt om maanden na je verhuizing door allerlei commerciele instanties te worden gebeld, kun je de TNT verhuisservice gebruiken ja.

Ik vond de verhuisservice zo niet waterdicht (niet alles werd doorgestuurd) dat ik het maar matig vond werken. Daarbij word je er zelf lui van, je blijft het uitzoeken van welke instanties je nog moet wijzigingen uitstellen tot het moment dat de service afloopt.
Uitstel van executie dus. Jammer, ik had gedacht dat het echt handig zou zijn.

Edit: Het scheelt wel dat je verschillende grotere organisaties als je daar lid/abonnee bent in 1 moeite op de hoogte stelt van je verhuizing.

[ Bericht 13% gewijzigd door Stpan op 12-10-2009 12:56:26 ]
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 12:06:54 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_73605591
Ik heb een aantal jaar gelden ook gebruik gemaakt van die service en totaal geen problemen gehad, ik ben ook nooit gebeld door wat voor instantie dan ook.

Ik vond het wel handig, ik heb destijds ook van die voorbedrukte verhuiskaartjes besteld: oud en nieuw adres is er dan al opgedrukt, dan hoef je alleen nog maar een etiketje te plakken en versturen maar.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:16:38 #19
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_73673400
Bedankt voor jullie input. Heb besloten het niet te doen, namelijk geen zin in stapels reclame in de bus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')