Maar waarom op de manier waarop het nu is dus met de knopen....wie heeft dat bedacht en waarom, waarom niet gewoon een labeltje erin met MAN en VROUWquote:Op zaterdag 5 september 2009 19:28 schreef Oldenzaal het volgende:
Zodat je weet of het voor dames of voor heren is!
dat is te simpel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar waarom op de manier waarop het nu is dus met de knopen....wie heeft dat bedacht en waarom, waarom niet gewoon een labeltje erin met MAN en VROUW
Precies!quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar waarom op de manier waarop het nu is dus met de knopen....wie heeft dat bedacht en waarom, waarom niet gewoon een labeltje erin met MAN en VROUW
Volgens het principe...waarom zou je het makkelijk doen als het moeilijk kanquote:
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:41 schreef Liegebeest het volgende:
Vroeger werden vrouwen aangekleed door bedienden, en dan is het voor rechtshandigen makkelijker als de sluiting andersom zit.
Mannen kleedden zichzelf aan, daar konden de sluitingen dus gewoon goedom blijven zitten.
dus ...
Precies, daarom zit het bij vrouwen ook andersom. Omdat het moeilijk kan, dus moet. Da's vrouwenlogica.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:33 schreef trovey het volgende:
[..]
Volgens het principe...waarom zou je het makkelijk doen als het moeilijk kan
Dat is wel aannemelijk. Maar zeker weten doet dus niemand het, lijkt.quote:
jij gaat door voor de koelkast.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:52 schreef Iblis het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat mannen zichzelf kleedden. En als de knoopjes goed zitten – zoals bij mannen dus – dan doe je dat met je sterke hand (meestal rechts dus). Vrouwen echter werden aangekleed door de meid. Dan was het praktischer – voor die meid – dat de knopen juist andersom zaten.
Echter. Ook arme mensen zonder personeel droegen kleren. En ik heb het nooit gecontroleerd. En het kan prima een verklaring zijn die iemand ooit bedacht heeft maar die wel redelijk klinkt.
Nog een over nagedacht, maar als ik iemand zou aankleden, dan gebruik ik nog altijd beide handen bij het dichtknopen. Het lijkt weinig verschil te maken of het knoopsgat rechts zit of links. Toch?quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:59 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
dames worden aangekleed door de meid (touwtjes van een corset/corselet (ik weet niet welke nou welke is), zitten ook aan de achterkant) , heren kleden zichzelf aan.
Volgens mij heeft het ermee te maken dat mannen vroeger altijd rechts waren (tenminste, alles was erop gericht dat mannen alles met rechts deden). En zo op die manier met hun rechterhand makkelijker een overhemd los konden maken. Gok ik. Al verklaart dat niet het verschil.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:24 schreef Helaaz het volgende:
Vriendlief kwam er bij het strijken zojuist voor het eerst achter dat de knopen van een herenoverhemd andersom geknoopt worden dan de knopen van een damesblouse (hoe schattig).
Maar dat bracht ons tot de vraag: waarom? Enkele telefoontjes gepleegd, nog geen antwoord.
Weet iemand dit?
Ik heb sweaters met het ritsding links zowel rechts, bij jassen weet ik het niet zeker maar dacht van wel. Engelse fabrikant?quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:55 schreef Sapstengel het volgende:
Dat is ook zo met ritsen. Bij een herenjas bijvoorbeeld zit het ding van de rits dat je omhoog en naar beneden doet (geen idee hoe dat heet) aan de rechterkant als je hem open hebt. Bij damesjassen links.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |