abonnement Unibet Coolblue
pi_70829898
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:07 schreef Geqxon het volgende:
Volgende week even het eerste motorlesje inplannen.
Als het financieel lukt:


K1200RS

en anders...


K1100RS.

en als ik hard faal


K100RS.
pi_70844019
tvp
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:12:15 #53
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70844073
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:13 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Als het financieel lukt:

[ afbeelding ]
K1200RS

en anders...

[ afbeelding ]
K1100RS.

en als ik hard faal

[ afbeelding ]
K100RS.
Heb je al grijze haren ?
Huilen dan.
pi_70844287
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Heb je al grijze haren ?
Dat is precies wat ik ook dacht
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_70845625
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Heb je al grijze haren ?
Meh. Dit zijn leuke dingen hoor. Nog net geen ouwe lullen toermotoren, en aardig sportief. De 1200 heeft 130pk en 117nm op 266 kilogram drooggewicht, genoeg om lekker hard door te rijden.

En natuurlijk cardan want een ketting is kut als je veel gaat rijden.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:06:09 #56
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70845816
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:00 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Meh. Dit zijn leuke dingen hoor. Nog net geen ouwe lullen toermotoren, en aardig sportief. De 1200 heeft 130pk en 117nm op 266 kilogram drooggewicht, genoeg om lekker hard door te rijden.

En natuurlijk cardan want een ketting is kut als je veel gaat rijden.
Ja, alleen jammer van die 266 kg .

Mwah, ik rijd toch wel veel met m'n R6, om de +/- 500km de ketting smeren en er is niks aan de hand. Kost je een paar minuten. Bij woon/werk-verkeer waarbij je ook door de regen en 's winters rijdt kan ik me voorstellen dat een cardan meerwaarde heeft. Maar ketting werkt voor mij ook prima.
Huilen dan.
pi_70846113
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, alleen jammer van die 266 kg .

Mwah, ik rijd toch wel veel met m'n R6, om de +/- 500km de ketting smeren en er is niks aan de hand. Kost je een paar minuten. Bij woon/werk-verkeer waarbij je ook door de regen en 's winters rijdt kan ik me voorstellen dat een cardan meerwaarde heeft. Maar ketting werkt voor mij ook prima.
Ik wil er als het kan dagelijks mee naar school (70 per dag / 4 maal weeks, vervolgopleiding 200 per dag / 2 maal weeks), dan is een heeft een cardan meerwaarde, en boeit het vermogensverlies mij weinig. Plus dat de motor niet goor wordt van het rondvliegende kettingvet.

266kg is op zich te doen, ik heb op zwaardere motoren gezeten met veel minder power.

Verder is je ketting smeren na een leuk zonnig toerritje anders dan je ketting smeren terwijl je net uit de regen komt en je een dag lang gezwoegd hebt.
pi_70847022
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:14 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik wil er als het kan dagelijks mee naar school (70 per dag / 4 maal weeks, vervolgopleiding 200 per dag / 2 maal weeks), dan is een heeft een cardan meerwaarde, en boeit het vermogensverlies mij weinig. Plus dat de motor niet goor wordt van het rondvliegende kettingvet.

266kg is op zich te doen, ik heb op zwaardere motoren gezeten met veel minder power.

Verder is je ketting smeren na een leuk zonnig toerritje anders dan je ketting smeren terwijl je net uit de regen komt en je een dag lang gezwoegd hebt.
Ik vind het ketting smeren gewoon iets wat op een motor hoort.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:44:49 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70847206
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:14 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik wil er als het kan dagelijks mee naar school (70 per dag / 4 maal weeks, vervolgopleiding 200 per dag / 2 maal weeks), dan is een heeft een cardan meerwaarde, en boeit het vermogensverlies mij weinig. Plus dat de motor niet goor wordt van het rondvliegende kettingvet.
Dan moet je er ook niet lomp veel op doen hè.. mijn achterbrug is nog brandschoon. En zo niet, ff doekje met wat lampenolie en kaar.
quote:
266kg is op zich te doen, ik heb op zwaardere motoren gezeten met veel minder power.
Ik ook en vond 't niks .
quote:
Verder is je ketting smeren na een leuk zonnig toerritje anders dan je ketting smeren terwijl je net uit de regen komt en je een dag lang gezwoegd hebt.
Je moet 'm sowieso niet nat smeren .

Maar euh, als je 100km van je studie af woont is het dan niet iets om daar een kamer te zoeken oid ?
Huilen dan.
pi_70847315
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:44 schreef Isdatzo het volgende:

Je moet 'm sowieso niet nat smeren .

Maar euh, als je 100km van je studie af woont is het dan niet iets om daar een kamer te zoeken oid ?
Daar heb je het al, moet je wachten tot hij weer droog is...

Ik heb mijn brommer voor woon-werk gehad (fulltime), en het smeren van de ketting vond ik gewoon kut. Na 9 uur gewerkt te hebben, een uur in de stromende regen te hebben gereden was dat het laatste waar ik zin in had. Meestal deed ik het dan op de ochtend die er op volgde, maar dat is niet optimaal.

Ja, ketting is en blijft optimaal, maar het onderhoud dat je er aan hebt is gewoon ouderwets en kut. Of zijn er mensen die het leuk vinden een choke en benzinekraantje te hebben?

Kamer zoeken voor 2 dagen in de week is een beetje dom. Een motor voor 20k kilometer per jaar is goedkoper.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:03:19 #61
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_70849788
Hoppa, gewoon voor belt-drive gaan als je geen zin hebt in ketting smeren

Of voor een moto Guzzi!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:04:30 #62
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_70849828
Binnenkort ga ik met een boel mensen beginnen aan een project om een Zundapp om te bouwen naar belt-drive trouwens
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_70850050
Of je koopt een Can-am met belt-drive
Akra uitlaat systeempje erop, en je hebt een godsgruwelijk geile motor.
Rijd hier ook eentje rond, bijna alles custom, non de knetter, dat ding is snel, maakt een geil geluid, en ziet goed uit.

Je moet er wel van houden natuurlijk
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 18:24:03 #64
167837 remmertjuh
One of us is going down
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:21:12 #65
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70861704
Enigste bmw die vuige porno is is de gs natuurlijk! Zodra ik een grijze haar kan vinden komt er een in de schuur!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:25:05 #66
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70861818
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:21 schreef fs180 het volgende:
Enigste bmw die vuige porno is is de gs natuurlijk! Zodra ik een grijze haar kan vinden komt er een in de schuur!
Rij regelmatig met een gast op een BMW R1150S, da's opzich ook wel een puick ding .
Huilen dan.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:29:36 #67
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70861963
Nee. GS!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:31:12 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70862010
Oké, wat u zegt opa!
Huilen dan.
pi_70866212



Porno
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:41:43 #70
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70867150
Nadeel van al die bmw's is dat ze zo zwaar zijn
pi_70868025
R1200GS.
pi_70874822
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:41 schreef fs180 het volgende:
Nadeel van al die bmw's is dat ze zo zwaar zijn
Dat is tenminste voor echte mannen, mietjes rijden op een lichtgewicht Japanner. 217kg drooggewicht fuck yeah.



Alhoewel een B-King zwaarder is...
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:01:59 #73
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_70879563
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:36 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Je had ook gewoon een 50cc bromfiets Zip kunnen nemen, en hem wat opvoeren. Dan ben je niet zo vreselijk hard de lul op de rollerbank, zoals nu.
Fox liep ook 360 graden de teller rond. Heb er nooit mee op een roller gestaan. Met mn Zenith die 60/65 liep(snor) ook nooit problemen gehad. Dus ik waag het er wel op. Voordeel van die dingen is dat ze niet zoveel onderhoud nodig hebben in vergelijk met een hoogtoerige 70.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:03:22 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70879598
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:59 schreef Geqxon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Porno
Gru-we-lijk lelijk..
Huilen dan.
pi_70879736
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:01 schreef x3ro het volgende:

[..]

Fox liep ook 360 graden de teller rond. Heb er nooit mee op een roller gestaan. Met mn Zenith die 60/65 liep(snor) ook nooit problemen gehad. Dus ik waag het er wel op. Voordeel van die dingen is dat ze niet zoveel onderhoud nodig hebben in vergelijk met een hoogtoerige 70.
Ach nee joh, op de roller met 100kph met een snorfiets is geen enkel probleem.
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gru-we-lijk lelijk..
Je kent mijn mening inmiddels wel, alles mooier dan de zoveelste 600-1000cc jappenracer.
pi_70880262
Verder is BMW tof omdat ze zo'n beetje het enige merk zijn die cardan serieus nemen.

Ketting is leuk om meer performance te krijgen, maar de nadelen zijn imho te groot voor wat je er voor terug krijgt. Kijk maar naar auto's als Lamborghini, Ferrari, Mercedes SLR. Die hebben allemaal een airco, radio, airbags. De auto kan een stukje sneller zonder deze opties, maar dat is het niet waard.

En dat is hetzelfde met cardan .
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:41:10 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70880641
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:27 schreef Geqxon het volgende:
Verder is BMW tof omdat ze zo'n beetje het enige merk zijn die cardan serieus nemen.

Ketting is leuk om meer performance te krijgen, maar de nadelen zijn imho te groot voor wat je er voor terug krijgt. Kijk maar naar auto's als Lamborghini, Ferrari, Mercedes SLR. Die hebben allemaal een airco, radio, airbags. De auto kan een stukje sneller zonder deze opties, maar dat is het niet waard.

En dat is hetzelfde met cardan .
Wtf ben je nou die cardan-shit aan het verheerlijken man . Alsof een ketting zo ongelofelijk onhandig is . Iedere 500km een keertje inspuiten, kloar. Kost je nog geen 5 minuten.
Huilen dan.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:50:20 #78
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70880888
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:40 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dat is tenminste voor echte mannen, mietjes rijden op een lichtgewicht Japanner. 217kg drooggewicht fuck yeah.

[ afbeelding ]

Alhoewel een B-King zwaarder is...
160 kilo twee pitter
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:51:07 #79
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70880908
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wtf ben je nou die cardan-shit aan het verheerlijken man . Alsof een ketting zo ongelofelijk onhandig is . Iedere 500km een keertje inspuiten, kloar. Kost je nog geen 5 minuten.
Cardan is gewoon beter bij voor woonwerk/pekel fiets
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:52:13 #80
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70880924
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:51 schreef fs180 het volgende:

[..]

Cardan is gewoon beter bij voor woonwerk/pekel fiets
Ja. Maar je kan ook overdrijven.
Huilen dan.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 17:53:31 #81
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70880968
Uiteraard, maar de telegraaf is daar ook goed in he Geq?
pi_70880989
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wtf ben je nou die cardan-shit aan het verheerlijken man . Alsof een ketting zo ongelofelijk onhandig is . Iedere 500km een keertje inspuiten, kloar. Kost je nog geen 5 minuten.
Je moet het bij een gemiddelde autorijder eens zeggen, dat hij om de 500 kilometer onder de motorkap iets moet doen dat 5 minuten kost en waar je mogelijk vieze vingers van krijgt. Puur en alleen zodat hij iets meer vermogen op de weg kan krijgen. Dat zal niemand er voor over hebben.

Motoronderhoud is iets van de vorige eeuw. Bij cardan hoef je enkel olie te peilen en je banden op spanning te houden, net als bij een auto.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:01:08 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70881196
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:54 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Je moet het bij een gemiddelde autorijder eens zeggen, dat hij om de 500 kilometer onder de motorkap iets moet doen dat 5 minuten kost en waar je mogelijk vieze vingers van krijgt. Puur en alleen zodat hij iets meer vermogen op de weg kan krijgen. Dat zal niemand er voor over hebben.
En als het nou ook nog eens goedkoper is? Overigens krijg ík van het smeren van de ketting geen vieze poten, weet niet hoe jij het doet, maar ik denk dat je dan iets fout doet.
quote:
Motoronderhoud is iets van de vorige eeuw. Bij cardan hoef je enkel olie te peilen en je banden op spanning te houden, net als bij een auto.
Ik hoor het al, Geqxon is een motorrijder in hart en nieren. Met zulke motorrijders is die apk voor motoren nog niet eens zo'n heel slecht idee .
Huilen dan.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:03:23 #84
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_70881258
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gru-we-lijk lelijk..
Wat de boer niet kent dat vreet ie niet
Ding doet me denken aan nog zo'n tof ding:


En ja, 3 cilinders heh!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:09:44 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70881404
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:03 schreef oshiro het volgende:

[..]

Wat de boer niet kent dat vreet ie niet
Vreemde conclusie. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ik het lelijk vind omdat het lelijk is?
quote:
Ding doet me denken aan nog zo'n tof ding:
[ afbeelding ]

En ja, 3 cilinders heh!
Da's al stukken minder lelijk.
Huilen dan.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:14:46 #86
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_70881523
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Vreemde conclusie. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ik het lelijk vind omdat het lelijk is?
Waarom vind ik het dan waanzinnig gaaf? Smaken verschillen, goddank! Als ik mocht kiezen tussen jouw R6 en die BMW, dan zou ik het wel weten
quote:
[..]

Da's al stukken minder lelijk.
Waarom dan? Het lijkt best op elkaar.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_70881616
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En als het nou ook nog eens goedkoper is? Overigens krijg ík van het smeren van de ketting geen vieze poten, weet niet hoe jij het doet, maar ik denk dat je dan iets fout doet.

Nu ja, eerst al het vuil van de ketting af, ontvetten, het huidige vet van de ketting af halen, de ketting goed schoonmaken, en daarna nieuw vet erop. Ja, ik krijg daar soms wel eens vieze handen van.

En onderhoud is simpel: Als je als motorrijder minder onderhoud hoeft te plegen, is de motor beter.
pi_70881772
En nog ben ik niet overtuigd van cardan.
Ketting ziet imo ook veel beter uit.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:29:28 #89
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70881829
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:18 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Nu ja, eerst al het vuil van de ketting af, ontvetten, het huidige vet van de ketting af halen, de ketting goed schoonmaken, en daarna nieuw vet erop. Ja, ik krijg daar soms wel eens vieze handen van.

En onderhoud is simpel: Als je als motorrijder minder onderhoud hoeft te plegen, is de motor beter.
Of moet je meer rijden
pi_70881843
Cardan ziet er sexy uit.




Lekker hoor.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:54:13 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70882428
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:14 schreef oshiro het volgende:

[..]

Waarom vind ik het dan waanzinnig gaaf?
Ja ho ff, jij zegt dat ik het lelijk vind omdat het onbekend is. Dan zeg ik dat dat een vreemde conclusie is, en nu ga je mijn antwoord omdraaien en op jezelf projecteren.
quote:
Smaken verschillen, goddank! Als ik mocht kiezen tussen jouw R6 en die BMW, dan zou ik het wel weten
Ik ook ja.
quote:
[..]

Waarom dan? Het lijkt best op elkaar.
De hoekige vormen van die bmw zijn rather lukraak gekozen en sluiten totaal niet op elkaar aan. Bij de Benelli past het veel beter bij elkaar. Dat, en dat die bmw een ongelofelijk lang hok lijkt op deze manier. Zal hij ongetwijfeld ook zijn, maar dat is lelijk. Kijk dan hoe ver dat voor wiel van 't blok af zit. En 't achterwiel ook een beetje. En die koplamp, damn.. de persoon die dat bedacht heeft mogen ze meteen tegen de muur zetten .
Huilen dan.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:06:17 #92
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_70882709
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja ho ff, jij zegt dat ik het lelijk vind omdat het onbekend is. Dan zeg ik dat dat een vreemde conclusie is, en nu ga je mijn antwoord omdraaien en op jezelf projecteren.
Nee Jij zegt toch dat het lelijk IS? Als dat zo zou zijn zou ik het ook wel lelijk vinden, maar dat is niet zo, dus blijkbaar IS het niet lelijk. Jij vindt het lelijk
quote:
[..]

Ik ook ja.
[..]

De hoekige vormen van die bmw zijn rather lukraak gekozen en sluiten totaal niet op elkaar aan. Bij de Benelli past het veel beter bij elkaar. Dat, en dat die bmw een ongelofelijk lang hok lijkt op deze manier. Zal hij ongetwijfeld ook zijn, maar dat is lelijk. Kijk dan hoe ver dat voor wiel van 't blok af zit. En 't achterwiel ook een beetje. En die koplamp, damn.. de persoon die dat bedacht heeft mogen ze meteen tegen de muur zetten .
Dat voorwiel heeft een telelever-ophanging: supergaaf. Die koplamp is stoer, zelfde principe als op een GS. BMW is oerdegelijk en dat stralen ze uit ook. Ik hou daar wel van, net als dat ze dingen altijd net weer anders aanpakken dan andere merken. Ik noem een cardan, en bijvoorbeeld telelever. Je kunt lullen wat je wil, maar een BMW motorfiets is een homp kwaliteit en dat stralen ze uit ook. En als je een beetje van techniek houdt vind je de manier waarop die motoren tot stand komen gewoon mooi. Overal is over nagedacht, en als het op een andere manier beter kan dan besparen ze echt geen moeite om het dan ook daadwerkelijk op die manier te doen.
Check dat tweecilinderblok van de GS800 dan. Twee zuigers die synchroon bewegen in plaats van tegengesteld, met een paar balansassen erbij. Superslim!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:08:54 #93
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_70882775
Hier doe ik het trouwens wel voor:

en
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:13:45 #94
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_70882925
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:26 schreef Antony1989 het volgende:
En nog ben ik niet overtuigd van cardan.
Ketting ziet imo ook veel beter uit.
Meh. Ik vind niks mooi aan een ketting. Het zit er omdat het moet, maar meer ook niet. Met een cardan kunnen allemaal leuke dingetjes gedaan worden. Hoeft er nooit hetzelfde uit te zien.
Ketting is echt veel onderhoudsgevoeliger. Cardan hoef je alleen een keer in het jaar olie van te verversen
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:15:49 #95
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_70882983
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:18 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Nu ja, eerst al het vuil van de ketting af, ontvetten, het huidige vet van de ketting af halen, de ketting goed schoonmaken, en daarna nieuw vet erop. Ja, ik krijg daar soms wel eens vieze handen van.

En onderhoud is simpel: Als je als motorrijder minder onderhoud hoeft te plegen, is de motor beter.
Ik ontvet m'n ketting niet hoor. Ik borstel hem helemaal schoon met een staalborstel, en doe er dan met een kwast nieuw vet op. Als ik geen kettingvet heb gebruik ik white grease of PTFE-spray.
Na afspuiten met hogedrukreiniger is m'n ketting sowieso vaak kurkdroog trouwens.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:18:15 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70883049
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:06 schreef oshiro het volgende:

[..]

Nee Jij zegt toch dat het lelijk IS? Als dat zo zou zijn zou ik het ook wel lelijk vinden, maar dat is niet zo, dus blijkbaar IS het niet lelijk. Jij vindt het lelijk
Oh, nu ga je mierenneuken dat ik niet zei dat ík het lelijk vond. Het leek me logisch dat een post over smaak altijd vanuit eigen perspectief geplaatst wordt maar whatever.
quote:
[..]

Dat voorwiel heeft een telelever-ophanging: supergaaf. Die koplamp is stoer, zelfde principe als op een GS. BMW is oerdegelijk en dat stralen ze uit ook. Ik hou daar wel van, net als dat ze dingen altijd net weer anders aanpakken dan andere merken. Ik noem een cardan, en bijvoorbeeld telelever. Je kunt lullen wat je wil, maar een BMW motorfiets is een homp kwaliteit en dat stralen ze uit ook. En als je een beetje van techniek houdt vind je de manier waarop die motoren tot stand komen gewoon mooi. Overal is over nagedacht, en als het op een andere manier beter kan dan besparen ze echt geen moeite om het dan ook daadwerkelijk op die manier te doen.
Check dat tweecilinderblok van de GS800 dan. Twee zuigers die synchroon bewegen in plaats van tegengesteld, met een paar balansassen erbij. Superslim!
Ik heb het niet over de techniek, ik heb het over de vormgeving. En die vind ik lelijk. Of ze nou gebruik maken van cardan of ketting, van 'telelever' of conventionele voorvork, etc. Dat stond hier helemaal los van.

Overigens loopt bmw helemaal niet meer voor op betrouwbaarheid en degelijkheid hoor, die tijd is voorbij.
Huilen dan.
pi_70883062
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:15 schreef oshiro het volgende:

[..]

Ik ontvet m'n ketting niet hoor. Ik borstel hem helemaal schoon met een staalborstel, en doe er dan met een kwast nieuw vet op. Als ik geen kettingvet heb gebruik ik white grease of PTFE-spray.
Na afspuiten met hogedrukreiniger is m'n ketting sowieso vaak kurkdroog trouwens.
Staalborstel en hogedrukreiniger durf ik niet, vinnik iets te rigoureus.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:21:21 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70883128
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:15 schreef oshiro het volgende:

[..]

Ik ontvet m'n ketting niet hoor. Ik borstel hem helemaal schoon met een staalborstel, en doe er dan met een kwast nieuw vet op. Als ik geen kettingvet heb gebruik ik white grease of PTFE-spray.
Na afspuiten met hogedrukreiniger is m'n ketting sowieso vaak kurkdroog trouwens.
Afspuiten met een hogedrukreiniger moet je niet doen. Vinden de rubbertjes in de ketting niet zo leuk en je spuit 't water er dermate hard in dat het op plekjes komt in de ketting waar het moeilijk droogt. Ketting schoonmaken gewoon met een doek en lampenolie doen. Of als hij écht heel smerig is eerst afspuiten met de tuinslang en daarna lampenolie etc.
Huilen dan.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:31:17 #99
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_70883428
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:18 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Staalborstel en hogedrukreiniger durf ik niet, vinnik iets te rigoureus.
Probeer een crossmotor maar eens op een andere manier schoon te maken
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Afspuiten met een hogedrukreiniger moet je niet doen. Vinden de rubbertjes in de ketting niet zo leuk en je spuit 't water er dermate hard in dat het op plekjes komt in de ketting waar het moeilijk droogt. Ketting schoonmaken gewoon met een doek en lampenolie doen. Of als hij écht heel smerig is eerst afspuiten met de tuinslang en daarna lampenolie etc.
Ik rij niet met een o-ring-ketting.
Enneh... succes met je doek Ja dit is een foto van mijn motor ja, niet van iemand anders van het internet getrokken
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:57:07 #100
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70884209
Daar tussen de spaken kan nog wel tussen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')