Hmm ja de krachten zou je kunnen gebruiken te goede van iemand of ten nadele van iemand.
Het is allemaal een kwestie van insteek, wil je mensen helpen, wil je jezelf helpen en op welk niveau wil je dat doen.
Neem als voorbeeld energie uit mineralen en kristallen, de steentjes geven bijvoorbeeld hulp bij verlichting van astma, of migraine maar je zou ze ook expres de verkeerde kunnen geven en degene reageert er niet goed op.. word misselijk, krijgt het koud, word draaierig, en je zegt dan terwijl je al weet dat je de juiste steen niet gaf "gewoon omhouden" dan werk je met dezelfde energie maar je past het niet goed toe.
Zo zullen er ook vast heksendrankjes bestaan die je helpen bij obstipatie.. goed als je niet naar de wc kunt, maar doe je de druppels bij iemand in de thee die er geen probleem mee heeft zal hij misschien flink aan de diarree kunnen gaan. Dat is dezelfde energie, maar dan ten nadele van iemand gebruiken.
Herrinert mij ineens aan een bepaalde gebeurtenis in mijn kindertijd. Ik was denk ik een jaartje of 8 en was nog laat op school, de meeste kinderen waren al naar huis, misschien was ik een werkstuk aan het afmaken want ik had in ieder geval een plastic tas nodig.
Juf zei, ga even in de kantine kijken of er in de keuken misschien een boodschappentas is.
Zogezegd zogedaan. En niet om het een of ander maar er was daar een donkergekleurde mevrouw die ik om een tas vroeg, en zij gaf mij vriendelijk een tas voor het werkstuk.
Terwijl ik naar buiten loop viel me wat op aan de tas, en zat een zakje in.. een zwart fluweel zakje geknoopt aan een veter.
Eigenlijk was het voor een jonge jongen als ik wel een stoere ketting dus ik besloot om hem te dragen en ben naar huis gaan lopen.
Eenmaal thuis voelde ik mij ineens knap beroerd, en vertelde dat aan mijn moeder.. mijn moeder zag het werkstuk maar zag ook die stoere ketting die ik om mijn nek gedaan had.
Zij vroeg wat het was.. hoe ik er aan kwam, dus ik verteld.. maar ze vertrouwde het niet helemaal dus die ketting moest ik afdoen.
Zij maakte vervolgens dat zakje open, en in dat zakje, geloof of het niet zat oa een afgesneden kippen of hanenpoot.. alleen de voet met de nagels er nog aan. Verder wat dingetjes ik weet niet meer wat, kruiden of kleine balletjes dat weet ik niet meer, die hanenpoot staat me nog wel zeer helder voor de geest.
Met het moment dat die ketting af was voelde ik me ook alweer opknappen.
Geen idee wat mijn ouders er verder meegedaan hebben, kan mij indenken dat ze naar de school gebeld hebben, dat zou ik eigenlijk eens na moeten vragen maar ik bedenk het mij nu pas nu we het er zo over hebben.
Dat moet ook een vorm van hekserij zijn, er moet een bepaalde gedachte achter dat zakje gezeten hebben. Het was in ieder geval niet uit zuiver motief, gezien de kleur en de inhoud er van en mijn nare gevoel. Dat is dus zwarte magie, niet om iemand mee te helpen.
The truth was in here.