abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71601423
In een ander topic van mij over bevrijding van demonen:Demonen uitdrijven: een video is een filmpje te zien met een vrouw die ooit aan hekserij deed. Ze had acheraf een bevrijding nodig van kwelgeesten/demonen, die ze ten tijde van haar hekserij op haar hals had gehaald.

Een commenter gaf in eigen bewoordingen aan aan dat er een verschil tussen witte en zwarte hekserij is. Waarbij de witte 'goed' is, en de zwarte 'kwaad'.

Kunnen mensen die er kaas van gegeten hebben mij het verschil uitleggen zoals zij dat zien?
Waarom is een witte heks 'goed bezig' en iemand die aan zwarte magie doet 'slecht bezig'?

Nu heb ik zojuist zelf wat onderzoek gedaan, en heb ik een boeiend verhaal gezien op internet over een man , ene Allan Rich, die in zijn leven aan witchcraft heeft gedaan. Een kenner dus...Een voormalige heks zeg maar.

In één van zijn interviews geeft hij aan dat er in wezen geen verschil is tussen witte en zwarte witchcraft omdat de bron van de macht hetzelfde is, en deze bron is volgens hem een slechte bron:

http://video.yahoo.com/watch/3593577/9924636

Hoe denken de witte en zwarte heksen hierover? Is de bron hetzelfde volgens jullie?

Hier vertelt deze ex-heks meer over zijn leven:
http://video.yahoo.com/watch/263057/1874729 (Hoe hij in zwarte magie terecht kwam)
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:58:54 #2
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_71601454
=wegwezen!=

[ Bericht 90% gewijzigd door Bastard op 04-08-2009 19:53:27 ]
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_71601546
Ik denk zelf een soort van star wars idee, the dark force en the light force

Een kant gebruikt tovenarij voor slechte doeleinden en de andere kant gebruikt het voor goede doeleinden
pi_71602543
Doe zelf niet aan hekserij maar wel genoeg over gelezen..
Je hebt ook nog grijze magie.
ik vind dit op zich wel een goede omschrijving(vindt dat ik het zelf nog niet goed kan verwoorden).
http://www.squidoo.com/Nicaresmajick
pi_71603405
Ik deed er zelf wel aan in het verleden, niet bewust trouwens maar bleek later dat ik dezelfde soort technieken gebruikte. Volgens mij is zwarte magie echt met de intentie om kwaad te doen, witte magie is als mensen goed willen doen, willen helpen, genezen, etc. Probleem is dat de bron kwaadaardig is en de resultaten, hoe goed ze soms ook lijken, op de lange duur altijd negatief uit zullen pakken.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:06:06 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71603418
Hmm ja de krachten zou je kunnen gebruiken te goede van iemand of ten nadele van iemand.
Het is allemaal een kwestie van insteek, wil je mensen helpen, wil je jezelf helpen en op welk niveau wil je dat doen.

Neem als voorbeeld energie uit mineralen en kristallen, de steentjes geven bijvoorbeeld hulp bij verlichting van astma, of migraine maar je zou ze ook expres de verkeerde kunnen geven en degene reageert er niet goed op.. word misselijk, krijgt het koud, word draaierig, en je zegt dan terwijl je al weet dat je de juiste steen niet gaf "gewoon omhouden" dan werk je met dezelfde energie maar je past het niet goed toe.

Zo zullen er ook vast heksendrankjes bestaan die je helpen bij obstipatie.. goed als je niet naar de wc kunt, maar doe je de druppels bij iemand in de thee die er geen probleem mee heeft zal hij misschien flink aan de diarree kunnen gaan. Dat is dezelfde energie, maar dan ten nadele van iemand gebruiken.

Herrinert mij ineens aan een bepaalde gebeurtenis in mijn kindertijd. Ik was denk ik een jaartje of 8 en was nog laat op school, de meeste kinderen waren al naar huis, misschien was ik een werkstuk aan het afmaken want ik had in ieder geval een plastic tas nodig.
Juf zei, ga even in de kantine kijken of er in de keuken misschien een boodschappentas is.
Zogezegd zogedaan. En niet om het een of ander maar er was daar een donkergekleurde mevrouw die ik om een tas vroeg, en zij gaf mij vriendelijk een tas voor het werkstuk.
Terwijl ik naar buiten loop viel me wat op aan de tas, en zat een zakje in.. een zwart fluweel zakje geknoopt aan een veter.
Eigenlijk was het voor een jonge jongen als ik wel een stoere ketting dus ik besloot om hem te dragen en ben naar huis gaan lopen.
Eenmaal thuis voelde ik mij ineens knap beroerd, en vertelde dat aan mijn moeder.. mijn moeder zag het werkstuk maar zag ook die stoere ketting die ik om mijn nek gedaan had.
Zij vroeg wat het was.. hoe ik er aan kwam, dus ik verteld.. maar ze vertrouwde het niet helemaal dus die ketting moest ik afdoen.
Zij maakte vervolgens dat zakje open, en in dat zakje, geloof of het niet zat oa een afgesneden kippen of hanenpoot.. alleen de voet met de nagels er nog aan. Verder wat dingetjes ik weet niet meer wat, kruiden of kleine balletjes dat weet ik niet meer, die hanenpoot staat me nog wel zeer helder voor de geest.
Met het moment dat die ketting af was voelde ik me ook alweer opknappen.

Geen idee wat mijn ouders er verder meegedaan hebben, kan mij indenken dat ze naar de school gebeld hebben, dat zou ik eigenlijk eens na moeten vragen maar ik bedenk het mij nu pas nu we het er zo over hebben.
Dat moet ook een vorm van hekserij zijn, er moet een bepaalde gedachte achter dat zakje gezeten hebben. Het was in ieder geval niet uit zuiver motief, gezien de kleur en de inhoud er van en mijn nare gevoel. Dat is dus zwarte magie, niet om iemand mee te helpen.
The truth was in here.
pi_71603510
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Probleem is dat de bron kwaadaardig is en de resultaten, hoe goed ze soms ook lijken, op de lange duur altijd negatief uit zullen pakken.
Zou je daar dan misschien een voorbeeld van kunnen geven uit je eigen leven? Of als je het daar liever niet over hebt kan ik dat begrijpen...

Want wat houdt dan dat 'goeds doen' dan in, bij deze vorm van witte magie? Iemand genezen van een aandoening ofzo?

Bij iets kwaads doen kan ik me genoeg voorstellingen maken: iemand vervloeken met een ziekte, de partner van een ander afpakken door vodoo, etc....
pi_71603787
quote:
Dat moet ook een vorm van hekserij zijn, er moet een bepaalde gedachte achter dat zakje gezeten hebben. Het was in ieder geval niet uit zuiver motief, gezien de kleur en de inhoud er van en mijn nare gevoel. Dat is dus zwarte magie, niet om iemand mee te helpen.
lijkt op dit
http://en.wikipedia.org/wiki/Mojo_(African_American_culture)
pi_71604145
@ Bastard

Dat is zeker een apart verhaal! Welke conclusies heb je hieraan verbonden in je leven? Dat zakje met inhoud was uiteraard maar gewone materie. Maar misschien was er een vloek over die materie uitgesproken. En woorden hebben nu eenmaal een uitwerking op de geestelijke wereld. Ten goede of ten kwade.

Zo ken ik iemand die ooit in een droom zag dat hij een cadeau kreeg . Maar uit dat cadeau kwam iets duisters. Niet veel later kreeg deze persoon ook écht dat cadeau aangeboden!!! Dit cadeau was dus bewerkt met vodoo, en daarvoor is via de droom gewaarschuwd. Raar maar waar...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:29:35 #10
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71604274
ik geloof ook meer in mensen die slecht of goed doen dan aan een slechte bron .
tenzij je als bron demonen oproept ofzo .
Net zomin als dat het Jezus slecht maakt of het christendom uit een slechte bron komt omdat er pedofile priesters bestaan . Overal heb je goed en slecht en mensen hebben zelf de verantwoordelijkheid wat ze doen en laten .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_71604747
Ik heb inmiddels wat internetsites afgezocht naar info. En ik kwam dit tegen:

Witte en zwarte magie, is er verschil?

a. Witte magie richt zich op de natuur, genezing, liefde, goede verlangens van anderen te bewerkstelligen en zogenaamde duisternis af te weren. Dit gebeurt door spreuken, rituelen, kruiden. Natuurverschijnselen zoals maanstanden spelen ook een rol.

b. Zwarte magie richt zich op lust, zelfzucht en macht. Vervloeken van anderen en dergelijke hoort hier bij. Zwarte magie kenmerkt zich in het verruilen van je ziel aan satan voor succes. De zwarte magiërs weten wie hun heer is in tegenstelling tot de witte magiërs.
Het moderne wicca (hekserij) valt enigszins onder de witte magie hoewel het een samenraapsel is van allerlei soorten oosterse en westerse magie.

Ik heb nu dus alweer iets meer inzicht in de onderverdeling die men maakt in die wereld. Echter ben ik ook weer een site tegen gekomen van een vrouw die aan Wicca (witte magie) deed. Maar ook zij geeft aan:

,,Zelf ben ik jarenlang wicca geweest, uit volle overtuiging. Maar ik ontdekte dat de geestelijke machten achter de godin van wicca kwaadaardig zijn. Ze doen zich lieflijk voor. Maar ze zijn het niet!"

Dit is haar website, met veel informatie over Wicca. Hier legt deze ex-heks ook uit waarom ze witte magie niet als een 'goede magie' ziet uiteindelijk. Wel boeiend om te lezen van een expert... Er staan een aantal verhalen op van ex-wiccans en hun ervaringen in die wereld: http://www.wicca-and-beyond.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door 7keer70 op 04-08-2009 21:28:50 ]
pi_71609252
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik deed er zelf wel aan in het verleden, niet bewust trouwens maar bleek later dat ik dezelfde soort technieken gebruikte. Volgens mij is zwarte magie echt met de intentie om kwaad te doen, witte magie is als mensen goed willen doen, willen helpen, genezen, etc. Probleem is dat de bron kwaadaardig is en de resultaten, hoe goed ze soms ook lijken, op de lange duur altijd negatief uit zullen pakken.
geef van die laatste opmerking dan eens een bron of iets dergelijks.

Ter verdere info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_magie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_magie
met als quote:
quote:
Wiccans en heksen gebruiken geen zwarte magie, omdat zij zich aan de regels houden: alles komt in drievoud terug naar de persoon die het ritueel heeft uitgevoerd.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_71609845
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:47 schreef bas-beest het volgende:

[..]

geef van die laatste opmerking dan eens een bron of iets dergelijks.

Ter verdere info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_magie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_magie
met als quote:
[..]

Ik kan je bronnen geven, die zijn echter van christelijke komaf. Zou je die serieus nemen?
pi_71611173
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik kan je bronnen geven, die zijn echter van christelijke komaf. Zou je die serieus nemen?
weet ik (nog) niet...ben bang dat die best wel eens gekleurd zouden kunnen zijn (maar misschien ook wel niet)

Ik heb trouwens mijn mening hier al over gevormd, maar ben benieuwd naar de reden waarom jij neerzette dat alle magie in wezen kwaardaardig is. Dus geef die bronnen maar...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_71613115
Dat is een discussie zonder einde, vooral populair onder beginnelingen.
Er bestaat geen zwarte of witte magie. Er bestaat alleen magie. De bron is het Universum.
Wat "slecht" is, of "goed" is erg afhankelijk van het persoonlijk en algemeen referentiekader.
Mode , reclame, muziekstijl, politieke en religieuze voorkeur, woonplaats, geboortejaar, allemaal dingen die bepalen wat we bestempelen als "goed" en "kwaad".
Jawel, de Inquisitie was goed bezig, in hun tijd.
Hitler was een fantastische vent. In zijn gedachten.
Mensen hebben schrik voor het onbekende, waardoor geesten veel te snel als slecht worden bestempeld.
Men gaat er aan voorbij dat ons lichaam gestuurd wordt door, jawel, onze geest. En die heeft krek dezelfde eigenschappen en dezelfde mogelijkheden als de rest. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de geesten uit de Andere Wereld kwaadaardig zouden zijn per definitie.
Wat het gebruik van magie betreft, weet dat alle priesters magiërs zijn.
De mis, het Vormsel, de Biecht, de Doop, het bidden, allemaal magische rituelen.
Alleen, aan magie doen, en beseffen dat ge aan magie doet, dat zijn 2 verschillende zaken.

Wat men ook doet, of dat nu magisch is of niet, de persoon in kwestie is steeds verantwoordelijk voor de eigen daden, en voor de gevolgen gekoppeld aan die daden.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 08:07:33 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71614782
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:25 schreef 7keer70 het volgende:
@ Bastard

Dat is zeker een apart verhaal! Welke conclusies heb je hieraan verbonden in je leven? Dat zakje met inhoud was uiteraard maar gewone materie. Maar misschien was er een vloek over die materie uitgesproken. En woorden hebben nu eenmaal een uitwerking op de geestelijke wereld. Ten goede of ten kwade.
Nee geen merkbare vloek vooralsnog, alleen toen voelde ik mij wel raar tot het afdoen.
The truth was in here.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:02:31 #17
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_71628705
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:57 schreef 7keer70 het volgende:
I

Nu heb ik zojuist zelf wat onderzoek gedaan, en heb ik een boeiend verhaal gezien op internet over een man , ene Allan Rich, die in zijn leven aan witchcraft heeft gedaan. Een kenner dus...Een voormalige heks zeg maar.
deze meneer is een gristen (bekeerd dan wel) en aangezien het gristenen houden niet van andere godsdiensten want anderen aanbidden sowieso afgoden.
En vandaar dat deze gristen toch vooral roept dat zowel witte als zwarte magie slecht zijn (want volgens de bijbel komt dit niet van god).

Ikzelf denk ook dat er geen verschil zit tussen witte en zwarte heksen. Het is beide bullshit, zoals alle religies.
Niemand weet waar we vandaan komen en niemand weet waar we naar toe gaan.
pi_71632080
quote:

Kunnen mensen die er kaas van gegeten hebben mij het verschil uitleggen zoals zij dat zien?
Waarom is een witte heks 'goed bezig' en iemand die aan zwarte magie doet 'slecht bezig'?

Ze zijn allebei bezig met het veranderen van de werkelijkheid en daarmee allebei een obstakel.
Dit moet bezien worden in het licht dat alles wat wie dan ook doet een magische handeling is die het hele universum verandert.
quote:
In één van zijn interviews geeft hij aan dat er in wezen geen verschil is tussen witte en zwarte witchcraft omdat de bron van de macht hetzelfde is, en deze bron is volgens hem een slechte bron:
Eigenlijk dus al inherent tegenstrijdig.
De bron is 1.
Maar die ene bron is op een of andere manier slecht.

Geen onderbouwing is erg sterk.
quote:
Hoe denken de witte en zwarte heksen hierover? Is de bron hetzelfde volgens jullie?
Witte magie is het beïnvloeden van de werkelijkheid uit altruïsme.
Zwarte magie is het beïnvloeden van de werkelijkheid vanuit zelfverbetering.

Waar begint het verschil ?
pi_71780427
quote:
In een ander topic van mij over bevrijding van demonen:Demonen uitdrijven: een video is een filmpje te zien met een vrouw die ooit aan hekserij deed. Ze had acheraf een bevrijding nodig van kwelgeesten/demonen, die ze ten tijde van haar hekserij op haar hals had gehaald.

Een commenter gaf in eigen bewoordingen aan aan dat er een verschil tussen witte en zwarte hekserij is. Waarbij de witte 'goed' is, en de zwarte 'kwaad'.

http://video.yahoo.com/watch/3593577/9924636

Hier vertelt deze ex-heks meer over zijn leven:
http://video.yahoo.com/watch/263057/1874729 (Hoe hij in zwarte magie terecht kwam)
Um heb je in dat yahoo filmpje ook naar de beschrijving gekeken? Dit zegt dat het van een programma op "Messiah TV" is en de man die zijn "getuigenis" geeft is een "evangelist".
Ik zie dit dus als christelijke propaganda. In christelijke ogen is alles wat wat met het occulte te maken heeft slecht... Ik neem het niet serieus dus.
Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!
pi_71780430
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ahum, christenen dienen ten alle tijde nooit serieus genomen te worden
Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 04:49:45 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71780433
tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')