Als het financieel lukt:quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:07 schreef Geqxon het volgende:
Volgende week even het eerste motorlesje inplannen.
Heb je al grijze haren ?quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als het financieel lukt:
[ afbeelding ]
K1200RS
en anders...
[ afbeelding ]
K1100RS.
en als ik hard faal
[ afbeelding ]
K100RS.
Dat is precies wat ik ook dachtquote:
Meh. Dit zijn leuke dingen hoor. Nog net geen ouwe lullen toermotoren, en aardig sportief. De 1200 heeft 130pk en 117nm op 266 kilogram drooggewicht, genoeg om lekker hard door te rijden.quote:
Ja, alleen jammer van die 266 kg .quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Meh. Dit zijn leuke dingen hoor. Nog net geen ouwe lullen toermotoren, en aardig sportief. De 1200 heeft 130pk en 117nm op 266 kilogram drooggewicht, genoeg om lekker hard door te rijden.
En natuurlijk cardan want een ketting is kut als je veel gaat rijden.
Ik wil er als het kan dagelijks mee naar school (70 per dag / 4 maal weeks, vervolgopleiding 200 per dag / 2 maal weeks), dan is een heeft een cardan meerwaarde, en boeit het vermogensverlies mij weinig. Plus dat de motor niet goor wordt van het rondvliegende kettingvet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer van die 266 kg .
Mwah, ik rijd toch wel veel met m'n R6, om de +/- 500km de ketting smeren en er is niks aan de hand. Kost je een paar minuten. Bij woon/werk-verkeer waarbij je ook door de regen en 's winters rijdt kan ik me voorstellen dat een cardan meerwaarde heeft. Maar ketting werkt voor mij ook prima.
Ik vind het ketting smeren gewoon iets wat op een motor hoort.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil er als het kan dagelijks mee naar school (70 per dag / 4 maal weeks, vervolgopleiding 200 per dag / 2 maal weeks), dan is een heeft een cardan meerwaarde, en boeit het vermogensverlies mij weinig. Plus dat de motor niet goor wordt van het rondvliegende kettingvet.
266kg is op zich te doen, ik heb op zwaardere motoren gezeten met veel minder power.
Verder is je ketting smeren na een leuk zonnig toerritje anders dan je ketting smeren terwijl je net uit de regen komt en je een dag lang gezwoegd hebt.
Dan moet je er ook niet lomp veel op doen hè.. mijn achterbrug is nog brandschoon. En zo niet, ff doekje met wat lampenolie en kaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil er als het kan dagelijks mee naar school (70 per dag / 4 maal weeks, vervolgopleiding 200 per dag / 2 maal weeks), dan is een heeft een cardan meerwaarde, en boeit het vermogensverlies mij weinig. Plus dat de motor niet goor wordt van het rondvliegende kettingvet.
Ik ook en vond 't niks .quote:266kg is op zich te doen, ik heb op zwaardere motoren gezeten met veel minder power.
Je moet 'm sowieso niet nat smeren .quote:Verder is je ketting smeren na een leuk zonnig toerritje anders dan je ketting smeren terwijl je net uit de regen komt en je een dag lang gezwoegd hebt.
Daar heb je het al, moet je wachten tot hij weer droog is...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:44 schreef Isdatzo het volgende:
Je moet 'm sowieso niet nat smeren .
Maar euh, als je 100km van je studie af woont is het dan niet iets om daar een kamer te zoeken oid ?
Rij regelmatig met een gast op een BMW R1150S, da's opzich ook wel een puick ding .quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:21 schreef fs180 het volgende:
Enigste bmw die vuige porno is is de gs natuurlijk! Zodra ik een grijze haar kan vinden komt er een in de schuur!
Dat is tenminste voor echte mannen, mietjes rijden op een lichtgewicht Japanner. 217kg drooggewicht fuck yeah.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:41 schreef fs180 het volgende:
Nadeel van al die bmw's is dat ze zo zwaar zijn
Fox liep ook 360 graden de teller rond. Heb er nooit mee op een roller gestaan. Met mn Zenith die 60/65 liep(snor) ook nooit problemen gehad. Dus ik waag het er wel op. Voordeel van die dingen is dat ze niet zoveel onderhoud nodig hebben in vergelijk met een hoogtoerige 70.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je had ook gewoon een 50cc bromfiets Zip kunnen nemen, en hem wat opvoeren. Dan ben je niet zo vreselijk hard de lul op de rollerbank, zoals nu.
Ach nee joh, op de roller met 100kph met een snorfiets is geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:01 schreef x3ro het volgende:
[..]
Fox liep ook 360 graden de teller rond. Heb er nooit mee op een roller gestaan. Met mn Zenith die 60/65 liep(snor) ook nooit problemen gehad. Dus ik waag het er wel op. Voordeel van die dingen is dat ze niet zoveel onderhoud nodig hebben in vergelijk met een hoogtoerige 70.
Je kent mijn mening inmiddels wel, alles mooier dan de zoveelste 600-1000cc jappenracer.quote:
Wtf ben je nou die cardan-shit aan het verheerlijken man . Alsof een ketting zo ongelofelijk onhandig is . Iedere 500km een keertje inspuiten, kloar. Kost je nog geen 5 minuten.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:27 schreef Geqxon het volgende:
Verder is BMW tof omdat ze zo'n beetje het enige merk zijn die cardan serieus nemen.
Ketting is leuk om meer performance te krijgen, maar de nadelen zijn imho te groot voor wat je er voor terug krijgt. Kijk maar naar auto's als Lamborghini, Ferrari, Mercedes SLR. Die hebben allemaal een airco, radio, airbags. De auto kan een stukje sneller zonder deze opties, maar dat is het niet waard.
En dat is hetzelfde met cardan .
160 kilo twee pitterquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat is tenminste voor echte mannen, mietjes rijden op een lichtgewicht Japanner. 217kg drooggewicht fuck yeah.
[ afbeelding ]
Alhoewel een B-King zwaarder is...
Cardan is gewoon beter bij voor woonwerk/pekel fietsquote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wtf ben je nou die cardan-shit aan het verheerlijken man . Alsof een ketting zo ongelofelijk onhandig is . Iedere 500km een keertje inspuiten, kloar. Kost je nog geen 5 minuten.
Ja. Maar je kan ook overdrijven.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Cardan is gewoon beter bij voor woonwerk/pekel fiets
Je moet het bij een gemiddelde autorijder eens zeggen, dat hij om de 500 kilometer onder de motorkap iets moet doen dat 5 minuten kost en waar je mogelijk vieze vingers van krijgt. Puur en alleen zodat hij iets meer vermogen op de weg kan krijgen. Dat zal niemand er voor over hebben.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wtf ben je nou die cardan-shit aan het verheerlijken man . Alsof een ketting zo ongelofelijk onhandig is . Iedere 500km een keertje inspuiten, kloar. Kost je nog geen 5 minuten.
En als het nou ook nog eens goedkoper is? Overigens krijg ík van het smeren van de ketting geen vieze poten, weet niet hoe jij het doet, maar ik denk dat je dan iets fout doet.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 17:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je moet het bij een gemiddelde autorijder eens zeggen, dat hij om de 500 kilometer onder de motorkap iets moet doen dat 5 minuten kost en waar je mogelijk vieze vingers van krijgt. Puur en alleen zodat hij iets meer vermogen op de weg kan krijgen. Dat zal niemand er voor over hebben.
Ik hoor het al, Geqxon is een motorrijder in hart en nieren. Met zulke motorrijders is die apk voor motoren nog niet eens zo'n heel slecht idee .quote:Motoronderhoud is iets van de vorige eeuw. Bij cardan hoef je enkel olie te peilen en je banden op spanning te houden, net als bij een auto.
Wat de boer niet kent dat vreet ie nietquote:
Vreemde conclusie. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ik het lelijk vind omdat het lelijk is?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:03 schreef oshiro het volgende:
[..]
Wat de boer niet kent dat vreet ie niet
Da's al stukken minder lelijk.quote:
Waarom vind ik het dan waanzinnig gaaf? Smaken verschillen, goddank! Als ik mocht kiezen tussen jouw R6 en die BMW, dan zou ik het wel wetenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vreemde conclusie. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ik het lelijk vind omdat het lelijk is?
Waarom dan? Het lijkt best op elkaar.quote:[..]
Da's al stukken minder lelijk.
Nu ja, eerst al het vuil van de ketting af, ontvetten, het huidige vet van de ketting af halen, de ketting goed schoonmaken, en daarna nieuw vet erop. Ja, ik krijg daar soms wel eens vieze handen van.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En als het nou ook nog eens goedkoper is? Overigens krijg ík van het smeren van de ketting geen vieze poten, weet niet hoe jij het doet, maar ik denk dat je dan iets fout doet.
Of moet je meer rijdenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nu ja, eerst al het vuil van de ketting af, ontvetten, het huidige vet van de ketting af halen, de ketting goed schoonmaken, en daarna nieuw vet erop. Ja, ik krijg daar soms wel eens vieze handen van.
En onderhoud is simpel: Als je als motorrijder minder onderhoud hoeft te plegen, is de motor beter.
Ja ho ff, jij zegt dat ik het lelijk vind omdat het onbekend is. Dan zeg ik dat dat een vreemde conclusie is, en nu ga je mijn antwoord omdraaien en op jezelf projecteren.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:14 schreef oshiro het volgende:
[..]
Waarom vind ik het dan waanzinnig gaaf?
Ik ook ja.quote:Smaken verschillen, goddank! Als ik mocht kiezen tussen jouw R6 en die BMW, dan zou ik het wel weten
De hoekige vormen van die bmw zijn rather lukraak gekozen en sluiten totaal niet op elkaar aan. Bij de Benelli past het veel beter bij elkaar. Dat, en dat die bmw een ongelofelijk lang hok lijkt op deze manier. Zal hij ongetwijfeld ook zijn, maar dat is lelijk. Kijk dan hoe ver dat voor wiel van 't blok af zit. En 't achterwiel ook een beetje. En die koplamp, damn.. de persoon die dat bedacht heeft mogen ze meteen tegen de muur zetten .quote:[..]
Waarom dan? Het lijkt best op elkaar.
Nee Jij zegt toch dat het lelijk IS? Als dat zo zou zijn zou ik het ook wel lelijk vinden, maar dat is niet zo, dus blijkbaar IS het niet lelijk. Jij vindt het lelijkquote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja ho ff, jij zegt dat ik het lelijk vind omdat het onbekend is. Dan zeg ik dat dat een vreemde conclusie is, en nu ga je mijn antwoord omdraaien en op jezelf projecteren.
Dat voorwiel heeft een telelever-ophanging: supergaaf. Die koplamp is stoer, zelfde principe als op een GS. BMW is oerdegelijk en dat stralen ze uit ook. Ik hou daar wel van, net als dat ze dingen altijd net weer anders aanpakken dan andere merken. Ik noem een cardan, en bijvoorbeeld telelever. Je kunt lullen wat je wil, maar een BMW motorfiets is een homp kwaliteit en dat stralen ze uit ook. En als je een beetje van techniek houdt vind je de manier waarop die motoren tot stand komen gewoon mooi. Overal is over nagedacht, en als het op een andere manier beter kan dan besparen ze echt geen moeite om het dan ook daadwerkelijk op die manier te doen.quote:[..]
Ik ook ja.
[..]
De hoekige vormen van die bmw zijn rather lukraak gekozen en sluiten totaal niet op elkaar aan. Bij de Benelli past het veel beter bij elkaar. Dat, en dat die bmw een ongelofelijk lang hok lijkt op deze manier. Zal hij ongetwijfeld ook zijn, maar dat is lelijk. Kijk dan hoe ver dat voor wiel van 't blok af zit. En 't achterwiel ook een beetje. En die koplamp, damn.. de persoon die dat bedacht heeft mogen ze meteen tegen de muur zetten .
Meh. Ik vind niks mooi aan een ketting. Het zit er omdat het moet, maar meer ook niet. Met een cardan kunnen allemaal leuke dingetjes gedaan worden. Hoeft er nooit hetzelfde uit te zien.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:26 schreef Antony1989 het volgende:
En nog ben ik niet overtuigd van cardan.
Ketting ziet imo ook veel beter uit.
Ik ontvet m'n ketting niet hoor. Ik borstel hem helemaal schoon met een staalborstel, en doe er dan met een kwast nieuw vet op. Als ik geen kettingvet heb gebruik ik white grease of PTFE-spray.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nu ja, eerst al het vuil van de ketting af, ontvetten, het huidige vet van de ketting af halen, de ketting goed schoonmaken, en daarna nieuw vet erop. Ja, ik krijg daar soms wel eens vieze handen van.
En onderhoud is simpel: Als je als motorrijder minder onderhoud hoeft te plegen, is de motor beter.
Oh, nu ga je mierenneuken dat ik niet zei dat ík het lelijk vond. Het leek me logisch dat een post over smaak altijd vanuit eigen perspectief geplaatst wordt maar whatever.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:06 schreef oshiro het volgende:
[..]
Nee Jij zegt toch dat het lelijk IS? Als dat zo zou zijn zou ik het ook wel lelijk vinden, maar dat is niet zo, dus blijkbaar IS het niet lelijk. Jij vindt het lelijk
Ik heb het niet over de techniek, ik heb het over de vormgeving. En die vind ik lelijk. Of ze nou gebruik maken van cardan of ketting, van 'telelever' of conventionele voorvork, etc. Dat stond hier helemaal los van.quote:[..]
Dat voorwiel heeft een telelever-ophanging: supergaaf. Die koplamp is stoer, zelfde principe als op een GS. BMW is oerdegelijk en dat stralen ze uit ook. Ik hou daar wel van, net als dat ze dingen altijd net weer anders aanpakken dan andere merken. Ik noem een cardan, en bijvoorbeeld telelever. Je kunt lullen wat je wil, maar een BMW motorfiets is een homp kwaliteit en dat stralen ze uit ook. En als je een beetje van techniek houdt vind je de manier waarop die motoren tot stand komen gewoon mooi. Overal is over nagedacht, en als het op een andere manier beter kan dan besparen ze echt geen moeite om het dan ook daadwerkelijk op die manier te doen.
Check dat tweecilinderblok van de GS800 dan. Twee zuigers die synchroon bewegen in plaats van tegengesteld, met een paar balansassen erbij. Superslim!
Staalborstel en hogedrukreiniger durf ik niet, vinnik iets te rigoureus.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:15 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik ontvet m'n ketting niet hoor. Ik borstel hem helemaal schoon met een staalborstel, en doe er dan met een kwast nieuw vet op. Als ik geen kettingvet heb gebruik ik white grease of PTFE-spray.
Na afspuiten met hogedrukreiniger is m'n ketting sowieso vaak kurkdroog trouwens.
Afspuiten met een hogedrukreiniger moet je niet doen. Vinden de rubbertjes in de ketting niet zo leuk en je spuit 't water er dermate hard in dat het op plekjes komt in de ketting waar het moeilijk droogt. Ketting schoonmaken gewoon met een doek en lampenolie doen. Of als hij écht heel smerig is eerst afspuiten met de tuinslang en daarna lampenolie etc.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:15 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik ontvet m'n ketting niet hoor. Ik borstel hem helemaal schoon met een staalborstel, en doe er dan met een kwast nieuw vet op. Als ik geen kettingvet heb gebruik ik white grease of PTFE-spray.
Na afspuiten met hogedrukreiniger is m'n ketting sowieso vaak kurkdroog trouwens.
Probeer een crossmotor maar eens op een andere manier schoon te makenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Staalborstel en hogedrukreiniger durf ik niet, vinnik iets te rigoureus.
Ik rij niet met een o-ring-ketting.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Afspuiten met een hogedrukreiniger moet je niet doen. Vinden de rubbertjes in de ketting niet zo leuk en je spuit 't water er dermate hard in dat het op plekjes komt in de ketting waar het moeilijk droogt. Ketting schoonmaken gewoon met een doek en lampenolie doen. Of als hij écht heel smerig is eerst afspuiten met de tuinslang en daarna lampenolie etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |