Apart. Maar goed, meestal kom je er met de juiste "ik-reis-niet-voor-de-lol-maar-voor-werk-en-rot-dus-op"-blik in de ogen overal wel voorbijquote:Op maandag 14 september 2009 20:02 schreef jmac het volgende:
[..]
Ik heb 't ook al 2x gezien in EHV (bij ingang richting babagecheck/fouilleren) & in Stansted 1x.
Met Easyjet, KLM, heb ik het eigenlijk ook niet meegemaakt, alleen een paar keer bij de beveiliging op Stansted in de UK en bij Dusseldorf Weeze, naast bij het boarden met enkele vluchten van Ryanair.quote:Op maandag 14 september 2009 20:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En da's recent? Ik vlieg minimaal 2 vluchtjes per week door Europa en heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.
Da's waar trouwens, bij die Easyjet vlucht laatst had ik dat dus wel. Ben zelf iemand die de grens meestal wel op zoekt qua bagage. Maar goed, met zoveel reisjes voor werk kan je elk oponthoud echt luchten en is bagage inchecken gewoon klote.quote:Op maandag 14 september 2009 22:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met Easyjet, KLM, heb ik het eigenlijk ook niet meegemaakt, alleen een paar keer bij de beveiliging op Stansted in de UK en bij Dusseldorf Weeze, naast bij het boarden met enkele vluchten van Ryanair.
Easyjet roept het wel vaak om bij de boardingcall, maar heb niet echt gezien dat mensen geweigerd werden.
Al kan ik er persoonlijk alleen maar achter staan dat het wordt tegengegaan dat mensen met hutkoffers reizen als handbagage. of 4 verschillende items.
Idd waar, al mijn collega's die vaak vliegen proberen de bagage check-in zo veel mogelijk te vermijden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Da's waar trouwens, bij die Easyjet vlucht laatst had ik dat dus wel. Ben zelf iemand die de grens meestal wel op zoekt qua bagage. Maar goed, met zoveel reisjes voor werk kan je elk oponthoud echt luchten en is bagage inchecken gewoon klote.
Hangt ook een beetje ervanaf hoe snel een vliegveld is met haar bagageafhandeling. Op Schiphol duurt het minimaal een half uur voordat eindelijk je bagage van de band afrolt, dan check ik ook liever niet in. Vliegvelden die sneller zijn, vind ik het wel prettig om in te checken, hoef ik het zelf niet zo rond te zeulen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar goed, met zoveel reisjes voor werk kan je elk oponthoud echt luchten en is bagage inchecken gewoon klote.
Hangt ook van de maatschappij af denk ik? Ik heb een keer moeten overstappen op Dallas/Fort Worth en toen werd m'n baggage ook gewoon doorgelabeld, hoefde het niet zelf op te halen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:29 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ligt eraan of je met dezelfde maatschappij van B naar C gaat; dan wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar C.
Maar als je B in de Verenigde Staten is, moet je eerst zelf je bagage ophalen en verderop weer ergens op een band gooien.
quote:Op het vliegveld van inreis (port of entry) gaat u door de douane. U zult hier uw bagage persoonlijk door de douane-inspectie moeten brengen. Achter de paspoort/persoonscontrole haalt u uw koffer van de transportband, brengt het langs de douane en achter de douane-inspectie zet u uw koffer, die al gelabeld is tot het eindpunt van uw reis, gewoon weer op de transportbanden. Uw koffer vervolgt zijn reis zonder dat u opnieuw hoeft in te checken.
We herkennen de zakelijke veelvlieger .quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:11 schreef buzz1291 het volgende:
.
En ik heb toch zo'n hekel aan die gasten, die ten eerste altijd heel laat aan komen kakken, dan met een uitpuilend handbagage formaat koffer, laptoptas, overjas en het liefst ook nog een kostuumzak, maar wel economy class willen vliegen. Zien ze dat die overhead bins inmiddels hardstikke vol zijn, proberen ze hun koffer in de maag van een trolly dollie te splitsen. En dan kankeren als die 5 rijen achter hun stoel wordt opgeborgen.
Ik voldoe er inderdaad redelijk aardig aan, hoewel ik zakelijk met weinig reis en altijd business (of iets dergelijks) vlieg. En daarbij ben ik volgens mij vrij relaxed tegen de crew, dat werkt toch altijd beter. Ik merk wel dat er voorin het vliegtuig altijd een hopen chagrijnige lui om me heen zitten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
We herkennen de zakelijke veelvlieger .
Dat zijn dan neem ik aan de budget airline terminals? Want je ziet eigenlijk juist de trend van luchthaven security aan het begin van het vliegveld en geen aanvullende checks aan de gate. De luchthaven security kan je op de grote luchthavens niet weigeren met 2 of 3 tassen, want bijvoorbeeld bij British Airways is 2 tassen gewoon toegestaan.quote:Op maandag 14 september 2009 19:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zelf meegemaakt op onder andere Liverpool, Malta, Manchester, Stansted en Frankfurt. Op de Londense luchthavens is het al weer afhankelijk van de airline, maar de andere Engelse luchthavens waren er nog steeds genoeg beperkingen. Zal vast ook wel op de websites van die luchthavens staan. Dat is altijd verstandig om te checken.
Ik weet niet of dat de veelvlieger is. Het zullen ervaren vliegers zijn. Als je echter 2x per week door douane etc moet, dan doe je dat liever zonder al die rotzooi die je zelf mee moet slepen. Dat laat je doen door specialisten Je bagage komt toch als eerste op de band als je Frequent Flyer bent. Bovendien hoef je niet elke zaterdag naar de etos om van die 100ml verpakkingen scheerschuim etc te gaan halen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
We herkennen de zakelijke veelvlieger .
Bij ons laat niemand zijn bagage ooit inchecken, je staat altijd minstens 10 minuten te wachten en daar heeft echt niemand zin in. Zelfde trouwens bij de bank, waar ook veel gereisd werd. Ik ga zelf waarschijnlijk gemiddelde 4x per week door de douane en ben daar vrij vlot mee inmiddels. Heb op kantoor een thuis stuk of 3 van die tasjes liggen met kleine verpakkingen, etc. Dus bij de douane even 1 rits open, toilet spullen en laptop eruit en gaan. Makkelijker dan iets inchecken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:09 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de veelvlieger is. Het zullen ervaren vliegers zijn. Als je echter 2x per week door douane etc moet, dan doe je dat liever zonder al die rotzooi die je zelf mee moet slepen. Dat laat je doen door specialisten Je bagage komt toch als eerste op de band als je Frequent Flyer bent. Bovendien hoef je niet elke zaterdag naar de etos om van die 100ml verpakkingen scheerschuim etc te gaan halen.
Als je business class vliegt en je stapt stevig door kun je voor je bagage aan de band staan, maar dan wacht je geen 10 minuten. Als je echter gewoon economy vliegt en rij 15 ofzo zit, dan ligt je bagage al op de band.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bij ons laat niemand zijn bagage ooit inchecken, je staat altijd minstens 10 minuten te wachten en daar heeft echt niemand zin in. Zelfde trouwens bij de bank, waar ook veel gereisd werd. Ik ga zelf waarschijnlijk gemiddelde 4x per week door de douane en ben daar vrij vlot mee inmiddels. Heb op kantoor een thuis stuk of 3 van die tasjes liggen met kleine verpakkingen, etc. Dus bij de douane even 1 rits open, toilet spullen en laptop eruit en gaan. Makkelijker dan iets inchecken.
De ervaring leert anders, helaas. Ik heb een collega die het vroeger altijd deed en dan stond iedereen altijd te zeiken omdat ze moesten wachten. Bankiers zijn ongeduldig volk. Op Schiphol stap je letterlijk binnen 5 minuten na het bereiken van de standplaats al in de taxi, dat lukt echt niet als ik bagage heb.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:48 schreef XL het volgende:
[..]
Als je business class vliegt en je stapt stevig door kun je voor je bagage aan de band staan, maar dan wacht je geen 10 minuten. Als je echter gewoon economy vliegt en rij 15 ofzo zit, dan ligt je bagage al op de band.
Da's dus juist niet te verwachten. Voor de meeste airlines is het juist prima als mensen meer mee aan boord nemen, scheelt weer werk met het inladen van bagage, inchecken, etc...quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar goed, tegenwoordig lijkt het bijna wel een sport wie het meeste handbagage mee kan nemen. Er komt nog eens een dag dat men helemaal niks meer mee kan (mag) nemen. Ryanair lijkt mij de eerst aangewezene om deze regel door te voeren aangezien die per ingecheckte tas cq koffer geld willen zien.
AMS-LHR is inderdaad mijn standaard route. Maar goed, ik reis vaak licht en heb gewoon een hekel aan wachten en al helemaal aan het risico van een tas kwijt raken. Ik reis zelf vrij licht en snel, neem zelden mijn rolkoffer mee. Dus ben vrij netjes met de handbagage, meestal niet meer dan zo'n tumi laptop tasje en een kledingzak.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:03 schreef XL het volgende:
Tegenstrijdige verhalen kan natuurlijk altijd. Met name op wat vermoedelijk jouw favoriete vlucht is (AMS-LHR) heb ik nog nooit moeten wachten (dit jaar een keer of 30) door vanaf de extra beenruimte rijen in een rustig tempo door douane naar de bagageband te lopen. Het is me echt wel waard om daarvoor geen handbagage in te checken. Dat drukke gedoe van in groepen reizende 40L samsonite-slepers trek ik sowieso slecht.
Schiphol heeft het enige jaren geleden juist van de douane ingang terug moeten brengen naar de gate.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:05 schreef XL het volgende:
[..]
Dat zijn dan neem ik aan de budget airline terminals? Want je ziet eigenlijk juist de trend van luchthaven security aan het begin van het vliegveld en geen aanvullende checks aan de gate.
Alleen voor Schengen vluchten is er nog wel een centrale security check, omdat ze ervan uitgaan dat op alle luchthavens het nivo van de veiligheidschecks hetzelfde is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Schiphol heeft het enige jaren geleden juist van de douane ingang terug moeten brengen naar de gate.
Dit heeft niet te maken met een trend, maar met de inrichting van de terminal. Als de arriverende reizigers gescheiden worden gehouden van de vertrekkende reizigers, dan volstaat een centrale kontrole. Bij Schiphol (en veel andere terminals) worden reizigers echter allemaal losgelaten in een gemeenschappelijke hal zodat je bij de gate moet kontroleren om ook overstappers te kunnen kontroleren.
En zo is het maar net. Sinds 9/11 doe ik niet meer aan handbagage wanwege al het gezeik met die plastic zakjes en max 100ml. Heb gewoon een iets grotere koffer van 63 ltr aangeschaft en wil nooit meer wat anders. Het bevalt me wel. Met een FB Platinum komt mijn bagage altijd redelijk snel op de belt (behalve op Malpensa) en dat zo'n 80 keer per jaar. En dan maakt het niks uit of het een long haul of een Europese vlucht was.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:03 schreef XL het volgende:
Tegenstrijdige verhalen kan natuurlijk altijd. Met name op wat vermoedelijk jouw favoriete vlucht is (AMS-LHR) heb ik nog nooit moeten wachten (dit jaar een keer of 30) door vanaf de extra beenruimte rijen in een rustig tempo door douane naar de bagageband te lopen. Het is me echt wel waard om daarvoor geen handbagage in te checken. Dat drukke gedoe van in groepen reizende 40L samsonite-slepers trek ik sowieso slecht.
Dat hebben ze bij KL(e)M in hun 777-300's lekker opgelost door die allemaal in de achterste twee compartimenten te parkeren. Zelfs als zo iemand een FB Platinum card heeft. Zag vorige week nog zo'n stel op Guarulhos, Sao Paulo met zo'n zwarte tag aan z'n handbagage vóór me bij de check-in balie. Man probeerde met een hoop stennis een paar plaatsen in het eerste economy compartiment te bemachtigen, maar die vlieger ging niet op.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:24 schreef jmac het volgende:
Alles beter dan krijsende baby's. Alhoewel ze dat zelf niet kunnen helpen
Nou, wat dan?quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:58 schreef buzz1291 het volgende:
Toch ook nog wat goeds te melden over onze voormalige nationale trots waar de aantrekkelijk blondjes van 20 jaar geleden nog steeds als trolly dollie opereren........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |