abonnement Unibet Coolblue
pi_70849596
Mijn vriendin gaat sinds kort naar een ochtendschool voor een cursus en daar zitten een kerel waar ons probleem mee ligt.

Mijn vriendin voelt zich soms schuldig over dingen die ze in het verleden heeft gedaan maar die eigenlijk helemaal niet zo erg waren. Sinds die nieuwe jongen bij haar in de klas zit voelt ze zich ook soms schuldig over hem. Ze praten op school wel eens en regelmatig in de bus.

Tijd voor TS dus om daar eens een goed gesprek over te voeren. Ze zegt dat ze hem gewoon knap vindt en leuk vindt om mee te praten / aandacht van te krijgen, maar dat ze hem niet leuk vindt. Toen ik daar verder op doorging zei ze dat ze bijvoorbeeld niet iets van hem wil, of zo aangetrokken voelt dat ze lichamelijk contact wil ofzo. Hij heeft trouwens ook een vriendin en maakt geen enkele aanstalte ofzo.
We sloten het eigenlijk af met het idee dat ze het erger maakte dan het is en dat ze hem gewoon een aantrekkelijke knaap vindt en dat haar ego gestreeld wordt door contact van een knappe vent.
Tja ik kijk zelf ook wel eens naar mooie dames op straat en zou me ook gevleid voelen als ze aandacht aan mij geven, dus ja.

Maar nu een week later stuurt ze me weer een sms dat ze zich schuldig voelt om hem, omdat ik gister een slecht humeur had... Dus ik vraag wat het verband is tussen die 2... En of ik me slecht zou moeten voelen door die kerel? Ik vraag dus nog een keer of ze hem niet leuker vindt dan ze denkt...
Ze reageert met dat ze het geen naam kan geven omdat ze verder niks van of met hem wil doen, maar dat ze hem wel 'goed' vindt. (ik denk dus dat hij wel in de categorie boyfriend-materiaal zit als ze mij niet zou hebben).
Ze zegt ook dat ze zichzelf haat en dat ze mij niet kwijt wil en blablabla.

Maar omdat zij het zelf zo ongeloofelijk opblaast met alle schuldgevoelens van dien, kan ik niet anders concluderen dat ze hem dus toch aardig leuk vindt
Anders zou ze wel zeggen 'zonnelens, maak je niet druk hij is gewoon knap en verder niks'... Toch?

Misschien dat vrouwen-psychologie anders werkt dus ik vraag hier om raad.


----------------------------------------------
Samenvatting:

Vriendin krijgt nieuwe klasgenoot. Vriendin voelt zich soms schuldig over oude kleinigheidjes en nu ook over deze jongen. TS vraagt of ze hem leuk vindt maar dat ontkent ze omdat ze zeker weet niks van hem te willen of lichamelijk contact zou willen of iets dergelijks. Ze kan het echter geen naam vinden en vindt hem wel knap / goed.
Ze voelt zich zo schuldig en 'haat haarzelf' omdat ze mij geen pijn wil doen en TS denkt dus dat ze hem leuker vindt dan ze eigenlijk zou willen, want anders zou ze zich niet zo klote voelen.

Wat is de situatie en wat is de oplossing?

[ Bericht 0% gewijzigd door zonnelens op 10-07-2009 15:09:09 ]
pi_70849673
het komt er eigenlijk dus op neer dat die jongen haar ex is?
No Guts, No Glory
pi_70849691
Als ze zich zovaak verschuldigd zou ik denken dat er meer aan de hand is..
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:01:35 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_70849725
Wat een verschrikkelijk raar meisje heb je.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:03:17 #5
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70849784
Kortom, eigenlijk heeft ze gevoelens voor hem maar wil ze dat niet aan zichzelf en ook niet aan jou & hem toegeven?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_70849871
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:01 schreef Scorpie het volgende:
Wat een verschrikkelijk raar meisje heb je.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70849921
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:03 schreef monsterd. het volgende:
Kortom, eigenlijk heeft ze gevoelens voor hem maar wil ze dat niet aan zichzelf en ook niet aan jou & hem toegeven?

Mijn angst dus ja.
pi_70849942
Merkwaardig. Je zou bijna denken dat er meer aan de hand is als ze zich zovaak schuldig voelt.

Ik denk wel dat ze meer voor hem voelt dan ze wil toegeven .
pi_70849999
Ze zegt dat ze zichzelf haat.. dus heeft ze een schuldgevoel. Ik vind het trouwens ook raar dat je die naam niet mag weten.

Zit meer achter! --> knokploeg erop af
pi_70850016
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:08 schreef verleiding het volgende:
Merkwaardig. Je zou bijna denken dat er meer aan de hand is als ze zich zovaak schuldig voelt.

Ik denk wel dat ze meer voor hem voelt dan ze wil toegeven .
Het enige positieve feitje voor mij is dat ze zich al schuldig voelde in het begin toen ze hem nog maar net kende omdat ze hem aantrekkelijk vond... Dus toen kon het nog onmogelijk meer zijn geweest dan dat.
Misschien is het een uit de hand gelopen schuldgevoel geworden. Of een uit de hand gelopen 'leuk-vind-kwestie'?
pi_70850035
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:10 schreef Aquax het volgende:
Ze zegt dat ze zichzelf haat.. dus heeft ze een schuldgevoel. Ik vind het trouwens ook raar dat je die naam niet mag weten.

Zit meer achter! --> knokploeg erop af
Huh? Waar staat dat?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:11:38 #12
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_70850053
Waarom zou ze zich schuldig voelen? Denkt ze dat ze zich niet kan beheersen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_70850061
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:11 schreef zonnelens het volgende:

[..]

Huh? Waar staat dat?
Ja, foutje, ik ben nog niet zo goed in lezen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:13:05 #14
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_70850091
je vriendin batst met een ander
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:16:10 #15
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70850222
ik denk ook dat ze wel eens meer voor hem kan voelen. Als ze erachter is gekomen dat die jongen toch wel mooi is en leuk om mee te praten, kan ik me best voorstellen dat ze zich daar vreemd over voelt. Misschien voelt ze zich schuldig omdat ze naast jou ook andere mannen mooi/interessant vind
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_70850273
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:11 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou ze zich schuldig voelen? Denkt ze dat ze zich niet kan beheersen?
Nee dat is het absoluut niet. Ze zegt niet eens iets met hem te willen doen.
Ze voelt zich wel een schuldig in onze relatie omdat ze in het verleden wat kleine dingetjes heeft gedaan die mij pijn hebben gedaan, ondank dat ze achteraf niet zo erg waren. (geen vreemdgaan of zo) Dat zijn dingetjes in het begin geweest en dat is dus al bijna 2 jaar terug.
Ik heb haar echter nog nooit pijn gedaan en ze voelt zich dus schuldig over het feit dat ze mij wel een paar keer verdrietig heeft gemaakt.

Ik denk dus dat ze dat nu weer heeft. Ze weet dat ze zich aangetrokken voelt tot een kerel en dat mij dat pijn doet.
Het probleem is alleen dat ze zich dan zo schuldig gaat voelen dat het mij nog veel meer pijn doet (want dan moet het in mijn ogen wel iets serieus zijn) en dan is het dus een vicieuze circel geworden.
Ik word chagrijnig en zij voelt zich daardoor nog schuldiger.

Maar goed, daarbij wil ik dus weten of ze zichzelf niet voor de gek houdt en hem eigenlijk veel leuker vindt dan dat ze denkt, of dat dit dus een uit de hand gelopen schuldgevoel-probleem is.
pi_70850361
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:16 schreef littledrummergirl het volgende:
ik denk ook dat ze wel eens meer voor hem kan voelen. Als ze erachter is gekomen dat die jongen toch wel mooi is en leuk om mee te praten, kan ik me best voorstellen dat ze zich daar vreemd over voelt. Misschien voelt ze zich schuldig omdat ze naast jou ook andere mannen mooi/interessant vind
Kan toch gebeuren in een relatie? Het gaat erom wat je met die gevoelens doet. Vind het vreemd dat ze haar vriend wel in geuren en kleuren verteld hoe aantrekkelijk ze die kerel vindt. Probeert ze hem jaloers te maken ofzo?
TS, hoe oud is je vriendin?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:21:41 #18
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_70850428
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:01 schreef Scorpie het volgende:
Wat een verschrikkelijk raar meisje heb je.
Boef!
pi_70850504
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Kan toch gebeuren in een relatie? Het gaat erom wat je met die gevoelens doet. Vind het vreemd dat ze haar vriend wel in geuren en kleuren verteld hoe aantrekkelijk ze die kerel vindt. Probeert ze hem jaloers te maken ofzo?
TS, hoe oud is je vriendin?
We zijn 22-23. Nee ze probeert me niet jaloers te maken.
Zij vertelt mij alles omdat ze zich schuldig voelt en ik haar dan uithoor over haar schuldgevoelens. Dan komen zo'n dingen dus aan het licht.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:25:11 #20
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_70850552
Ik denk dat ze misschien even de tijd moet nemen om haar gevoelens te plaatsen. Enerzijds naar die andere jongen, anderzijds naar jou en haar schuldgevoel tegen over jou.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:29:49 #21
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_70850705
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:58 schreef zonnelens het volgende:
Mijn vriendin gaat sinds kort naar een ochtendschool voor een cursus en daar zitten een kerel waar ons probleem mee ligt.

Mijn vriendin voelt zich soms schuldig over dingen die ze in het verleden heeft gedaan maar die eigenlijk helemaal niet zo erg waren. Sinds die nieuwe jongen bij haar in de klas zit voelt ze zich ook soms schuldig over hem. Ze praten op school wel eens en regelmatig in de bus.

Tijd voor TS dus om daar eens een goed gesprek over te voeren. Ze zegt dat ze hem gewoon knap vindt en leuk vindt om mee te praten / aandacht van te krijgen, maar dat ze hem niet leuk vindt. Toen ik daar verder op doorging zei ze dat ze bijvoorbeeld niet iets van hem wil, of zo aangetrokken voelt dat ze lichamelijk contact wil ofzo. Hij heeft trouwens ook een vriendin en maakt geen enkele aanstalte ofzo.
We sloten het eigenlijk af met het idee dat ze het erger maakte dan het is en dat ze hem gewoon een aantrekkelijke knaap vindt en dat haar ego gestreeld wordt door contact van een knappe vent.
Tja ik kijk zelf ook wel eens naar mooie dames op straat en zou me ook gevleid voelen als ze aandacht aan mij geven, dus ja.

Maar nu een week later stuurt ze me weer een sms dat ze zich schuldig voelt om hem, omdat ik gister een slecht humeur had... Dus ik vraag wat het verband is tussen die 2... En of ik me slecht zou moeten voelen door die kerel? Ik vraag dus nog een keer of ze hem niet leuker vindt dan ze denkt...
Ze reageert met dat ze het geen naam kan geven omdat ze verder niks van of met hem wil doen, maar dat ze hem wel 'goed' vindt. (ik denk dus dat hij wel in de categorie boyfriend-materiaal zit als ze mij niet zou hebben).
Ze zegt ook dat ze zichzelf haat en dat ze mij niet kwijt wil en blablabla.

Maar omdat zij het zelf zo ongeloofelijk opblaast met alle schuldgevoelens van dien, kan ik niet anders concluderen dat ze hem dus toch aardig leuk vindt
Anders zou ze wel zeggen 'zonnelens, maak je niet druk hij is gewoon knap en verder niks'... Toch?

Misschien dat vrouwen-psychologie anders werkt dus ik vraag hier om raad.


----------------------------------------------
Samenvatting:

Vriendin krijgt nieuwe klasgenoot. Vriendin voelt zich soms schuldig over oude kleinigheidjes en nu ook over deze jongen. TS vraagt of ze hem leuk vindt maar dat ontkent ze omdat ze zeker weet niks van hem te willen of lichamelijk contact zou willen of iets dergelijks. Ze kan het echter geen naam vinden en vindt hem wel knap / goed.
Ze voelt zich zo schuldig en 'haat haarzelf' omdat ze mij geen pijn wil doen en TS denkt dus dat ze hem leuker vindt dan ze eigenlijk zou willen, want anders zou ze zich niet zo klote voelen.

Wat is de situatie en wat is de oplossing?
Ze wil JOU geen pijn doen? Mis ik iets van je onduidelijke verhaal of wat?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_70850980
Ik zou het een keer een beetje zwaar aanzetten dat het je heel veel pijn doet dat ze zo over die gozer praat en dat je vindt dat ze dat niet kan maken dat ze zo veel met hem omgaat

Schuldgevoel aanpraten dus
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70851115
No offense,


maar wat een DOM wijf.

Chuck Nourish, Buff Daddy, Owlcapwn FTW
pi_70851289
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou het een keer een beetje zwaar aanzetten dat het je heel veel pijn doet dat ze zo over die gozer praat en dat je vindt dat ze dat niet kan maken dat ze zo veel met hem omgaat

Schuldgevoel aanpraten dus
Heb ik al gedaan pas. En ik vrees dat het dan van kwaad tot erger gaat. Toen ik dat deed voelde ze zich weer zo tyfus-schuldig omdat ze zo veel van mij houdt en mij geen pijn wil doen. En dan vindt ze zichzelf weer een kutvriendin enzo... Dat laat haar alleen maar weer schuldiger voelen en blijft ze er in hangen en ik dus ook.

Ik weet dus oplossing nu dus niet. Het raakt me wel degelijk, vooral als ze me weer mede-moet delen dat ze zich weer schuldig voelt over die kerel... Maar als ik er nu weer negatief op in ga wordt het ook weer haar probleem en hebben we weer een kutweekend. Als ze hem echt leuk vindt is dat ons probleem en niet alleen dat van mij of van haar.
Maar ik wil het gewoon weten... Of het nou leuk vinden is, of alleen aantrekkelijk icm met oude pijn die haar zo schuldig doet voelen.
pi_70851330
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:40 schreef J2ZGTE het volgende:
No offense,


maar wat een DOM wijf.


Nou nou dat kan ook wel gewoon normaal. Als je met DOM zou bedoelen dat ze niet zichzelf niet goed kent op dat gebied dan zou dat al wat beter overkomen.
Of bedoel je dat niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')