Jij bent dan ook een perfecte koper.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:16 schreef Magic-IRC het volgende:
Perfecte ervaring met ColtZ40 in de topic [TK] 2 x Leatherman Micra Multitoo.
Perfecte communicatie en verzending.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:34 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een perfecte koper.
Reageer jij nog even op mijn PM aangaande RMA op de niet meer werkende pm4 speler?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:34 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een perfecte koper.
Okay, dan post ik het verhaal wel hier.quote:
nou ja, ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien maar als ik iets aan iemand verkoop en die komt drie weken later ineens aanzetten met "hij doet het niet meer, ik wil de koop ongedaan maken" dan zou ik daar ook niet op reagerenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Okay, dan post ik het verhaal wel hier.
Slechte ervaring met ColtZ40. Heb zijn mp4 speler overgenomen en er welgeteld 2 of 3 weken plezier van gehad. Toen gaf het ding opeens geen sjoege meer. Indien aan een pc gekoppeld, geeft ie alleen een blauw schermpje. Ik heb dit bij de verkoper gemeld en we hebben wat heen en weer gemaild over hoe het op te lossen. Ik heb aangegeven dat indien dit een softwareprobleempje was wat te herstellen is, ik het wel zelf zou willen proberen op te lossen maar als het echt niet lukte, verwacht ik wel dat de verkoper zijn spullen terugneemt.
Verkoper mailde mij een linkje naar een forum waarin het betreffende probleem veel voorkomend blijkt te zijn en zo nu en dan door de gebruiker kan worden opgelost met nieuwe software. Probleem was helaas niet door mijzelf op te lossen dus verzocht om de koop terug te draaien. Maar meneer de verkoper reageert al enige tijd niet meer.
Het gaat niet om veel geld, maar om het feit dat iemand mij iets verkoopt dat al heel snel niet meer werkt. Vervolgens geef ik aan dit op een constructieve manier op te lossen wat helaas niet werkt en pas dan geef ik aan dat ik de koop wil terugdraaien. Ik had waarschijnlijk beter moeten weten en direct moeten eisen de koop terug te draaien.
Heb nog zo'n gevalletje met een andere verkoper die weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen
Jammer A_A, ik had je redelijker ingeschat. Kijk anders even in mijn PM-lijst, dat kunnen jullie toch? Mijn conclusie van het verhaal is dat ik iets koop wat er al snel mee ophoudt. En ik heb helemaal niks zelf gesloopt of gewist, hoe komt de verkoper daar bij?! Ik heb tegen de verkoper gezegd dat ik het eerst wilde oplossen en niet meteen geld terug, ik kom de verkoper tegemoet door niet meteen de koop te willen terugdraaien en samen het probleem te willen oplossen. De verkoper laat zelf enkele malen een paar weken op zich wachten met antwoorden, waarna ik vervolgens van eind juli tot eind augustus op vakantie ga. Ik heb hem zelf weer moeten herinneren aan het feit dat het probleem nog niet opgelost is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
En hier gaan we het bij laten tussen EdvandeBerg en ColtZ40. Als je garantie wil koop je in de winkel en niet na 3 weken proberen nog de koop terug te draaien. Als ie al vanaf het begin stuk was had je ons als crew even in moeten schakelen of ColtZ40 moeten contacten. Dat is niet gebeurt.
Hier weer verder met ervaringen, slowchat kan via PM of in FB V&A topic
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:13 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ten eerste Ed, software gaat niet zomaar weg. Daarbij was het na 3 weken. Gevalletje pech. Ben een grote jongen en leg dat ding in de kast( daar lag hij bij mij ook prima) en loop niet zo te zeuren. Na drie weken heb je naar mijn mening ook geen recht om je geld terug te krijgen ik ben immers geen winkel. Zelf ben je te beroerd om een keer te google'n. Ik geef je een oplossing waar jij 6 weken over doet om er een keer na te kijken.(dus geen herinnering dat het probleem nog niet was opgelost) Vervolgens kom je met een pm dat ik het maar ff moet oplossen. Zo werkt het niet Ed.
quote:
Wat is het nou?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hier weer verder met ervaringen, slowchat kan via PM of in FB V&A topic
nee, en ik wil ook niet dat je dat soort vieze insinuaties in het rond strooit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:14 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Jammer A_A, ik had je redelijker ingeschat. Kijk anders even in mijn PM-lijst, dat kunnen jullie toch?
wat zit je nou te lullen, wat verwacht je nou, als dat ding na 3 weken stuk gaat?quote:Mijn conclusie van het verhaal is dat ik iets koop wat er al snel mee ophoudt. En ik heb helemaal niks zelf gesloopt of gewist, hoe komt de verkoper daar bij?! Ik heb tegen de verkoper gezegd dat ik het eerst wilde oplossen en niet meteen geld terug, ik kom de verkoper tegemoet door niet meteen de koop te willen terugdraaien en samen het probleem te willen oplossen. De verkoper laat zelf enkele malen een paar weken op zich wachten met antwoorden, waarna ik vervolgens van eind juli tot eind augustus op vakantie ga. Ik heb hem zelf weer moeten herinneren aan het feit dat het probleem nog niet opgelost is.
Maar goed, de maatschappij verandert en mensen proberen zich steeds vaker onder hun verantwoordelijkheden uit te lullen. Gelukkig kunnen mensen die iets van mij kopen, rekenen op een goede afhandeling van het verhaal indien er toch iets aan de hand is. Op Tweakers verkoop ik ook het een en ander en heb daar zo'n 70 pluspunten, geen enkele reactie van een ontevreden koper. Als ik de advertentie van ColtZ40 op tweakers had zien staan en dan het bovenstaande verhaaltje had gelezen, had ik niet met hem in zee gegaan.
25 euro aan niet-werkende zut gekocht, ColtZ40 bedankt Kopers, u bent gewaarschuwd.
Vieze insinuaties? Heb ik iemand van iets beticht wat niet door de beugel kan? Ik dacht gewoon dat de moderators de PM van users konden lezen indien dat nodig was. Want in dit geval; be my guest.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee, en ik wil ook niet dat je dat soort vieze insinuaties in het rond strooit.
Te verwachten? Ik vraag toch helemaal niet aan iemand om te bemiddelen of een oordeel uit te spreken? Ik heb iets van een mede-user gekocht en daar ontevreden over. Ik post hier gewoon mijn ervaring. En als ik in dit verhaal de rol van de verkoper zou hebben, zou ik me lullig voelen als ik iets aan iemand verkoop wat heel snel kaduuk gaat. Ik heb in dergelijke geval zelf ook wel eens dingen teruggenomen of mensen gerestitueerd.quote:wat zit je nou te lullen, wat verwacht je nou, als dat ding na 3 weken stuk gaat?
van ons hoef je niks te verwachten hoor, als ik via fok een mp3 speler koop die er na 3 weken mee nokt, is dta gewoon vette pech, dat heeft verkoper niet kunnen voorzien, daar heeft hij niks aan kunnen doen, daar kán hij niks aan doen.
je koopt iets particulier, wat nou rechten en plichten?
particulier is geen winkel.
echt, ik snap niet waarom je zo verontwaardigd bent dat mensen je niet helpen. en raad je overigens aan het hierbij te laten, want dir wordt enkel cirkelredeneren.
Waar zeg ik dat je een oplichter bent?! Het wordt steeds gekker Ik heb je nooit voor oplichter uitgemaakt, je moet er geen dingen gaan bij verzinnen, net als dat je zei dat ik zelf het geheugen had gewist.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:50 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik heb mijn best gedaan om het op te lossen. Ik heb dezelfde mp4 speler bij een vriend opgehaald om te kijken of ik de software kon kopieren dat lukte niet.Toen ben ik een uur gaan zoeken op google voor een oplossing en dit aan je door gemaild. Vervolgens hoor ik 6 weken niks en ben ik een oplichter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |