Gaaf, er staat een boek van Joseph Farrell tussen. Ik heb me dit weekend helemaal de ziekte lopen zoeken op usenet e.d. naar andere boeken van hem, maar ik kan ze niet vinden. Nu heb ik er iig 1quote:Op maandag 3 januari 2011 23:46 schreef DarthHouse het volgende:
Doe het zelf pakket voor een BNW'er.
[boekiemonstermodus]Boeken lezen boeken boeken lezen boeken.[/boekiemonster]
Weer een blijquote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:25 schreef Green1 het volgende:
[..]
Gaaf, er staat een boek van Joseph Farrell tussen. Ik heb me dit weekend helemaal de ziekte lopen zoeken op usenet e.d. naar andere boeken van hem, maar ik kan ze niet vinden. Nu heb ik er iig 1
Van vind je van de boeken van Joseph Farrell tot nu toe ?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:25 schreef Green1 het volgende:
[..]
Gaaf, er staat een boek van Joseph Farrell tussen. Ik heb me dit weekend helemaal de ziekte lopen zoeken op usenet e.d. naar andere boeken van hem, maar ik kan ze niet vinden. Nu heb ik er iig 1
Ik heb alleen deze nog maar, en ik heb hem nog niet kunnen lezen. Maar ik heb een keer een interview met hem gekeken, en toen klonk het allemaal heel interessantquote:Op zondag 16 januari 2011 22:00 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Van vind je van de boeken van Joseph Farrell tot nu toe ?
Ok, thanks voor je antwoord;quote:Op maandag 17 januari 2011 13:23 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ik heb alleen deze nog maar, en ik heb hem nog niet kunnen lezen. Maar ik heb een keer een interview met hem gekeken, en toen klonk het allemaal heel interessant
En ik kwam deze nog tegen:
http://www.trutv.com/vide(...)apocalypse-2012.html
Gaat over 2012, en dat de US allemaal bunkers aan het bouwen is.
Heb je een voorbeeld hiervan?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:34 schreef Terecht het volgende:
Ik had gemengde gevoelens bij 'The War You Don't See'. Pilger maakt imo teveel gebruik van subtiele verdraaiingen en manipulaties om zijn boodschap aan te dikken, zodanig dat het weerzin in mij opbracht.
Hier heb ik het eerste kwartier van gezien nadat je die mij aanraadde om iets meer te weten te komen over de NWO maar ik heb het afgezet omdat het mij hoofdpijnen bezorgde. De uit hun context getrokken quotes vliegen je om de oren, quote na quote na quote na.... Daarnaast vind ik Jason Bermas een ontzettende hansworst en dat zal ongetwijfeld en misschien ook wel onterecht een rol hebben gespeeld.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:17 schreef Lambiekje het volgende:
Pfff, dat kan ik niet zo 1-2-3 concreet opnoemen, ik zal hem morgen opnieuw moeten bekijken om mijn bezwaren een beetje fatsoenlijk te kunnen formuleren.quote:
Vreemd dat wanneer iets weerzin in je opwekt, je het niet meer voor de geest kunt halen. Naja.. boeit verder ook niet. Hem nog een keer kijken is ook weer zo wat...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:38 schreef Terecht het volgende:
[..]
Pfff, dat kan ik niet zo 1-2-3 concreet opnoemen, ik zal hem morgen opnieuw moeten bekijken om mijn bezwaren een beetje fatsoenlijk te kunnen formuleren.
Dat alle lagen van de (r)overheid wetten en regeltjes worden doorgevoerd om maar tot een Globalisatie te komen. >> NWO.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:37 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hier heb ik het eerste kwartier van gezien nadat je die mij aanraadde om iets meer te weten te komen over de NWO maar ik heb het afgezet omdat het mij hoofdpijnen bezorgde. De uit hun context getrokken quotes vliegen je om de oren, quote na quote na quote na.... Daarnaast vind ik Jason Bermas een ontzettende hansworst en dat zal ongetwijfeld en misschien ook wel onterecht een rol hebben gespeeld.
Mijn vraag: wat is nu de essentie van Bermas' betoog?
uhhhhhhhhhhhhh is het niet zo dat het NOS-journaal en de azijnbode de boel verdraaien. Verdraai de boel dus niet hè!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:34 schreef Terecht het volgende:
Ik had gemengde gevoelens bij 'The War You Don't See'. Pilger maakt imo teveel gebruik van subtiele verdraaiingen en manipulaties om zijn boodschap aan te dikken, zodanig dat het weerzin in mij opbracht.
Subtiel. Laat ik nu net weer wat zaken herinnerd hebben. Pilger doet het voorkomen alsof de Amerikanen zelf hebben toegegeven dat de atoombommen in WO2 niet gebruikt hadden hoeven worden en dat daarmee de Japanse bevolking een hoop leed bespaard zou kunnen zijn gebleven. Nu is dit een onderwerp van discussie onder historici begrijp ik, Maarten van Rossem heeft er in lezingen over WO2 en de atoombom erover gezegd dat de inschatting van de Amerikaanse krijgsmacht was dat afgemeten naar de verliezen van Amerikaanse troepen in de Pacific er wel eens honderdduizenden Amerikanen zouden kunnen sneuvelen om Japan in te nemen, om nog maar te zwijgen over Japanse slachtoffers wier aantallen nog véél aanzienlijker zouden zijn (maar dat woog niet mee in de overwegingen van de Amerikaanse bevelhebbers), en dat om het conflict zo snel mogelijk te beeindigen er atoombommen zouden worden ingezet. Dat is wrs niet de enige reden voor het gebruiken van de atoomwapens geweest maar wel de meest prominente heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vreemd dat wanneer iets weerzin in je opwekt, je het niet meer voor de geest kunt halen. Naja.. boeit verder ook niet. Hem nog een keer kijken is ook weer zo wat...
In het eerste kwartier wordt er anders jan en alleman bijgesleept om maar aan te tonen dat de NWO een reeel concept is. JFK's speech hoorde ik voorbijkomen (die niet over de NWO ging maar over communisten), allerlei hoogwaardigheidsbekleders die de term NWO in de mond nemen maar daar een verandering in machtsverhoudingen mee bedoelen en niet de NWO als monsterachtige samenzwering etc. Als je al zo'n loopje met de werkelijkheid wenst te nemen dan hoeft het van mij niet meer.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 07:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat alle lagen van de (r)overheid wetten en regeltjes worden doorgevoerd om maar tot een Globalisatie te komen. >> NWO.
Er valt weinig uit de context te trekken. Superpolitiestaten zijn in de maak.
Oh, ook bij de oude media wordt er een hoop verdraaid en gemanipuleerd maar het valt me op dat een boel NWO-pundits ze nog véél bruiner bakken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 07:56 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhhhhhhhhhhhhh is het niet zo dat het NOS-journaal en de azijnbode de boel verdraaien. Verdraai de boel dus niet hè!
Ik heb juist begrepen dat japan in mei 1945 via Zweden en Portugal als bemiddelaars meerdere pogingen heeft gedaan zich aan de V.S. over te geven. Daar werd door de V.S. echter geen gehoor aan gegeven. Het enige dat Japan niet wilde was het overdragen van hun keizer Hirohito aan de Amerikanen. Voor de rest zou het complete overgave betekenen. De Amerikanen wilden onvoorwaardelijke overgave. Dit heeft uiteindelijk duizenden levens gekost... (uiteraard even in een notendop)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:20 schreef Terecht het volgende:
[..]
Subtiel. Laat ik nu net weer wat zaken herinnerd hebben. Pilger doet het voorkomen alsof de Amerikanen zelf hebben toegegeven dat de atoombommen in WO2 niet gebruikt hadden hoeven worden en dat daarmee de Japanse bevolking een hoop leed bespaard zou kunnen zijn gebleven. Nu is dit een onderwerp van discussie onder historici begrijp ik, Maarten van Rossem heeft er in lezingen over WO2 en de atoombom erover gezegd dat de inschatting van de Amerikaanse krijgsmacht was dat afgemeten naar de verliezen van Amerikaanse troepen in de Pacific er wel eens honderdduizenden Amerikanen zouden kunnen sneuvelen om Japan in te nemen, om nog maar te zwijgen over Japanse slachtoffers wier aantallen nog véél aanzienlijker zouden zijn (maar dat woog niet mee in de overwegingen van de Amerikaanse bevelhebbers), en dat om het conflict zo snel mogelijk te beeindigen er atoombommen zouden worden ingezet. Dat is wrs niet de enige reden voor het gebruiken van de atoomwapens geweest maar wel de meest prominente heb ik begrepen.
The Deer Hunter speelt voornamelijk in op de wreedheden van de Vietcong tegenover de gevangen Amerikanen. Daarbij zou het hele Russische Roulette niet eens door de Vietcong als spel gebruikt zijn.quote:Pilger stelt ook dat de beeldvorming rond de oorlogen in Vietnam en Irak voor een groot deel afkomstig is van Hollywood blockbusters die er een heroisch verhaal van maken, alsof er geen kritische films zouden zijn. Volgens mij zijn The Deer Hunter, Apocalypse Now en Full Metal Jacket anders behoorlijk destructief geweest voor de beeldvorming rond de Vietnamoorlog en over de Irak oorlog zijn ook kritische films gemaakt als The Green Zone en Fair Game.
Hier ben ik het redelijk met je eens, maar ik heb wel altijd het gevoel dat voornamelijk de massamedia pro Israël is. Men schenkt maar weinig aandacht aan de Palestijnse kwestie bezien door de ogen van de Palestijnen. Ze zouden iets beter hun best kunnen doen. Denk ook dat de Palestijnen niet echt vertrouwen hebben in Westerse media.quote:Iets subtieler is zijn betrokkenheid met de Palestijnse zaak. Je kunt de grote media niet echt kwalijk nemen dat de Palestijnse autoriteiten niet volgens de wetten van de Westerse journalistiek handelen, een eigen invulling geven aan het Palestijnse standpunt is daarom ook riskant - dan ben je aan het gissen wat de Palestijnen zouden vinden. Joris Luijendijk heeft hier uitvoerig over geschreven. Je ziet veel van het Palestijnse perspectief niet omdat het moeilijk in beeld te brengen is, veel moeilijker dan aan Israelische kant.
Ik ben niet bekend met die geschiedenis maar dat strookt niet echt met de militaire couppoging die vlak voor overgave nog gepleegd werd door hardliners. En zelfs al zouden de intenties tot overgave reeel zijn geweest is het nog maar de vraag of de hardliners er wel mee ingestemd zouden hebben en vredesonderhandelingen niet zouden saboteren. Daarnaast was het keizerlijke systeem verantwoordelijk voor Japanse inmeninging in de oorlog, dus wdb vind ik het niet zo gek dat de geallieerden onvoorwaardelijke overgave eisten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb juist begrepen dat japan in mei 1945 via Zweden en Portugal als bemiddelaars meerdere pogingen heeft gedaan zich aan de V.S. over te geven. Daar werd door de V.S. echter geen gehoor aan gegeven. Het enige dat Japan niet wilde was het overdragen van hun keizer Hirohito aan de Amerikanen. Voor de rest zou het complete overgave betekenen. De Amerikanen wilden onvoorwaardelijke overgave. Dit heeft uiteindelijk duizenden levens gekost... (uiteraard even in een notendop)
Afgezien van dit, is het ook nog eens zo dat er voornamelijk burgers door de atoombommen zijn omgekomen. Iets dat natuurlijk het doel was, anders gooi je ze niet op steden. De oorlog had zonder verder bloedvergieten beëindigd kunnen worden al had men ingegaan op de overgave van de Japanners. Kortom onnodig en crimineel dus.
The Deer Hunter evenals Apocalypse Now laten zien hoe de geest getormenteerd raakt door oorlog, in dit geval de Vietnamoorlog. Met name AN verbeeldt de zinloosheid van de oorlog door de volstrekt willekeurige inname van een strand omdat de golven er zo goed surfbaar zijn, en, hoe dieper Sheen de jungle intrekt hoe verder de moraal vervaagt, burgers daar het slachtoffer van zijn en hoe de soldaten steeds meer het contact met de werkelijkheid verliezen en in een staat van totale chaos vervallen waar oorlogsdoelen geen functie meer hebben.quote:[..]
The Deer Hunter speelt voornamelijk in op de wreedheden van de Vietcong tegenover de gevangen Amerikanen. Daarbij zou het hele Russische Roulette niet eens door de Vietcong als spel gebruikt zijn.
Apocalypse Now is gebaseerd op de roman Heart of Darkness uit 1899 en heeft in die zin dus niets met de Vietnam oorlog te maken. Deze film kun je, gezien het aparte verhaal, verder ook niet als realistische oorlogsfilm zien lijkt me.
Full Metal Jacket... tja.... dat is dan misschien de enige van de 3 waarbij je enigszins zou kunnen zeggen dat het een kritische film is gezien de oorlogsmisdaden van de soldaten in de film. Het wil echter niet zeggen dat Kubrick een realistisch beeld heeft neergezet.
Die films over de oorlog in Irak ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
In Nederland vind ik het nog wel meevallen eigenlijk. Sander van Hoorn van de NOS vind ik een goede, gebalanceerde journalist, net zoals zijn voorgangers Eddo Rosenthal en Joris Luyendijk. Ik lees zelf de NRC en hen kan ik ook niet echt betrappen op een bias voor het Israelische standpunt.Nadeel van de Palestijnen is dat de Israeliers veel dichter tegen onze cultuur aanschurken en je daardoor makkelijker met hen kunt identificeren. Zelfs door Palestijnse ogen komt hun beeld vervreemdend op ons over, daarom richten zij zich ook meer op Arabische zenders als Al-Jazeera waar hun boodschap wel direct begrepen wordt.quote:[..]
Hier ben ik het redelijk met je eens, maar ik heb wel altijd het gevoel dat voornamelijk de massamedia pro Israël is. Men schenkt maar weinig aandacht aan de Palestijnse kwestie bezien door de ogen van de Palestijnen. Ze zouden iets beter hun best kunnen doen. Denk ook dat de Palestijnen niet echt vertrouwen hebben in Westerse media.
Hier een linkje waarin je e.e.a. kunt teruglezen:quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:04 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met die geschiedenis maar dat strookt niet echt met de militaire couppoging die vlak voor overgave nog gepleegd werd door hardliners. En zelfs al zouden de intenties tot overgave reeel zijn geweest is het nog maar de vraag of de hardliners er wel mee ingestemd zouden hebben en vredesonderhandelingen niet zouden saboteren. Daarnaast was het keizerlijke systeem verantwoordelijk voor Japanse inmeninging in de oorlog, dus wdb vind ik het niet zo gek dat de geallieerden onvoorwaardelijke overgave eisten.
De zinloosheid van oorlog toon je imho niet door een hyperbool ala "Charlie don't surf". Volgens mij ga je dan te ver voorbij aan waar het om draait.quote:The Deer Hunter evenals Apocalypse Now laten zien hoe de geest getormenteerd raakt door oorlog, in dit geval de Vietnamoorlog. Met name AN verbeeldt de zinloosheid van de oorlog door de volstrekt willekeurige inname van een strand omdat de golven er zo goed surfbaar zijn, en, hoe dieper Sheen de jungle intrekt hoe verder de moraal vervaagt, burgers daar het slachtoffer van zijn en hoe de soldaten steeds meer het contact met de werkelijkheid verliezen en in een staat van totale chaos vervallen waar oorlogsdoelen geen functie meer hebben.
Daarnaast snap ik niet waarom een film realistisch zou moeten zijn. Het gaat erom dat je middels de film een boodschap via een metafoor of hyperbool kunt uitdrukken.
Ik denk dat de media vrij terughoudend zijn in kritiek op Israël. Voor je het weet wordt je afgestempeld als antisemiet en om ieder wissewasje wordt de holocaust er bij gesleept. Link dus om je kritisch uit te laten over de Israëlisch.quote:In Nederland vind ik het nog wel meevallen eigenlijk. Sander van Hoorn van de NOS vind ik een goede, gebalanceerde journalist, net zoals zijn voorgangers Eddo Rosenthal en Joris Luyendijk. Ik lees zelf de NRC en hen kan ik ook niet echt betrappen op een bias voor het Israelische standpunt.Nadeel van de Palestijnen is dat de Israeliers veel dichter tegen onze cultuur aanschurken en je daardoor makkelijker met hen kunt identificeren. Zelfs door Palestijnse ogen komt hun beeld vervreemdend op ons over, daarom richten zij zich ook meer op Arabische zenders als Al-Jazeera waar hun boodschap wel direct begrepen wordt.
Dit was de reden dat ze Hiroshimah nooit hebben gebormardeerd , dit was als TEST bedoelt.quote:Ik heb juist begrepen dat japan in mei 1945 via Zweden en Portugal als bemiddelaars meerdere pogingen heeft gedaan zich aan de V.S. over te geven. Daar werd door de V.S. echter geen gehoor aan gegeven. Het enige dat Japan niet wilde was het overdragen van hun keizer Hirohito aan de Amerikanen. Voor de rest zou het complete overgave betekenen. De Amerikanen wilden onvoorwaardelijke overgave. Dit heeft uiteindelijk duizenden levens gekost... (uiteraard even in een notendop)
Ooit wel eens afgevraagd waarom een dergelijk bom niet op Duitsland is gegooid?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb juist begrepen dat japan in mei 1945 via Zweden en Portugal als bemiddelaars meerdere pogingen heeft gedaan zich aan de V.S. over te geven. Daar werd door de V.S. echter geen gehoor aan gegeven. Het enige dat Japan niet wilde was het overdragen van hun keizer Hirohito aan de Amerikanen. Voor de rest zou het complete overgave betekenen. De Amerikanen wilden onvoorwaardelijke overgave. Dit heeft uiteindelijk duizenden levens gekost... (uiteraard even in een notendop)
Afgezien van dit, is het ook nog eens zo dat er voornamelijk burgers door de atoombommen zijn omgekomen. Iets dat natuurlijk het doel was, anders gooi je ze niet op steden. De oorlog had zonder verder bloedvergieten beëindigd kunnen worden al had men ingegaan op de overgave van de Japanners. Kortom onnodig en crimineel dus.
Omdat de oorlog in Europa al beslecht was voor Trinity?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ooit wel eens afgevraagd waarom een dergelijk bom niet op Duitsland is gegooid?
Als het puur om signaal af te geven van 'en nu stoppen we'
Ik heb het gelezen maar ik ben niet overtuigd. Ten eerste wordt er helemaal niet gesproken over de hardliners in het Japanse oorlogskabinet die helemaal geen interesse hadden in een Japanse overgave en daartoe zelfs op het laatste moment een couppoging hebben ondernomen, ten tweede heb ik een beetje gesurft naar het Institute for Historical Review en Mark Weber en naar het laat aanzien is het nogal revisionistisch van aard.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hier een linkje waarin je e.e.a. kunt teruglezen:
http://www.ihr.org/jhr/v16/v16n3p-4_Weber.html
Zelf momenteel erg druk, dus geen tijd voor een uitgebreide reactie.
Het politieke aspect zit hem er in dat het simpelweg een zinloze oorlog was die onnodig lang heeft voortgesleept en dat wordt uitgebeeld door de hoofdpersonen in die films, die op een gegeven moment niet meer weten waar ze voor strijden en de gevolgen die dat voor hen en hun omgeving heeft - er worden oorlogsmisdaden gepleegd, men wordt krankzinnig, etc. Het beeld van louter heroische soldaten die tegen een Kwade macht strijden zoals in films over WO2 is door de Vietnamoorlog veel diffuser geworden. Dat lijkt me zeker wel een relevante maatschappelijke én politieke ommekeer.quote:[..]
De zinloosheid van oorlog toon je imho niet door een hyperbool ala "Charlie don't surf". Volgens mij ga je dan te ver voorbij aan waar het om draait.
Maar waar het om ging is de afwezige kritische houding. Die mis je best in die films, want het politieke aspect van de oorlog wordt genegeerd. De films richten zich meestal op het individu.
Israel voert op dat terrein absoluut een doortrapter mediabeleid, dat klopt.quote:[..]
Ik denk dat de media vrij terughoudend zijn in kritiek op Israël. Voor je het weet wordt je afgestempeld als antisemiet en om ieder wissewasje wordt de holocaust er bij gesleept. Link dus om je kritisch uit te laten over de Israëlisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |