abonnement Unibet Coolblue
pi_71677609
BRUSSEL - In de Brusselse deelgemeente Jette zijn de stoffelijke overschotten ontdekt van een vrouw (80) en haar zoon (49). Dit berichtte de Belgische krant Het Nieuwsblad vrijdag.

Volgens de buurvrouw van de Italiaanse familie begonnen de moeder en de zoon zich af te zonderen na het overlijden van de man. Naar verluidt kwamen ze het huis niet meer uit.

''Ze bestelden eten bij een traiteur, maar als die kwam leveren, lieten ze een mandje aan een koord door een raam zakken'', zegt de buurvrouw.

Na verloop van tijd gingen zelfs de rolluiken niet meer open. Toen de politie eens kwam kijken, zag ze de was die nog buiten hing als bewijs van leven.

De vrouw en haar zoon werden donderdag gevonden door de politie, toen zij een erfeniskwestie wilde oplossen. De laatst geopende post dateert uit 2004. Dit doet vermoeden dat zij al vijf jaar dood zijn.

© ANP

Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)od-aangetroffen.html

---------------------------------

Wat ik nu niet snap he, is hoe je 5(!) jaar lang aan de gemeenschap kan onttrekken, zonder dat dit opgemerkt wordt.

Goed, sociale controle kan afzwakken tot nihil, maar dan nog.. Je rekeningen?! Gas, water, licht, belasting. Dat zijn variabele posten die in rekeningen gebracht worden en betaald moeten worden. Je maakt mij niet wijs dat je dat als je dat 5 jaar lang niet betaald er geen deurwaarder langskomt die de deur openbreekt ofzo.

Ik vind dit soort berichten altijd zo vreemd! Als ik zolang dood in huis zou liggen, denk ik dat ik al een legertje deurwaarders aan de deur heb gehad en die mogen bij het tweede bezoek de woning geforceerd betreden.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_71677636
Als niemand weet dat je dood bent loopt je AOW gewoon door en als er genoeg geld op de bank staat en alles gaat via auto incasso kan dat toch gewoon?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71677747
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:59 schreef vosss het volgende:
Als niemand weet dat je dood bent loopt je AOW gewoon door en als er genoeg geld op de bank staat en alles gaat via auto incasso kan dat toch gewoon?
Ja, het meeste wel. Maar je weet zelf ook dat je in een kalenderjaar tijd best wel eens een rekening krijgt van de gemeente, van de rioolreiniging, van de verzekering, of (gemeente)belasting die niet automatisch gaan.

Ik geloof serieus niet dat je ALLES automatisch kan laten doen en dat dat maar goed gaat.

En dan nog, ook al zie je je buren weinig, als ik mijn buren 5 jaar lang niet meer zou zien, de rolluiken naar beneden zijn, dan zou ik na een paar maanden echt wel aan de bel trekken. Hoe weinig ik ook met ze heb.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_71677844
Die was heeft dus ook gewoon vijf jaar buiten gehangen?
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:03 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ja, het meeste wel. Maar je weet zelf ook dat je in een kalenderjaar tijd best wel eens een rekening krijgt van de gemeente, van de rioolreiniging, van de verzekering, of (gemeente)belasting die niet automatisch gaan.

Ik geloof serieus niet dat je ALLES automatisch kan laten doen en dat dat maar goed gaat.

En dan nog, ook al zie je je buren weinig, als ik mijn buren 5 jaar lang niet meer zou zien, de rolluiken naar beneden zijn, dan zou ik na een paar maanden echt wel aan de bel trekken. Hoe weinig ik ook met ze heb.
Ik kan het me ook niet voorstellen Woonden ze ook afgezonderd dan? Kan me niet indenken dat dit in een rijtjeshuis kan gebeuren ofzo Okay, ze had een buuv, maar hoe ver woonde die dan weg
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:10:00 #5
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71677974
Klinkt idd als een zogenaamde hoax, wat overigens geen zeldzaamheid is op internet.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71678008
Ik heb dit vanmorgen in de krant gelezen.
De zoon had enkele jaren geleden problemen met het gerecht gehad en zo in de media geweest, sindsdien leefden ze zeer afgesloten, zonder contact met de buren en bijna constant in de kelder.
De gas- en watermaatschappij zijn idd ook verschillende keren langs geweest en de buren hebben op een bepaald moment zelfs de politie ingeschakeld.
Die zijn eens met een ladder over de muur van de tuin komen kijken en als ze was zagen hangen in de tuin constateerden ze dat alles in orde was met de bewoners.
Ze zijn nu uiteindelijk gevonden doordat een vrederechter hun moest spreken over een erfeniskwestie en die samen met de politie is binnengeraakt.
pi_71678231
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:06 schreef Frutsel het volgende:
Die was heeft dus ook gewoon vijf jaar buiten gehangen?
[..]

Ik kan het me ook niet voorstellen Woonden ze ook afgezonderd dan? Kan me niet indenken dat dit in een rijtjeshuis kan gebeuren ofzo Okay, ze had een buuv, maar hoe ver woonde die dan weg
Ze woonden aan de Duprélaan in Jette, Belgie.



Niet echt buitenaf dus
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:11 schreef _LotT het volgende:
Ik heb dit vanmorgen in de krant gelezen.
De zoon had enkele jaren geleden problemen met het gerecht gehad en zo in de media geweest, sindsdien leefden ze zeer afgesloten, zonder contact met de buren en bijna constant in de kelder.
De gas- en watermaatschappij zijn idd ook verschillende keren langs geweest en de buren hebben op een bepaald moment zelfs de politie ingeschakeld.
Die zijn eens met een ladder over de muur van de tuin komen kijken en als ze was zagen hangen in de tuin constateerden ze dat alles in orde was met de bewoners.
Ze zijn nu uiteindelijk gevonden doordat een vrederechter hun moest spreken over een erfeniskwestie en die samen met de politie is binnengeraakt.
Klopt, hier een bericht uit de Standaard

------------------------------------------------------

JETTE - Een vrederechter die een erfeniskwestie moest oplossen, heeft in Jette de gruwelijke ontdekking gedaan.

Giordano Lucano, zijn vrouw Giovana en hun zoon Umberto namen ongeveer een kwarteeuw geleden hun intrek in het huis aan de Duprélaan in Jette, dat paalt aan een gemeentelijke opslagplaats. 'In het begin leek het leven voor dat gezin een feest', herinnert buurvrouw Julia Slabbaert zich. 'Na de dood van vader Giordano kregen de achtergebleven vrouw en haar zoon het moeilijker. Umberto kon het verlies van zijn vader maar moeilijk verwerken, leek het. Hij kreeg het aan de stok met het gerecht. Dat heeft de kranten gehaald.'

Umberto en zijn moeder zonderden zich af. 'Ze leefden achter slot en grendel', zegt Julia. 'De postbode heeft mij verteld dat hun huis fraai was ingericht. De keuken was volledig in eiken meubelen. Maar zij leefden hoofdzakelijk in de kelderverdieping. Ze bestelden eten bij een traiteur, als die kwam leveren, lieten ze een mand aan een koord door een raam zakken. De rommel stapelde zich op.'

Plots werd het stil bij de buren. 'De rolluiken werden niet meer opgetrokken', vervolgt Julia. 'In hun tuin begon het onkruid welig te tieren. Ik kreeg controleurs van de elektriciteitsmaatschappij en van de waterbedeling over de vloer. Of ik niet wist waar mijn buren waren omdat ze niet meer betaalden.'

'Ik liet mijn zoon een brief naar de gemeente sturen. De politie is een paar keer gekomen. Een agent vroeg mij een ladder om een kijkje te nemen over de omheining. Er hangt nog was te drogen, zei hij, en klaarblijkelijk vond hij dat een voldoende bewijs dat er nog leven in huis was.'

'Ik herinner me de brief van de buurvrouw niet', reageert burgemeester Hervé Doyen (CDH) van Jette. 'Als ik hem gekregen heb, heb ik hem naar de politie doorgestuurd. Die heeft dan een buurtonderzoek gedaan. En op basis daarvan is dat gezin klaarblijkelijk in 2004 administratief geschrapt.'

Blijkbaar is die maatregel niet doorgedrongen tot bij de diensten voor openbare nutsvoorzieningen. Twee weken geleden nog maar klopte een vertegenwoordiger van de watermaatschappij bij buurvrouw Julia aan. Met altijd dezelfde vraag: 'Waar zijn de buren?' Het was welletjes geweest, de waterkraan moest worden dichtgedraaid. Wat van op de aansluiting op straat ook is gebeurd.

'Gisteren stond de straat plots vol politie. Met een vrederechter, die een erfeniskwestie moest regelen. 'Ik heb dan vernomen dat zowel de moeder als haar zoon dood zijn teruggevonden', vertelt Julia, 'hij lag op een bed, zij ernaast. Er bleef niet veel meer van hun lichamen over dan beenderen. Het moet een afschuwelijk tafereel zijn geweest.'

Volgens de politie zouden de twee slachtoffers al in 2004 zijn overleden. Dat is het jaar van de laatste post die in het huis geopend is aangetroffen. Wat de doodsoorzaak is, moet een lijkschouwing bepalen.


------------------------------------------------------

Administratief dwalen? Je kan dus in België 5 jaar lang je rekeningen niet betalen en pas dan wordt alleen je water afgesloten... De politie baseert zich op de was.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  † In Memoriam † vrijdag 7 augustus 2009 @ 13:00:45 #8
21636 Feestkabouter
pi_71679351
Heeft iedereen die reclamebanner midden door de post van Adolecens van 12.18?

ontopic:
ik vind dit zo erg he........ want ik weet hoeveel mensen er zitten te wachten op goede woonruimte
(Theo Maassen)


nee serieus, het zegt wel wat over hoe geisoleerd ze leefden. triest.
pi_71683137
In het radionieuws vertelde ze dat die bewoners uit het bevolkingsregister waren geschrapt.
En ze zouden schijnbaar een natuurlijke dood gestorven zijn

Bron: de redactie
pi_71692756
Sommige farao's worden pas na 5000 jaar gevonden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')