abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:24:19 #1
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_72468068
Vriendlief kwam er bij het strijken zojuist voor het eerst achter dat de knopen van een herenoverhemd andersom geknoopt worden dan de knopen van een damesblouse (hoe schattig).

Maar dat bracht ons tot de vraag: waarom? Enkele telefoontjes gepleegd, nog geen antwoord.

Weet iemand dit?
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:26:01 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_72468108
omdat:
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_72468133
Zodat mannen niet voor gek lopen als ze 's morgens in het donker zo maar wat uit de kast grijpen ...eerlijk...eigenlijk geen enkel idee daarom tvp
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72468181
Zodat je weet of het voor dames of voor heren is!
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_72468225
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:28 schreef Oldenzaal het volgende:
Zodat je weet of het voor dames of voor heren is!
Maar waarom op de manier waarop het nu is dus met de knopen....wie heeft dat bedacht en waarom, waarom niet gewoon een labeltje erin met MAN en VROUW
Optimist tot in de kist
pi_72468263
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:30 schreef trovey het volgende:

[..]

Maar waarom op de manier waarop het nu is dus met de knopen....wie heeft dat bedacht en waarom, waarom niet gewoon een labeltje erin met MAN en VROUW
dat is te simpel.
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:32:47 #7
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_72468281
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:30 schreef trovey het volgende:

[..]

Precies!
pi_72468284
moet je eens opletten, de ritsflap zit ook aan de andere kant
pi_72468302
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:32 schreef DirkZz het volgende:

[..]

dat is te simpel.
Volgens het principe...waarom zou je het makkelijk doen als het moeilijk kan

Ik denk dat de oplossing ergens in het verleden van de kleding ligt, iets met zwaarden die vroeger op een bepaalde manier werden gedragen en makkelijker gepakt kon worden als de man de knopen of die manier op zijn kleding had of iets in de richting...
Optimist tot in de kist
pi_72468351
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:41 schreef Liegebeest het volgende:
Vroeger werden vrouwen aangekleed door bedienden, en dan is het voor rechtshandigen makkelijker als de sluiting andersom zit.
Mannen kleedden zichzelf aan, daar konden de sluitingen dus gewoon goedom blijven zitten.

dus ...
pi_72468363
Het heeft iets te maken met vroeger. Als je met een damesoverhemd je degen wilde trekken, heb je namelijk grote kans dat het handvat in je overhemd blijft hangen... En dat kan - in het geval van een tegenstander met een herenoverhemd - dodelijk zijn...

Dit is uiteraard enkel van toepassing als beide duellisten rechtshandig zijn. Maar dat was meestal wel het geval; linkshandigheid werd er thuis of bij je opleiding wel uitgeslagen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:35:41 #13
250488 Teezie
niet(machine)
pi_72468369
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:26 schreef cherrycoke het volgende:
omdat:
APPEL!
Chubun Tomata
pi_72468388
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:33 schreef trovey het volgende:

[..]

Volgens het principe...waarom zou je het makkelijk doen als het moeilijk kan
Precies, daarom zit het bij vrouwen ook andersom. Omdat het moeilijk kan, dus moet. Da's vrouwenlogica.

Hmmm, ik geloof eigenlijk niet dat er een goede reden is. Het enige dat ik me kan bedenken is dat een fabrikant zijn product bewust anders maakt dan anderen. Dus de knopen er voor de vrouiwen verkeerdom heeft aangezet.

Of een HEMA-denker heeft de knopen er bewust andersom aan laten zetten. Zodat wij heren ons niet vergissen.
pi_72468427
of het was gewoon een grapje.
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:39:07 #16
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_72468448
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:34 schreef DABAMaster het volgende:
...
Dat is wel aannemelijk. Maar zeker weten doet dus niemand het, lijkt.
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:39:09 #17
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_72468449
ik zou ze ook niet dicht kunnen krijgen als ze aan de andere kant zouden zitten...
Tot zover de kwaliteitspost
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:52:28 #18
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72468821
Ik heb ooit gehoord dat mannen zichzelf kleedden. En als de knoopjes goed zitten – zoals bij mannen dus – dan doe je dat met je sterke hand (meestal rechts dus). Vrouwen echter werden aangekleed door de meid. Dan was het praktischer – voor die meid – dat de knopen juist andersom zaten.

Echter. Ook arme mensen zonder personeel droegen kleren. En ik heb het nooit gecontroleerd. En het kan prima een verklaring zijn die iemand ooit bedacht heeft maar die wel redelijk klinkt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72468909
Dat is ook zo met ritsen. Bij een herenjas bijvoorbeeld zit het ding van de rits dat je omhoog en naar beneden doet (geen idee hoe dat heet) aan de rechterkant als je hem open hebt. Bij damesjassen links.
pi_72469045
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:52 schreef Iblis het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat mannen zichzelf kleedden. En als de knoopjes goed zitten – zoals bij mannen dus – dan doe je dat met je sterke hand (meestal rechts dus). Vrouwen echter werden aangekleed door de meid. Dan was het praktischer – voor die meid – dat de knopen juist andersom zaten.

Echter. Ook arme mensen zonder personeel droegen kleren. En ik heb het nooit gecontroleerd. En het kan prima een verklaring zijn die iemand ooit bedacht heeft maar die wel redelijk klinkt.
jij gaat door voor de koelkast.

dames worden aangekleed door de meid (touwtjes van een corset/corselet (ik weet niet welke nou welke is), zitten ook aan de achterkant) , heren kleden zichzelf aan.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:13:11 #21
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_72469442
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:59 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]
dames worden aangekleed door de meid (touwtjes van een corset/corselet (ik weet niet welke nou welke is), zitten ook aan de achterkant) , heren kleden zichzelf aan.
Nog een over nagedacht, maar als ik iemand zou aankleden, dan gebruik ik nog altijd beide handen bij het dichtknopen. Het lijkt weinig verschil te maken of het knoopsgat rechts zit of links. Toch?
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:14:37 #22
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72469488
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:24 schreef Helaaz het volgende:
Vriendlief kwam er bij het strijken zojuist voor het eerst achter dat de knopen van een herenoverhemd andersom geknoopt worden dan de knopen van een damesblouse (hoe schattig).

Maar dat bracht ons tot de vraag: waarom? Enkele telefoontjes gepleegd, nog geen antwoord.

Weet iemand dit?
Volgens mij heeft het ermee te maken dat mannen vroeger altijd rechts waren (tenminste, alles was erop gericht dat mannen alles met rechts deden). En zo op die manier met hun rechterhand makkelijker een overhemd los konden maken. Gok ik. Al verklaart dat niet het verschil.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:15:08 #23
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72474616
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:55 schreef Sapstengel het volgende:
Dat is ook zo met ritsen. Bij een herenjas bijvoorbeeld zit het ding van de rits dat je omhoog en naar beneden doet (geen idee hoe dat heet) aan de rechterkant als je hem open hebt. Bij damesjassen links.
Ik heb sweaters met het ritsding links zowel rechts, bij jassen weet ik het niet zeker maar dacht van wel. Engelse fabrikant?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')