En in Nederland gaat het er anders aan toe?quote:Op zondag 13 september 2009 21:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is geen cultuur schizofrener dan de Britse. De upper class die alle andere culturen overtreft in aandacht voor etiquette, elitair gebral en andere conservatieve meuk.
En de lower class, de hooligans, de Trainspotting-mongolen, de chavs, de goedkope (veel te vette) sletten en de bleke agressieve mannetjes.
Wat een bizarre samenleving is dat.
Die upper class cultuur daar is werkelijk geweldig, heb er een paar dagen mee opgetrokken met die mensen, en het is werkelijk een averechtse ervaring met Nederland. Hier moet alles maar 'normaal normaler normaalst' maar daar kan je nog gediscrimineerd worden bij winkels om je kleding of om je vrienden.quote:Op zondag 13 september 2009 21:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is geen cultuur schizofrener dan de Britse. De upper class die alle andere culturen overtreft in aandacht voor etiquette, elitair gebral en andere conservatieve meuk.
En de lower class, de hooligans, de Trainspotting-mongolen, de chavs, de goedkope (veel te vette) sletten en de bleke agressieve mannetjes.
Wat een bizarre samenleving is dat.
Ja, 100% anders zelfs.quote:Op zondag 13 september 2009 21:42 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
En in Nederland gaat het er anders aan toe?
Ja, toch wel (gelukkig)quote:Op zondag 13 september 2009 21:42 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
En in Nederland gaat het er anders aan toe?
Ik heb redelijk wat Engelse (ex-)collega's en vrienden, en ben een paar keer in de UK geweest. Toch blijft die cultuur boeien. De Britse humor, het contrast, de enorm trieste manier van vrouwen versieren daar. Echt, wat een land.quote:Op zondag 13 september 2009 21:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Die upper class cultuur daar is werkelijk geweldig, heb er een paar dagen mee opgetrokken met die mensen, en het is werkelijk een averechtse ervaring met Nederland. Hier moet alles maar 'normaal normaler normaalst' maar daar kan je nog gediscrimineerd worden bij winkels om je kleding of om je vrienden.
Ook raad ik je aan een keer een bezoekje te brengen aan een van die kostscholen, je kijkt je de ogen uit. Rijkdom en snobisme alom, om nog maar over het taalgebruik en de rangen&standen cultuur te zwijgen. Werkelijk een eye-opener hoe aristrocratie kan zijn.
x2quote:
Precies, maar het is er goed vertoeven als bezoeker, ik heb zelden zoveel plezier beleefd als in het Verenigd Koninkrijk. Net wat je zegt, er is gewoon zo'n enorm verschil, je gaat 's middags bijvoorbeeld naar Cambridge en dan 's avonds een pub in duiken, dan heb je echt the best of two worlds gezien.quote:Op zondag 13 september 2009 21:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb redelijk wat Engelse (ex-)collega's en vrienden, en ben een paar keer in de UK geweest. Toch blijft die cultuur boeien. De Britse humor, het contrast, de enorm trieste manier van vrouwen versieren daar. Echt, wat een land.
Overduidelijk een ex-wereldmacht in decline.
Ja, die ervaringen heb ik ook.quote:Op zondag 13 september 2009 21:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, maar het is er goed vertoeven als bezoeker, ik heb zelden zoveel plezier beleefd als in het Verenigd Koninkrijk. Net wat je zegt, er is gewoon zo'n enorm verschil, je gaat 's middags bijvoorbeeld naar Cambridge en dan 's avonds een pub in duiken, dan heb je echt the best of two worlds gezien.
Je kan in je kloffie door de straten lopen en mensen kijken je vreemd aan, en de dag erna in pak door de straat lopen en de mensen doen de deur voor je open. Status is daar nog heel belangrijk, in tegenstelling tot wat we hier in Nederland kennen, dan word je vergald als je iets meer hebt als de ander.
Maargoed, als je dan in Londen een beetje buiten het centrum komt dan herken je ook geen greintje westerse wereld meer, dan is 't een en al burka en paki hier paki daar. Criminaliteit en verval van hier naar Tokio en daar zie je dan meteen de keerzijde van de munt die het Verenigd Koninkrijk heet.
Precies, dit kan ik helemaal onderschrijven. We hadden ook van die expats mee die normaal gesproken als echte traditionele Brit te bestempelen zijn, ze zitten aan de high tea en spreken geen woord "Frans" want zo noemen ze dat allemaal op de een of andere manier. En als je ze dan 's avonds meeneemt dan houden ze het niet bij een pilsje, nee dan vliegen de pints er door en staan ze te brallen bij de karaoke, echt geweldig.quote:Op zondag 13 september 2009 22:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, die ervaringen heb ik ook.
En de bedrijven waar ik gewerkt heb, zitten vol Britten en die zijn toch qua status wel van het upper class niveau, maar tegelijkertijd zijn ze de eerste die de kroeg induiken en de laatste die eruitstrompelen, hun hoge hakken in de hand en over straat zwalken. Wat een wereldje.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft die status. Vandaar ook de tegenbeweging. Punk, the Sex Pistols; God save the queen, or whatever fascist's regime.
Goed verhaal. Zo heb ik het ook ervaren. Heb ook van die expatvrienden.quote:Op zondag 13 september 2009 22:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, dit kan ik helemaal onderschrijven. We hadden ook van die expats mee die normaal gesproken als echte traditionele Brit te bestempelen zijn, ze zitten aan de high tea en spreken geen woord "Frans" want zo noemen ze dat allemaal op de een of andere manier. En als je ze dan 's avonds meeneemt dan houden ze het niet bij een pilsje, nee dan vliegen de pints er door en staan ze te brallen bij de karaoke, echt geweldig.
En dan overdag weer heerlijk strak in pak met een aardappel in de keel weer over straat hupsen en naar Harrods gaan om te winkelen. Dat is trouwens ook zeer aan te raden, om daar heen te gaan. Je ziet gewoon de mensen bij de deur geweigerd worden die er niet representabel uit zien en weet ik wat, en als je in pak loopt dan doen ze zelfs de deur voor je open, dat was mijn ervaring tenminste.
We besloten toen het ook een keer te proberen door in je kloffie de dag erna er ook even heen te lopen, maar dan word je er niet ingelaten. Wat dat betreft is het een samenleving van extremen, de Bentley's en Maybachs rijden door de straat en de deuren gaan wijd open, terwijl de 'normale' Brit bij de deur wordt geweigerd.
Dan kan ik me jouw ervaringen ook wel indenken haha, heb er werkelijk van genoten. Wat dat betreft zijn andere culturen werkelijk een verrijking om er mee in contact te komen.quote:Op zondag 13 september 2009 22:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed verhaal. Zo heb ik het ook ervaren. Heb ook van die expatvrienden.
Idd, ik reedt laatst met m'n Audi Q4 in de binnenstad van Maastricht, maar geen één kip die even waagt om mijn mooie bak te aanschouwen. Achteraf heb ik hem maar weer verkocht.quote:Op zondag 13 september 2009 21:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, maar het is er goed vertoeven als bezoeker, ik heb zelden zoveel plezier beleefd als in het Verenigd Koninkrijk. Net wat je zegt, er is gewoon zo'n enorm verschil, je gaat 's middags bijvoorbeeld naar Cambridge en dan 's avonds een pub in duiken, dan heb je echt the best of two worlds gezien.
Je kan in je kloffie door de straten lopen en mensen kijken je vreemd aan, en de dag erna in pak door de straat lopen en de mensen doen de deur voor je open. Status is daar nog heel belangrijk, in tegenstelling tot wat we hier in Nederland kennen, dan word je vergald als je iets meer hebt als de ander.
Maargoed, als je dan in Londen een beetje buiten het centrum komt dan herken je ook geen greintje westerse wereld meer, dan is 't een en al burka en paki hier paki daar. Criminaliteit en verval van hier naar Tokio en daar zie je dan meteen de keerzijde van de munt die het Verenigd Koninkrijk heet.
Your point being?quote:Op zondag 13 september 2009 22:20 schreef Nee het volgende:
[..]
Idd, ik reedt laatst met m'n Audi Q4 in de binnenstad van Maastricht, maar geen één kip die even waagt om mijn mooie bak te aanschouwen. Achteraf heb ik hem maar weer verkocht.
Het is toch belachelijk na 39 jaar carriere maken dat niemand mij respecteert.
Wat een jaloers kut volk, die Nederlanders.
Neequote:Op zondag 13 september 2009 22:20 schreef Nee het volgende:
[..]
Idd, ik reedt laatst met m'n Audi Q4 in de binnenstad van Maastricht, maar geen één kip die even waagt om mijn mooie bak te aanschouwen. Achteraf heb ik hem maar weer verkocht.
Het is toch belachelijk na 39 jaar carriere maken dat niemand mij respecteert.
Wat een jaloers kut volk, die Nederlanders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |