abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 september 2009 @ 20:45:48 #101
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_72741094
Verlovingstijd van Maarten 't Hart was weer echt genieten
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 14 september 2009 @ 21:31:56 #102
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_72743389
Bejing Coma; mooi boek maar zoals hier op dit forum al eens vaker opgemerkt, erg veel personages...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_72765086
net vanmorgen begonnen in deze:
nee, jij dan!
pi_72801954
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:35 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Vertel? Ik vond het een erg leuk boek. Alleen het einde was wat plotseling.
De vele wendingen die veroorzaakt werden door dat I Ching boek stonden me niet aan. Dat boek had hij wat mij betreft beter weggelaten. Bovendien was dit mijn eerste K. Dick en had ik hoge verwachtingen, o.a. door verfilmingen van zijn verhalen, m.n. Blade Runner (Do Androids Dream of Electric Sheep?) en viel zijn schrijfstijl in het algemeen wat tegen. Het was geen saai boek, maar ik vond het niet erg bijzonder en had wat interessantere SF-elementen verwacht.
What's it going to be then, eh?
pi_72802109


Het begint in ieder geval alweer goed. Volgens mij kan ik Coetzee's boeken in het vervolg blind aanschaffen.
What's it going to be then, eh?
pi_72802379
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  woensdag 16 september 2009 @ 21:07:34 #107
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_72819265



En mijn huidige nachtliteratuur
  woensdag 16 september 2009 @ 21:21:12 #108
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_72819799
Heb vandaag deze uitgelezen:


Ben nog bezig in deze, zware kost, maar erg leuk. Heb 'm bijna uit:

Beetje klein plaatje. Maargoed, Gerard Koolschijn dus, Sokrates' leven en dood, geschreven door Plato.

Ga denk ik beginnen in deze:


I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_72819882
Die laatste ben ik ook in bezig (Haar naam was Sarah)
pi_72821803
  donderdag 17 september 2009 @ 17:28:04 #111
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_72845517
Uit:





Nu aan het lezen:

Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
  donderdag 17 september 2009 @ 18:32:20 #112
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_72847661
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:28 schreef Lov1 het volgende:
Uit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu aan het lezen:

[ afbeelding ]
Hoe was het twilight boek? Hoor zoveel mensen erover, ben wel benieuwd
  zaterdag 19 september 2009 @ 22:21:01 #113
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_72918409
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:21 schreef Enfermera het volgende:

Heb 'm uit, was er wat later in begonnen (gister ), toen maar een klein stukje gelezen, vandaag helemaal uitgelezen. Wat een bizar boek zeg. Geweldig hoor, echt aangrijpend, begrijp me niet verkeerd. Heb 'm net een half uurtje uit maar zit er nog helemaal mee in mn hoofd. Dat zijn wel de beste boeken trouwens
Heb nog nooit zo'n aangrijpend boek gelezen over de tweede wereldoorlog moet ik zeggen. Bizar. Had het niet verwacht moet ik zeggen. Wat een goed boek. (eigenlijk moet die smiley niet met een lach, zo 'leuk' is het boek niet... Maja. )
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zaterdag 19 september 2009 @ 22:39:59 #114
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_72918948
Schieten op Volkert van der G. van Hugo Borst.. moest er toch eens van komen dat ik hem uit de kast pakte..
pi_72925450
Ik lees nu:



Deel 1 van de trilogie over de honderdjarige oorlog van Thea Beckman (volgende delen zijn Triomf van de verschroeide aarde en Rad van fortuin). Heb ze als kind al gelezen, vond ze toen echt fantastisch. Ik ga binnenkort een weekje op vakantie naar Mont-St-Michel in Normandie, waar ik dankzij deze trilogie altijd eens naar toe heb gewild. Vandaar dat ik ze nu herlees.
  zondag 20 september 2009 @ 12:34:55 #116
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_72928920
quote:
Op zondag 20 september 2009 09:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik lees nu:

[ afbeelding ]
Die serie moet ik ook nog écht een keer herlezen, supermooie boeken waren dat

Nu:
pi_72940612
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 22:21 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Heb 'm uit, was er wat later in begonnen (gister ), toen maar een klein stukje gelezen, vandaag helemaal uitgelezen. Wat een bizar boek zeg. Geweldig hoor, echt aangrijpend, begrijp me niet verkeerd. Heb 'm net een half uurtje uit maar zit er nog helemaal mee in mn hoofd. Dat zijn wel de beste boeken trouwens
Heb nog nooit zo'n aangrijpend boek gelezen over de tweede wereldoorlog moet ik zeggen. Bizar. Had het niet verwacht moet ik zeggen. Wat een goed boek. (eigenlijk moet die smiley niet met een lach, zo 'leuk' is het boek niet... Maja. )
Dit had ik kunnen typen Ik ben vrijdagavond begonnen, zaterdagmiddag verder gegaan en hem toen in één ruk uitgelezen. Ik was helemaal geirriteerd dat we moesten eten en ik nog 10 (!!) pagina's moest.

Ik wist niet helemaal wat ik ervan moest vinden, het tweedewereldoorlog-gedeelte was erg aangrijpend en de verbinding tussen heden en verleden.. Maar toen het daarna over haar en Bertrand/Neil ging werd dat stukje me toch een beetje teveel 'geneuzel' . Daarnaast inderdaad een goed boek!
  zondag 20 september 2009 @ 18:11:03 #118
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_72940696
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:32 schreef supkaa het volgende:

[..]

Hoe was het twilight boek? Hoor zoveel mensen erover, ben wel benieuwd
Nou, het voelde alsof ik weer 15 was (ik ben 22), zo'n highschool welles-nietes verliefdheidsboek. Maar wel lekker voor tussendoor. Ik wil best deel 2 lezen, mocht mijn to-read stapel weer minder zijn, maar niet zoals sommige fans die elk boek verslinden. Je mist er niets aan als je hem niet leest, maar voor tussendoor prima te doen
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_72942139
quote:
Op zondag 20 september 2009 18:11 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Nou, het voelde alsof ik weer 15 was (ik ben 22), zo'n highschool welles-nietes verliefdheidsboek. Maar wel lekker voor tussendoor. Ik wil best deel 2 lezen, mocht mijn to-read stapel weer minder zijn, maar niet zoals sommige fans die elk boek verslinden. Je mist er niets aan als je hem niet leest, maar voor tussendoor prima te doen
Ik ben ook 22, en ik wilde wel echt in 1 keer meteen de hele serie lezen (dat heb ik dus ook gedaan ). Ze lezen heerlijk weg, zijn goed geschreven en elk deel is beter dan het vorige deel. Vooral het laatste boek (Breaking Dawn) is erg goed, ik heb dat 750 pagina's tellende deel in één ruk uitgelezen.
  zondag 20 september 2009 @ 23:03:19 #120
202348 Susi
Temple of Love
pi_72953301
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 22:39 schreef Doezelhaar het volgende:
Schieten op Volkert van der G. van Hugo Borst.. moest er toch eens van komen dat ik hem uit de kast pakte..
Prettig leeswerk is dat boek !

Ik lees zelf A. Strindberg - Zoon van een Dienstbode.
  zondag 20 september 2009 @ 23:23:03 #121
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_72954095
quote:
Op zondag 20 september 2009 18:07 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Dit had ik kunnen typen Ik ben vrijdagavond begonnen, zaterdagmiddag verder gegaan en hem toen in één ruk uitgelezen. Ik was helemaal geirriteerd dat we moesten eten en ik nog 10 (!!) pagina's moest.

Ik wist niet helemaal wat ik ervan moest vinden, het tweedewereldoorlog-gedeelte was erg aangrijpend en de verbinding tussen heden en verleden.. Maar toen het daarna over haar en Bertrand/Neil ging werd dat stukje me toch een beetje teveel 'geneuzel' . Daarnaast inderdaad een goed boek!
Haha, cool
Ohhh wat erg ik zou echt doorgelezen hebben, jammer dan van dat eten Ik kan dan echt niet stoppen!

Ja vond je? Ik vond dat juist wel een goede afwisseling, aangezien je in de rest van het boek ook al zoveel over haar leven te weten komt. Soms vond ik dat er wel wat voorspelbare elementen in zaten (je weet vast wel wat ik bedoel), maar ook dat vond ik eigenlijk niet storen, het verhaal was meeslepend en tragisch genoeg om dat te compenseren..

Ben nu maar ff in een totaal ander boek begonnen: God is not Great van Christopher Hitchens.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 21 september 2009 @ 08:29:40 #122
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_72957850
quote:
Op zondag 20 september 2009 18:11 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Nou, het voelde alsof ik weer 15 was (ik ben 22), zo'n highschool welles-nietes verliefdheidsboek. Maar wel lekker voor tussendoor. Ik wil best deel 2 lezen, mocht mijn to-read stapel weer minder zijn, maar niet zoals sommige fans die elk boek verslinden. Je mist er niets aan als je hem niet leest, maar voor tussendoor prima te doen
Dat idee van die tienerboeken kreeg ik ook toen ik de beschrijvingen las. Maar dan zal ik hem onthouden voor een keer tussendoor
pi_72964350


Dit zou een mooi boek kunnen zijn. Het speelt zich af op interessante plekken, en er gebeuren dingen die adembenemend zouden kunnen zijn.

Maar de stijl bederft voor mij alles. Alsof de auteur (ook dichteres) geprobeerd heeft om van iedere normale zin een kunstwerkje te maken. Daar houd ik helemaal niet van. Ik vind het al met al zeer vermoeiend om dik 300 bladzijdes lang over werkelijk iedere zin te moeten nadenken. Er staat bijna geen normale zin in het boek, alles moet geforceerd 'mooi', en dat leest gewoon niet fijn. De gesprekken die de personages met elkaar voeren, klinken ook al zo gekunsteld. Zo praten mensen niet met elkaar. Michaels is dik 12 jaar bezig geweest met het boek, maar ik vind het echt een gevalletje 'less is more'. Dit is pure kitsch.

En dan de personages. Het is net of ze geen emoties hebben. Ik heb ondanks hun heftige levensverhalen geen seconde met ze kunnen meeleven. Het blijven bordkartonnen figuren. Als je me vraagt om de belangrijkste personages te beschrijven, dan zou ik niet weten wat ik moest zeggen. Ze hebben niks eigens.

pi_72972179
gisteren begonnen met deze:

De Vergankelijkheid van Midas Dekkers

vind hem nu al geweldig hierin wordt echt verdomd grappig onderwerpen als de dood beschreven

edit: hopelijk werkt plaatje nu wel

[ Bericht 18% gewijzigd door Gehenna op 21-09-2009 19:28:31 ]
nee, jij dan!
pi_72972343
Ik zie niks Gehenna?

Ik ga nu even een nieuw boek uitzoeken om te lezen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')